Hell Baby (2013)

Komedie / Horror

geregisseerd door Robert Ben Garant en Thomas Lennon
met Leslie Bibb, Rob Corddry en Thomas Lennon

Een koppel dat in blijde verwachting is verhuist naar het meest behekste huis in New Orleans, een huis met een demonische vloek. De zaken lopen uit de hand en al gauw kan enkel een gespecialiseerd team van exorcisten uit het Vaticaan het koppel nog redden. Of toch niet?

avatar van tattoobob
Mijn intresse is gewekt....als het woord exorcist of iets in die trant er in zit...ben ik van de partij!!

avatar van blurp194
Grappig en fris horrorfilmpje - dat wil zeggen, een comedy die in een horrorsetting speelt, want eng is het nergens. Of tenminste toch niet eng zoals een echte horror. Af en toe erg flauwe grappen, maar toch werkt dat wel - zo'n soort film is het nou een keer.

Riki Lindhome

avatar van Shinobi
"It sounds like I mouth raped somebody's grandmother and then murdered her."

Deze film zou eigenlijk zo in het rijtje passen tussen films als Scary Movie en A Haunted House, alleen worden er hier niet echt specifieke films op de hak genomen en is dit beter te noemen dan eerder genoemde films.

Het verhaaltje is simpel gehouden en stelt alles in staat om een hoop idiote grappen en gestoorde situaties voorbij te laten komen. Alhoewel niet allemaal even geslaagd, omdat de meeste grappen iets te lang doorlopen. Maar door de hoge grapdichtheid en een paar geslaagde 'running gags' valt er genoeg te lachen. Met name het personage van Keegan Michael Key had een prima ''delivery'.

Van horror is hier overigens niet te spreken, twee derde van de film bestaat hoofdzakelijk uit comedy. Alleen tegen het einde aan is er sprake van lichte horror.

Al met al best wel een vermakelijke film om eens gezien, ondanks dat het niet helemaal in zijn opzet geslaagd is. En Riki Lindhome naakt is een pluspunt.

Dikke 2,5 sterren.

avatar van xxsilversurferxx
blurp194 schreef:

Riki Lindhome

idd niet eng maar wel schrik momenten , vooral als je je audio knoerthard aan heb staan , ik heb me wel vermaakt

avatar van tattoobob
Flauwe comedy in de trant van Scary Movie enz enz....
Maar jongens deze film is echt geen fuck aan...geen aanrader.

avatar van jeroentjuhhhhh
Volbloed(erige) komedie met een rijke cast. Rob Corddry voorop, die zich steeds meer thuis voelt in de horror hoek. Ondersteund door de erg leuke Leslie Bibb en met Thomas Lennon en Robert Ben Garant (Reno 911 beide) als gortdroog duo. Bekend recept verder. De vergelijking met Scary Movie (?) is een beetje gevaarlijk, daar het niet gaat om een parodie.

In de trant van........

avatar van jeroentjuhhhhh
Ja, ik kan lezen..

avatar van Elineloves
Beetje vreemd. Op sommige momenten is er geen doorkomen aan, het is dan zó slecht. De vreemde, bombastische muziek, het vreselijke acteerwerk en de dialogen die werkelijk nergens over gaan. Ik zie eigenlijk ook niet echt in wat er zo grappig aan is. F'resnel weet nog enigszins een klein lachje op te wekken, maar de eeuwige herhalingsoefening die hij doet gaat ook snel vervelen.

Het gaat te lang door over iets wat niet grappig of boeiend is, waardoor je halverwege de film al meerdere malen op het punt hebt gestaan om te fast-forwarden. Dan is 't nog enigszins kijkbaar, want nu duurden de 90 minuten als een eeuwigheid. Het lijkt of de film zó graag grappig wil zijn, dat het juist averechts werkt. De cops, de priesters... allemaal flink de plank misgeslagen. Het hele pregnancy gebeuren vond ik ook zwaar over the top, waardoor ik Bibb al heel snel iets gruwelijks toewenste.

avatar van boemboem27
gewoon slecht
in feite niks anders als een scary movie versie....?
laat liggen,laat liggen prul

avatar van knusse stoel
Grappige horrorfilm, eigenlijk een melige film. Je moet er even inkomen. Vriendin verbood mij film af te zetten en geleidelijk aan vond ook ik hem zelfs wel grappig. Niet serieus nemen, dan is het goed te doen.

3 sterren!

avatar van Daan258
Een hele, hele flauwe comedy.

Gewoon verstand op nul zetten en dan is het nog best een leuk filmpje.
Heb af en toe zeker goed kunnen lachen, met name de scene dat de 2e priesters en de agenten gaan eten. heb echt in een deuk gelegen. zo, zo flauw dat het gewoon grappig is. Het deed me gewoon een klein beetje denken aan Family Guy, dat ze gewoon zolang door blijven gaan dat het de ene kant echt vervelend word, maar aan de andere kant ook erg grappig. ( als je de film gezien heb begrijp je wel wat ik bedoel )
Heb me hier best goed mee vermaakt.

Een kleine 3,0*

avatar van Kondoro0614
Net gezien wat een baggere film!

avatar van Masqada
Helemaal niks dit. Film duurt 90 min, maar het lijkt wel of meerdere scenes alleen al zolang duren. Zoals me boven buurman zegt, echt bagger dit! 1 ster voor de milf.

avatar van john mcclane 2
Volsterkt belachelijke ,bizarre rare,tikkie unieke horror comedy.
Maar heel veel raaaarrrrrrrrr.

avatar van arnoudvv
myn god wat een vreselijk slechte film.ook de humor,waarvan ze misschien dachten dat het leuk is,is zwaar beneden peil.ik snap niet dat de makers gedacht hebben;jaa,dit word vette score by het publiek,.......maar goed. ik vind ''tucker&dale,nog steeds de beste comedy/horror. hell baby is bagger.

Echt zo'n film die je in verwarring kan brengen. Is dit een van de pot gerukte kutfilm, of is dit
een curieus buitenbeentje dat stiekem met spot het horrorgenre op de korrel wil nemen.
Bizar is ze hoe dan ook, en komt nogal krakkemikkig over. Toch heb ik me prima vermaakt,
ook met een zeker zwak voor sommige van dit soort pretentieloze films. Met liefde gemaakt
voor de wansmaak, zo komt het bij mij over. Eigenlijk wel een guilty pleasure.

Best een flauwe Komedie / Horror (inclusief een beetje goor), maar door de uitvoering, de cast en de duur (nog geen 90 minuten) van de film, was hij wel nog vermakelijk om naar te kijken.

Het flauwe verhaal stelt natuurlijk weinig voor, maar zat wel geinig in elkaar en daardoor heb ik ook regelmatig moeten (glim)lachen en dan vooral vanwege Robert Ben Garant (als geestelijke Sebastian) en Thomas Lennon (als geestelijke Padrigo), die vooral bekend zijn van de vroegere serie leuke politieserie "Reno 911!". Ook de rol van Keegan-Michael Key als F'resnel was wel geinig en dan vooral als het om eten draaide (Pizza-salade en broodje vlees). Het was overigens ook leuk om de inmiddels rijpe Leslie Bibb weer eens terug te zien en ze speelde haar rol als zwangere vrouw leuk. Degene die visueel echt iets toevoegde was Riki Lindhome (wel erg mager) in de rol van Marjorie, want zei was tijdens de douche scene (best geinig) van top tot teen volledig bloot te zien en dat is natuurlijk visueel altijd wel leuk om te zien.

Hier en daar is de film natuurlijk erg flauw en belachelijk (zeker het gedoe met Mrs. Nussbaum), maar toch heb ik me er aardig mee vermaakt en het einde met de duivel baby was wel geinig. Leuk om eens een keer gezien te hebben, maar meer ook niet.

P.S. de rol van bekende hoofdrolspeler Rob Corddry was overigens ook wel geinig.

avatar van Phantasm
Ontzettend flauw allemaal, als de Hell Baby geboren is, dan begint het nog wat leuk te worden, maar dan ben je 70 minuten verder en dat duurt eigenlijk veel te lang.

avatar van Alexander1900
Toch wel een laag gemiddelde voor Hell Baby want ik heb me wel vermaakt. Maar eerlijk is eerlijk, je moet er wel van houden. Er zitten flauwe stukken in en saaie momentjes maar over het geheel genomen heb ik me goed vermaakt.

Cijfer: 6,5 / 10

avatar van princesspeach
Het was zeker niet bijzonder slecht hoor. Ik vond ‘m geinig. Had ‘m 4 jaar geleden gezien en vond de film toen helemaal geweldig. Nu opnieuw bekeken en wat minder ivm de saaie saaaaaaaie stukjes die af en toe tussendoor komen. Wel lekker Gore af en toe en leuke humor.