• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.467 films
  • 12.237 series
  • 34.024 seizoenen
  • 647.758 acteurs
  • 199.133 gebruikers
  • 9.379.224 stemmen
Avatar
 
banner banner

Hostel (2005)

Horror | 94 minuten
2,82 2.705 stemmen

Genre: Horror

Speelduur: 94 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Eli Roth

Met onder meer: Jay Hernandez, Derek Richardson en Eythor Gudjonsson

IMDb beoordeling: 5,9 (202.838)

Gesproken taal: Spaans, Engels, Tsjechisch, Japans, IJslands, Nederlands, Russisch, Slowaaks en Duits

Releasedatum: 2 maart 2006

Plot Hostel

"Welcome to your worst nightmare."

Drie jongens, twee Amerikanen en een IJslander, trekken door Europa. Tijdens hun reis wordt hen verteld over de hemel op aarde voor de Amerikaanse backpackers: Een "Hostel" in Slowakije waar het krioelt van de gewillige Oost-Europese dames. Wanneer ze op de plaats van hun bestemming aangekomen zijn, maken de jongens binnen de kortste keren kennis met aantrekkelijke dames uit Slowakije. Dus het feest kan losbarsten. Langzaam maar zeker komen de jongens erachter dat er méér aan de hand is dan zij denken.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Zoyechka

Zoyechka

  • 50 berichten
  • 28 stemmen

Wat ontzettend jammer dat deze zo'n lage waardering krijgt...

Ik hoort altijd maar : ' O die Hostel, daar is niks aan ' .

Wat een onzin. Ik vind deze film erg spannend, goed en ook naargeestig op de een of andere manier.

Overigens ben ik het er helemaal niet mee eens dat ik geen verhaal in zit en alleen maar gemarteld word. :S

Dan hebben jullie niet opgelet. Ik vind de film goed in beeld gebracht, hij is spannend, er zit precies genoeg bloed in (niet overdreven).

Het is gewoon erg tensed...Mensen die van thrillers houden, zullen dit denk ik wel weten te waarderen.


avatar van chevy93

chevy93

  • 12754 berichten
  • 1324 stemmen

@Zoyechka.

Dit zal je altijd houden bij dit soort films.

Het is een beetje hetzelfde als bij de Passions of (the?) Christ.

Hostel --> Te veel martelen en bloed

Passion of (the?) Christ --> Te veel martelen en bloed

Sommige mensen kijken niet verder dan wat er daadwerkelijk op het beeld gebeurd..


avatar van MNV2

MNV2

  • 6932 berichten
  • 1900 stemmen

chevy93 schreef:

@Zoyechka.

Dit zal je altijd houden bij dit soort films.

Het is een beetje hetzelfde als bij de Passions of (the?) Christ.

Hostel --> Te veel martelen en bloed

Passion of (the?) Christ --> Te veel martelen en bloed

Sommige mensen kijken niet verder dan wat er daadwerkelijk op het beeld gebeurd..

Ik kan je alleen maar gelijk geven Chevy. Het is iets waar ik me ook alleen maar aan kan storen, zeker bij deze film..


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Blijkbaar schrikken de meeste mensen tegenwoordig nog ontzettend van een beetje bloed..

Wanneer dat in beeld komt vergeten ze al het andere wat er omheen aan de hand is.


avatar van ozzyblack

ozzyblack

  • 21 berichten
  • 94 stemmen

een van de betere deze had gewoon bij de beste 250 films moeten staan.


avatar van wyatt earp

wyatt earp

  • 5006 berichten
  • 2638 stemmen

ozzyblack schreef:

een van de betere deze had gewoon bij de beste 250 films moeten staan.

Dat is wel heel erg overdreven. Het zijn leuke films, maar zo goed is ie nu ook weer niet.


avatar van G to the J

G to the J

  • 288 berichten
  • 0 stemmen

Zoyechka schreef:

Wat ontzettend jammer dat deze zo'n lage waardering krijgt...

Ik hoort altijd maar : ' O die Hostel, daar is niks aan ' .

Wat een onzin. Ik vind deze film erg spannend, goed en ook naargeestig op de een of andere manier.

Overigens ben ik het er helemaal niet mee eens dat ik geen verhaal in zit en alleen maar gemarteld word. :S

Dan hebben jullie niet opgelet. Ik vind de film goed in beeld gebracht, hij is spannend, er zit precies genoeg bloed in (niet overdreven).

Het is gewoon erg tensed...Mensen die van thrillers houden, zullen dit denk ik wel weten te waarderen.

Dan mag je mij vertellen wat het goede verhaal is...

Stundenten die gaan, ff plat, neuken in ander land.

Worden gekipnaped en gemarteld.

En er wordt betaald om hun te martelen...

Nou,, Klinkt als een kaskraker niet?

Ook is de spanning ver te zoeken...

Iedereen die al eens een horror heeft gezien, kan precies zeggen hoe het afloopt.

Nou,, ook hier is dit het geval..

Jay herandez overleeft het. Omdat hij net iets wantrouwender is dan de andere...

Het enige wat vies was,, wat het oog...

Maaarjah...

Ik vind dat de film hier wel heel erg hoog staat genoteerd...

Jammer..


avatar van MNV2

MNV2

  • 6932 berichten
  • 1900 stemmen

G to the J schreef:

(quote)

Dan mag je mij vertellen wat het goede verhaal is...

Stundenten die gaan, ff plat, neuken in ander land.

Worden gekipnaped en gemarteld.

En er wordt betaald om hun te martelen...

Je geeft het verhaal ook wel erg negatief weer: het gaat over een groep studenten die op een roadtrip maken door Europa en die idd een paar hoeren 'ff plat neuken', ze worden overtuigd door iemand om naar zo'n oostblokstadje te trekken waar ze in een hostel verblijven en waar 1 voor 1 de personages betrokken geraken in een internationaal netwerk van rijke mensen die uit verveling hun geld willen uitgeven aan moorden.

Nou,, Klinkt als een kaskraker niet?

Ik vind van wel..

Ook is de spanning ver te zoeken...

Iedereen die al eens een horror heeft gezien, kan precies zeggen hoe het afloopt.

Nou,, ook hier is dit het geval..

Jay herandez overleeft het. Omdat hij net iets wantrouwender is dan de andere...

Ooit al gehoord van spoilers?

Het enige wat vies was,, wat het oog...

Maaarjah...

Kun je dan is een paar films vermelden die vele malen viezer zijn dan deze?

Ik vind dat de film hier wel heel erg hoog staat genoteerd...

Jammer..

Ik vind dat de film hier wel heel erg laag staat genoteerd...

Jammer


avatar van Roos-_-

Roos-_-

  • 69 berichten
  • 39 stemmen

Verschrikkelijke, sexsitsche, slechte en verhaalloze onzin film. Belichting is slecht


avatar van michael1992

michael1992

  • 117 berichten
  • 0 stemmen

Sta een beetje te kijken van de heftige -voornamelijk negatieve- reacties bij deze film.

Ik kon er eigenlijk wel om lachen en kan mij zelfs inbeelden dat dit echt gebeurt.


avatar van G to the J

G to the J

  • 288 berichten
  • 0 stemmen

[quote]MNV2 schreef:

[quote]G to the J schreef:

[quote]Zoyechka schreef:

[qoute]

Kun je dan is een paar films vermelden die vele malen viezer zijn dan deze?

[quote]

1. Hellraiser zo'n beetje 5 van de 7

2. De hele saw reeks. niks maar tis viezer dan hostel

Deze films kwamen zo'n 1 2 3 bij me op.

Ik zal een verder kijken of ik er nog meer tegen kom


avatar van JDSsmetje

JDSsmetje

  • 6568 berichten
  • 2314 stemmen

Ik heb iemand die saw 3 en saw 4 geweldige films vind deze aangeraden omdat die daar toch een beetje op lijkt, dat dacht ik toch tenminste.


avatar van megaman

megaman

  • 1484 berichten
  • 229 stemmen

G to the J schreef:

een paar films vermelden die vele malen viezer zijn dan deze?

1. Hellraiser zo'n beetje 5 van de 7

2. De hele saw reeks. niks maar tis viezer dan hostel

Deze films kwamen zo'n 1 2 3 bij me op.

Ik zal een verder kijken of ik er nog meer tegen kom

City of the Living Dead van Lucio Fulci is ook aardig gory. Ik heb The Beyond nog nooit gezien. Braindead was ALLEEN MAAR gore


avatar van Max en Joep

Max en Joep

  • 1815 berichten
  • 0 stemmen

Roos-_- schreef:

Belichting is slecht

ben ik het zeker niet mee eens.

past juist uitstekend bij de sfeer.


avatar van PEN15

PEN15

  • 1281 berichten
  • 637 stemmen

Ik ben net terug van een geweldig(!) hostel vakantie in Polen, tsjechie, hongarije en slowakije. Ik kon het niet laten om het daar na te vragen hoe ze over die film dachten. Vooral de slowaken zijn daar natuurlijk niet blij mee, wat heet, ze zijn terecht kwaad.. natuurlijk gebeuren dit soort dingen daar niet, maar gewillige dames heb je daar zeker. Wat een lieverdjes zijn het vergeleken met onze zure sloten van vrouwen. Een klein deel van deze film is zeker waar, voor mij persoonlijk dan wat dat is zal ik maar niet zeggen. De treinreizen en kennismaken met andere backpackers is echt zo geweldig, zo heb ik het ausweis bitte wederom gehoord op de grens met dutisland en als ik wat meer tijd had ging ik met een fransman mee om het kasteel van dracula te gaan bekijken in roemenie... wat een idee he. Maar ik dwaal af. Ik heb nuj ontzettend veel zin om deze film te kijken, maar vind het jammer dat ik hem niet heb. Jammer hoor, vind het idee en uitvoering van deze film toch echt geweldig. Ik ga deze film denk ik van de week maar opnieuw kopen.


avatar van PEN15

PEN15

  • 1281 berichten
  • 637 stemmen

G to the J schreef:

Lol.. niet eng of spannend...

slechte film....

Saw serie is beter dan hostel ellende

geef eens wat meer uitleg. Een beetje boe roepen doen alleen koeien.

Ik heb aardig vaak aan deze film zitten denken, komt er nadat ik met een poolse chick heb liggen ketsen nu ook een vent binnen met een haak en een hamer, zijn mijn reisvrienden straks ook ineens verdwenen met heimee terug naar huis, moet ik ook wegrennen voor bonkige zeeman achtige oosteuropeanen met kaalgeschoren hoofden en enorme onderarmen, ben ik pas weer veilig op de grens met Duitsland.. deze film kon me dat allemaal brengen en of het nou goed of slecht gedaan is, het kwam wel goed over en het was ontzettend verfrissend om eens wat nieuws te zien.

Maar even ter onderschrijving, het is in grote oost en centraal europese steden tegenwooridig veiliger dan amsterdam en rotterdam.


avatar van G to the J

G to the J

  • 288 berichten
  • 0 stemmen

PEN15 schreef:

(quote)

geef eens wat meer uitleg. Een beetje boe roepen doen alleen koeien.

Ik heb aardig vaak aan deze film zitten denken, komt er nadat ik met een poolse chick heb liggen ketsen nu ook een vent binnen met een haak en een hamer, zijn mijn reisvrienden straks ook ineens verdwenen met heimee terug naar huis, moet ik ook wegrennen voor bonkige zeeman achtige oosteuropeanen met kaalgeschoren hoofden en enorme onderarmen, ben ik pas weer veilig op de grens met Duitsland.. deze film kon me dat allemaal brengen en of het nou goed of slecht gedaan is, het kwam wel goed over en het was ontzettend verfrissend om eens wat nieuws te zien.

Maar even ter onderschrijving, het is in grote oost en centraal europese steden tegenwooridig veiliger dan amsterdam en rotterdam.

Ik heb al genoeg uitleg gegeven.

maar ik wil het best herhalen..

1. Tis zeer voorspelbaar, hoe het verhaal gaat lopen.

2. Het verhaal is ronduit belabberd

3.Geen Spanning, saw heeft tenminste wel.

4. Slecht geacteerd.

5. Weinig schokkende momenten.

6.Belabberde bewakings in het martelgebouw. Bij zo'n onderneming verwacht ik kleerkasten van 2 meter hoog en 1.5 meter breed.

Heb ik je hiermee goed genoeg ingeligd?


avatar van MNV2

MNV2

  • 6932 berichten
  • 1900 stemmen

G to the J schreef:

(quote)

Ik heb al genoeg uitleg gegeven.

maar ik wil het best herhalen..

1. Tis zeer voorspelbaar, hoe het verhaal gaat lopen.

2. Het verhaal is ronduit belabberd

3.Geen Spanning, saw heeft tenminste wel.

4. Slecht geacteerd.

5. Weinig schokkende momenten.

6.Belabberde bewakings in het martelgebouw. Bij zo'n onderneming verwacht ik kleerkasten van 2 meter hoog en 1.5 meter breed.

Heb ik je hiermee goed genoeg ingeligd?

Ik ga er niet meer over discussiëren aangezien we toch niet gaan overeen komen wat deze film betreft. Ik vind alleen de argumenten heel flauw maar ik denk dan ook dat de film meer weggelegd is voor mensen die wel van wat blood and gore houden, anderen zullen zich hier waarschijnlijk aan dood ergeren.

Verder begrijp ik niet waarom mensen de hele tijd de vergelijking maken met Saw. Ik weet alleen dat ik van Hostel toch nog net iets meer genoten heb dan van Saw 127.


avatar van Ciai

Ciai

  • 168 berichten
  • 49 stemmen

Deze film vond ik werkelijk een schande! Wat is QT van zijn (bij mij zéér hoge) sokkel gevallen.

Het sloeg werkelijk helemaal nergens op. Een soort van misplaatste horror. Het idee is wel cool, een slagers-tripje naar Slowakije, maar nee. Deze film had het niet.

Als je het achteraf gaat bekijken klopt alles wel in deze film. Sexbeluste jongens gaan naar het geile Slowakije, ontmoeten daar hete chicks en batsen er wat op los, totdat ze een voor een gebruikt worden als varkentjes/koetjes/schaapjes/kipjes. Maar toch, het was gruwelijk, maar niet leuk gruwelijk, het was bloederig, maar niet interessant bloederig, het klooide maar wat aan met wat mesjes en cirkelzagen, maar boeien kon het me allemaal niet.

De acteurs waren niet ronduit slecht, maar zoals bij QT eigenlijk normaal is, waren ze absoluut niet fantastisch, en ze laten helemaal geen verbluffende indruk achter zoals bij zijn andere films wel gebeurt. De enige memorabele acteur was de man die niet wist tegen wie hij praatte, en daarom vol liefde over het martelen begon te vertellen.

Het einde was ook zo matig, alleen de chinese vrouw was onverwachts en interessant.

SNEL Kill Bill ofzo kijken, anders komt het niet goed.

1.5*


avatar van MNV2

MNV2

  • 6932 berichten
  • 1900 stemmen

Ciai schreef:

Deze film vond ik werkelijk een schande! Wat is QT van zijn (bij mij zéér hoge) sokkel gevallen.

Het is een film van Eli Roth en niet van Quentin Tarantino. QT heeft geen enkele inbreng in de film, het is Roth die het script schreef en regisseerde.


avatar van Ciai

Ciai

  • 168 berichten
  • 49 stemmen

Verrek. Je hebt gelijk. Ik vond het al zo raar.

Wat was dan wel zijn rol? Zijn naam staat namelijk wel pontificaal op het filmposters en op de aftiteling.


avatar van MNV2

MNV2

  • 6932 berichten
  • 1900 stemmen

Quentin Tarantino heeft samen met Eli Roth en Boaz Yakin de film geproduceerd. De credits voor het verhaal en de regie gaan naar Roth alleen. En het is natuurlijk een slimme marketingtruc om bovenop de affiche te plakken: 'Quentin Tarantino presents..' aangezien Tarantino bij iedereen wel bekend in de oren klinkt. Verder zijn Eli Roth, Quentin Tarantino, Robert Rodriguez enz. bevriende regisseurs.


avatar van Ciai

Ciai

  • 168 berichten
  • 49 stemmen

Oef. Ik ben dus bezweken voor de trucs van de marketing!

TOCH vind ik het slecht dat QT zich met zulke films inlaat...


avatar van Roos-_-

Roos-_-

  • 69 berichten
  • 39 stemmen

Max en Joep schreef:

(quote)

ben ik het zeker niet mee eens.

past juist uitstekend bij de sfeer.

Vond ik juist irriteren maar ja dat is mijn mening


avatar van snuiter5

snuiter5

  • 13 berichten
  • 832 stemmen

Zoyechka schreef:

Overigens ben ik het er helemaal niet mee eens dat ik geen verhaal in zit en alleen maar gemarteld word. :S

.

Helemaal mee eens. Dit is een van de weinige horror films met echt een goed verhaal.

rating is lager dan ik eigenlijk had verwacht. Jammer.


avatar van Eric67

Eric67

  • 5 berichten
  • 10 stemmen

Heftige en spannende film met een goed verhaal. Onbegrijpelijk dat deze film vrij laag gewaardeerd wordt. Ik lees nogal eens reacties als "het is gewoon ziek dat iemand zo'n film maakt". En dat is dan een reden om hem slecht te waarderen?! Nee dus imo, waar het bij horror in elk geval om gaat is of de regisseur erin geslaagd is om de juiste emotie (in dit geval spanning, angst) over te brengen. En daar is Roth bij mij zeker in geslaagd.


avatar van Roos-_-

Roos-_-

  • 69 berichten
  • 39 stemmen

ozzyblack schreef:

een van de betere deze had gewoon bij de beste 250 films moeten staan.

whahahaa..omg .. sorry hoor... whahaha


avatar van MNV2

MNV2

  • 6932 berichten
  • 1900 stemmen

Roos-_- schreef:

(quote)

whahahaa..omg .. sorry hoor... whahaha

Ik vind dat de film ook niet thuis hoort bij de 250 beste films ooit maar Saw hoort er ook niet in thuis en die staat er wel in dus je reactie vind ik wel flink overdreven en nogal laag..


avatar van Eric67

Eric67

  • 5 berichten
  • 10 stemmen

Roos-_- schreef:

(quote)

whahahaa..omg .. sorry hoor... whahaha

Smaken verschillen duidelijk... ik zie dat jij The Blair Witch Project hoog waardeert. Dat kon mij nauwelijks boeien. Totaal geen spanning!

Volgens mij is het met Hostel net als met de Blair Witch Project: je vindt het goed / spannend of juist helemaal niks.


avatar van aerts007

aerts007

  • 1324 berichten
  • 54 stemmen

Tonypulp schreef:

Blijkbaar schrikken de meeste mensen tegenwoordig nog ontzettend van een beetje bloed..

Wanneer dat in beeld komt vergeten ze al het andere wat er omheen aan de hand is.

Graag de verborgen boodschap achter Hostel.