Genre: Actie / Avontuur
Speelduur: 102 minuten
Alternatieve titel: EX2
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Simon West
Met onder meer: Sylvester Stallone, Jason Statham en Bruce Willis
IMDb beoordeling:
6,6 (333.087)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 16 augustus 2012
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot The Expendables 2
"Back for War."
De louche CIA agent Church (Bruce Willis) stuurt de Expendables, een groep huurlingen, opnieuw op een gevaarlijke missie. De groep moet een vermist pakketje zien terug te krijgen bij het agentschap. Het pakketje is echter in Gazak, een door oorlog verscheurd Oost-Europees land. De missie loopt in het honderd wanneer blijkt dat een andere groep huurlingen, de Sangunaires, dezelfde opdracht probeert uit te voeren.
Externe links
Acteurs en actrices
Barney Ross
Lee Christmas
Yin Yang
Gunner Jensen
Booker
Jean Vilain
Church
Trench
Hale Caesar
Toll Road
Video's en trailers
Reviews & comments
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Kan iemand mij trouwens een goede reden geven waarom de opdrachtgever, Bruce Willis, op het einde ineens ook naar de wapens grijpt. Alleen vanwege dat gesprekje met Stallone? Kwam meer over als het zoeken van een reden om al die figuren in een actiescene te krijgen dan dat het ook nog ergens op sloeg.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Alle mensen die deze film lager dan 3* geven kijken met een veels te grote bril naar deze film. Dit is een film waar je je verstand op 0 moet zetten en niet zo zeiken om een verhaallijn of dingen die niet kloppen. Bah wat word ik moe van die mensen.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Alle mensen die deze film hoger dan 3* geven kijken met een veel te grote Arnold Schwarzenegger en Sylvester Stallone-bril naar deze film!
Zo wat leuk om met one-liners te scoren, lekker jezelf als referentiekader nemen en voor waarheid aannemen, wat een heerlijke wereld moet dat zijn. Geen enkele keer in mijn recensie gerept over de verhaallijn of dingen die niet kloppen overigens, waarmee ik ook gelijk kan zeggen dat mijn vraag ook nog niet beantwoord is.
Timba69
-
- 425 berichten
- 674 stemmen
Alle mensen die deze film lager dan 3* geven kijken met een veels te grote bril naar deze film. Dit is een film waar je je verstand op 0 moet zetten en niet zo zeiken om een verhaallijn of dingen die niet kloppen. Bah wat word ik moe van die mensen.
Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat je niet van dit genre houdt, de effecten slecht vind, de grappen erg cliché vind, de acteerprestaties ondermaats zijn, de actie overdone is en ga zo maar door.
In jouw wereld kan deze film dus geen onvoldoende scoren alleen omdat je je verstand op 0 zet. Ja ja.. 
m1chel
-
- 1948 berichten
- 499 stemmen
Alle mensen die deze film hoger dan 3* geven kijken met een veel te grote Arnold Schwarzenegger en Sylvester Stallone-bril naar deze film!
acdc 16
-
- 31 berichten
- 245 stemmen
ik vond jean claude van damme juist heel erg goed in deze film acteren . en die liam hemsworth ,oke die hoefde voor mij er ook niet in, maar om nou deze film een 2 te geven vind ik wat overdreven.
bierbak
-
- 390 berichten
- 0 stemmen
Randy Couture hoort misschien niet thuis in een film die een ode hoort te zijn aan de jaren '80 actiefilm, maar dat zijn de Expendables films toch niet.
Expendables is overwegend wel een ode aan de jaren 80/90 actiefilm (meest qua vorm en spirit), maar daarnaast probeert het breder bekeken ook een actie-ensemble te zijn waar ook helden uit de nieuwe generatie de club vervoegen (of zoals gezegd: oud meets nieuw). Iets wat blijkbaar vaak vergeten wordt. In elk geval moeten ze dus in het genre iets betekenen, en niet louter uit de vechtsportwereld komen. Dus Couture hoort om die reden niet thuis, Vin Diesel zeer zeker wel.
FunkStarr
-
- 1922 berichten
- 719 stemmen
Dus Couture hoort om die reden niet thuis, Vin Diesel zeer zeker wel.
Ik had je hoog zitten Bierbak, maar na deze uitspraak
(grapje natuurlijk).
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Terry Crews zijn bijdrage aan het genre is ook nihil, maar daar hoor je ook niemand over klagen. Vin Diesel mist gewoon de uitstraling voor dit soort film, beachboy met een babyface.
bierbak
-
- 390 berichten
- 0 stemmen
Terry Crews zijn bijdrage aan het genre is ook nihil, maar daar hoor je ook niemand over klagen.
Ho ho, Crews vind ik evenmin passen hoor. Om dezelfde reden idd.
En akkoord dat de uitstraling er ook moet zijn, maar dat is weer iets persoonlijks. Feit blijft dat Vin Diesel een bekende kop is die meteen gelinkt wordt aan pretentieloze actie.
Ik had je hoog zitten Bierbak, maar na deze uitspraak
(grapje natuurlijk).
Tuurlijk, zo lichtgeraakt ben ik niet hoor. 
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat je niet van dit genre houdt, de effecten slecht vind, de grappen erg cliché vind, de acteerprestaties ondermaats zijn, de actie overdone is en ga zo maar door.
In jouw wereld kan deze film dus geen onvoldoende scoren alleen omdat je je verstand op 0 zet. Ja ja..
Dan moet je gewoon deze film niet kijken. Ik denk dat je zelf wel weet of je dit leuk of niet leuk vindt.
Zie de poster + trailers en je weet wat je kan verwachten.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Terry Crews zijn bijdrage aan het genre is ook nihil, maar daar hoor je ook niemand over klagen. Vin Diesel mist gewoon de uitstraling voor dit soort film, beachboy met een babyface.
Nihil? Hij heeft een grotere bijdrage dan ik had gedacht hoor. Hij kwam vaak in beeld, met tekst en had nog een paar heerlijke scenes. Nee, Crews had veel meer screentime dan in deel 1.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
@ JohnWilliams
Maar zijn bijdrage aan het genre voorafgaand aan The Expendables is nihil.
Daar ging de discussie over, dat is namelijk hetgene waarop Randy Couture hier wordt afgerekend.
thunderball
-
- 5882 berichten
- 1414 stemmen
Ze bedoelen dat hij ook nauwelijks of niet in dit soort actiefilms heeft opgetreden.
Edit: Nomak was me voor.
Maar is het niet gewoon zo dat mensen als Crews en Couture er bij zitten om het team compleet te maken en dat hun rollen daardoor en daarom relatief klein zijn,
maar wanneer je nog twee bekende koppen er bij zou gooien, die natuurlijk net zoveel screentijd zullen eisen als een Statham,
dan wordt het veelte te veel telkens mensen die een solo scene krijgen, waardoor de vaart uit de film gaat.
bierbak
-
- 390 berichten
- 0 stemmen
Dan moet je gewoon deze film niet kijken. Ik denk dat je zelf wel weet of je dit leuk of niet leuk vindt.
Zie de poster + trailers en je weet wat je kan verwachten.
Niet helemaal mee eens. Ik kijk ook weleens een film waarvan ik bijna zeker weet dat het niet in mijn straatje zal passen. Je weet nooit en sowieso verruimt het je referentiekader.
Wel zal ik er dan niet zo snel een recensie aan verspillen. Hebben de liefhebbers (die vanwege hun interesse met meer knowhow en ontspanning kijken) niet zoveel aan.
FunkStarr
-
- 1922 berichten
- 719 stemmen
Inderdaad. Crews en Couture zijn pure opvulling wat dat betreft, en Li trouwens ook, dat blijkt zeker in deze film. Vond zijn mini rolletje echt belachelijk klein. Van mij had hij wel iets meer screentime verdient, maar het blijft lastig omdat je dan een film van 2 uur nog wat krijgt, en niet de 1 uur 40 minuten standaard van de actiefilm.
paul83
-
- 1361 berichten
- 1571 stemmen
Briljant idee
. Chael Sonnen en Josh Koscheck als handlangers van de Bad Guy zie ik ook wel zitten
.
Laten we anders La Banner, Sem Schiltz, Badarhari en al dat gespuis ook een rol geven...... En het meest lachwekkende is toch wel dat iemand een achtergrond moet hebben in de vechtsport. Daar gaat het toch allemaal in films!? Een rol spelen. Acteurs zijn het! Actiehelden is wat we moeten hebben.
Een reputatie in de wereld die actie heet. Uitzondering: Crews heeft respect afgedwongen met zijn rol. En volgens mij ben ik niet de enige die dat vind.
bierbak
-
- 390 berichten
- 0 stemmen
Maar is het niet gewoon zo dat mensen als Crews en Couture er bij zitten om het team compleet te maken en dat hun rollen daardoor en daarom relatief klein zijn,
maar wanneer je nog twee bekende koppen er bij zou gooien, die natuurlijk net zoveel screentijd zullen eisen als een Statham,
dan wordt het veelte te veel telkens mensen die een solo scene krijgen, waardoor de vaart uit de film gaat.
De screentijd zou niet per se veel hoger moeten omdat er een bekendere kop inzit. Hoofdpersonage blijft Stallone, met dan in afnemende trap de rest van het team. Ik zou pakweg Wesley Snipes niet als even groot aanschouwen als Stallone, dus blijven de solomomenten in verhouding. Ook pure opvulgaten vragen naar mijn mening een duidelijk verband met het filmgenre (neem desnoods Carl Weathers of Jeff Speakman).
paul83
-
- 1361 berichten
- 1571 stemmen
De screentijd zou niet per se veel hoger moeten omdat er een bekendere kop inzit. Hoofdpersonage blijft Stallone, met dan in afnemende trap de rest van het team. Ik zou pakweg Wesley Snipes niet als even groot aanschouwen als Stallone, dus blijven de solomomenten in verhouding. Ook pure opvulgaten vragen naar mijn mening een duidelijk verband met het filmgenre (neem desnoods Carl Weathers of Jeff Speakman).
Carl Weathers..... over dik gesproken. Man man. Maar eens met Thunderball. Teveel is ook weer niet goed.
bierbak
-
- 390 berichten
- 0 stemmen
Crews heeft respect afgedwongen met zijn rol. En volgens mij ben ik niet de enige die dat vind.
Ik heb op zich niks tegen Crews, maar feit blijft dat ie daar niet op zijn plaats zit. Neem nu de shotgunscene uit EX 1: had veel juister geweest met een Bill Duke erachter (met eventueel een mooie verwijzing naar Predator bij).
Wel als de verhoudingen goed blijven.
richiedoom
-
- 378 berichten
- 3729 stemmen
Wat een onzin deze film zeg, heerlijk. Ik heb bij deze film meer gelachen dan bijvoorbeeld een film als the Hangover, gewoon omdat het zulke onzin is. Al mijn actiehelden van vroeger (helaas geen steven seagal) in 1 film, compleet met oneliners uit hun legendarische films, geweldig!
Een achtbaanritje was het, waarbij ik 100 minuten lang met een big smile op mijn gezicht heb gezeten. De rol van Chuck Norris, je kon me echt opvegen. Of het moment dat Arnie the expendables komt redden en 'Im back!' roept, hilarisch.
Laat deel 3 maar snel komen, meer actie, meer actiehelden, minder vals sentiment scene met Liam Hemsworth met zn verhaaltje in het vliegtuig, laat dat soort zooi maar achterwege aub...
Timba69
-
- 425 berichten
- 674 stemmen
Dan moet je gewoon deze film niet kijken. Ik denk dat je zelf wel weet of je dit leuk of niet leuk vindt.
Zie de poster + trailers en je weet wat je kan verwachten.
Net of je aan de filmposter of trailer kunt zien dat alle punten die ik net noemde tegen kunnen vallen. Je opmerking dat deze film ten alle tijden minimaal een 3 scoort slaat gewoon nergens op.
bierbak
-
- 390 berichten
- 0 stemmen
Tja, je weet toch op voorhand wat je van een film als Expendables mag verwachten? Natuurlijk zal de actie lekker overdreven zijn. Natuurlijk loopt daar weinig acteertalent rond etc. De trailer bevestigd dat en geeft je ook op voorhand nog eens een idee wat betreft de effecten.
Maar als je kijkt naar punten als acteren en hoe overdone de actie al dan niet is heb je op zich inderdaad niks te zoeken bij een film als EX2. Lijkt me ook sterk dat veel genrefans die helemaal mee zijn met het concept lager gaan dan 3 strerren.
thunderball
-
- 5882 berichten
- 1414 stemmen
De screentijd zou niet per se veel hoger moeten omdat er een bekendere kop inzit. Hoofdpersonage blijft Stallone, met dan in afnemende trap de rest van het team. Ik zou pakweg Wesley Snipes niet als even groot aanschouwen als Stallone, dus blijven de solomomenten in verhouding. Ook pure opvulgaten vragen naar mijn mening een duidelijk verband met het filmgenre (neem desnoods Carl Weathers of Jeff Speakman).
Wat ik meer bedoel is dat wanneer je die twee zou vervangen voor twee grote namen, die echt wat hebben betekend in het genre, je ze niet kunt afschepen met zo'n veredelde bijrol (en dat ze dat waarschijnlijk ook niet zouden pikken).
Deze twee zijn waarschijnlijk al blij en trots dat ze mee mogen doen en niemand, die ze echt mist in het eindgevecht, ook al komen ze er nauwelijks in voor.
Kyna
-
- 24 berichten
- 0 stemmen
Gisteren de film in de cinema gaan zien. Het leukste moment was wellicht dat het verschijnen van Chuck en Arnold op het witte scherm met een applaus beloond werd.
blackcat13
-
- 660 berichten
- 136 stemmen
Gisteren de film in de cinema gaan zien. Het leukste moment was wellicht dat het verschijnen van Chuck en Arnold op het witte scherm met een applaus beloond werd.
Ah, ben jaloers op jou en jouw ervaring. Bij mij bleef het muisstil in de bios, naast wat popcorn geluiden en wat gekuch af en toe, maar geen enkel teken van enthousiasme of plezier door de kijkers om mij heen. Ik keek af en toe even stiekem naar de jongeren die naast mij zaten en hun gezicht bleef serieus en strak; zelfs toen Chuck zijn entree maakte of toen Schwarzenegger zijn befaamde woorden sprak. Weinig jaren 80 actie fans bij mij in de bios helaas.
thunderball
-
- 5882 berichten
- 1414 stemmen
Het rare is dat ik vorige week in een weinig gevulde zaal in Breda wel een paar mensen ook hoorde lachen, maar gisteren in Antwerpen in een veel drukkere zaal het idd ook stil bleef.
Het leek wel of ik de enige was die moest lachen, bij de intro van Norris met zijn fact en bij andere one-liners met oa Schwarzenegger, terwijl het voor mij de tweede keer geen verassing meer was en ik uiteraard wat minder moest lachen dan de eerste keer, maar het bleef leuk!
Echt raar, hoewel er voornamelijk mensen waren die een stuk jonger waren, dan ik.
Kyna
-
- 24 berichten
- 0 stemmen
Ah, ben jaloers op jou en jouw ervaring. Bij mij bleef het muisstil in de bios, naast wat popcorn geluiden en wat gekuch af en toe, maar geen enkel teken van enthousiasme of plezier door de kijkers om mij heen. Ik keek af en toe even stiekem naar de jongeren die naast mij zaten en hun gezicht bleef serieus en strak; zelfs toen Chuck zijn entree maakte of toen Schwarzenegger zijn befaamde woorden sprak. Weinig jaren 80 actie fans bij mij in de bios helaas.
De film gewoon een keer in de UGC in Brussel gaan kijken. 
Maar dat is jammer inderdaad. Dit soort vermaak vraagt gewoon om een enthousiast onthaal. Heb geregeld in een deuk gelegen. Alleen al het verhaal over Chuck en de Cobra, briljant
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Niet helemaal mee eens. Ik kijk ook weleens een film waarvan ik bijna zeker weet dat het niet in mijn straatje zal passen. Je weet nooit en sowieso verruimt het je referentiekader.
Wel zal ik er dan niet zo snel een recensie aan verspillen. Hebben de liefhebbers (die vanwege hun interesse met meer knowhow en ontspanning kijken) niet zoveel aan.

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Kan iemand mij trouwens een goede reden geven waarom de opdrachtgever, Bruce Willis, op het einde ineens ook naar de wapens grijpt. Alleen vanwege dat gesprekje met Stallone? Kwam meer over als het zoeken van een reden om al die figuren in een actiescene te krijgen dan dat het ook nog ergens op sloeg.
Dat laatste, maar dat is dan ook meer dan genoeg reden. (Verder hadden ze natuurlijk een gezamenlijke vijand.) Jij lijkt me overigens geen liefhebber van het genre, dat je zoiets durft te vragen.
Pre- en sequels

Expend4bles
2023
396 reacties

The Expendables 3
2014
1.605 reacties

The Expendables
2010
6.477 reacties
Het laatste nieuws

Duitse spionageserie 'Unfamiliar' nu beschikbaar op Netflix

Netflix-hit 'Finding Her Edge' zeker van een tweede seizoen

'Bridgerton' best bekeken Netflix-serie van dit moment: bekijk de volledige Top 10

Netflix gaat op zoek naar antwoorden in true crime 'The Investigation of Lucy Letby'
Bekijk ook

Skyfall
Actie / Thriller, 2012
2.750 reacties

Live Free or Die Hard
Actie / Thriller, 2007
1.307 reacties

Argo
Drama / Thriller, 2012
383 reacties

Deep Blue
Documentaire, 2003
46 reacties

Yip Man 2
Actie, 2010
176 reacties

Crank
Actie / Misdaad, 2006
937 reacties
Gerelateerde tags
verlies van geliefdevliegtuigvliegtuigcrashgeweldbeard ensemble castwisecrack humorairport loungeasian woman
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








