The Expendables 3 (2014)

Actie / Avontuur
126 minuten / 131 minuten (unrated cut)

geregisseerd door Patrick Hughes
met Sylvester Stallone, Jason Statham en Dolph Lundgren

Barney (Sylvester Stallone), Christmas (Jason Statham) en de rest van het team komen oog in oog te staan met Conrad Stonebanks (Mel Gibson), die jaren geleden samen met Barney de mede-oprichter was van 'The Expendables'. Stonebanks is later een meedogenloze wapenhandelaar geworden, waardoor Barney noodgedwongen werd om hem te moeten doden, tenminste dat dacht hij. Stonebanks, die aan de dood ontsnapte, heeft het plan opgevat om een einde te maken aan het team van The Expendables. Barney heeft echter hele andere plannen.

Lee92
Je moet voor deze film beslist je verstand op nul zetten. De film is van A tot Z een enorm vertoon van compleet 'over the top' geweld, waarbij de verhaallijn al na vijf minuten compleet onduidelijk is . Een heel stel peperdure ex-topacteurs zetten werkelijk met z'n allen een krankzinnige hoeveelheid geweld neer wat kant nog wal raakt. Hoeveel zouden die 'onbenullen' verdienen voor zo'n rotfilm!

avatar van lars-pixar
Na twee zeer goeie Expendables films zijn er nog genoeg actiehelden over voor een vervolg.
Deze derde ronde bevat de cast uit onder andere de eerste twee films en deze wordt aangevuld met Harrison Ford, Wesley Snipes, Antonio Banderas en vijand Mel Gibson!
De aanvulling werkt geweldig en de acteurs spelen allemaal wel (weer) erg goed mee, maar helaas kiest verhalenmaker Sylvester Stallone voor een grote wending in deze derde Expendables film.

Na een aantal grote explosies en gevechten komt Caeser (Terry Crews) in het ziekenhuis te liggen waarna Barney Ross (Stallone) besluit de Expendables club vort te zetten met nieuwe frisse jonge actie helden die de oude leden moeten vervangen en Stonebanks (Mel Gibson) levend te pakken zien te krijgen.

Helaas slaat de jonge cast niet aan bij mij, zo komen de acteurs bij mij niet bekend voor als echte actie helden en voegen zij naar mijn idee alleen maar een simpele overbrugging toe aan het verhaal.
Deze simpele overbrugging zorgt voor een wending waarin de bekende actiehelden toch weer terug komen in het verhaal en voor een comeback zorgen.
Ook heeft dit invloeden op de speelduur waardoor de kijker in plaats van anderhalf uur nu twee uur wordt vermaakt met over de top actie en de voorspelbare wending.
Niet bepaald geslaagd naar mijn idee, waarin ik liever had gezien dat de Expendables groep gezamenlijk weer een missie zouden aangaan en waar de film na anderhalf uur zijn eind zou naderen.
Toch wist de film mij te vermaken met de bekende cast, over de top explosies en actie scenes wat de perfecte mix is voor deze film reeks!

avatar van Fed
Fed
Stallone is zoals gewoonlijk weer waardeloos. Zodra hij 4 woorden moet spreken dan lijkt het alsof hij nog niet tot 10 kan tellen. Onbegrijpelijk dat Statham en Jet Li zich wederom hebben laten inhuren voor een film zoals dit soort genre. Van Lundgren,Stallone en Schwarzenegger kan en mag je niks anders verwachten.
Ik ben geen fan van deze 3 heren maarja... De film op zich is wel om aan te zien als je 2 uurtjes niks te doen hebt. Stuur deze helden naar Syrië en het is afgelopen met de IS. Ongeloofwaardig? Juist,dat is het wat deze film is...ongeloofwaardig.

avatar van Roger Thornhill
Zoals DVDVerdict.com zegt, de Expendables-films bestaan in een geheel eigen wereld, en in die wereld is het ongeveer 1987. Ik moet er niet aan denken dat ik deze film een tweede keer zou moeten bekijken, maar zolang hij duurde heb ik me best vermaakt, met als hoogtepunten een verrassend sterke schurkenrol van Mel Gibson, Antonio Banderas die zich uitstekend vermaakt als Malle Pietje, en de lang uitgesponnen actiescène op het einde waarbij de regisseur het uitgebreide canvas met vele lokaties, diverse knokpartijen, achterlijke stunts en natuurlijk talloze explosies toch behoorlijk goed in beeld weet te brengen.

avatar van Thorongil
Film nog eens bekeken en het was best goed, zeker de eerste scènes de prison break van Snipes en eerste confrontatie met Stonebanks in Somalië.
Is wel wat minder dan de vorige 2 Expendables.

avatar van Rujar
Duidelijk minder dan de voorgaande delen, mede door de komst van de nieuwe generatie. Hoop niet dat dit een vervolg krijg.

De zelfspot was ook weer aanwezig. De beste grap kwam van Snipes waarin hij zegt opgepakt te zijn voor belastingontduiking.

Dick2008
Eigenlijk leek me dit al niks. Het idee is best leuk, een aantal bekende actiehelden als team bij elkaar in een actiefilm. Ik dacht ik zou maar met deze beginnen, om te proberen. Maar het inderdaad niets voor mij. Stallone, ook al een ouwe zak, doet het tegen verwachting nog best grappig ook. Best lange film, best veel actie maar tussendoor ook best veel overbodig geleuter. Het gaat allemaal erg gemakkelijk. Maar te overdadig ook, al is de openingsscène toch behoorlijk goed. 2.0

avatar van Uier
Fed schreef:
Ongeloofwaardig? Juist,dat is het wat deze film is...ongeloofwaardig.

Joh.

avatar van Metalfist
Time to mow the lawn!

De eerste twee Expendables films vond ik eigenlijk erg fijn. Ze zorgden ervoor dat mijn interesse in het genre terug wat opflakkerde, en nog altijd staande is trouwens, en ik was op zich ook wel benieuwd naar dit derde deel. De vernietigende kritieken zorgen er echter voor dat mijn goesting in de reeks serieus zakte en het feit dat een stel youngsters de boel gingen overpakken, schoot ook in het verkeerde keelgat. Wegens tijdgebrek (en vooral weinig zin dus) uiteindelijk toch niet in de cinema geraakt en de film compleet vergeten. Tot een paar dagen geleden en de film meteen maar eens opgezet

En het verdict? Ik vond dit best nog wel leuk. Toegegeven, het is wel de minste van de drie films. Op narratief vlak laat de film op zich nog wel wat te wensen over, had wel wat meer uitdieping in het ontstaan van de groep zelf willen zien en de climax is redelijk kort, maar Stonebanks is een leuk schmierende slechterik. In dit derde deel leek de focus meer op het jonge team gelegd te zijn, wat nefast is voor een film die zich profileert als de reünie van een hoop oude actiehelden, maar zelfs dat blijkt heel goed mee te vallen. Ze zijn niet zo nadrukkelijk aanwezig als ik in eerste instantie had verwacht en gelukkig kiest Stallone ervoor om hen gevangen te laten nemen waarna de oude garde toch terug in actie moet schieten. Het geeft zelfs nog wel een paar leuke scènes (Gunner die met zo'n gesofisticeerde computer rond zijn pols loopt omdat hij dat iemand van de andere groep het ook heeft zien, maar het ding uiteindelijk amper oplaadt en enkel gebruikt om het weer te checken) en de dynamiek zit ook wel weer goed.

Veel nieuwe gezichten dus in dit derde deel. Wesley Snipes is één van de meest in het oog springende, vond zijn ontsnapping trouwens ook wel leuk gedaan, doordat het ook een personage is waar nog veel mee gelachen wordt. Fijn dat Snipes de zelfspot (wegens tax evasion in het gevang terecht gekomen) ook niet ontwijkt. Mel Gibson is zoals eerder gezegd een uitstekende keuze als de slechterik, vooral vanwege die waanzinnige blik die hij de helft van de tijd in zijn ogen heeft liggen is schitterend. Harrison Ford is de vervanger voor Bruce Willis die teveel geld vroeg (wat ook eens een paar keer wordt duidelijk gemaakt) en die doet het ook goed. Voor de rest is de oude garde weer erg fijn om te zien, beetje jammer wel van de beperkte rol van Jet Li, en doet de nieuwe generatie het nog niet zo verschrikkelijk slecht. Wat kleurloos in vergelijking met de rest, dat wel.

Kan me voorstellen waarom dit zo wordt afgekraakt, maar ik heb me hier gisteravond eigenlijk kostelijk mee geamuseerd. Stallone mag misschien net iets minder de beste scènes naar zich toe trekken, de rest staat er bij zo'n finale meestal voor spek en bonen bij, maar verder weinig op aan te merken. Laat dat vierde deel maar komen, maar liefst dan wel terug met de oldschool generatie. Hoewel dit een leuk uitstapje was, lijkt de fun me er voor de nieuwe generatie na één film ook wel af te zijn.

avatar van K. V.
Deze was op tv en me er toch maar eens aan gewaagd. Voor het verhaal hoef je niet echt te kijken, maar de actie maakte veel goed. Er zaten wel enkele verrassende rolletjes in: Antonio Banderas en Wesley Snipes, maar de jongere garde was niet zo speciaal (wel tof dat ze er een vrouw hebben aan toegevoegd). Verder zag de film er wel prima uit.
Niet zo bijzonder, maar heb me er ook niet mee verveeld.

avatar van GUNTHER-123
the most awesome action cast ever assembled.gaat over een groep doorgewinterde huurlingen onder leiding van Sylvester Stallone.met een cast als Jason Statham,Arnold Schwarzenegger,Mickey Rourke,Dolph Ludgren,Wesley Snipes en zoveel meer,de beste Expendables film van de reeks.heb gezien dat in 2017 een 4de deel in de maak is.als hy zo goed is als de andere delen kyk ik er naar uit pm hem te zien.jammer dat we nog zolang zullen moeten wachten.

avatar van Duke Nukem
Metalfist schreef:

Dat vind ik dus ook. Verder vond ik het verhaal oninteressant en vooral Antonio Banderas leek hier niet op zijn plaats, hij lijkt zo fragiel tussen al die spierbundels. Minder dan de eerste twee Expendables films.

Leuke cameo van Ronda Rousey trouwens!

avatar van PEN15
Ze drijven veel te ver door met het uitbreiden van het sterrenteam. Sommige acteurs die echt amper als actieheld te boek staan worden er nog bijgepropt in een, hopelijk laatste, deel dat door de bomen het bos niet meer te zien maakt. Het wordt nu zo chaotisch druk dat ze denk ik maar Crews hebben laten neerschieten. Ze hebben nog niet eens het lef om hem het hoekje om te laten gaan. Zo veel actiehelden aan hun zijde en geen eentje die het loodje legt. De zelfspot en herhaling van grote oneliners is wat het nog speciaal maakt. Schwarzenegger en Stallone zullen onmisbaar worden, zeker vergeleken met die onbekenden met opgeschoren kapsels en vlasbaardjes. Nog 3,5* omdat de spoeling de komende tijd zeer dun zal zijn.

avatar van FunkStarr
Mjah, herzien en dit is toch wel de minste. De grappen van Arnold en co komen me nu echt helemaal de neus uit, ik bedoel het is 1 keer misschien leuk dat hij "I'm Back" zegt, maar niet 24 keer. Één van de weinige pluspuntjes vind ik Harrison Ford, hij heeft wel leuke (doch simpele) oneliners. Waar ik de eerste keer nog redelijk kon genieten van de Expendables reeks wordt het toch wel steeds minder. Gibson is redelijk als badguy, de nieuwe sterren zijn stuk voor stuk niets (behalve Lutz, die gaat nog wel). Verlaging van 3,5 naar een krappe 3, en dat als groot Stallone en actiefilm fan. Het is een actiefilm maar een beetje meer verhaal had er wel in gemogen. Op het eind nog wel een leuke van Sly "Ï am The Hague"!

avatar van kleintje 2
Vond dat niet de slechtste. Wel leuk en spectaculair einde. Hoe zou het in (16+) er hebben uitgezien . Jammer dat het (12+) gespeeld is . Vond het op de oude manier leuker en spannender.

avatar van Timothyvdmeer
Minste van de reeks. Kon me niet lang genoeg boeien.

avatar van W.V.
Onlangs zag ik deel 1, die viel niet tegen, standaard film, maar toch wel vermaakt, daarom deze ook bekeken, eens maar nooit meer.
Een actiefilm moet actie bevatten, laat dat duidelijk zijn en dat moet ook nog eens goed in beeld worden gebracht, allemaal heel begrijpelijk. Acteurs hoeven geen topprestaties te leveren in dergelijke films, maar laat ze dan wel geloofwaardig zijn. Topacteurs als Ford en Gibson schmieren er een eind op los, ongelofelijk, maar dan komt het volgende garnituur, Banderas, Stalone en Schwarzenegger, ik denk dat er bij een eerste de beste amateur toneel gezelschap acteurs te vinden waren geweest die qua acteren moeiteloos een betere rol hadden neer gezet. Dat geld helemaal voor Lundgren, wat een aanfluiting, Statham, Li en Snipes laat ik er maar over zwijgen. Moet ook gezegd worden dat het script de heren totaal in de steek liet, volstrekt ongeloofwaardige verhaallijnen, die ook geen kans boden om maar iets van hun rollen te maken.
De enige die nog iets van zijn rol maakt is Grammer en dank zij zijn bijdrage krijgt de film van mij 1 ster

avatar van clubsport
na het wat matige eerste deel en het verrassend goede 2e deel was ik toch wat terughoudend om deze te gaan kijken , vrezend dat dit toch weer tegen zou vallen .
Maar het was toch best vermakelijk om aan te zien .
Ja de actie gaat zo nu en dan flink over the top en om de geloofwaardigheid wat meer op te krikken had het wat dat betreft wel wat minder gemogen maar aan de andere kant hoort dat ook een beetje bij deze franchise .
De nieuwe gezichten zijn best een leuke aanvulling Mel gibson speelt de bad guy met verve en zo is het ook leuk om andere koppen te zien uit de oude doos zoals wesley snipes en zelfs een kleine rol voor
Robert davi .
Het nieuwe team sprak me wat minder aan maar goed dat was een onderdeel van het verhaal .
Al met al redelijk geslaagd maar net wat minder als deel 2 .

Na dit derde deel kan ik voor mezelf enkel maar de conclusie trekken dat het mooi is geweest. Had na het leuke tweede deel gehoopt dat ze de lijn zouden kunnen doorzetten. maar helaas niet gebeurd. het is niet een dat er superslecht word geacteerd (kan dat acteren met een knipoog wel waarderen) maar het script mist het op een of andere manier. En vond de actie-scenes wat ongëinpireerd. Vind de jonkies ook niet een echt geweldige toevoeging.

avatar van CorvisChristi
Na herziening toch een stuk vermakelijker dan de eerste keer dat ik deze zag. Echter blijft het wel overduidelijk de minste van de 3.

Pluspunten zijn:
- de actie
- Antonio Banderas als idioot
- Mel Gibson als schurk (alhoewel hij Van Damme niet overtreft)
- de droogkomische humor
- spectaculaire opening

Minpunten zijn:
- het nieuwe team (karakterloos, ongeïnspireerd en er gaat er geen eentje dood)
- het is allemaal veel te braaf; gebrek/bijna volledig ontbreken van bloed en andere gore rotzooi (jammer, dit had gewoon 16+ moeten zijn)
- sommige van onze helden krijgen niet tot nauwelijks screentime (Jet Li, Terry Crews)
- er gaan alleen maar slechteriken dood en (ik herhaal) álle good guys (en girl) blijven leven
- op het moment dat de messen in het dartbord worden gegooid hadden ze de film moeten eindigen. In plaats daarvan krijgen we nog wat brallerig geneuzel het oh ja, het nieuwe team laat zien wat voor geweldige karaoke-zangers ze zijn...)

Concreet: de actie blijft geweldig, echter is dit gewoon typisch een voorbeeld van een film waarin keurig binnen de lijntjes wordt gekleurd. Het is veel te braaf t.o.v. de vorige delen en dat past niet bij een film als deze. Volgende keer beter.

Een krappe 3 is ie toch nog wel waard, omdat ie voor de rest lekker wegkijkt. Tevens maakt de brok actie aan het eind een hoop goed.
Hopelijk gaat deel 4 wel weer de goede kant op. Afwachten...

Waardeloos

Een expendables film zonder bloed en gore.

Net een aflevering van the a team.

avatar van frolunda
Een als tijdverdrijf toch wel geslaagd actie vehikel al is de verrassing er nu wel een beetje af.Een goed script en een kortere speelduur had hier wonderen kunnen doen.
Wat we nu overhouden is hoofdzakelijk middelmaat met af en toe een uitschieter naar boven (de geslaagde actie).
Alles bij elkaar nog net een kleine voldoende.

avatar van Vdk_Movie
Prima actie film met een 5 sterrencast!

avatar van Daan258
Toch zo slecht nog niet.

De film heel erg lang uitgesteld en eergisteren toch maar is een kans gegeven en de unrated versie bekeken maar hier is weinig aan de merken.
De vorige delen wisten mij nog best te vermaken maar de rede waarom ik dit 3e deel bleef uitstellen was vooral door de PG-13 en ja, dit was achteraf ook echt vreselijk jammer en heel, heel erg zonde.

Gelukkig heeft de film een behoorlijke cast wat ook dan één van de grootste pluspunten zijn. Er zijn dan ook weer wat nieuwe gezichten een toegevoegd zoals: Welsey Snipes, Mel Gibson en Antonio Banderas .
Mel Gibson was gek genoeg helemaal niet slecht en wist uiteindelijk ook zelfs één van de beste rollen neer te zetten, het was zeker een goede keuze om hem als bad guy te kiezen. Ook kon ik Antonio Banderas wel waarderen en zeker een paar keer om hem kunnen lachen, hij was dus een geinige toevoeging aan de cast. Wel jammer dat Arnold Schwarzenegger, Terry Crews en vooral Jet Li zowat niet in beeld waren. Het was grotendeels alleen maar Stallone bij dit deel.

Helaas was de film ook niet altijd even vermakelijk en soms ook zelf wat saai te noemen. Sowieso vond ik heel het gedoe dat Stallone nieuwe en jongere leden moest vinden voor z'n team een vreselijk dom idee. En dan ook nog is dat een super groot deel van de film alleen maar is besteed aan dat Stallone opzoek gaat naar nieuwe leden voor zijn team. Dit was heel erg saai en hierdoor zorgde het er dan ook gelijk voor de rest van de cast: Statham, Lundgren en de rest van de oude cast hierdoor gelijk een heel stuk minder beeldtijd kregen.

Gelukkig komt er dan het laatste half uur wel behoorlijk wat actie in de film wat gelukkig nog enigszins vermakelijk was om naar te kijken maar aan de andere kant ook zo jammer door de PG-13. Dit verpeste gewoon bijna de hele film. Ik heb echt zowat geen één bloedspatje kunnen vinden. Elke keer wanneer er behoorlijk wat mensen werden uitgeschakeld zie je alleen maar een soort stofwolkje vliegen. Waarbij juist bij de vorige delen de bloedspetters op je beeld bleven vliegen.

Maar toch, heb ik me best kunnen vermaken en moet ik eerlijk toegeven dat ik er toch ietsjes minder van verwacht had.
Deel 4 hoop/moet eigenlijk wel weer terug gaan naar het niveau van de actie van de vorige delen.

Al met al toch een kleine 3,0*

avatar van IH88
“How hard can it be to kill ten men?”

Prima derde deel. De 'oudjes' zijn weer verreweg het beste op dreef en de nieuwkomers Ford, Gibson (als maniakale bad guy) en Snipes passen zich moeiteloos aan. Van de jongere garde is alleen Rousey echt gedenkwaardig. Er zitten weer een aantal ijzersterke actiescènes in en vooral het einde als Stallone en co. het tegen een leger moeten opnemen is geweldig. Belachelijk, maar het is heerlijke onzin.

weer een erg leuk deel.ik vind dit ook het leukste deel.leuke cast weer.weer genoten zoals de eerste keer in de bios.ja prima filmpje hoor.

avatar van mjk87
Laatste deel van een matige reeks. De eerste scènes is direct de beste maar daarna is het een mak beestje, ondanks veel geschiet. Maar echt leuk wordt nooit, spannend evenmin, grof hard ook niet. De acteurs weten de aandacht er nog enigszins bij te houden, maar hier krijg je halverwege ineens een stel volstrekt kleurloze acteurs die zo de wereld der vergetelheid induiken. Het halfuur middenstuk uit deze film was volstrekt overbodig en had eruit geknipt mogen worden, niemand die iets zou missen. Het einde gaat dan nog wel maar duurt ook te lang en brengt ook weinig bijzonders. 1,5*.

avatar van Captain Proton
Geweldige reeks. Zelfs deze derde film spelen meer bekende acteurs mee naast die uit de eerste twee delen. De cast was prima, verhaal ging en special effects mocht er weer zijn. Lachen was wel Antonio Banderas als iemand die constant moet praten (lijkt Frank Snoeks wel). Je kan deze film bekijken, zonder dat je de vorige delen gezien hebt. Van mij mogen ze meer dit soort films maken met bekende acteurs bij elkaar.

avatar van Iron Maiden
De special effects waren juist echt om te huilen, deed deze film de das om.

avatar van Shadowed
Matigste deel.

Vreemd dat ze opeens van 16+ naar 12+ zijn gegaan. Absoluut geen goede keuze, want het geweld is er natuurlijk milder op geworden. Als je zo veel actiehelden allemaal in 1 film stopt, hou het dan alsjeblieft wel R-rated.

De actie zelf is overigens niet zo slecht, gewoon wat minder lomp. Special effects inderdaad wat matig maar opzicht niet heel storend. Stallone, Schwarzenegger enzovoor, wat kan ik erover zeggen? Nooit grootste maar wel iconische acteurs geweest. Voor de actie bekijk je hem, toch?

Qua actie is het wel ok, alleen had het echt R-rated moeten zijn, en is daarmee duidelijk het minste deel in de tot nu toe vrij matige reeks. Ze hebben echt een deel nodig met meer auto's, wapens en explosies en wat vlotter geweld. Nou ja, dat kan dan ook weer aan mij liggen.

avatar van ILDIB
gewoon ouderwets geknal met oude knarren. niks mis mee. statham Kan niet acteren en rousy evenmin. knokken ook niet trouwens wordt door iedereen an gort geslagen in de mma.

avatar van Lovelyboy
Minste deel uit de Expendables reeks al is het alleen maar vanwege de switch qua cast omdat Sly het nodig vind de vijand met een nieuwe team tegemoet te treden en laat die groep nu gewoon niet interessant zijn. Vooral ook omdat juist de charme zit in die groep, oude bekende actiehelden, rood vlees eters, testosteron bommen, dat is juist wat de filmreeks maakt.

Gelukkig komen de oude helden toch opdraven om Sly uit de brand te helpen wanneer het met het nieuwe team niet loopt als gepland. Verder een film als gebruikelijk in de reeks, een bak geweld van heb ik jouw daar, niet erg geloofwaardig maar what the hell.

Inhoudsloze actiefilm, niets meer, niets minder...