The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)
Genre: Avontuur / Fantasy
Speelduur: 201 minuten / 251 minuten (extended edition) / 263 minuten (special extended blu-ray edition)
Oorsprong:
Nieuw-Zeeland / Verenigde Staten
Geregisseerd door: Peter Jackson
Met onder meer: Elijah Wood, Ian McKellen en Viggo Mortensen
IMDb beoordeling:
9,0 (2.140.508)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 17 december 2003
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Prime Video
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot The Lord of the Rings: The Return of the King
"There can be no triumph without loss. No victory without suffering. No freedom without sacrifice."
De hobbits Sam en Frodo beginnen samen met Gollum aan het laatste deel van hun reis richting Mordor, om daar te proberen in het hol van de leeuw de machtige Ene Ring te vernietigen. De legers van Gondor proberen ondertussen de stad Minas Tirith te beschermen tegen Sauron's legers.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (9,0 / 2140508)
- Trailer (YouTube)
- The Lord of the Rings: The Return of the King (BoekMeter)
- The Lord of the Rings: The Return of the King (MusicMeter)
- The Lord of the Rings: The Return of the King (The Complete Recordings) (MusicMeter)
- Game (GamesMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
- Kijk op Amazon Prime
- Kijk op HBO Max
Social Media
Acteurs en actrices
Frodo
Gandalf
Aragorn
Sam
Gollum / Smeagol
Merry
Pippin
Denethor
Faramir
Éowyn
Reviews & comments
soboer
-
- 359 berichten
- 293 stemmen
Onterecht dat deze film op 1 staat. Er zitten teveel minpunten punten in de film om de film 5 sterren te geven. Als je bijvoorbeeld Shawshank Redemption vergelijk met RotK dan wint SR het voor mij . Die film is heel de rit interessant. Terwijl er in RotK af en toe saai stukken in zitten. Toch 4 sterren, beter dan de TTT maar minder dan de FotR.
puck
-
- 399 berichten
- 931 stemmen
Ik snap niet hoe zoveel mensen deze film 5 sterren kunnen geven. Das bijna net zo belachelijk als de mensen die de film met 0.5 ster hebben gewaardeerd. Deze film is toch duidelijk minder dan de vorige 2 delen. [.....] Ik hoop dat deze film zeer snel van de eerste plaats zal verdwijnen want dat is hij zeker niet waard.
Die hele ringscene was zo ongelofelijk voorspelbaar Frodo die op het einde van het pad staat en de ring toch niet (oe verassing) in Mount Doom wil gooien.
Ik zou verder iedereen die deze film slecht vindt willen aanraden het boek een keer te lezen... ga daarna de film (of gewoon de hele trilogie) nog een keer bekijken en wie weet denk je er dan wellicht anders over. De meeste enthousiastelingen hier zijn volgens mij namelijk degenen die het boek goed kennen...
LN
-
- 20 berichten
- 459 stemmen
Kunnen we nou eens een keer ophouden met dat gezeur en elkaars stemmen gewoon in hun waarde laten? Dit soort discussies hebben zo vreselijk weinig zin, net als de vraag of deze film nu wel of niet op de eerste plaats thuishoort. Dat wijst het uiteindelijke gemiddelde wel uit.
Dit was in respons op een aantal mensen die het belachelijk vonden om de film 0.5 ster te geven. Dit is mijn mening daar over. Het gaat er hier op deze site juist om om discussies te voeren over Films en je mening hierover te verkondigen. Mischien probeer ik hiermee wel een discussie uit te lokken met mensen die de film wel 5 sterren waard vinden? Als ik het dan niet met mensen oneens mag zijn schiet het ook niet echt op eh? dan krijg je een lijst vol korte recensies. Als dat de bedoeling is laat het dan even weten.
Natuurlijk weet je dat van tevoren... je dacht toch zeker niet dat die gebeurtenis uit het verhaal bedoeld is als verrassing? Frodo heeft er al de grootste moeite mee als blijkt dat Sam, nota bene zijn beste vriend, de ring in bewaring heeft genomen, dus het is logisch dat hij de ring ook niet in het vuur van Mount Doom wil gooien. Daarom wordt het daar juist spannend, want hoe moeten ze het dan ooit voor elkaar krijgen de ring te vernietigen? En dan blijkt opeens dat Gollum/Sméagol een veel belangrijkere rol in het verhaal heeft dan voorheen gedacht werd, en dat het medelijden van Frodo met Gollum een belangrijke reden heeft (hoewel hij dat zelf natuurlijk niet kon weten). Ze hadden hem immers meerdere malen kunnen doden...
Natuurlijk is het niet bedoelt als verassing maar dat betekent niet dat ik er niet meer van had mogen verwachten. Die scene zit zo vol met Drama dat ik er gek van word. Mischien is het meer dat de film aan het einde veel te voorspelbaar is.
Ik zou verder iedereen die deze film slecht vindt willen aanraden het boek een keer te lezen... ga daarna de film (of gewoon de hele trilogie) nog een keer bekijken en wie weet denk je er dan wellicht anders over. De meeste enthousiastelingen hier zijn volgens mij namelijk degenen die het boek goed kennen...

Ik heb het boek gelezen en vond dat ook erg goed. Maar dat beinvloed mijn mening over deze film totaal NIET. Het boek was goed dat betekent niet dat elk aftreksel van het boek ook goed is.
LN
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3282 stemmen
Je hebt het boek gelezen en je vond de film aan het einde veel te voorspelbaar... Goh wat raar.
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Dit was in respons op een aantal mensen die het belachelijk vonden om de film 0.5 ster te geven. Dit is mijn mening daar over. Het gaat er hier op deze site juist om om discussies te voeren over Films en je mening hierover te verkondigen.
Het probleem is juist dat de laagstemmers helemaal niet met argumenten aan komen zetten waarom de film nou zo slecht is.
Dat kun je van de hoogstemmers niet zeggen....:)
Mischien is het meer dat de film aan het einde veel te voorspelbaar is.
Hoe kom je daar nou bij?
Oké dat die ring de diepte in wordt geknikkerd op Mount Doom valt te verwachten.
Maar dat Frodo het niet over zijn hart kan verkrijgen om de ring er in te gooien en dat zonder Gollum die taak nooit volbracht had kunnen worden vind ik zeker niet voorspelbaar.
Ik heb het boek gelezen en vond dat ook erg goed. Maar dat beinvloed mijn mening over deze film totaal NIET. Het boek was goed dat betekent niet dat elk aftreksel van het boek ook goed is.
Dit is niet zomaar een aftreksel dacht ik zo...
Ik kan me geen regisseur voorstellen die het beter zou hebben gedaan.
Op welke punten slaat volgens jou Jackson dan de plank mis?
John Doe
-
- 916 berichten
- 2122 stemmen
Waar hier sprake van is, is mensen die het boek goed vonden en het gevoel van het boek gaan zoeken in de film. Dat een boek vaak veel beter is dan een film, is niet vreemd als het gaat om fantasie helemaal niet. Maar een film staat opzich, een film bekijk je niet vanuit een boek, beoordeel dat boek los van de film. Als het boek de nodige verdieping en aanvulling geeft is dat alleen maar bevredigend. Een stem is niet gegrond als die vanuit de subjectiviteit is gekomen over de voor velen geweldige boeken. De film is een 3,5 of een 4 waard, geen 4,5 ook al zie je dat er veel moeite in is gestoken. (Mensen die een 2 of lager geven zijn natuurlijk ook zeer onrealistisch bezig)
puck
-
- 399 berichten
- 931 stemmen
Ik heb het boek gelezen en vond dat ook erg goed. Maar dat beinvloed mijn mening over deze film totaal NIET. Het boek was goed dat betekent niet dat elk aftreksel van het boek ook goed is.
Dit was in respons op een aantal mensen die het belachelijk vonden om de film 0.5 ster te geven. Dit is mijn mening daar over. Het gaat er hier op deze site juist om om discussies te voeren over Films en je mening hierover te verkondigen. Mischien probeer ik hiermee wel een discussie uit te lokken met mensen die de film wel 5 sterren waard vinden? Als ik het dan niet met mensen oneens mag zijn schiet het ook niet echt op eh? dan krijg je een lijst vol korte recensies. Als dat de bedoeling is laat het dan even weten.
LN
-
- 20 berichten
- 459 stemmen
Het gaat te snel. Er ontbreken te veel stukken in het verhaal. Je vliegt van scene naar scene zonder dat je de kans word gegeven om je in het verhaal te storten. Net als je een beetje met iemand mee begint te voelen zit je al weer ergens anders in het verhaal. Er gebeurt gewoon te veel binnen te korte tijd.
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
De kritiek die je geeft bij het op en neer flitsen tussen verschillende verhaallijnen vond ik juist in The Two Towers storend, in deze film absoluut niet...
LN
-
- 20 berichten
- 459 stemmen
Gezien jouw reactie op de scene in Mount Doom had ik niet verwacht dat je het boek gelezen had. En dit is naar mijn mening, en die van een heleboel anderen met mij die ook 5 sterren hebben gegeven of dat nog zullen doen, niet zomaar een 'aftreksel' maar een zeer knap uitgevoerde verfilming van een boek dat jarenlang als 'onverfilmbaar' bestempeld werd. Natuurlijk kan zo'n film nooit iedereen tevreden stellen, daar is het boek te uitgebreid voor... maar ik vind zelf dat het een uitmuntende 'vertaling' is omdat Jackson o.a. de sfeer uit het boek heel goed heeft overgebracht. Voor overige redenen, zie mijn eerdere reactie.
Ik zeg ook niet dat deze film een 'aftreksel' is. Wat ik probeerde te zeggen is dat alleen omdat het boek goed is niet meteen alles wat daar op gebasseerd is ook goed is. Ik kreeg de indruk dat jij van mening bent dat als je het boek goed vind je deze film ook goed moet vinden
Nog even over het 5 sterren geven; Ik kan me niet voorstellen dat je een film 5 sterren geeft als je hem niet helemaal perfect vind. Ik weet niet hoe dit bij jou zit maar ik heb toch wel genoeg dingen in de film gezien waardoor ik hem niet perfect vind.
Je begrijpt me helemaal verkeerd. Mijn reactie was gericht op iedereen die zeurt over wat voor positie deze film zou moeten hebben, en dat is in mijn ogen onbelangrijk vanwege eerder genoemde redenen. Wel belangrijk is natuurlijk aan te geven waarom je de film goed of slecht vindt, maar jij gaf daarnaast ook aan dat je het belachelijk vindt dat deze film op nummer 1 staat omdat 'ie dat niet waard zou zijn... daar kan niemand dus iets mee en dat was even de druppel. Niemand zegt natuurlijk dat je het niet met mensen eens mag zijn... kom op zeg, laten we even serieus blijven en geen langere tenen krijgen dan nodig is... 
En dan was er nog de rest van me bericht waarin ik toch wel een aantal dingen tiepte waar ik me aan ergerde 
puck
-
- 399 berichten
- 931 stemmen
Waar hier sprake van is, is mensen die het boek goed vonden en het gevoel van het boek gaan zoeken in de film. Dat een boek vaak veel beter is dan een film, is niet vreemd als het gaat om fantasie helemaal niet. Maar een film staat opzich, een film bekijk je niet vanuit een boek, beoordeel dat boek los van de film. Als het boek de nodige verdieping en aanvulling geeft is dat alleen maar bevredigend. Een stem is niet gegrond als die vanuit de subjectiviteit is gekomen over de voor velen geweldige boeken. De film is een 3,5 of een 4 waard, geen 4,5 ook al zie je dat er veel moeite in is gestoken. (Mensen die een 2 of lager geven zijn natuurlijk ook zeer onrealistisch bezig)
puck
-
- 399 berichten
- 931 stemmen
Wat ik probeerde te zeggen is dat alleen omdat het boek goed is niet meteen alles wat daar op gebasseerd is ook goed is. Ik kreeg de indruk dat jij van mening bent dat als je het boek goed vind je deze film ook goed moet vinden 

Nog even over het 5 sterren geven; Ik kan me niet voorstellen dat je een film 5 sterren geeft als je hem niet helemaal perfect vind. Ik weet niet hoe dit bij jou zit maar ik heb toch wel genoeg dingen in de film gezien waardoor ik hem niet perfect vind.
SillyWilly
-
- 382 berichten
- 648 stemmen
Ik vond overigens die explosie van "The Eye" wel erg mooi gedaan maar waarom dan net het stuk land waar onze helden op staan (Frodo, Sam en het leger van Aragorn en Co) niet afbrokkelt is me dan weer een raadsel.
LN, als jij het boek hebt gelezen moet je toch wel weten wat hier de oorzaak van is.
Allereerst het moment waarop sauron ziet dat de Ring vernietigd drijgt te worden. Je ziet dan zijn oog verplaatsen van de Black Gate naar Mount Doom. De orcs op het slagveld kijken vervolgens verbaasd om zich heen omdat ze hun 'drive' kwijt zijn. Alle wezens in het leger van Sauron worden gestuurd en opgehitst door de kwade wil van Sauron dus zodra die weg is, weten ze niet meer wat te doen. Als de Ring uiteindelijk is vernietigd, en daarmee ook Sauron, valt zijn hele macht als 'n kaartenhuis in elkaar. Letterlijk in dit geval en dat vond ik erg mooi gedaan. De grond zakt letterlijk onder het leger vandaan wat een metafoor is voor de ondergang van Sauron's macht. Nogal logisch dat bij Aragorn en consorten de grond gewoon blijft staan. Ik vraag me trouwens wel af hoe ze van hun 'eilandje' af zijn gekomen...

Ik vond dit deel dus juist erg mooi verfilmd
LN
-
- 20 berichten
- 459 stemmen
Je moet helemaal niets, alleen vind ik de film een ontzettend goede weergave van het boek (dat is dus heel wat anders dan de film goed vinden puur omdat 'ie op een goed boek gebaseerd is), en daarom kan ik me voorstellen dat dat voor meerdere mensen geldt. 
Mja.. ik hoop niet dat je de film 5 sterren hebt gegeven omdat je de film een goede weergave van het boek vind. Maar omdat je de film ook echt 5 sterren waard vind. We zitten hier op moviemeter.nl niet op hoegoedisditboekverfilmd.nl 
SlingBlade
-
- 272 berichten
- 0 stemmen
Ikzelf ben niet zo'n grote fan van LOTR. Ik vondt de beelden weerzinwekkend en de kostuums, grimage etc. Echter kan het verhaal mij maar niet boeien. Bij dit deel vondt ik het zo ontzettend langdradig op het einde worden dat het op me lachspieren ging werken. Na elke scene waarbij je dacht wat een schitterend einde kwam weer een nieuwe scene vol met namen, bebrabbel enz.
Ik begrijp dat mensen dit geweldig kunnen vinden, alleen ik jammergenoeg niet. Vandaar
3*
puck
-
- 399 berichten
- 931 stemmen
We zitten hier op moviemeter.nl niet op hoegoedisditboekverfilmd.nl 
oja joh? 
davidov
-
- 3466 berichten
- 2170 stemmen
Ik zou verder iedereen die deze film slecht vindt willen aanraden het boek een keer te lezen... ga daarna de film (of gewoon de hele trilogie) nog een keer bekijken en wie weet denk je er dan wellicht anders over. De meeste enthousiastelingen hier zijn volgens mij namelijk degenen die het boek goed kennen... 
Dit argument kan je ook juist de andere kant op gebruiken, jij zegt nou wel dat mensen die het boek gelezen hebben de film leuker vinden maar dat is juist alleen slecht, gezien dat de mensen die de boeken gelezen hebben in de meeste gevallen het leuk vonden en dus bevooroordeeld zijn, duh logisch dat ze dan de film ook leuk vinden en blind zijn voor de zwakke puntjes.
mensen die de boeken niet hebben gelezen die hebben een minder grote zwakke plek voor de film en zullen hem dus eerder afkraken....maar om nou te zeggen dat je dan maar de boeken moet lezen is een argument dat nergens op gebaseerd is.
LN
-
- 20 berichten
- 459 stemmen
LN, als jij het boek hebt gelezen moet je toch wel weten wat hier de oorzaak van is.
Allereerst het moment waarop sauron ziet dat de Ring vernietigd drijgt te worden. Je ziet dan zijn oog verplaatsen van de Black Gate naar Mount Doom. De orcs op het slagveld kijken vervolgens verbaasd om zich heen omdat ze hun 'drive' kwijt zijn. Alle wezens in het leger van Sauron worden gestuurd en opgehitst door de kwade wil van Sauron dus zodra die weg is, weten ze niet meer wat te doen. Als de Ring uiteindelijk is vernietigd, en daarmee ook Sauron, valt zijn hele macht als 'n kaartenhuis in elkaar. Letterlijk in dit geval en dat vond ik erg mooi gedaan. De grond zakt letterlijk onder het leger vandaan wat een metafoor is voor de ondergang van Sauron's macht. Nogal logisch dat bij Aragorn en consorten de grond gewoon blijft staan. Ik vraag me trouwens wel af hoe ze van hun 'eilandje' af zijn gekomen...

Ik vond dit deel dus juist erg mooi verfilmd

Ik heb het boek wel gelezen maar dat betekent niet dat ik alles precies uit me hoofd weet
Vind trouwens wel dat je niet als film er van uit kunt gaan dat het hele publiek het boek heeft gelezen maar das waarschijnlijk weer gezeik van mijn kant
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Mja.. ik hoop niet dat je de film 5 sterren hebt gegeven omdat je de film een goede weergave van het boek vind. Maar omdat je de film ook echt 5 sterren waard vind. We zitten hier op moviemeter.nl niet op hoegoedisditboekverfilmd.nl 
Zegt het meneertje dat zijn hoogste scores toekent aan Fight Club en The Shawshank Redemption....:)
LN
-
- 20 berichten
- 459 stemmen
Zegt het meneertje dat zijn hoogste scores toekent aan Fight Club en The Shawshank Redemption....:)
HUH? Hoezo ga je er van uit dat ik daarom die 2 films zo goed vind? Hoezo ga je er uberhaupt van uit dat ik deze boeken gelezen heb?
LN
-
- 20 berichten
- 459 stemmen
Een koekje van eigen deeg heet zo iets...:)
Onzin heet zo iets. Je commentaar slaat nergens op.
puck
-
- 399 berichten
- 931 stemmen
Dit argument kan je ook juist de andere kant op gebruiken, jij zegt nou wel dat mensen die het boek gelezen hebben de film leuker vinden...
...maar dat is juist alleen slecht, gezien dat de mensen die de boeken gelezen hebben in de meeste gevallen het leuk vonden en dus bevooroordeeld zijn, duh logisch dat ze dan de film ook leuk vinden en blind zijn voor de zwakke puntjes.
...mensen die de boeken niet hebben gelezen die hebben een minder grote zwakke plek voor de film en zullen hem dus eerder afkraken....maar om nou te zeggen dat je dan maar de boeken moet lezen is een argument dat nergens op gebaseerd is.
LN
-
- 20 berichten
- 459 stemmen
Dat is wel degelijk ergens op gebaseerd, namelijk op het idee dat als je het boek leest het verhaal beter begrijpt, en daarmee dus misschien ook de lijn in de film. Het is sowieso mijn standaard volgorde: altijd eerst het boek lezen, en dan pas de film kijken. Dit is zonder meer een van de beste verfilmingen die ik ooit gezien heb.
moviemeter.nl 
davidov
-
- 3466 berichten
- 2170 stemmen
het grote probleem van de film is dat er teveel hoogtepunten zijn....beter zelfs het eerste uurtje van de film is rustig en mooi (anderen zeggen misschien saai en klote maar dat laat ik over aan de mensen met een minder grote woordenschat onder ons).
Na dit uurtje opgang komen vond ik de film nog redelijk, geen min punten, maar ook geen plus punten en kijk met vreuge voorruit met wat er te komen staat.
En daar gebeurd het dan! de actie begint! mooie plaatjes, gigantisch leger, vele doden....maarrr het boeit me geen ene pipo, waarom? omdat de spanning ver te zoeken is...heel ver...zo ver dat ik meer interesse had voor de dop van mn flesje cola dan voor de duizenden orcs. Hoe komt dat dan? Hoe is dit in godesnaam mogelijk?...na veel denken ben ik erachter gekomen, waar TTT nog een geniale spanningsboog heeft, waarbij een handje vol (niet letterlijk nemen voor de taal puristen onder ons) mensen op een muur staan midden in de nacht terwijl ze in de verte duizenden orcs horen stampen....de dood naderd, and its not going to be pretty....de gezichten, vol met angst, en dan hoor je zachte druppeltjes op de tinnen pakken, de hel breekt los.....en het "feest" kan beginnen. Hier was in TTT de spanning zo geniaal gemaakt dat voordat het gevecht begon ik al kippenvel had en de rillingen gingen over mijn rug, beter zelfs ik heb het nu ook als ik eraan denk.
ROTK heeft dit gewoon NIET, na een uurtje gaan ze vechten en het is geen krachtige climax van 20 minuten, nee het is een marteling...niet alleen voor de soldaten maar ook voor mij, non stop massale gevechten die geen spanning hebben alleen maar mooie plaatjes. Waar ik dus zat te kijken van zo poe hee dat zijn veel mensjes, maar het boeit me geen zak. Zaten de kleine lotr fans onder ons zichzelf onder te kwijlen bij het aanzien van de rots blokken die door de lucht vlogen (wel geinig gedaan...maar wederom geen spanning).
En op die manier is gewoon heel simpel het grootste gevecht OOIT gemaakt in de film wereld de das om gedaan, maar er is nog meer! er zijn nog meer gevechten!...beter zelfs nog 2 uur aan gevechten HOERA!....maar weer geen succes...geen spanning, alleen maar sensatie (maar net als bij matrix 2.....mooie plaatjes maken een film niet spannend laat staan goed). na 3 uur was ik blij dat het over was, maar een chubby mannetje die leeft onder de naam peter jackson moest zonodig er een overbodig verhaaltje aan vast plakken, 20 minuten! noem 1 verdraaide film waarbij na een bloody massacre van 2 uur en een stuk ervoor van 1 uur en waarbij het verhaal eindelijk afgelopen is, het is over, het is uit, maar dan NOG 20 minuten doorgaat....ik citeer uit de volkskrant (las ik vanmorgen pas) : "minpunten zijn er ook.....en het lijkt erop dat Jackson met het einde weinig raad wist......na de spanning van de voorafgaande 3 uur (of 9 uur voor alle films achter elkaar) zou een spectculaire climax op zijn plaats zijn. in plaats daarvan hebben de laatste, omslacgtige 20 minuten weinig zeggings kracht".
LN
-
- 20 berichten
- 459 stemmen
het grote probleem van de film is dat er teveel hoogtepunten zijn....beter zelfs het eerste uurtje van de film is rustig en mooi (anderen zeggen misschien saai en klote maar dat laat ik over aan de mensen met een minder grote woordenschat onder ons).
Na dit uurtje opgang komen vond ik de film nog redelijk, geen min punten, maar ook geen plus punten en kijk met vreuge voorruit met wat er te komen staat.
En daar gebeurd het dan! de actie begint! mooie plaatjes, gigantisch leger, vele doden....maarrr het boeit me geen ene pipo, waarom? omdat de spanning ver te zoeken is...heel ver...zo ver dat ik meer interesse had voor de dop van mn flesje cola dan voor de duizenden orcs. Hoe komt dat dan? Hoe is dit in godesnaam mogelijk?...na veel denken ben ik erachter gekomen, waar TTT nog een geniale spanningsboog heeft, waarbij een handje vol (niet letterlijk nemen voor de taal puristen onder ons) mensen op een muur staan midden in de nacht terwijl ze in de verte duizenden orcs horen stampen....de dood naderd, and its not going to be pretty....de gezichten, vol met angst, en dan hoor je zachte druppeltjes op de tinnen pakken, de hel breekt los.....en het "feest" kan beginnen. Hier was in TTT de spanning zo geniaal gemaakt dat voordat het gevecht begon ik al kippenvel had en de rillingen gingen over mijn rug, beter zelfs ik heb het nu ook als ik eraan denk.
ROTK heeft dit gewoon NIET, na een uurtje gaan ze vechten en het is geen krachtige climax van 20 minuten, nee het is een marteling...niet alleen voor de soldaten maar ook voor mij, non stop massale gevechten die geen spanning hebben alleen maar mooie plaatjes. Waar ik dus zat te kijken van zo poe hee dat zijn veel mensjes, maar het boeit me geen zak. Zaten de kleine lotr fans onder ons zichzelf onder te kwijlen bij het aanzien van de rots blokken die door de lucht vlogen (wel geinig gedaan...maar wederom geen spanning).
En op die manier is gewoon heel simpel het grootste gevecht OOIT gemaakt in de film wereld de das om gedaan, maar er is nog meer! er zijn nog meer gevechten!...beter zelfs nog 2 uur aan gevechten HOERA!....maar weer geen succes...geen spanning, alleen maar sensatie (maar net als bij matrix 2.....mooie plaatjes maken een film niet spannend laat staan goed). na 3 uur was ik blij dat het over was, maar een chubby mannetje die leeft onder de naam peter jackson moest zonodig er een overbodig verhaaltje aan vast plakken, 20 minuten! noem 1 verdraaide film waarbij na een bloody massacre van 2 uur en een stuk ervoor van 1 uur en waarbij het verhaal eindelijk afgelopen is, het is over, het is uit, maar dan NOG 20 minuten doorgaat....ik citeer uit de volkskrant (las ik vanmorgen pas) : "minpunten zijn er ook.....en het lijkt erop dat Jackson met het einde weinig raad wist......na de spanning van de voorafgaande 3 uur (of 9 uur voor alle films achter elkaar) zou een spectculaire climax op zijn plaats zijn. in plaats daarvan hebben de laatste, omslacgtige 20 minuten weinig zeggings kracht".
helemaal 100% mee eens
Pre- en sequels

The Lord of the Rings: The Two Towers
2002
2.519 reacties

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
2001
3.683 reacties
Gerelateerd nieuws

'Lord of the Rings'-films populair bij Nederlandse HBO Max-kijkers

'The Lord of the Rings' krijgt een gloednieuw vervolg: releasedatum 'The Hunt for Gollum' bekendgemaakt

Nieuwe 'Lord of the Rings'-film op komst: project focust zich op Gollum

Peter Jackson overwoog serieus hypnose om zijn werk aan 'The Lord of the Rings'-trilogie te vergeten
Bekijk ook

The Shawshank Redemption
Drama, 1994
7.379 reacties

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

The Godfather: Part II
Misdaad, 1974
1.569 reacties

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.091 reacties

Il Buono, il Brutto, il Cattivo
Western, 1966
2.379 reacties
Gerelateerde tags
elvesdwarforcsmiddle-earth (tolkien)hobbitgebaseerd op boekobsessiemagiekasteelsuspicionvulkaanpowergiant spiderbraverykingdomoorloglegerverslavingvervolghonorroyaltytrollkoningwreedheidgeweldkrankzinnigheidsplit personalitygeestfantasy worldtovenaarepic battlereisringquestlive action and animationhero's journeyhigh fantasywraith sword and sorcerypower madnessgreat war trekkinggood versus evilmiddle-earthsword making warmiddle-earthadmiringwinged creaturesarmiesspirits
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








