The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)

4,24 10186

Verenigde Staten / Nieuw-Zeeland
Avontuur / Fantasy
201 minuten / 251 minuten (extended edition) / 263 minuten (Special Extended Blu-Ray Edition)

geregisseerd door Peter Jackson
met Elijah Wood, Ian McKellen en Viggo Mortensen

De hobbits Sam en Frodo beginnen samen met Gollum aan het laatste deel van hun reis richting Mordor, om daar te proberen in het hol van de leeuw de machtige Ene Ring te vernietigen. De legers van Gondor proberen ondertussen de stad Minas Tirith te beschermen tegen Sauron's legers.

Ik denk dat ik zo eens stelselmatig de posts van ene Mac ga verwijderen.

avatar van NERD
Lijkt me inderdaad sterk dat de plaat die hierboven gebruikt wordt als poster niet uiteindelijk een belangrijk deel, zo niet volledig de uiteindelijke poster gaat vormen.

Formaat is al poster achtig en ook al aanzienlijk bewerkt.

Welke foto stond hier eigenlijk boven voordat GerwinF deze poster maakte?

De kleur van de letters staat me op deze link veel meer aan!

Interessante foto!
Aragorn met Narsil in de hand op weg naar de Zwarte Poort, vermoed ik. In zijn voetsporen Gondorians en Rohirrim.

jay, pas je op voor spoilers! Alhoewel ik het boek niet ken en dus ook weinig van je algebra kan maken.

EmDee schreef:
De kleur van de letters staat me op deze link veel meer aan!

Okay, geplaatst.

Kan ik weer met volledig geopende ogen verder surfen.

EmDee schreef:

Is EmDee van de spoilerpolitie weer op nachtpatrouille?

Uiteraard, je moet ze in de gaten blijven houden die MovieMaatjes!

Maarruh, zijn t dan geen spoilers?

avatar van Macmanus
EmDee schreef:

Ik denk dat ik zo eens stelselmatig de posts van ene Mac ga verwijderen.

ik hou me al

avatar van Macmanus
Damn, hier is wel een leuk plaatje, maar het is volgens mij wel een spoilerplaatje.
SPOILERPIC

is wel jammer dat ik het plaatje heb gezien, want nu weet ik dat gollem een mens word

Hiet nog 2 plaatjes die geen spoilers zijn.
GOLLEM

ARWEN

dit is waarschijnlijk een plaatje van Smeagol vóórdat ie gollum werd.

zal wel uit een flashback zijn. 't is iig niet uit 't boek!

avatar van pjotr
In het boek wordt wel beschreven hoe Gollem aan de ring komt en hoe hij er door 'verteerd' wordt.
Dat gebeurde geloof ik wel al in het eerste boek.

pjotr schreef:

Dat gebeurde geloof ik wel al in het eerste boek.

Dat gebeurt ook in het eerste boek. Ik ben deel 1 aan het lezen en daar was ik net bij voorbij!

GerwinF
Lord of the rings fans reageren geschokt op het bericht dat Peter Jackson een nieuw karakter, genaamd Jar Jaromir zal introduceren in 'The Return of the King'!

www.bbspot.com/News/2003/01/jaromir.html[/url]

Aaaaargh!

Chico schreef:

Klopt.

Er is idd een scene opgenomen met Smeagol en Deagol. Ze zitten samen te vissen, Deagol vindt de ring, maar Smeagol wil hem graag hebben, hetgeen ontaardt in een moord. Ik heb de 'visfoto' (moet ergens op TheOneRing.net te vinden zijn). Het is alleen niet bekend of die scene in de Extended Version van TTT komt of dat-ie pas te zien zal zijn in ROTK.

avatar van pjotr
Ik las ergens in een interview met Andy Serkis dat de scene hoogstwaarschijnlijk in the Return of the King zal verschijnen....

GerwinF schreef:

Gondora gonna fallsa

avatar van BoordAppel
Voor ieder1 die Gimli irritant vond in TTT: zo zie je maar weer, het had altijd erger gekund.

ohhhhhhhhh ben benieuwd!!!

Weet iemand al hoelang deze gaat duren?
Ook weer 3 uur ongeveer?

avatar van Phooze
Chico schreef:

Weet iemand al hoelang deze gaat duren?
Ook weer 3 uur ongeveer?
Er gaat een gerucht dat Peter Jackson de tijd ervoor mag nemen die hij nodig vind, maar ik geloof nooit dat New Line dat zomaar heeft toegestaan.

Ik gok op zo'n 3 uur voor de bios versie en weer een langere (3,5 tot 4 uur) voor de extended dvd versie.

Lijkt mij een mooie en leerzame film , morgen ga ik direct boeken voor 17-dec-2003 om er samen met mijn zoon (dan 13 jaar oud)heen te gaan ! afz; Hans .

whaaa wat heb ik hier zin in zeg, de boeken heb ik gelezen en de film zal dara nooit aan kunnen tippen maar wat heb ik er zin in zeg

Linda
Janneke schreef:

maar wat heb ik er zin in zeg

dus geef je hem gelijk maar 5 sterren

avatar van Jordy
and like that.... it's gone

Mik
My guess is: "you'll never hear from him again"

En daarna komen er natuurlijk nog The Lord of the Rings bioscoopdagen, waarbij de uitgebreide versies van de films achter elkaar worden gezet en je lekker 11 uur achter elkaar kunt thelordoftheringen.