• 16.211 nieuwsartikelen
  • 179.556 films
  • 12.340 series
  • 34.212 seizoenen
  • 650.644 acteurs
  • 199.483 gebruikers
  • 9.406.972 stemmen
Avatar
 
banner banner

Transformers: Dark of the Moon (2011)

Actie / Sciencefiction | 154 minuten
3,20 1.915 stemmen

Genre: Actie / Sciencefiction

Speelduur: 154 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Michael Bay

Met onder meer: Shia LaBeouf, Rosie Huntington-Whiteley en Patrick Dempsey

IMDb beoordeling: 6,2 (454.353)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 29 juni 2011

Plot Transformers: Dark of the Moon

"Be Afraid of the Dark"

Nadat Sam Witwicky is afgestudeerd, lukt het hem niet om werk te vinden en dat zet de relatie met zijn vriendin Carly onder druk. Sam ontdekt dat de NASA tijdens de eerste maanlanding in 1961 een gestrand ruimteschip heeft aangetroffen afkomstig van de planeet Cybertron, waar de moedige Autobots een bittere strijd voerden tegen de boosaardige Decepticons. Wanneer Optimus Prime, de leider van de Autobots, hoort van het ruimteschip op de maan, plant hij een missie om de waardevolle Zuilen aan boord veilig te stellen. Sam ontdekt echter dat de Decepticons hem voor zijn geweest en met de Zuilen een ruimtebrug maken die een heel leger naar de aarde brengt. Kunnen Sam en de Autobots voorkomen dat de Decepticons de mensen tot hun slaven maken?

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van BoordAppel

BoordAppel

  • 14274 berichten
  • 3288 stemmen

Voor het eerst in de Transformers-serie weet Michael Bay geslaagde humor te combineren met geslaagde actie. De actie zat in de vorige delen ook al goed maar hier is de humor zowaar nog grappig ook. Vooral in de bijrollen wordt die winst geboekt, John Malkovich, Alan Tudyk en Ken Jeong doen de film veel goed. Het lijkt het ingrediënt te zijn dat de vorige films misten.

En over missen gesproken: dat wordt Megan Fox niet. Zij of Rosie Huntington-Whiteley is om het even. Het ene scharminkel wordt omgewisseld voor het andere. Verschil is wel dat Huntington-Whiteley hier veel meer te doen heeft. Haar rol is van veel meer betekenis voor het verhaal dan die van Fox in deel 2.

De designers hebben zich in Dark of the Moon ook weer te buiten kunnen gaan aan fraaie creaties. Vooral Shockwave is een toffe robot en hij zorgt ook fraaie actiescènes die er in 3D ook erg puik blijven uitzien. Of het een must is deze film met 3D te bekijken weet ik niet maar het doet zeker geen kwaad. De beelden worden niet te donker en alle actie blijft vloeiend bewegen. Vooral in de scène waar Sam uit Bumblebee vliegt om het ternauwernood te overleven kwam de 3D goed uit de verf.

De film duurt uiteindelijk wel een half uur te lang en het hele gung ho sfeertje wil wel eens irritant worden maar als de robots doen ze wat ze moeten doen (alles kapot maken) is er goed van te genieten. Aan het einde van Dark of the Moon te zien is dit ook echt het einde van de Transformersreeks. Jammer, want als Bay het niveau van deze film weet door te zetten mag hij er nog wel een maken.

3,5*


avatar van amanda22

amanda22

  • 144 berichten
  • 152 stemmen

Ondanks de geweldige special effects en actie in de film vond ik hem ellendig lang duren en op een gegeven moment zelfs vervelend worden. Ook is het verhaal een beetje overdreven.

Het is allemaal net teveel van het goede en als ze slim zijn laten ze het hierbij. Toch heb ik er wel van genoten. Het is wel een film voor in de bioscoop.

3*


avatar van Frenkstarz

Frenkstarz

  • 39 berichten
  • 182 stemmen

Wat een heerlijke wegkijker was dit!! Slappe humor.. non stop actie en hele vette special effects!!


avatar van afca_fanatic

afca_fanatic

  • 120 berichten
  • 616 stemmen

Slechte humor, slecht verhaal, veelste langdradig. Vooral de humor stoorde mij, de special effects geef ik wel een dikke plus. Hoewel ik de 3D ook weer helemaal bagger vond. Gaat toch nergens over, wat voor toegevoegde waarde had dit nou? 2,5*


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Waarom zie ik veel mensen klagen over de 3d? Ik vond het eigenlijk juist voor deze film wel toepasselijk. Ik zie nou niet echt verschil tussen Avatar 3D en deze in 3D, is allemaal van het zelfde laken een pak vind ik. Kan iemand mij eens uitleggen waarom dit geen toegevoegde waarde heeft voor deze film? Want ik vind dat het voor bijna geen enkele film toegevoegde waarde heeft. Geeft alleen diepte in de film,voor de rest niks en dat vind ik bij dit soort films juist wel gaaf. Het is geen atractie dus wat verwacht je dan meer eigenlijk van 3D vraag ik me af.


avatar van Martijnnn

Martijnnn

  • 2248 berichten
  • 2427 stemmen

Ja ik vind bij deze film de 3D ook meer dan geslaagd!


avatar van SaNDuTjE

SaNDuTjE

  • 1434 berichten
  • 3252 stemmen

Dit is juist één van de weinige films waarin 3d naast goed toegepast te zijn ook een toegevoegde waarde heeft. Dit in tegenstelling tot films waarin het effect beperkt blijft tot voorwerpen die op je afkomen. Na Avatar de beste 3d film in mijn ogen.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Ja dat vond ik ook, daarom snap ik de negative reacties niet zo goed


avatar van afca_fanatic

afca_fanatic

  • 120 berichten
  • 616 stemmen

m1chel schreef:

Waarom zie ik veel mensen klagen over de 3d? Ik vond het eigenlijk juist voor deze film wel toepasselijk. Ik zie nou niet echt verschil tussen Avatar 3D en deze in 3D, is allemaal van het zelfde laken een pak vind ik. Kan iemand mij eens uitleggen waarom dit geen toegevoegde waarde heeft voor deze film? Want ik vind dat het voor bijna geen enkele film toegevoegde waarde heeft. Geeft alleen diepte in de film,voor de rest niks en dat vind ik bij dit soort films juist wel gaaf. Het is geen atractie dus wat verwacht je dan meer eigenlijk van 3D vraag ik me af.

Ik vond Avatar 3d ook niet bijzonder, dus wat dat betreft maakt dat verder niet uit. Het moet gewoon verder ontwikkeld worden vind ik, dus het 3d moet veel meer tot zijn recht komen. En dat het mogelijk is weet ik als ik 15 jaar terug denk en Michael Jackson in Disneyland Parijs zie op een grootnscherm. Met bewegende beelden van ongeveer 10 cm van me ogen met een 3d bril op.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

afca_fanatic schreef:

(quote)
Ik vond Avatar 3d ook niet bijzonder, dus wat dat betreft maakt dat verder niet uit. Het moet gewoon verder ontwikkeld worden vind ik, dus het 3d moet veel meer tot zijn recht komen. En dat het mogelijk is weet ik als ik 15 jaar terug denk en Michael Jackson in Disneyland Parijs zie op een grootnscherm. Met bewegende beelden van ongeveer 10 cm van me ogen met een 3d bril op.
Daar ben ik destijds ook geweest, maar dat is compleet anders. Ik vind 3D ook niet het meest bijzondere hoor,maar ik vond dit wel gaaf hoor.


avatar van paul83

paul83

  • 1361 berichten
  • 1571 stemmen

afca_fanatic schreef:

(quote)
Ik vond Avatar 3d ook niet bijzonder, dus wat dat betreft maakt dat verder niet uit. Het moet gewoon verder ontwikkeld worden vind ik, dus het 3d moet veel meer tot zijn recht komen. En dat het mogelijk is weet ik als ik 15 jaar terug denk en Michael Jackson in Disneyland Parijs zie op een grootnscherm. Met bewegende beelden van ongeveer 10 cm van me ogen met een 3d bril op.

Maak jezelf geen illusies met het Michael Jackson verhaal in Disneyland. Ik was ook in die veronderstelling, maar onterecht. Ben er namelijk in december geweest en was redelijk teleurgesteld. Er is een scene waarbij een klein beestje (half aap en nog wat dingen) op je afkomt idd. Daar houdt het dan ook bij op. Ze moeten gewoon nog verder onderzoek doen naar de 3D mogelijkheden.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

paul83 schreef:

(quote)

Maak jezelf geen illusies met het Michael Jackson verhaal in Disneyland. Ik was ook in die veronderstelling, maar onterecht. Ben er namelijk in december geweest en was redelijk teleurgesteld. Er is een scene waarbij een klein beestje (half aap en nog wat dingen) op je afkomt idd. Daar houdt het dan ook bij op. Ze moeten gewoon nog verder onderzoek doen naar de 3D mogelijkheden.

Ach op dit moment is dit het, en opzich ziet het er prima uit hoor. Ik ben het er alleen wel mee eens dat 3D zich niet voor alle films leent. Ik blijf zelf alleen wel van mening dat het zich voor deze film wel leent en dat mensen veel te veel van 3D verwachten, nogmaals het is geen attractie en ik denk dat daar het probleem ligt. Mensen verwachten een soort Efteling attractie of zo. Ja dan kom je bedrogen uit.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5908 berichten
  • 1421 stemmen

Deze gisteren in Antwerpen op een groot scherm gaan zien.
De 2-D versie, 3-D hoeft voor mij niet.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen:
de film is met zijn 2 1/2 half uur veel en veelte lang.
De intro met de maanlanding was mooi, maar daarna krijg je misschien wel een uur van nietszeggende scene's, die vaak leuk bedoeld zijn, maar net zo vaak de plank volledig mis slaan.
De scene's met die klein bots en de ouders zijn flauw, maar nog niets vergeleken met die met de Chinees, dit was gewoon genant slecht. Dat was kinderfilm-niveau voor de allerkleinsten, niet voor in een stoere actieblockbuster.
Rol van Malkovich was op zich wel lollig, maar had verder niets met het verhaal te maken, dus overbodig.
Van de tweeenhalfuur had er zo een uur uit gekund, want werkelijk ALLEEN de al eerder genoemde proloog was interessant, gooi er verder de introducties van de belangrijkste personages in (ouders dus exit), plus de scene's met een nog steeds briljante Turturro (toen begon ook eindelijk het verhaal wat te versnellen) en het laatste uur vol actie en je komt op anderhalf uur film.
Meer heeft Bay duidelijk niet te vertellen, want op de actie na blijft hij een zeer matige regisseur: gewoon acteurs regisseren in normale scene's, met normale interactie tussen verschillende personen kan hij blijkbaar niet, want die worden of te flauw voor woorden, of bombastisch en sentimenteel.

Is het dan een grote mislukking?
Neen, want de laatste ca 70 minuten krijg je non-stop spektakel en adrealine verhogende actie!
Vol special effects, explosies en hachelijke situaties.
Toch weet ook daar Bay nauwelijks te dozeren of er werkelijke spanning in te brengen.
Iedere keer wanneer bijvoorbeeld hoofdpersoon LaBeouf in gevaar verkeerd wordt ie net op tijd gered door een bevriende bot en het eindgevecht tussen Optimus en de twee slechte bots is binnen een minuut beslecht. Zwak, zeker als dit werkelijk de finale van een trilogie blijkt te zijn.
Tja en met het ontbreken van Megan Fox is het grootste special effect afwezig, hoeveel Bay er verder nog voor miljoenen dollars in gegooid heeft. Huntington-Whiteley doet haar best en ziet er best lekker uit, maar heeft niet de uitstraling en klasse van La Fox.

Conclusie: voor het eerste uur zou ik niet meer dan 1 ster geven, voor het actiespektakel vier.
Gelukkig kun je straks thuis meteen naar het laatste uur doorspoelen!

Nou, vooruit: in totaal een zes, ofwel drie sterren.


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Ik mis Megan.

Yes, ik heb haar gemist. En hoe. Deze nieuwe chick is lekker, bloedheet zelfs, maar toch... ik mis Megan. Bay is een man met een ontiegelijk slecht gevoel voor humor, geen enkel gevoel voor timing en vooral geen snars snapt van opbouw en boeiende storytelling. Een gedrocht vanjewelste met bombastische muziek, overbodige shizzle ten overvloed en een arrogante babyface.

En toch, tóch heb ik best genoten in de bios. 3D geeft een lekkere diepte mee en de actie imponeert meer dan eens. Overdaad schaadt? Yeah right. Fuck dat, kon niet debiel genoeg. Met dingen die exploderen om het exploderen, en nog wat dingen die exploderen. Waarom? No reason. En daar hou ik wel van.

Deze shit is echt niet grappig, gewoon pijnlijk. Meer dan zou mogen. Dat gedoe met die ouders en die kleine robotjes.. ik zucht en ik zucht nog eens. Abnormaal, hoe haalt hij het in z'n hoofd? Wie bereikt hij ermee? Misschien die 5 mensen in de zaal die moesten lachen. Maar zelfs met het voorraadje bier in de zaal die binnen het eerste half uur met wanhoop naar binnen werd gewerkt, kwam er toch weinig enthousiasme naar boven.

Totdat.... een explosie. Ja, explosies... daar kon ik weer om lachen. Belachelijk kerel die Bay, maar ik mag 'm om één of andere reden wel. En ik blijf dan ook weer het idiote bedrag van 10euro neerpleuren voor die 3D meuk op het grote scherm. Waarom? Omdat ik ook wel eens dom doe.


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik vind het totale gebrek aan feeling voor storytelling wel een pluspunt aan Bay. Ook totaal overbodig bij Blockbusters vind ik, gewoon lekker focussen op wat belangrijk is. Ook de production value is bij Bay (en vooral deze Transformers franchise) enorm hoog. Ik ken geen blockbuster collega die hier ook maar een beetje bij in de buurt komt.


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Ben ik het uiteraard volledig mee eens, maar doe het dan goed achterwegen laten. En vul dat dan niet ook nog eens aan met talloze (en dan ook echt talloze) nutteloze scenes. Ik heb me daar nog nooit aan gestoord, maar hier zaten momenten tussen waarvan een doel echt volledig ontbrak. Waaronder meerdere serieuze dialogen Doe dan nog wat meer baysplosions!! Yeah!!


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Eens. Hij moet er al geen tijd aan verspillen, gelukkig doet ie het zo kort en krakkemikkig dat het niet te veel roet in het eten gooit (al schijnt ie het in dit deel in het eerste uur wel erg bont te maken begreep ik) Die pogingen tot humor kan ie ook beter skippen en gewoon lekker besteden aan Baysplosions inderdaad .

Serieuze dialogen? O no, he didn't.


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Nou ja serieus, semi-serieus misschien Ik heb overigens wel 2 of 3 keer kunnen lachen, waar ik zelf ook van stond te kijken. Scene bij die russen bijvoorbeeld.

Hij doet het inderdaad enorm kort, en zeker krakkemikkig. En dat is geweldig (als een kind met adhd overal heen springen), maar het sleept soms echt een kwartier achter elkaar door en dan is het toch iets té..


avatar van Jozz

Jozz

  • 205 berichten
  • 204 stemmen

Tonypulp schreef:

En toch, tóch heb ik best genoten in de bios. 3D geeft een lekkere diepte mee en de actie imponeert meer dan eens. Overdaad schaadt? Yeah right. Fuck dat, kon niet debiel genoeg. Met dingen die exploderen om het exploderen, en nog wat dingen die exploderen. Waarom? No reason. En daar hou ik wel van.

Precies mijn gedachte. Vele films hebben een climax van een paar minuten, Bay pakt hier toch even wat groter uit, het ging maar door! Het gaat werkelijk helemaal nergens meer over, alles gaat kapot om de meest onzinnige redenen, maar dat is toch prachtig? Ik heb namelijk nog nooit zo genoten van 3D actie, wat een overdonderende finale.

Voor een film met een dergelijk verhaal wordt natuurlijk veel teveel tijd genomen, maar daar heb ik me niet echt aan gestoord. Stiekem wist ik wel dat ik later in de film beloond zou worden met fantastische special effects. En tja... Megan Fox, ik dacht haar erg te gaan missen in dit deel, maar ook dat viel reuze mee. Over mevrouw Huntington heb ik niets te klagen, en haar britse accent geeft haar ook nog eens wat meer stijl dan ik had verwacht. Laten we eerlijk wezen, ze loopt er alleen maar bij omdat deze film anders een mooie chick mist, maar Fox deed in de vorige films precies hetzelfde. Geen verschil wat dat betreft.

De humor is natuurlijk so slap als het maar kan, dat zijn we wel gewend van de vorige delen. Dan nog moet ik bekennen dat de humor me enigszins tegenviel in dit deel.

Alles wordt echter goedgemaakt door al dat moois op het scherm. Je kunt zien dat er ontzettend hard gewerkt is aan het zo mooi mogelijk in beeld brengen van de actie. Keihard knallen, dat is wat deze film doet. Je moet ervan houden, en dat doe ik zeker. 4*


avatar van thunderball

thunderball

  • 5908 berichten
  • 1421 stemmen

Jozz schreef:

(quote)

. En tja... Megan Fox, ik dacht haar erg te gaan missen in dit deel, maar ook dat viel reuze mee. Over mevrouw Huntington heb ik niets te klagen, en haar britse accent geeft haar ook nog eens wat meer stijl dan ik had verwacht. Laten we eerlijk wezen, ze loopt er alleen maar bij omdat deze film anders een mooie chick mist, maar Fox deed in de vorige films precies hetzelfde. Geen verschil wat dat betreft.

*

Ben ik het toch niet mee eens.

Fox heeft zoveel meer uitstraling en sexapeal.

Huntington-Whiteley is best knap en lekker, maar is nergens speciaal en meer een dertien in een dozijn fotomodel. Serieus, ik weet nu al bijna niet meer hoe ze er precies uitzag (ik zag de film afgelopen maandag) en tussen tien andere modellen zou ze geen enkele indruk maken, of speciaal opvallen.

Iets wat je van Megan Fox toch echt niet kunt zeggen. Ze is een klasse apart!

Bovendien vind ik Fox toch ook sterker qua actrice, ze is misschien geen Oscarwinnares, dat hoeft ook helemaal niet, maar ik heb haar nog nooit kunnen betrappen op een abominabel slechte acteerprestatie,

terwijl deze Huntington-Whiteley wat dat betreft toch zeer matig was.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

thunderball schreef:

(quote)

Ben ik het toch niet mee eens.

Fox heeft zoveel meer uitstraling en sexapeal.

Huntington-Whiteley is best knap en lekker, maar is nergens speciaal en meer een dertien in een dozijn fotomodel. Serieus, ik weet nu al bijna niet meer hoe ze er precies uitzag (ik zag de film afgelopen maandag) en tussen tien andere modellen zou ze geen enkele indruk maken, of speciaal opvallen.

Iets wat je van Megan Fox toch echt niet kunt zeggen. Ze is een klasse apart!

Bovendien vind ik Fox toch ook sterker qua actrice, ze is misschien geen Oscarwinnares, dat hoeft ook helemaal niet, maar ik heb haar nog nooit kunnen betrappen op een abominabel slechte acteerprestatie,

terwijl deze Huntington-Whiteley wat dat betreft toch zeer matig was.

Nou nou nou.Megan Fox is een lust voor het oog,dat ben ik met jee eens... Maar we kunnen nou niet echt zeggen dat Megan nou zo'n top actrice is hoor. Huntington-Whiteley deed qua acteer prestaties niks onder voor Fox hoor. Van het zelfde laken een pak.Bij deze dames gaat het om "the package" ,niet om de acteer prestaties.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5908 berichten
  • 1421 stemmen

Vond ik niet.

Ik vond haar zeer matig staan acteren, maakt verder niet veel uit voor een film als deze, maar.... zeggen dat het hetzelfde is als met Fox.... nou, nee!

Ik zeg ook niet dat dat een topactrice is, dat hoor je mij nergens beweren, maar zo houterig als deze nieuwe het deed, is ze absoluut niet.

Kijk anders nog maar eens goed hoe zij in de vorige twee films van het scherm spat, alleen al op charisma is ze tien keer beter.

Ik heb die films pas geleden aangeschaft en dus vrij recent weer eens gezien en het verschil vind ik toch duidelijk, maar mss ben ik wel niet helemaal objectief, dat kan.


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Mee eens hoor. Ondanks dat de vrouwelijke rol in de Transformers films puur eye candy is zie je wel het verschil tussen actrice (Fox) en model (Whiteley). Aan de andere kant (van wat ik gezien heb) weet Whiteley zich door haar modellenachtergrond wel erg goed te presenteren. Sterke presence.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60509 berichten
  • 4107 stemmen

Ik vond de klik tussen Fox en Laboeuf ook veel beter. Huntington doet het in haar eerste film niet eens slecht, maar ze heeft die X-Factor gewoon niet. Let op, daarmee bedoel ik niet haar schoonheid, want mooi is ze zeker wel.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Nee ik beschuldig ook niemand ervan dat ze hebben gezegt dat Fox een top actrice is, en ik vond de klik tussen Fox en LeBeouf ook wel wat beter maar qua prestatie vond ik het het zelfde.Maar ja wie ben ik...


avatar van Jozz

Jozz

  • 205 berichten
  • 204 stemmen

m1chel schreef:

Nee ik beschuldig ook niemand ervan dat ze hebben gezegt dat Fox een top actrice is, en ik vond de klik tussen Fox en LeBeouf ook wel wat beter maar qua prestatie vond ik het het zelfde.Maar ja wie ben ik...

Zie zie ik het ook. Fox heeft qua actrice wel degelijk meer te bieden. Daar ben ik het ook wel mee eens. Wat ik vooral probeer te zeggen is dat de rol zo inhoudsloos is dat ik Huntington en Fox in het geval van Transformers uitwisselbaar vind.


avatar van ockhausen

ockhausen

  • 166 berichten
  • 134 stemmen

deel 1 en 2 waren ook super, dus mijn verwachting is weer hoog!


avatar van Threeohthree

Threeohthree

  • 5557 berichten
  • 2935 stemmen

Terecht. Ga hem zien en hij eet je op!


avatar van 426451

426451

  • 3 berichten
  • 3 stemmen

Leuke film in 3d, wat een verschil ook van genconverteerde films van 2d naar 3d en in 3d opgenomen.

Had wel gevoel van get to the point en dat het lang duurde, maar de eind scenes was wel top in 3d.

Verhaal, nou ja, ik kom niet echt voor het verhaal hier, gewoon hersenloos vermaak en ik geloofde wel weer wat ze probeerden uit te leggen.

Leuker 3d ervaring dan met Harry Potter die ik echt teleurstellend vond.


avatar van schram101

schram101

  • 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Lange zit maar zeker de moeite waard.

De laaste van de Transformers serie is beter dan zijn voorganger en doet wat het moet doen. Knetterharde actie voorschotelen aan het publiek. Helaas duurt het wel weer een dik kwartier te lang en dat is dan meteen het grootste minpunt van de film. Zeker aan het begin is het allemaal wat langdradig.

De cast is goed, als is de rol van Malkovich wat mager en hij had verder ook niet echt een toevoeging. Torturro is toch wel een van mijn favoriete personages uit de serie. Toffe gast is dat!

En dan de special effects. Betere CGI vind je in geen enkele film geloof ik. Want wat zag alles er weer fantastisch uit! Bay is geniaal in zijn genre gelukkig doet ie niets want niet in dat genre valt. Keep up the good work, Bay!

Ondanks dat serie goed te pruimen is en blijft, hoop ik wel dat het hier bij blijft en Bay bijvoorbeeld gewoon aan de nieuwe Bad Boys gaat werken of een ander actiespektakel. Het is wel weer mooi geweest met serie.

3,5*