• 11.273 nieuwsartikelen
  • 9.025.208 stemmen

The Expendables 3 (2014)

Actie / Avontuur | 126 minuten / 131 minuten (unrated cut)
2,93 1.244 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Speelduur: 126 minuten / 131 minuten (unrated cut)

Geregisseerd door: Patrick Hughes

Met onder meer: Sylvester Stallone, Jason Statham en Dolph Lundgren

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 14 augustus 2014

Plot The Expendables 3

"New team. New attitude. New mission."

Barney (Sylvester Stallone), Christmas (Jason Statham) en de rest van het team komen oog in oog te staan met Conrad Stonebanks (Mel Gibson), die jaren geleden samen met Barney de mede-oprichter was van 'The Expendables'. Stonebanks is later een meedogenloze wapenhandelaar geworden, waardoor Barney noodgedwongen werd om hem te moeten doden, tenminste dat dacht hij. Stonebanks, die aan de dood ontsnapte, heeft het plan opgevat om een einde te maken aan het team van The Expendables. Barney heeft echter hele andere plannen.

avatar van ILDIB

ILDIB

gewoon ouderwets geknal met oude knarren. niks mis mee. statham Kan niet acteren en rousy evenmin. knokken ook niet trouwens wordt door iedereen an gort geslagen in de mma.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Minste deel uit de Expendables reeks al is het alleen maar vanwege de switch qua cast omdat Sly het nodig vind de vijand met een nieuwe team tegemoet te treden en laat die groep nu gewoon niet interessant zijn. Vooral ook omdat juist de charme zit in die groep, oude bekende actiehelden, rood vlees eters, testosteron bommen, dat is juist wat de filmreeks maakt.

Gelukkig komen de oude helden toch opdraven om Sly uit de brand te helpen wanneer het met het nieuwe team niet loopt als gepland. Verder een film als gebruikelijk in de reeks, een bak geweld van heb ik jouw daar, niet erg geloofwaardig maar what the hell.

Inhoudsloze actiefilm, niets meer, niets minder...

avatar van Supernatural

Supernatural

Supernatural schreef:

weer een erg leuk deel.ik vind dit ook het leukste deel.leuke cast weer.weer genoten zoals de eerste keer in de bios.ja prima filmpje hoor.

Vandaag herzien,blijf bij mijn eerdere mening,al moet ik wel zeggen deel 1 is zeker net zo goed als dit deel.deel 2 is iets minder.heb in iedergeval weer genoten met herzien.dus toch iets andere mening.

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Toch niet zo heel slecht. Nieuwkomers Gibson, Banderas, Snipes en Ford maken er nog wat van. Stallone acteert waardeloos in deze maar het is hem vergeven.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

Grappig - meestal merk ik het direct als er een PG-13 rating in het spel is maar hier was me dat totaal niet opgevallen. En ik had misschien daarom ook helemaal geen probleem met deze film, die ik eigenlijk even leuk vond als de vorige delen.

Het gedoe met de nieuwe jonge leden duurde gelukkig niet té lang, ik moest grijnzen om de dialogen tussen Stallone en Statham en de oneliners van Arnie, en toch wel hard gelachen om Antonio Banderas. Fijn ook om Snipes weer te zien.

Ontzettend leuk! 4,0*

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Ook voor deze film trek ik een 7 uit de "hoge hoed van beoordelingen".

De film verveelde niet, er zat voldoende actie in en ook de soms wat flauwe humor ontbrak niet in deze derde van "The Expendables".

Als een film daaraan voldoet, het geheel uit kunnen kijken zonder het idee te hebben van tijdverspilling, kan deze bij mij rekenen op minimaal een 7.

Jammer dat het verhaal ietsje simpel is en de diepgang vermijd. Leuk voor na een drukke dag?

avatar van Mr-Mcmovie

Mr-Mcmovie

• 2033 stemmen

The Expandables 3

Was weer tijd voor een 3de kijkbeurt voor dit 3de deel van wel een zeer zeer leuke, en coole franchise waar we allemaal als kind van droomde voor een simpel actie filmpje met al onze grote actie sterren in één film!

We kregen ook hier de geweldige quotes uit heleboel stoere films van één van deze heren in weer dat zelfde luchtig jasje zoals de vorige twee films.

Wesley Snipes heeft hier zijn stempel mogen zetten als ware expendable actie ster (wat zeker niet kon achterwegen kon blijven) die gast behoorde in mijn ogen al zeker tot een expendable voor deze film; met films als/ Passenger 57, Drop Zone, Demolition Man, en Money Train.

Ook Banderas, en Gibson mochten er aan geloven, wat zeker ook de moment was na fils als: lethal weapon, Blood father, Payback; Bird on a Wire, en voor Banderas: Desperado, Assassins, en later al die B-flm actie filmpjes met zijn kop in de hoofdrol

Ik was aangenaam verrast met na deze te zien, en op het web opgemerkt te hebben dat de opnamens voor een vierde deel van start zijn gegaan, maar alleen hopen op nog veel actie sterren die expandables mogen worden want er zijn nog genoeg mensen die dat zeker ook zijn in mijn ogen, en geen fifty cent zoals imdb aangeeft

Misschien is er een plekje voor Frank Grillo, Jackie Chan, Uko Awais.

avatar van mrklm

mrklm

Barney Ross [Sylvester Stallone] besluit zijn oude team op te heffen na een confrontatie met aartsrivaal Stonebanks [Mel Gibson] waarbij Hale Caesar [Terry Crews] zwaargewond raakt. Met hulp van Bonaparte [Kelsey Grammar] stelt Barney een nieuw team samen dat bestaat uit hongerige nieuwelingen, waaronder een hyperactieve (en vrij irritante) Antonio Bandeeras als Galgo. Het lijkt een poging om een jonger publiek aan te spreken, maar de nieuwe gezichten kunnen uiteraard niet tippen aan de oude rotten. Stallone was één van de drie schrijvers die volkomen ten onrechte dachten dat het verstandig zou zijn om een meer serieuze, soms melodramatische benadering te kiezen. Met de actie zit het gelukkig best snor.

avatar van frans123

frans123

bass-9 schreef:

Aan je zinsbouw te zien dat gelukt zou moeten zijn. Als je te zeggen niet zoveel inhoudelijk over de film hebt, reageren dan misschien niet?

Jouw syntaxis rammelt ook nogal...zelfde school??

avatar van frans123

frans123

Deed mij denken aan een A- team aflevering Veel te braaf en waardeloos, ongeïnteresseerd geacteerd.

avatar van Thomas83

Thomas83

Waar The Expendables 2 al meer een moderne actiefilm dan een hommage aan de oude actiefilms was is dat nu al helemaal het geval. Alleen in het begin en op het einde krijg je echt wat spektakel, maar zelfs dan is de actie nooit echt memorabel en zie je ook allerlei moderne gadgets etc. Dit had net zo goed een Fast & Furious-film kunnen zijn of zo. Je kan natuurlijk niet een eerbetoon aan de actiefilms van weleer maken en dan komen aanzetten met PG-13-actie en, wederom, een hoop digitale onzin. Daarnaast zijn de actiescènes ook gewoon onoverzichtelijk. Niet omdat ze aan flarden zijn geëdit zoals in de eerste film, maar simpelweg omdat er teveel tegelijk gebeurt.

Vreemder nog is de keuze om de oude actiesterren zo weinig aandacht te geven. Dat is juist de enige troef van deze filmserie. Ook al verzandde het vaak in zielige fanservice en vreselijke dialogen en oneliners, ze hadden in elk geval zichtbaar veel plezier samen. De nieuwe groep jonge actiehelden blijven totaal niet hangen, en doordat ze allemaal geïntroduceerd moeten worden is de film ook een stuk langer en langdradiger dan de eerste twee films.

Mel Gibson is overigens wel de beste bad guy van de hele serie. Hij en Ford geven de film wat meer karakter omdat beiden charismatische acteurs zijn die ook daadwerkelijk kunnen acteren en het kunnen opbrengen er enige moeite in te steken (in tegenstelling tot een Bruce Willis). Het is haast raar om ze in de film te zien naast al die veredelde amateurs. Snipes en Banderas zitten ook nog in de film, maar Banderas vond ik toch vooral een personage spelen dat al heel snel vermoeiend wordt.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Erg matig. Met veel goede wil een 2* maar positieve punten zijn er amper te noemen. Mel Gibson is een lichtpuntje als de baddie, maar absoluut niet een pafferige en afgeleefde Stallone die als een cliché door de film wandelt. En wat te zeggen van Dolph Lundgren, die nog geen tien zinnetjes te zeggen heeft en als bezigheidstherapie in de film meespeelt? Actiefilms kunnen slaapverwekkend zijn en dit is zo'n exemplaar. Waardeloos plot en flauwe humor... de oneliner-catalogus is opgebruikt. The Expendables is geen al te beste reeks en het gaat alleen maar verder bergafwaarts.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

En zo in de naweeën van al het oorlogsgeweld in de 4 en 5 mei week even ander geweld, want deze moest voor de vorm nog even afgewerkt worden. En het is vast geen verrassing als ik zeg dat dit de minste van de drie is.

Denderend gaat het geheel natuurlijk weer van start met de trein en de bevrijding van Snipes. Waar ik wel even van schrik is de aanzienlijke speelduur, want waar de andere twee hooguit rond de anderhalf uur zijn wat voor degelijke nonsens meer dan genoeg is, zitten we hier toch plotseling over de twee uren met de wetenschap wat er gaat komen. Want de intro en het vervolg is prima, met andermaal een uniek gezelschap voor handen. Het is helaas het vervolg halverwege de film met de vorming van het nieuwe team vol niet aansprekende karakters die echt afbreuk doet en me af doet vragen waar dit voor nodig is.

Wel leuk betreft de bad guy Gibson en de aanwezigheid van Banderas en Snipes die de vetes uit Assassin's en Demolition Man in een ander licht zetten. De actie en de humor in de haven is niet te zuinig en best geinig, net als het eindgevecht, of moet ik slagveld zeggen? Puntje bij paaltje vermaakt deel 3 dan toch best wel weer om vervolgens weer net te lang te doen op het einde over de verbroedering in de kroeg met de schrijnende scène waar het nieuwe team aan karaoke doet. Had die lui er uitgelaten met het resultaat dat dit al een half uur speeltijd gescheeld had en de film had sowieso al een halve ster extra gehad.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Na deel 1 en 2 ook de derde film weer eens opnieuw bekeken nu deel 4 binnenkort gaat draaien. Waar de twee voorgangers echt fantastisch zijn en blijven is deel 3 gewoon een stuk schraler. Grootste fouten blijven geen r-rating (Expendables zonder bloed en gore is saai), de ongepaste aanwezigheid van die vechtsporters als nieuw team en ook wel de grauwe omgeving. Alles is grijs en verlept.

Gelukkig is er ook voldoende positiefs te vermelden. Leuke rollen van nieuwkomers als Gibson, Snipes, Banderas en Ford en ook de bijrol van Arnold mag er weer wezen. Zeker het eerste deel van de film is best leuk, vooral op de trein. Maar dat laatste uur is gewoon een beetje vermoeiend. Verder spijtig dat de originele groep Expendables hier maar lullige rolletjes hebben. Ik zou als ik Lundgren, Crews of Li was niet al te happy met deze film zijn. Gelukkig heeft Stallone nog wel een paar goede momenten, net als Statham.

Deze film viel ook slecht bij het publiek en daarom hebben we 9 jaar moeten wachten op de volgende film.

3* blijven staan

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Ook herzien en hij valt best mee, al is het van de trilogie wel de minste. Ik vind Banderas hier een irritant kinderachtig rolletje hebben, terwijl hij wel degelijk kan acteren, maar dit lijkt nergens op. Pas op het eind als hij eindelijk z'n muil houd en los mag gaan is het wel leuk om naar te kijken. Daarentegen zijn Snipes en Gibson leuke toevoegingen, en zelfs Robert Davi mag nog even een paar minuutjes meedoen. Ook is de toevoeging van Ford natuurlijk goed. De beginscene met de trein is natuurlijk wel erg gaaf, maar daarna zakt het niveau toch in en op het eind is het ook allemaal iets te. Redelijke film dus, maar in de reeks wel de mindere. Schwarzenegger is weer gortdroog en mag ook nog wat minuten maken, maar helaas is het net te weinig. Ook is Jet Li hier maar eventjes in beeld, terwijl hij in het eerste deel (en 2e) nog een aanzienlijk grotere rol had. Het ontbreken van bloed en gore doet de film ook geen goed. 3*