Genre: Actie / Fantasy
Speelduur: 182 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Anthony Russo en Joe Russo
Met onder meer: Robert Downey Jr., Chris Evans en Mark Ruffalo
IMDb beoordeling: 8,4 (1.258.743)
Gesproken taal: Engels en Japans
Releasedatum: 24 april 2019
On Demand:
- Bekijk via Pathé Thuis
- Bekijk via Disney+
- Bekijk via meJane
- Bekijk via iTunes
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Google Play
Plot Avengers: Endgame
"Avenge the fallen."
Na de gebeurtenissen in 'Infinity War' hebben de superhelden een grote tik gekregen. Hun gezamenlijke vijand Thanos is erin geslaagd om alle Infinity Stones te bemachtigen en heeft daarbij de helft van al het leven uitgewist. De overlevende helden, en met name de Avengers, hebben echter weinig tijd om te rouwen om hun vrienden en familie. Ze krijgen namelijk hulp aangeboden van onder meer Ant-Man en Captain Marvel. Allen slaan ze de handen in elkaar om Thanos alsnog te kunnen verslaan en om de miljarden doden die hij veroorzaakte weer tot leven te wekken.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,4 / 1258743)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Avengers: Endgame (MusicMeter)
- Koop op iTunes voor € 13,99
- Pathé Thuis: vanaf € 14,99 / huur € 3,99
- Kijk op Disney+
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Tony Stark / Iron Man
Steve Rogers / Captain America
Bruce Banner / Hulk
Thor Odinson
Natasha Romanoff / Black Widow
Clint Barton / Hawkeye
James Rhodes / War Machine
Scott Lang / Ant-Man
Stephen Strange / Doctor Strange
T'Challa / Black Panther
Video's en trailers
Reviews & comments
Fonzzz002
-
- 328 berichten
- 0 stemmen
Dat jij nou denkt iets te zeggen, betekend het niet dat het anders kan overkomen. Als je serieus na mijn argumenten en zinsontleding nog niet snapt waar mijn punt vandaan komt dat mag je een begrijpend lezen en schrijven cursus gaan volgen, want het staat toch echt heel duidelijk uitgelegd waarom je zinnen anders geïnterpreteerd werden dan jij beweerd ze te bedoelen. Je hebt maar gewoon de argumenten aan de kant geschoven of de onderwerpen veranderd alsof ik tegen een muur zat te praten. Ik heb ook echt geen zin om te lezen dat mijn visie schijnbaar beperkt is of mijn smaak het 'fout' heeft, omdat ik niet aan jou persoonlijke visie lijk te voldoen van wat een filmliefhebber zou moeten zijn. Zeggen dat mijn interpretatie misplaatst is en uitleggen hoe je het eigenlijk bedoelde is een kleine moeite. Als je dit soort discussies niet aan wilt gaan, houd je commentaar in het vervolg dan maar gewoon bij je eigen beleving van de film en ga niet voor andere invullen wat zij zouden moeten vinden.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
Dat jij nou denkt iets te zeggen, betekend het niet dat het anders kan overkomen.
Hoe iets overkomt is mijn probleem niet, dat heb ik ook niet in de hand. Mensen moeten gewoon lezen wat er staat, binnen welke context, en er niet zelf vanalles bijverzinnen.
Ik ga niet tegen je argumenten in omdat je argumenteert tegen zaken die niet gezegd zijn. Ik ben het in ruwe lijnen gewoon eens met wat je schrijft, dus zie ik ook niet in waarom ik tijd zou moeten verliezen aan een discussie die gaat over verkeerd interpretaties van teksten. Ik heb in m'n vorige bericht trouwens in het kort nog eens uitgelegd waar ik met jouw gequote tekst op doelde.
Verder sta ik altijd open voor een discussie, maar enkel als het gaat om zaken die er staan, niet als het om zelfverzonnen drama gaat.
Fonzzz002
-
- 328 berichten
- 0 stemmen
Hoe iets overkomt is mijn probleem niet, dat heb ik ook niet in de hand. Mensen moeten gewoon lezen wat er staat, binnen welke context, en er niet zelf vanalles bijverzinnen.
Verder sta ik altijd open voor een discussie, maar enkel als het gaat om zaken die er staan, niet als het om zelfverzonnen drama gaat.
Daar bestaan verschillende meningen over. Soms verwacht men een zekere openheid voor andere interpretaties en een bereidheid daar begrip voor te tonen, al lijkt de betekenis nog zo logisch in jou ogen. Uiteraard is dit iets dat men altijd zal kunnen verwachten, maar er werd in dit geval gehint op thema's die uit je bericht voortkwamen die in mijn verkeerde keelgat schoten, al werd daar niet de focus op gezet.
Overigens wel props dat je het gewoon kalm en on-topic bleef. Dat ben ik niet gewend om online tegen te komen. Ook fijn om te horen dat je in de ruwe lijnen dingen kon terug herkennen. Geeft me een beter beeld hoe je tegenover reviewen staat.
Felmy..
-
- 12 berichten
- 78 stemmen
Het was een lach, een traan, en het einde van een tijdperk.
Ik zat in de bioscoop met allemaal drukke knullen van 10-12 jaar. Ik heb geen idee of ze überhaupt begrepen waar ze naar keken maar ik weet wel dat ik de enige jankende persoon in de zaal was.
Met een weeïg gevoel verliet ik de zaal, ondanks het vermijden van spoilers wist ik dat de twee eind filmpjes er niet meer inzaten..
Nu de film. Heel aardig van Disney om ons vooraf te bedanken.
Verder vond ik dat de film heel traag op gang kwam en dit resulteerde in bijna in slaap vallen na anderhalf uur (gelukkig kwam de reclame er toen aan) Normaal gesproken zit er een lang gedeelte verhaal tussen het begin en de actie, maar dit keer leek het veel langer te duren. Niet dat dat gedeelte saai was, integendeel je zou het einde niet begrijpen als je het hele stuk ervoor niet zou zien. Maar ik miste wel iets aan spanning.
De grappen waren wel weer lekker aan, en ik was dan ook de enige in de zaal die op alle grappen heeft gereageerd. (misschien moet ik wat vaker tussen de Marvelfans gaan zitten, maar door de drukte ga ik tegenwoordig liever op een ander tijdstip)
Marvel scoort bij mij altijd hoog op hun muziekkeuze, nu weer! Al had ik heel misschien bij de eindintroductie van Iron man, de gelijknamige single van Black Sabbath willen horen, haha!
Liet de bioscoop bij jullie ook de lichten uit bij de eindintroducties? Dat vond ik wel erg attent.
Goed, ik ga onze oude helden enorm missen, maar kijk ook wel echt uit naar de nieuwe reeks. Te beginnen met Spider-Man: Far from Home (2019)
Een dikke standaard 4*
Ben de Hoog
-
- 159 berichten
- 207 stemmen
Vond Infinity War al indrukwekkend. Maar deze End Game.....is toch écht wel een End Game. Heel langzaam opbouwend, soms slaapverwekkend. Maar dan....Wow! Zo knap gemaakt. Ik ga ervan uit dat deze Hulk volledig geanimeerd is....zo levensecht gemaakt. En ik zal niet de enige zijn die Thanos best wel een sympathieke klootzak vind. Eigenlijk bedoelt hij het best wel goed. De mensheid halveren, zodat die een goed leven heeft. En helemaal goed, een labiele Thor met zijn bierbuik. En dan die bliksem in zijn ogen....geweldig.
Nicholas
-
- 1765 berichten
- 278 stemmen
En ik zal niet de enige zijn die Thanos best wel een sympathieke klootzak vind. Eigenlijk bedoelt hij het best wel goed. De mensheid halveren, zodat die een goed leven heeft.
Thanos in Inifity War wel inderdaad. Thanos in Endgame...not so much.
sharkey111
-
- 31 berichten
- 512 stemmen
Prima film hoor maar waar ik mij gruwelijke aan stoorde was
horizons
-
- 5655 berichten
- 2322 stemmen
Prima film hoor maar waar ik mij gruwelijke aan stoorde was
En al die keren dat er mannen bij elkaar waren was geen probleem?
Basto
-
- 10063 berichten
- 6817 stemmen
Pfff dit was echt heel slecht. Eindeloos geneuzel met allerlei vervelende tijdreisplotjes. Alsof 5 delen Terminator nog niet genoeg was? Dik twee uur zit je te wachten op wat actie. En die endgame ziet er weliswaar spectaculair uit, maar om er dan een soort van American footballgame van te maken is wel erg kinderachtig. Vooral als er dan nog van uit het niets een totaal overbodige Captain Marvel wordt ingevlogen. Het help verder ook niet dat de film louter bordkartonnen personages bevat.
Nee, dan was het eind van Infinity War veel bevredigender. Deze steekt bijna Watchmen naar de kroon als vervelendste superhelden film.
Ik heb overigens wel bewondering voor iedereen die dit als nachtvoorstelling heeft gezien en wakker heeft kunnen blijven. Wat deze drie uur film bevatte al met al nog geen half uur actie.
1*
IH88
-
- 8752 berichten
- 3080 stemmen
Ajax&Litmanen1 incoming in 3, 2 1...
Die man heeft al zo'n zware week achter de rug. Kritiek op Endgame EN Terminator trekt hij heel slecht op dit moment denk ik .
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Die man heeft al zo'n zware week achter de rug. Kritiek op Endgame EN Terminator trekt hij heel slecht op dit moment denk ik .
Hier even geen grapjes over maken a.u.b...
xaid
-
- 481 berichten
- 2821 stemmen
Ik moest erg lachen toen toevallig alle dames bij elkaar stonden en samen gingen vechten . Voelde erg geforceerd feministisch. Wellicht valt het grote publiek er niet over en vinden ze het gaaf. Niks mis met superheldinnen hoor, maar ga niet zo overdreven geforceerd doen.
Captain Pervert
-
- 4404 berichten
- 2021 stemmen
sharkey111
-
- 31 berichten
- 512 stemmen
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
[quote]sharkey111 schreef:
Dat dat geforceerd voelt geeft vooral aan hoe extreem scheef de verhoudingen sinds jaar en dag al zijn.
Basto
-
- 10063 berichten
- 6817 stemmen
Dat dat geforceerd voelt geeft vooral aan hoe extreem scheef de verhoudingen sinds jaar en dag al zijn.
Meer hoe slecht dit gedaan is. Film had prima zonder die twee deux ex machina momenten van Captain Marvel gekund. Kwam nu allemaal erg gekunsteld over.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Meer hoe slecht dit gedaan is. Film had prima zonder die twee deux ex machina momenten van Captain Marvel gekund. Kwam nu allemaal erg gekunsteld over.
Mja, niet mee eens. Maar dat zullen we het sowieso niet worden over deze film(s).
The Oceanic Six
-
- 59141 berichten
- 3918 stemmen
Ajax&Litmanen1 incoming in 3, 2 1...
Als je zoals hem zo'n belabberde zure smaak hebt, dan is het me niet nog een keer een paginalange discussie met 'm waard
Phantasm
-
- 6686 berichten
- 6613 stemmen
Dit viel me erg tegen voor een film van 3 uren, waar nog geen half uur aktie in zit. Hoop gepraat waar ik niet op zat te wachten. Dit is voor de echte liefhebber, al vond ik de vorige delen toch stukken beter.
Basto
-
- 10063 berichten
- 6817 stemmen
Mja, niet mee eens. Maar dat zullen we het sowieso niet worden over deze film(s).
Je kan het natuurlijk per definitie niet met mij eens willen zijn. Maar leg mij dan maar uit, waarom het voor jou als volstrekt natuurlijk voelde dat een dame die we in nog geen enkele avengersfilm gezien hebben even aan het begin opduikt om een schijnbaar uitzichtloze situatie in 3 seconden recht te zetten, om vervolgens de rest van de film uit beeld te blijven tot op het eind. Waar ze dan weer toevallig even langskomt om mee te doen en de bad guy in de houdgreep mag houden.
Ik ben oprecht benieuw naar je uitleg.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Nee sorry, dat is me de moeite van het typen niet waard.
Basto
-
- 10063 berichten
- 6817 stemmen
Nee sorry, dat is me de moeite van het typen niet waard.
Begrijpelijk... Je zult er ook een lang verhaal voor nodig hebben.
The Oceanic Six
-
- 59141 berichten
- 3918 stemmen
Mja, niet mee eens. Maar dat zullen we het sowieso niet worden over deze film(s).
Captain Marvel is wel het zwakste deel van de film. Zij had van mij ook geen prominente rol moeten hebben. Komt inderdaad wat te gezocht over. Neemt niet weg dat het wel een heerlijke achtbaanrit blijft.
El ralpho
-
- 1417 berichten
- 1036 stemmen
The measure of a person, of a hero, is how well they succeed at being who they are.
Avengers: Endgame luidt het einde van een tijdperk in. 21 films hebben we er op moeten wachten en het eindresultaat is er een waar Marvel trots op kan zijn. Al vond ik 3 uur wel erg lang, liet de eindstrijd te wensen over, en zaten er simpelweg té veel personages in één film. De eindstrijd had betrekking op het overdadige CGI gebruik en het feit dat Iron Man de stenen zo snel van Thanos weg kon pakken. Het voelde een beetje een geforceerde manier om hem de stenen in handen te laten krijgen zodat zijn personage aan zijn einde kon komen. Ook waren veel helden opeens gedegradeerd tot bordkartonnen personages zoals de meeste Guardians, Doctor Strange en de (irritant arrogante) Captain Marvel. Een bijna onoverkomelijk probleem met zoveel personages, maar toch: dit had in mijn ogen wel beter aangepakt kunnen worden. Opeens waren alle helden er weer toen ze door de portalen van Doctor Strange kwamen, maar ik had graag meer gezien over hoe alle helden nu precies teruggekomen waren, en waar ze waren voordat ze het slagveld betraden.
Het hele idee van tijdreizen, en het hele idee hoe de helden alle stenen wilde verzamelen was wel erg sterk geschreven. Daarnaast vond ik de fysiek gebroken en kwetsbare Thor fantastisch. Dit personage krijgt wederom een nieuwe laag sinds Thor Ragnarok. Wel blijf ik bij het feit dat, net zoals Avengers: Infinity war, dit een film is die rauwer mag. Al mag wel worden gezegd dat de grens een enkele keer aardig werd opgezocht met de onthoofding van Thanos voor het tijdreizen begon. Tot slot had de film ook nog een enkele verassing in petto, want zo zag ik de dood van met name Black Widow echt niet aankomen. Een onverwachte keuze, en ik had liever Hawkeye in haar plaats zien gaan.
In zijn totaliteit gezien vond ik Endgame absoluut aan de verwachtingen voldoen die ik op voorhand over de slotconclusie had. Een nieuwe tijd breekt aan met de toekomstig te verschijnen films en ik ben benieuwd hoe en of het MCU zich dan nog steeds staande weet te houden. Eerlijk is namelijk eerlijk: het wordt natuurlijk wel steeds uitdagender om met goede, nieuwe films over (super) helden te komen binnen een subgenre dat inmiddels behoorlijk verzadigt begint te raken.
3,5*
Basto
-
- 10063 berichten
- 6817 stemmen
Ik snap dat hele ‘einde van een tijdperk’ ook niet zo goed. Ze zijn er vrijwel allemaal nog. Tot mijn grote teleurstelling werden zelfs alle doden weer tot leven gewekt Een nieuwe Guardians of the Galaxy, Spiderman zijn al aangekondigd. Het gaat toch gewoon verder met al de gasten...
The Oceanic Six
-
- 59141 berichten
- 3918 stemmen
Ik snap dat hele ‘einde van een tijdperk’ ook niet zo goed. Ze zijn er vrijwel allemaal nog. Tot mijn grote teleurstelling werden zelfs alle doden weer tot leven gewekt Een nieuwe Guardians of the Galaxy, Spiderman zijn al aangekondigd. Het gaat toch gewoon verder met al de gasten...
Dan heb je niet opgelet, aangezien 3 hoofdrolspelers toch wel degelijk dood of uit de komende jaren geschreven zijn.
Basto
-
- 10063 berichten
- 6817 stemmen
Eindelijk voorbij!
Na 21 films, volgens mij heb ik zo ook allemaal gezien. Toch kom ik elke Marvel film weer relatief blank in. Ik herinner me doorgaans amper wat van de doorlopende verhaallijn, zelfs bepaalde personages gaan compleet verloren tussen de films in. Wel wist ik nog dat er in de voorgaande een paar dood waren gegaan, jammer genoeg schreef ik toen dit al:
En wat blijkt? Ze vinden er weer iets op! Een tijdmachine nog wel, zowat de meest banale oplossing die je je maar kan bedenken. Het illustreert perfect het gemiddelde schrijfniveau van deze films. Zo wordt Stark gered ... door een zwevende Captain Marvel in de middle of nowhere space. Je zou denken dat ze tegen een deadline werkten om met dit soort onzin op de proppen te komen, maar aangezien deze hele rits films al jaren op voorhand gepland was lijkt me dat niet eens een geldig excuus.
Dit soort onzin zorgt er ook voor dat enig drama op het einde van deze film compleet geen impact heeft. Vijf minuutjes in een mogelijke sequel en het kan allemaal weer ongedaan gemaakt worden. In dat soort universum speelt dit zich af, dus waarom nog moeite doen om er iets dramatisch van te maken? Toch is het blijkbaar nodig, want het hele eerste uur zwalpt een beetje doelloos rond, in een slecht uitgedachte toekomst.
Wat er volgt weet eigenlijk amper te boeien. Wat plannetjes die leiden naar een laatste grote battle. Actiescenes die slecht in elkaar gezet zijn designs die enorm met elkaar vloeken, acteurs die echt niet geschikt zijn voor dit genre. Het ik ook tekenend dat ik naar het einde toe meer sympathie kreeg voor Thanos dan voor de Avengers. Het moment wanneer alle dooien er terug staan was dan ook een teleurstelling. Disney/Marvel heeft niet echt de ballen voor een ander einde natuurlijk, maar dit was toch best triest. Gelukkig staat er een groot budget tegenover, zodat het niet compleet bagger is.
Enige lichtpuntje is misschien nog de humor die overgevloeid is uit Thor: Ragnarok, maar die voelt hier redelijk misplaatst. Maar aangezien het hele concept van Avengers steunt op het samenbrengen van werelden die niet bij elkaar passen valt het nog wel goed te praten.
Verder vraag ik me ook af waarom al dat gedoe met Larson zoveel aandacht krijgt. Ze zit er amper in, voegt amper wat toe, je kijkt er zo naast als je drie keer knippert.
Ach ja, blij dat het voorbij is, al is ook dat maar een plijster op een houten been. Het is niet alsof het nu plots gaat stoppen met die Marvel films. Volgens mij heb ik al wat gelezen over Phase Four, al heb ik geen idee wat het inhoudt. Endgame is in ieder geval de film die ik verwachtte. Goedkoop script, slecht acteerwerk, brakke actie, saaie personages, maar duur. Beetje zoals die 21 andere films.
1.0*
Perfect verwoord!
Pre- en sequels
Avengers: Infinity War
2018
470 reacties
Avengers: Age of Ultron
2015
305 reacties
The Avengers
2012
1.258 reacties
Gerelateerd nieuws
De tien best beoordeelde films van de jarige Chris Evans (42)
Marvel bevestigt dat ze geen plannen hebben om Robert Downey Jr terug te laten keren als Iron Man in MCU
De tien best beoordeelde films met de vandaag jarige Benedict Cumberbatch (46)
De beste films met de vandaag jarige Vin Diesel (55)
Bekijk ook
Bumbai
Drama / Romantiek, 1995
5 reacties
Memory of the Camps
Documentaire, 2014
8 reacties
Idiot Prayer
Muziek, 2020
4 reacties
Joker
Misdaad / Drama, 2019
1.788 reacties
The Temptations
Biografie / Drama, 1998
8 reacties
Green Book
Biografie / Komedie, 2018
234 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.