• 8.608.887 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Expendables 2

"Back for War."

De louche CIA agent Church (Bruce Willis) stuurt de Expendables, een groep huurlingen, opnieuw op een gevaarlijke missie. De groep moet een vermist pakketje zien terug te krijgen bij het agentschap. Het pakketje is echter in Gazak, een door oorlog verscheurd Oost-Europees land. De missie loopt in het honderd wanneer blijkt dat een andere groep huurlingen, de Sangunaires, dezelfde opdracht probeert uit te voeren.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van des1

des1

Ik heb gisteren het beginnetje gezien van Nr. 1. Niet om aan te zien. Het vervelende van dit soort films is dat veel Amerikanen niet het onderscheidingsvermogen hebben en denken dat iedere oorlog wel ff met een sigaar tussen de tanden is te winnen. Ik kan begrijpen dat uitgerangeerde walking dead als Stallone, Nielsen en Willis (met dat zo "been there done that" glimlachje van 'm) meedoen hieraan, maar een Statham??

avatar van KillerPony 3000

KillerPony 3000

Beste uit de Expendables collectie, waar Stallone en overige halvegaren de jaren 80/90 terugbrengen alsof ze nooit zijn weggeweest. Hoofdreden is de epische ensemble met Schwarzenegger die dit keer een aanvaardbare portie speelruimte heeft, maar wat ook zeker meespeelt zijn de hartverwarmend leuke passages met collega legende Chuck Norris. Twee onmisbare iconen die ervoor zorgen dat het concept hier het beste tot zijn recht komt, afgewerkt door die andere icoon Van Damme (nu ja) en de geniale zet hem als bad guy te poneren.

De nostalgietrip wordt zoals het hoort netjes gewikkeld in een karrevracht aan explosieve actie -zeer geestig in beeld gebacht door 'Con Air' ervaringsdeskundige Simon West- en een even heerlijke lading oneliners, easter eggs en toch ook wel het steekjes onder water-festijn. De oude rotten sleuren elkaar constant door de molen met op waarheid gebaseerde feiten en algemeen palmares, waardoor de amusementswaarde alle voldoening overschrijdt.

'We horen thuis in een museum' kraamt Arnie hier ergens uit, en misschien heeft ie wel gelijk. Maar laat ze eerst maar nog zo lang mogelijk lekker veel nostalgisch ass-kicken!

avatar van AJK

AJK

Ik heb nog nooit een deel gekeken

avatar van Shadowed

Shadowed

Beste deel.

Niet echt de beste reeks, maar West zet hier het beste deel van de reeks af. Het geweld had wel wat spectaculairder gemogen met deze cast maar er zit toch wel genoeg in. Stallone en de rest zijn wel wat oud geworden maar lijken nog steeds een hoop plezier te hebben in actiefilms.

De actiescenes zelf zijn vrij vlot en mogen ook aanwezig genoeg zijn. Genoeg actie dus om het een 'geslaagde' film te noemen. Acteerwerk is natuurlijk niet heel erg bijzonder maar ja, wat wil je dan met echte actieacteurs.

Ook geinig dat Van Damme een schurk speelt, al speelt hij niet heel overtuigend. De actie had wat harder gemogen en de film had iets korter mogen duren. Desondanks het beste deel in de reeks die gewoon een voldoende van me krijgt.

avatar van kissyfur

kissyfur

Het interessantste op de schijf was een extra over de opkomst van de actiehelden in de jaren 80. De film zelf: laat maar.

avatar van Karst

Karst

Gewoon vermakelijke ongein. Iedereen lijkt er gewoon lol in te hebben om nog één keer de oude botten in beweging te zetten. Lekkere one liners, beetje lompe aktie en hier en daar leuke steken onder water richting elkaar. Prima film voor wat het beoogd te zijn.

avatar van Tacameso76

Tacameso76

Tsja, wat moet je hier over zeggen. Ik ben een "sucker for action heroe's". Hoe meer lompe actie en keihard geweld, hoe leuker ik het vind. Verwacht geen hoogstaand verhaal, met maatschappij kritische elementen. Dit is een ouderwetse, van dik hout zaagt men planken rolprent met een overdaad aan actie, explosies, over the top stunts en foute oneliners. Prima voor een avondje pretentieloos popcorn vermaak. Deel 2 is trouwens veruit de beste in de reeks. Voor mij een dikke dikke dikke voldoende.

avatar van Supernatural

Supernatural

Supernatural schreef:

weer een erg leuk deel.heb me weer prima vermaakt.weer goeie actie er in.met een goeie cast.

Vanavond herzien.blijf bij mijn vorige mening.nog wel toevoegen wil ik dat deel 1 wel iets beter is in mijn ogen.maar dit deel is ook zeker prima.

avatar van missl

missl

Ik heb me hiermee vermaakt, een actie film die zichzelf niet te serieus neemt en waarin de mannen zichzelf ook niet te serieus nemen.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Dit soort films lijken allemaal zo op elkaar, een niet bestaand land (Gazak), een groepje sterke mannen en ditmaal ook een sterke vrouw en daar tegenover, een andere sterke groep.

Niet dat het slecht is maar het is wel een ietwat eentonig verhaal net als de hele opzet van deze films ook hetzelfde blijft, actie, rustiger en weer actie. Enige droge humor er tussendoor. En ditmaal draait het allemaal om een product waarmee voor de zoveelste keer de wereld vernietigt kan worden. Dus tijdsdruk wordt ook opgevoerd om de kijker mee te laten "zweten" voor het te laat kan zijn.

Toegeven, ik heb mij wel vermaakt maar was ergens wel blij dat de film de eindspurt inzette en na ruim anderhalf uur heb je zoveel gewelddadige actie gezien dat het daarna wel fijn is om een nieuwe aflevering van de serie "Servant" te gaan zien.

Een ruime 6 voor de heldenploeg!

avatar van stratmans

stratmans

goeie sound, goeie actie met de glimlach,

avatar van mrklm

mrklm

Barney Ross [Sylvester Stallone] moet nog een schuld aflossen aan Mr. Church [Bruce Willis]. Die stuurt Barney en zijn huurlingen, deze keer aangevuld met jongeling Billy The Kid [Liam Hensworth], naar de bergen van Albanië voor een bergingsoperatie waarbij ze de waardevolle inhoud uit een kluis in een neergestort Chinees vliegtuig moeten halen. Een andere locatie dan voorheen en deze keer voegt zich een vrouw [Maggie Chang] bij de groep, maar verder is dit een luie herhaling van zetten met als enig lichtpuntje Jean-Claude van Damme die zeer memorabel is als Vilain. Joe kunt vast wel raden aan wiens kant hij staat.

avatar van Amberke2016

Amberke2016

Niet echt mijn genre van film maar wel leuk om eens al die "stoere boys" samen te zien. Ik denk dat ze op de set meer plezier hadden dan wij als kijker.

avatar van Amberke2016

Amberke2016