• 15.803 nieuwsartikelen
  • 178.307 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.092 gebruikers
  • 9.376.964 stemmen
Avatar
 
banner banner

Transformers: Dark of the Moon (2011)

Actie / Sciencefiction | 154 minuten
3,20 1.913 stemmen

Genre: Actie / Sciencefiction

Speelduur: 154 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Michael Bay

Met onder meer: Shia LaBeouf, Rosie Huntington-Whiteley en Patrick Dempsey

IMDb beoordeling: 6,2 (452.663)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 29 juni 2011

Plot Transformers: Dark of the Moon

"The invasion we always feared. An enemy we never expected."

Nadat Sam Witwicky is afgestudeerd, lukt het hem niet om werk te vinden en dat zet de relatie met zijn vriendin Carly onder druk. Sam ontdekt dat de NASA tijdens de eerste maanlanding in 1961 een gestrand ruimteschip heeft aangetroffen afkomstig van de planeet Cybertron, waar de moedige Autobots een bittere strijd voerden tegen de boosaardige Decepticons. Wanneer Optimus Prime, de leider van de Autobots, hoort van het ruimteschip op de maan, plant hij een missie om de waardevolle Zuilen aan boord veilig te stellen. Sam ontdekt echter dat de Decepticons hem voor zijn geweest en met de Zuilen een ruimtebrug maken die een heel leger naar de aarde brengt. Kunnen Sam en de Autobots voorkomen dat de Decepticons de mensen tot hun slaven maken?

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Eerder een hoofdpijnverwekkende bioscoopervaring. Overigens is ook hier weer het 3D aspect te verwaarlozen.


avatar van Flipman

Flipman

  • 7111 berichten
  • 1141 stemmen

Jashfan schreef:

Ik ben 100% eens met je......volgens mij ook kladblok in de hand opschrijven wat goed is en wat niet,en de film niet snappen laat staan gevolgd te hebben....

Weer een feit bron imdb: Transformers: Dark of the Moon $97.4M nu al de meeste opbrengst van 2011

Nou, ik ga vaak met mijn beste vriend naar de plaatselijke bios, alleen omdat het al zo gezellig is om samen een film te kijken. Maar lang niet alles komt hier te draaien dus als de film die we gaan zien nog goed is ook, is dat mooi meegenomen. En zo niet, dan mag ik toch wel vertellen wat ik ervan vind? En nee, ik heb deze nog niet gezien maar daar wil m'n vriend waarschijnlijk wel heen dus is er een kans dat ook ik 'm ga zien en dan plaats ik hier mijn ongezouten mening. Ook als ik 'm geweldig vind.

Waar je absoluut niet vanuit hoeft te gaan, overigens.

En nee, kladblok, totaal niet. Ik heb gewoon een goed geheugen. Bovendien probeer ik een film altijd geheel neutraal te bekijken maar sommige films zijn zo tenenkrommend slecht dat ik daarin dan helaas niet slaag.

Dus ik snap jullie argument wel, je moet een film ook geheel onbevooroordeeld bekijken. Dat is in sommige gevallen echter moeilijk. En ik kan me ook voorstellen dat je al dat negatieve commentaar dan ook niet leuk vindt maar je hoeft het niet te lezen. Of ga er dan over in discussie op subjectieve wijze.

P.S.: De film 'snappen'? Is dat bij een productie als deze dan nodig, wat VALT er überhaupt te snappen? Goh, dat zou wat zijn, als deze films een diepere laag hebben en ik die nooit heb kunnen opmerken .

P.P.S.: Oké. Hij heeft veel opgebracht. Maar de box office is voor mij geen reden om een film wel of niet te gaan zien of te bepalen hoe goed ie is. Verre van.


avatar van gillette

gillette

  • 314 berichten
  • 575 stemmen

jezus hé, wat kunnen sommige mensen ongelooflijk zeiken over een film,

je word er gewoon depri van om sommige commentaar te lezen,

slechte soundtrack.... hoe verzin je het.

en al dat gezeur over die actie die michal bay erin gestopt heeft,

Wat denk je waarom ze het een Actie film noemen? daar hoort toch actie in ofnie? daarvoor ga je toch ook naar de film?

en wtf gaan sommigen zeuren dat rosie erin word gezet als lust object of wat dan ook?

silvergun :

Vrouwelijk schoon wordt als hol lustobject gepresenteerd -- zie bijv. de suggestieve editing tijdens de scene waarin een exotische auto wordt beschreven terwijl de camera Huntington-Whiteley van boven naar beneden afgaat, of de jumpcuts tussen haar en een qua silhouet verdacht overeenkomend hondje.

Ooooh wat erg.... ben jij homo ofzo?

er mag toch ook wel wat 'vrouwelijk schoon' in de film?

is dat nou zo erg?

wat een gezeur, dat jullie zo een film kunnen kijken,

hebben jullie soms een kladboek bij je in de bios over wat de minpunten en wat de plus punten zijn?

een tip ga eens normaal naar de film kijken en genieten van de actie en de rest.

Idd. Sommige mensen kunnen gewoon niet meer genieten van een film. Ze hebben op alles kritiek en zijn soms wel erg geobsedeerd. Sommige dingen die ik soms lees van minpunten zijn echt zo vergezocht dat ik niet anders kan denken dat het geobsedeerde moviemeternerds zijn. Ik zal deze nog eens gaan moeten zien. Wrs vanavond ofzo.


avatar van m1701

m1701

  • 1849 berichten
  • 2327 stemmen

Vond deze film heel erg goed!

Wel wat aan de lange kant, maar zeker vermakelijk!

Dempsey en Huntington waren toch wel een aangename verrassing!

Huntington acteerde helemaal niet slecht!

En LaBeouf blijft geweldig en grappig!

Film is absolute aanrader.

Vond deze beter dan de vorige!!!

4*


avatar van SilverGun

SilverGun

  • 1151 berichten
  • 818 stemmen

Sommige dingen die ik soms lees van minpunten zijn echt zo vergezocht dat ik niet anders kan denken dat het geobsedeerde moviemeternerds zijn.

En ik kan niet anders denken dat de hele "filmsite voor liefhebbers" tagline inmiddels nergens meer op slaat. 't Is nog leuk om sterren uit te delen maar meer ook niet. De interessante gebruikers zijn tegenwoordig op hooguit twee handen te tellen. Gelukkig genoeg andere, Engelstalige sites waar die liefhebbers zich wel bevinden.


avatar van djinnax

djinnax

  • 33 berichten
  • 24 stemmen

Weet je wat ik zo mooi vind, dat we hier weer 24 pagina's inmiddels weer discussies hebben over vanalles en nog wat, alle kritiek die de film wel weer niet krijgt etc etc.

Feiten zijn wel, dat alle 8 eerdere films van Bay, vanaf de eerste (Bad Boys) tot en met Transformers 3 allemaal razend populair zijn, met tussen de 2000 en 3000 stemmen, en stuk voor stuk scoren ze ruim voldoende, allen boven de 3 sterren.

Dus wie moeten we nu serieus nemen? De echte stemmers die de film een goed cijfer geven, of die paar die er rondlopen en continu alles de grond in boren? Los van het feit dat iedereen zijn mening hier mag geven, laten we dat voorop stellen. Als het genre je niet trekt snap ik dat je niet op een film als Transformers zit te wachten. Maar het gezeur erom heen en het soort kritiek wat de film krijgt gaat vaak helemaal nergens over.

Ik denk niet dat er hier op moviemeter films zijn die zoveel discussie teweeg brengen, dan de films die geregisseerd zijn door Michael Bay.

Wat ook al eerder is aangegeven in voorgaande berichten, elke Michael Bay-hater bekritiseerd zijn films, maar gaan toch keer op keer zijn films bekijken om hem vervolgens nog verder af te kraken...... terwijl ze van tevoren eigenlijk al weten wat ze voorgeschoteld gaan krijgen, heerlijk gewoon!

Laten we wel wezen, Bay lacht het hardst en ziet wederom zijn Transformers weer een wereldwijde blockbuster worden. En zo lang zijn films geld op blijven brengen, zal hij films op zijn manier blijven maken, and I like it


avatar van Materny

Materny

  • 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Liever een regisseur die miljoenen kijkers vermaakt met pulp, en duizenden teleurstelt; dan een regisseur die duizenden kijkers vermaakt met kunst, en miljoenen teleurstelt.


avatar van StephanRR

StephanRR

  • 26 berichten
  • 557 stemmen

Gisteren gezien in imax 3D.

Wat een ontzettend goede film is dit.

Goede verhaallijn afgewisseld met voldoende actie.

Goed geacteerd, en er zitten verassende plotwendingen in.

Tevens vond ik de 3D toevoegingen de beste die ik tot nu toe heb gezien.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Materny schreef:

Liever een regisseur die miljoenen kijkers vermaakt met pulp, en duizenden teleurstelt; dan een regisseur die duizenden kijkers vermaakt met kunst, en miljoenen teleurstelt.

Liever een regisseur die kunst en pulp verwerkt in één film en daarmee iedereen vermaakt.


avatar van Materny

Materny

  • 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

(quote)

Liever een regisseur die kunst en pulp verwerkt in één film en daarmee iedereen vermaakt.

Maar die moet nog geboren worden


avatar van Flipman

Flipman

  • 7111 berichten
  • 1141 stemmen

djinnax schreef:

Weet je wat ik zo mooi vind, dat we hier weer 24 pagina's inmiddels weer discussies hebben over vanalles en nog wat, alle kritiek die de film wel weer niet krijgt etc etc.

Ja. Mooi hè? Hartverwarmend, zoiets.
djinnax schreef:

Feiten zijn wel, dat alle 8 eerdere films van Bay, vanaf de eerste (Bad Boys) tot en met Transformers 3 allemaal razend populair zijn, met tussen de 2000 en 3000 stemmen, en stuk voor stuk scoren ze ruim voldoende, allen boven de 3 sterren.

Ja, het gros heeft slechts één van z'n producties gezien, deze negatief beoordeeld en besloten de rest niet te kijken, vandaar die hoge cijfers, heb je daar wel 's over nagedacht ?
djinnax schreef:

Dus wie moeten we nu serieus nemen? De echte stemmers die de film een goed cijfer geven, of die paar die er rondlopen en continu alles de grond in boren?

DUDE, WTF?!?!?! De 'ECHTE STEMMERS'?!?!?! Damn, verwaandheid begint wel volksvijand #1 te worden, ik hoop dat het geneeslijk is ! Bovendien zeg ik net dat ik veelal meega met vrienden voor de gezelligheid en dat een goeie film dan een bonus is. Ook als ik complete CRAP voorgeschoteld krijg, heb ik nog een gezellige avond. Dat geldt dan misschien voor meer mensen en hetgeen ze hebben aanschouwd mogen ze dan hier toch compleet de grond in boren? Of is het nou zo dat, als ik een 'echte stemmer' wil zijn, ik alleen de positieve punten mag noemen (mochten die aanwezig zijn) en de film gebaseerd op die (eventuele) facetten dan maar een dikke voldoende moet geven? Want als ik dat niet doe dan pas ik niet meer bij de groep. En ik wil er echt ZO GRAAG bij horen !
djinnax schreef:

Los van het feit dat iedereen zijn mening hier mag geven...

Oh het mag nog?? Dank U!
djinnax schreef:

...laten we dat voorop stellen.

Ja, of niet.
djinnax schreef:

Als het genre je niet trekt snap ik dat je niet op een film als Transformers zit te wachten. Maar het gezeur erom heen en het soort kritiek wat de film krijgt gaat vaak helemaal nergens over.

Als dat zo is dan geldt dat ook voor de positieve reacties en daar hoor je mij niet over; ik geef niet af op plus-stemmers, alleen op de film zelf.
djinnax schreef:

Ik denk niet dat er hier op moviemeter films zijn die zoveel discussie teweeg brengen, dan de films die geregisseerd zijn door Michael Bay.

Dat vind ik nou een mooi punt. Ik zat nog te denken aan Uwe Boll maar in zijn geval zijn de kampen niet zo verdeeld, denk ik. Althans niet eerlijk verdeeld.
djinnax schreef:

Wat ook al eerder is aangegeven in voorgaande berichten, elke Michael Bay-hater bekritiseerT zijn films, maar gaan toch keer op keer zijn films bekijken om hem vervolgens nog verder af te kraken...... terwijl ze van tevoren eigenlijk al weten wat ze voorgeschoteld gaan krijgen, heerlijk gewoon!

Laten we wel wezen, Bay lacht het hardst en ziet wederom zijn Transformers weer een wereldwijde blockbuster worden. En zo lang zijn films geld op blijven brengen, zal hij films op zijn manier blijven maken, and I like it

Ja maar wie zegt dat iedereen die hier de film met de grond gelijk maakt ook toegang betaalt? Er bestaat nog zoiets als het internet.


avatar van djinnax

djinnax

  • 33 berichten
  • 24 stemmen

Haha heerlijk om de discussie voort te zetten. Zag idd al dat je tot diezelfde groep behoorde (met deel 1 en 2 een 0,5 te geven)

Ook los van het feit of je wel of geen verstand van films hebt, of je een Bay hater of lover bent, of je wel of niet van het verhaal houd, of je wel of niet van het genre houd...... een 0,5 slaat kant nog wal. Alleen al op visueel gebied zou de film al wat moeten krijgen, en dan hebben we het verhaal, karakters, humor etc nog niet meegenomen.

Al zou je de film nog zo waardeloos vinden, onmogelijk dat je de SFX ook bagger zou vinden, en dat is de hoofdmoot waar deze film om draait. Dus idd, een 0,5 geven voor deze film (althans vorige 2 delen) kan ik absoluut niet serieus nemen


avatar van Montorsi

Montorsi

  • 9716 berichten
  • 2378 stemmen

2 jaar later, een Transformers deel verder, maar de discussies zijn 'gelukkig' nog niks veranderd. Ergens is het ook wel weer een opluchting ofzo.

djinnax schreef:

Ook los van het feit of je wel of geen verstand van films hebt, of je een Bay hater of lover bent, of je wel of niet van het verhaal houd, of je wel of niet van het genre houd...... een 0,5 slaat kant nog wal. Alleen al op visueel gebied zou de film al wat moeten krijgen,

Visueel zo saai, rommelig, onoverzichtelijk en ronduit willekeurig heb ik ze zelden gezien, dus nee, daar geen punten voor.

en dan hebben we het verhaal, karakters, humor etc nog niet meegenomen

Klopt, wat dat betreft bleef er namelijk helemaal niks over. Verhaal boeit niet, maar is zeverig clichématig en belachelijk patriotistisch dat je er wel aan gaat storen. Karakters rennen wat in de rondte en zijn vreselijke jankerds of zijn hysterisch (ouders + Turturro bijv.). En de humor is helemaal het dieptepunt van de eerste twee delen. Ik gaf aan deel 2 1*, maar dat is omdat ik hem niet zo slecht vind als mijn 0,5* lijstje (die geef ik persoonlijk zelden namelijk), maar eigenlijk verdient hij die ene ster niet eens.

Een 0,5* kun je simpelweg aan elke film geven, er is namelijk geen rekensommetje die je moet afgaan, of een regeltje op deze site die stelt dat een bepaald budget aan SFX betekent dat je een voldoende moet geven.


avatar van Flipman

Flipman

  • 7111 berichten
  • 1141 stemmen

djinnax schreef:

Haha heerlijk om de discussie voort te zetten. Zag idd al dat je tot diezelfde groep behoorde (met deel 1 en 2 een 0,5 te geven)

Ook los van het feit of je wel of geen verstand van films hebt, of je een Bay hater of lover bent, of je wel of niet van het verhaal houd, of je wel of niet van het genre houd...... een 0,5 slaat kant nog wal. Alleen al op visueel gebied zou de film al wat moeten krijgen, en dan hebben we het verhaal, karakters, humor etc nog niet meegenomen.

Al zou je de film nog zo waardeloos vinden, onmogelijk dat je de SFX ook bagger zou vinden, en dat is de hoofdmoot waar deze film om draait. Dus idd, een 0,5 geven voor deze film (althans vorige 2 delen) kan ik absoluut niet serieus nemen

Aha, DAT bedoel je dus met 'echte stemmers'! Zeg dat dan, Gek !

Nou, dat heb ik hier ook nog wel 's uitgelegd; als die visuals voor mij een meerwaarde hebben boven de minpunten, geef ik de film daar nog punten voor. In het geval van de voorgaande twee delen in deze franchise was dit echter niet het geval. Natuurlijk blijft het knap gemaakt maar het DEED me verder echt helemaal niks. Dus gaf ik er ook geen punten voor.


avatar van djinnax

djinnax

  • 33 berichten
  • 24 stemmen

Mensen die de film nog niet eens gezien hebben, maar alleen maar via via op internet dingen hebben gelezen, vind ik geen recht van spreken hebben om een film dan zo te bekritiseren zonder dat ze hem daadwerkelijk gezien hebben.

Maargoed, laat men hem allemaal afkraken, vind het wel mooi, eigenlijk zou deze film dus in werkelijkheid nog veel hoger uitvallen, overall gezien zal deze aansluiten bij deel 1 en 2, en dit na alle kritiek op de film..... kan niet anders concluderen dan lof voor deze film


avatar van Flipman

Flipman

  • 7111 berichten
  • 1141 stemmen

djinnax schreef:

Mensen die de film nog niet eens gezien hebben, maar alleen maar via via op internet dingen hebben gelezen, vind ik geen recht van spreken hebben om een film dan zo te bekritiseren zonder dat ze hem daadwerkelijk gezien hebben.

Nee nee nee, ik bedoel mensen die de film ZELF via het internet bekijken . Pindakazen en zo.


avatar van djinnax

djinnax

  • 33 berichten
  • 24 stemmen

Flipman schreef:

(quote)
Nee nee nee, ik bedoel mensen die de film ZELF via het internet bekijken . Pindakazen en zo.

Ja ook dat, hoe kun je zo'n film nou beoordelen als je zo'n vieze CAM ziet waarbij je de bioscoopgangers op de achtergrond hoort lachen en op de voorgrond voorbij ziet lopen....... Totaal geen beleving heb je dan. Onmogelijk om je dan in te leven in zo'n film. Toch een onvergelijkbare impact tov midden in een zaal op het witte doek (IMAX) 3D....


avatar van Flipman

Flipman

  • 7111 berichten
  • 1141 stemmen

Nou ja, binnen de kortste keren staan er ook kwalitatief goeie versies online, hoor. Let maar op.


avatar van Kanisz

Kanisz

  • 152 berichten
  • 0 stemmen

Daar heb je helemaal gelijk, dat is inderdaad niet te vergelijken. Maar hoe mooi het er misschien ook uitzag (3D bios voor mij), het verhaal bleef gewoon ergerlijk slecht. Het lijkt me sterk dat jij je niet ergert aan veel te lange scenes waarin Rosie maar wat rondhuppelt en totaal niets toevoegt?! Of aan de complete rol van de ouders, die net als in deel 1 en 2 weer niets dan flauwe humor en cliche's toevoegen?


avatar van djinnax

djinnax

  • 33 berichten
  • 24 stemmen

Flipman schreef:

Nou ja, binnen de kortste keren staan er ook kwalitatief goeie versies online, hoor. Let maar op.

Dat duurt nog minimaal 3 tot 4 maanden voordat er een acceptabel kwalitatief goede versie te vinden is (praat hier even over 1080p rip van blu-ray, geen R5, Cam, Xvid en dat soort troep)

Kanisz schreef:

Daar heb je helemaal gelijk, dat is inderdaad niet te vergelijken. Maar hoe mooi het er misschien ook uitzag (3D bios voor mij), het verhaal bleef gewoon ergerlijk slecht. Het lijkt me sterk dat jij je niet ergert aan veel te lange scenes waarin Rosie maar wat rondhuppelt en totaal niets toevoegt?! Of aan de complete rol van de ouders, die net als in deel 1 en 2 weer niets dan flauwe humor en cliche's toevoegen?

Klopt, ik begrijp wat je bedoeld. Maar dat is juist hetgeen waar men te zwaar aan tilt, het verhaal. Ben het met je eens dat het verhaal bij deel 1 en 2 flinterdun is en eigenlijk te verwaarlozen, dit kun je jammer vinden, aan de andere kant, ook doorheen prikken en genieten van de visuals.

Tuurlijk zit ik niet te wachten op de scenes met Rosie, of die vreselijk irritante ouders. Gelukkig was dat bij dit deel ook al stukke minder dan bij de eerste 2 delen. Dit deel is meer "volwassen" geworden. Maar deze zaken doen niet af tegen al het spektakel wat daar weer tegenover staat.


avatar van BobDemper

BobDemper

  • 50 berichten
  • 115 stemmen

Ik wacht nog steeds op een positieve review die ook daadwerkelijk iets onderbouwt. Dus fanboys voel u geroepen!


avatar van Flipman

Flipman

  • 7111 berichten
  • 1141 stemmen

djinnax schreef:

Klopt, ik begrijp wat je bedoeld. Maar dat is juist hetgeen waar men te zwaar aan tilt, het verhaal. Ben het met je eens dat het verhaal bij deel 1 en 2 flinterdun is en eigenlijk te verwaarlozen, dit kun je jammer vinden, aan de andere kant, ook doorheen prikken en genieten van de visuals.

Nee hoor, dit is puur subjectief. Jij vindt blijkbaar de actie en de VFX genoeg om deze film een negen van de tien te geven en dat is je goed recht. Maar het moet ook mogelijk zijn om met spectaculaire CGI ook een goed verhaal te vertellen met sympathieke personages. En die twee elementen ontbraken geheel in de voorgaande twee delen.


avatar van ryco84

ryco84

  • 3 berichten
  • 0 stemmen

Deze film is gewoon de BAAS. Vergeleken met deel 1 en 2 is deze toch het de beste deel. Het verhaal tjaaah niks bijzonders maarja het gaat de special effect die Micheal Bay (met assistentie van Spielberg) heeft toegepast in deze film en 3D was een must in deze film!!

Dikke 4 sterren voor deze film


avatar van Cosoco

Cosoco

  • 10908 berichten
  • 5185 stemmen

Als ik dit zo lees heb ik best wel zin in het +/- laatste uur van deze film, maar om me nou weer eerst door 1,5 uur vervelende nonsens heen te worstelen... ik weet het niet. Kan Bay niet eens een keer alleen maar een climax van een uur maken, zonder opbouw, drama of andere nonsens.


avatar van Materny

Materny

  • 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Cosoco schreef:

Kan Bay niet eens een keer alleen maar een climax van een uur maken, zonder opbouw, drama of andere nonsens.

Bouw het op met Michael Mann, en doe de climax met Michael Bay. Iedereen blij


avatar van Martijnnn

Martijnnn

  • 2248 berichten
  • 2410 stemmen

Cosoco schreef:

Als ik dit zo lees heb ik best wel zin in het +/- laatste uur van deze film, maar om me nou weer eerst door 1,5 uur vervelende nonsens heen te worstelen... ik weet het niet. Kan Bay niet eens een keer alleen maar een climax van een uur maken, zonder opbouw, drama of andere nonsens.

De eerste anderhalf uur heeft genoeg actie en spektakel om je te vermaken hoor! Ook de niet actie scenes zien er erg goed uit, ik was verbaasd over hoe goed het 3D er uit ziet.


avatar van Flipman

Flipman

  • 7111 berichten
  • 1141 stemmen

BWAAAAAAAHAHAHAHAHAHA!!!! Ik zou zo'n film nog kijken ook !


avatar van Actionfreak

Actionfreak

  • 454 berichten
  • 0 stemmen

Prachtige episode uit een reeks waar ik geen genoeg van kan krijgen heerlijke film: Humor, actie en vrouwen. 4,5*


avatar van loreen

loreen

  • 161 berichten
  • 213 stemmen

die 3d is goed maar die verhaal van de beging is saai maar na de pauze is de film spannend die Rosie Huntington-Whiteley speelt goed maar voor de volgende keer moeten ze aan megan fox vragen


avatar van Loisb

Loisb

  • 89 berichten
  • 3145 stemmen

Natuurlijk had ik de vorige twee delen gezien. Die vond ik vermakelijk om te zien. De actie spatte er vanaf en het verhaaltje ging ook wel. Dat is bij dit derde (wellicht meteen de laatste) deel niet anders.

Het enige wat anders is, is de vrouwelijke hoofdrol speler. Megan Fox speelde in de eerste twee delen, maar werd ontslagen nadat zij dingen had gezegd die niet door de beugel konden. Een vervangster werd gezocht en Rosie Huntington-Whiteley mocht het nieuwe vriendinnetje spelen. Een hele mooie meid, maar kan ze ook acteren? Het viel me alles mee. Ze deed leuk mee met de anderen. Wat ik alleen niet kan begrijpen: alle acteurs raken gewond en bloeden, maar zij niet? Het mooie gezichtje blijft geplamuurd? Wel érg ongeloofwaardig.

De bijrollen vond ik goed uitgezocht. Zo zien we John Malkovich, Frances McDormand, Patrick Dempsey, John, Turturro, Josh Duhamul en Tyrese Gibson voorbij komen. Ik ben nog het meest verrast (en dat bedoel ik positief) van Patrick Dempsey. Wat ik hiermee bedoel, wil ik niet vertellen. Daarvoor moet je de film maar zien.

Je kon er ook van op uit gaan dat de ouders van Sam zich laten zien. Als ze die scènes schrapten, konden ze meer actie laten zien. Want die zijn weer zo vervelend als in de vorige twee delen. Ze hebben geen enkel doel om het verhaal verder te laten gaan. Het is duidelijk vul werk (screentime) en dat konden ze wel anders oplossen.

Het begint al mysterieus, maar dat stuk kenden we eigenlijk allemaal van de trailer die is vrijgegeven. Desalniettemin is het een leuk popcornfilmpje geworden. Je moet er niet met al te veel verwachten naartoe gaan, want dan kan hij alleen maar tegenvallen. Het is vermakelijk, mager verhaal maar de special effects zien er heel erg goed uit. Maar de 3D is wat minder, dus als je kunt kiezen, kies dan voor de normale versie (2D). Het is maar een tip.