Avengers: Endgame (2019)

Actie / Fantasy

geregisseerd door Anthony Russo en Joe Russo
met Robert Downey Jr., Chris Evans en Mark Ruffalo

Na de gebeurtenissen in 'Infinity War' hebben de superhelden een grote tik gekregen. Hun gezamenlijke vijand Thanos is erin geslaagd om alle Infinity Stones te bemachtigen en heeft daarbij de helft van al het leven uitgewist. De overlevende helden, en met name de Avengers, hebben echter weinig tijd om te rouwen om hun vrienden en familie. Ze krijgen namelijk hulp aangeboden van onder meer Ant-Man en Captain Marvel. Allen slaan ze de handen in elkaar om Thanos alsnog te kunnen verslaan en om de miljarden doden die hij veroorzaakte weer tot leven te wekken.

• Vanaf 24 april in de bioscoop

avatar van horizons
Bij promotie tour had ze weer lang haar. Is mooier m.i..

Zwolle84 schreef:
Hoeveel uitleg wil je hebben voor het kortknippen van haren? Misschien vond ze het mooi?

NIET per se uitleg, alleen als we realistisch zijn, is uiterlijk toch wel mega belangrijk geworden de laatste jaren in films. Kennelijk een verband met kijkcijfers en hoe iemand eruit ziet? Anders zouden ze niet zoveel geld aan make up en fitness besteden.

avatar van Zwolle84
Pannalicour schreef:

Het is niet dat ze onder de puisten zit en met een bochel loopt of zo. Haar haren zijn korter. De een vindt het mooi, de ander niet.

avatar van nathaniel177
Pannalicour schreef:
Vond het eerder een man. Thor zag er ook niet uit maar daar zat een reden achter (uitleg). Echter bij captain marvel niet.
Ja jammer van Thor, in deze film vond ik hem een stuk minder leuk dan in ragnarok en infinity war.

Toch een tegenvaller. Hier had ik veel van verwacht, maar dat werd niet echt ingelost. De film duurt bij momenten tergend traag door nietszeggende dialogen en tenenkrommend melodrama. Het verhaal is ook erg rommelig uitgewerkt, waarbij er kritiek geleverd wordt op hoe tijdreizen in andere films uitgewerkt wordt, maar volgens mij houden hun eigen acties ook totaal geen steek. Infinity War was voor mij veel beklijvender en epischer dan Endgame ooit zal zijn, waardoor ik na deze film op mijn honger blijf zitten. Was hij slecht? Nee, bij momenten zeker genietbaar en grappig met fijne actiescènes maar is dit het orgelpunt van meer dan 20 Marvel-films moet zijn dan is dit toch eerder magertjes.

Zwolle84 schreef:

Ik denk dat je als producer moet gaan wat de meerderheid liever heeft bij aantrekkelijke jonge vrouwen en dat is lang haar.

avatar van Graaf Machine

Zeldzaam hoog neuzelgehalte.

avatar van CorvisChristi
Over de haar-discussie: Black Widow heeft in iedere Marvel-film waarin ze opduikt, een ander kapsel. Soms is het rood, dan weer blond. De ene keer wat korter, de andere keer wat langer. Soms heeft ze krullen, en soms heeft ze stijl haar. In Endgame heeft ze ook twee verschillende kapsels.
En daar hoor je niemand over.
Maar bij Captain Marvel staat de wereld stil, omdat ze ineens kort haar heeft. Heel bijzonder...

avatar van Alpha_Wolf77
Toen ik in de bioscoop was had ik al hoge verwachtingen, en de film is me zeker niet tegengevallen! Je verveeld je geen moment. Dat kan ook eraan liggen dat ik zelf een mega Marvel-fan ben en dus bijna alle films heb gezien. (Captain Marvel en Black Panther nog niet omdat ik een beetje lui ben.)

Heel goed in elkaar gezet, en hele mooie special effects.

avatar van Ajax&Litmanen1

1,2 miljard in een paar dagen. Waanzin.

Ze gaan een serieuze gooi doen naar de hoogste filmopbrengst ooit. De 2 miljard halen ze makkelijk, Titanic gaan ze ook zeker wel voorbij. Avatar is even afwachten, maar ik sluit het niet uit in dit tempo. Denk ook dat zat mensen wel 2 keer gaan.

Star Wars: The Force Awakens ($2.068,2 miljoen)
Titanic ($2.187,5 miljoen)
Avatar ($2.788,0 miljoen).

Gezien, maar het viel me eerlijk gezegd een beetje tegen allemaal. Laat ik beginnen met te zeggen dat ik een Marvel liefhebber in hart en nieren ben, maar dat ik het jammer vind dat er zo overdreven veel flauwe humor in de meeste films zit. Voor mij hoeft dit absoluut niet, ik vind dat dit het vooral serieuze karakter die de Marvel verhalen behoren te hebben wordt overheerst daardoor. In deze film is dat helaas niet anders vind ik. Ik vind om te beginnen dat dit vervolg op Infinity War qua verhaallijn erg zwak uitgewerkt is, en ook erg voorspelbaar. Ik vond ook dat de actie pas erg laat op gang kwam, en vond de film bij vlagen zelfs saai worden. Ik vind hoe de Hulk wordt neergezet in deze film gewoon belachelijk. De Hulk wordt in deze film meer "menselijk" en intelligenter gemaakt, maar ik vind dit niet passen in deze verhaallijn. Daarbij heb ik van de Hulk weinig tot geen actiemomenten gezien, en ook helaas geen re-match met Thanos, iets waar een hoop Marvel fans wel op gehoopt hadden. Dit vond ik echt een zware tegenvaller. De actie-scenes waren wel erg vet gedaan, dat was een absoluut plus punt. Visueel zat het verder allemaal goed in elkaar, zoals we dat kennen van eerdere Marvel films. Al met al vond ik het op de actie scenes na een tegenvaller. Infinity War vond ik qua verhaal boeiender.

avatar van CorvisChristi
Wanda: "You took everything from me!"
Thanos: "I don't even know who you are!"
Wanda: "You will!!"

Endgame, het langverwachte vervolg op Infinity War en de film die het einde van het eerste, grote Marvel-tijdperk inluidt, is helaas niet de film geworden waar ik zo naar uitgekeken heb.
Waar Infinity War van begin tot eind als een waanzinnige achtbaanrit aanvoelt, wil het maar niet op gang komen hier. De flow zit er op de één of andere manier niet lekker in in deze film. En de speelduur helpt hier ook niet bij. Onnodig lang sleept de film zich voort in vooral het eerste deel. En ja, ik snap dat de film tijd besteedt aan onze overgebleven helden die, ieder op zijn of haar manier, weer de draad proberen op te pakken na de mokerslag die Thanos aan het eind van de vorige film had uitgedeeld. Maar op een gegeven moment moet je doorpakken.
Hoe verrassend is het dan ook hoe snel Thanos uiteindelijk alsnog, binnen de eerste 20 minuten van de film, om zeep wordt geholpen. Eentje die ik niet zag aankomen.

Het hele tijdreis-gebeuren, een gegeven die toch redelijk onvermijdelijk was, is op zich geinig uitgewerkt, maar uiteindelijk zorgt het er wel voor dat de tweede acte door dat gebeuren rommelig aanvoelt door het vele verplaatsen in de tijd. En uiteindelijk weten onze helden de Infinity Stones toch relatief gemakkelijk terug te krijgen hierdoor. Alhoewel e.e.a. natuurlijk wel voor gevolgen zorgt (gelukkig maar), als uiteindelijk Thanos alsnog door de tijdverplaatsing, dankzij Nebula, terugkeert. En de dood van Black Widow uiteraard, die zichzelf opoffert, als ze samen met Hawkeye op Vormir aankomt. Maar de impact hiervan bleef uit, omdat je het lang en breed ziet aankomen. En dat uiteindelijk zij zich opoffert, is ook niet verrassend: Clint heeft een gezin om naar terug te keren. Natasha heeft, behalve de Avengers, niemand.

Het eindgevecht is het leukst van de gehele film, maar voelt wel wat aan als een deux ex machina. Zoals bijvoorbeeld Captain America die opeens vanuit het niets, zonder reden, wél Mjolnir kan hanteren. Best tof op zich, maar het slaat nergens op.
Ook grappig om te zien hoe onze Captain, gezamenlijk met Thor en Iron Man, ontzettend hun best doen om Thanos eronder te krijgen en falen, maar Scarlet Witch, zonder moeite, Thanos in haar eentje bijna weet te verslaan, maar tegengehouden moet worden door alle bommen en granaten die de schepen afvuren, omdat Thanos het anders niet redt.
Erg flauw uiteindelijk natuurlijk door Captain Marvel pas op het laatst te laten verschijnen om vervolgens eventjes wat buitengewoon krachtige akties uit te halen.
Ook eentje waar je op kunt wachten.
En zo kent de epische eind-battle nog wel meer momenten die er erg dik bovenop liggen. Het mag de pret niet drukken, da's waar. Maar toch.

De opoffering van Iron man en het afscheid van Captain America, zaten er wel een beetje aan te komen en die waren dan aanvankelijk weer wel sterk.

En zo stuitert de film heen en weer tussen sterke en zwakke momenten. Deze momenten hebben ook voor een groot deel te maken met de personages. Zo zijn personages als Ant-Man erg vermakelijk hier, maar is Hulk vervallen tot een personage die zijn imago geen eer aan doet. Hulk moet rammen, slopen, vechten en brullen. Niet neuzelen.
Lebowski-Thor is dan weer wel leuk bedacht en is het ultieme bewijs dat je ook deze film absoluut niet serieus moet nemen. Het is en blijft gewoon een vermakelijk popcorn-festijn. Niets meer en niets minder.
En het is niet dat ik me er ook niet mee vermaakt heb, maar toch had ik er meer van verwacht. De eerste grote epische slot-conclusie van 11 jaar MCU is wat mij betreft toch wat uitgebleven...

avatar van zoutzak
Wel aardig. Niet zo goed als infinity war en duidelijk te lang. Om nog maar te zwijgen over de eindeloze plotholes.

Leuk vond ik Steve Winwood's Dear Mr Fantasy in de openingsscène en Thor turns Lebowski

onbegrijpelijk dat deze film meer dan 3 sterren krijgt en een 9 op imdb
Voor mij is dit gewoon echt slecht, duurt te lang, een aaneenschakeling van flauwe grappen en een zeer rommelig verhaal. Zeer teleurstellend

avatar van Tolkienfan
De film kwam langzaam op gang. Het eerste uur gebeurde er weinig.
Ik had meer van dit slot verwacht en vond de film te lang duren. Infinity War was duidelijk beter.
Aan het eind van de voorstelling in VUE Deventer kwam er een luid applaus van het publiek. Ik heb zeker niet meegeklapt. Dit was niet de topper die ik verwacht had. Jammer...

avatar van Donucius
Alpha_Wolf77 schreef:

Nou, ik heb ze ook allemaal gezien en sommige zelfs meer dan tien keer. Het is zeker geen slechte film, maar mijn cijfer blijft staan om eerder genoemde redenen. Ik ga hem zeer waarschijnlijk nog een keer kijken en het is zeldzaam maar wellicht dat mijn cijfer nog kan veranderen. Eerste kijkbeurt was IMAX 3D laser, misschien dat ik de tweede keer een andere versie ga pakken, maar ik zie nog wel.

avatar van Donucius

Misschien dat paasweekend er aan heeft bijgedragen, maar desondanks een zeer indrukwekkende prestatie inderdaad.

avatar van Psycho-M
Donucius schreef:

Ik ben inmiddels al 2 keer geweest.
Een maat van me wilde nog naar de bios dit weekend dus heb (eerst 3d atmos) nu ook de 4dx versie gezien. Mijn cijfer verandert er in ieder geval niet door.
Een prima afsluiter, maar niet de knaller waar ik op hoopte. Te veel vragen, onduidelijkheden, plotholes etc.

avatar van Hero-man
In het weekend de film meerdere keren gekeken. De film gaf me de nodige kippenvel en dat meerdere keren.

Allereerst: een waardige afsluiter voor de prachtige MCU waar ik sinds dag 1 al helemaal inzat. Rond 2008 was ik al erg veel Marvel comics aan het lezen en was ik net begonnen om de mindere a-superhelden te ontdekken. Toen Iron Man werd aangekondigd en eindelijk te zien was, ben ik ook meteen op dag 1 gegaan. Een traditie die ik jaarlijks (bijna 4 keer per jaar) stand heb kunnen houden. Hier en daar had de MCU ook mindere films, zoals de meeste het wel eens met me kunnen zijn.

Nu, na al die jaren, begint de eindstrijd tegen Thanos... In de eerste 20 minuten, wordt na Killermonger de beste villain onthoofd. Wauw, die zag ik even niet aankomen, maar helaas zag ik de dip die erna volgde ook niet aankomen. Dit stukje had echt wel ingekort kunnen worden.

Tot het moment dat Thor in beeld komt, begint de film weer wat aan pacing toe te nemen en wordt het oprecht een dollemansrit. Man, wat een gave Thor is dit! Verruit de leukste Thor tot nu toe. Hebben de volle onder ons ook een superheld om zich mee te meten #metoo

Okay nu komen de kritiekpunten aan bod:
- Het hele tijdreizen was toch wel ietwat cliché en heeft de hele tijdlijn wel flink opgefokt. Ik bedoel, Loki is ontsnapt met de Tesseract, Thanos in die tijdlijn is al dood, dus de Infinity Wars daar zal nooit gebeuren.
- Thanos 2 is toch wel een flinterdun en ietwat inwisselbaar vijand geworden. Omdat de Avengers tegenstand bieden vernietig ik het hele universum om een nieuwe te maken. Naja, komaan, dit soort Fox Kids-superschurken verpesten zo'n ervaring in de bios toch wel echt voor mij. Een superheroflick of actieflick is net zo goed als de vijand is geschreven. In dit geval vond ik dit wel tegenvallen.

Plotgaten zitten wel genoeg in de film:
- Captain Marvel heeft in de film ruim 5 minuten de infinity Gauntlet vast, wat belet haar om het aan te trekken en met haar vingers te knippen? Aangezien Thanos een Power Stone nodig had om haar pijn te doen, had ze zonder moeite haar vingers meerdere keren kunnen knippen.
- Captain America, dat hij de Red Skull tegenkomt en het laat gaan snap ik wel. Red Skull vormt daar ver van de levende wereld vrij weinig gevaar, maar hoe komt Cap America terug in tijdlijn 1 ( waar de infinity stones zijn vernietigd?), terwijl hij in tijdlijn 2 is blijven plakken?
- Wat staat tijdlijn 2 te wachten als Thanos is vernietigd? Dit fuckt de hele tijdlijn best wel flink op, terwijl de Acient One dit eigenlijk probeerde te voorkomen. Mission Failed voor haar, maar wat zijn de gevolgen hiervan zijn? Gaan we dit nog zien, of moeten we dit maar voor lief nemen?
- Mijn grootste ergenis, De helft van de wereld is vijf jaar verder gegaan met zijn leven. De mannen en vrouwen die hun geliefde partner zijn verloren, zijn verder gegaan met hun leven en hebben voor een groot deel inmiddels een nieuwe partner gevonden. Hoe akward is het als je partner dan ineens weer in de keuken staat, terwijl jij daarnaast op de keukentafel met je nieuwe partner een gezin aan 't 'stichten' bent. Tja, dit zorgt toch wel echt voor wat meer uitleg en ik heb de ijdele hoop dat Spidey Far From Home hier dan wel op ingaat. Dit is niet iets wat in de MCU als vergeten kan worden bestempeld. Dit zorgt echt voor de nodige complicaties. De voedselvoorzieningen zijn minstens gehalveerd in die 5 jaar tijd en binnen een dag tijd moeten die systemen het dubbele kunnen produceren.
- Captain America geeft zijn schild dan misschien wel door aan de nieuwe generatie, maar we hadden Hank Pym's machine kunnen gebruiken en tijd door Steve Rogers kunnen laten gieren en hem gewoon 60 jaar door laten gaan.

Er zijn ook een paar kippenvel-momenten:
- De verhongerde Tony Stark die Cap de schuld geeft van het hele Infinity Wars gebeuren. Dit was wel even een kippenvel-momentje.
- Het moment dat Cap de lift instapt vol met de Hydra-agenten. Een mooi knipoog naar de mooiste moment uit Winter Soldier. Prachtig gedaan en dat Cap Heil Hydra zegt, heeft in de comic-wereldje al eens voor flink opschudding gezorgd. Ik weet niet of de regisseurs dit ook met diezelfde intentie hebben gebruikt, maar ik vond het wel tof.
- De terugkomst van eigenlijk iedereen.
- Peter-Tony-knuffel
- Avengers Assemble!
- I AM IRON MAN en het afscheid erna op het slagveld. Peter Parker had me wel eventjes. Potverdorrie. Kind is net terug, verliest meteen Mr. Stark. Dit zal wel impact hebben op hem.
- Laatste dans van Cap met Peggy Carter. Je gunt het die man van harte.

Al-om-al, kan ik tevreden terugkijken naar een geslaagd Endgame. Cap heeft - buiten mijn kritiekpuntje hierboven - wel een waardig einde gekregen. Ik kijk er dan ook reikhalzend naar uit om te zien wat de MCU ons in de toekomst te bieden heeft.

avatar van Fonzzz002
Een waardige ‘afsluiter’ van een filmreeks die maar liefst 11 jaar lang bezig is geweest. De MCU films beschouwde ik altijd als geinig popcornvermaak: geniet van flauwe grappen, actie en spektakel, maar waarvan verhalen vol clichés zitten en geen diepgang bevatten. Toch merkte ik met de jaren steeds meer te genieten van de MCU films. Ik begon steeds meer om de personages te geven en op gegeven moment zelfs verwikkeld in de verhalen te raken. Infinity War was het hoogtepunt waar het verhaal een hele spannende cliffhanger had en de MCU helden voor de grootste dreiging ooit stonden. Endgame weet dit verhaal goed verder te vertellen door verrassend veel stil te staan bij de emotionelere kanten van de personages. Het zijn geen sarcastische vechtmachines meer, maar ze zijn geshocked en hopeloos door het harde verlies dat ze hebben moeten lijden. Deze kwetsbaarheid, waarin ze stil staan bij wat eigenlijk allemaal belangrijk is in hun leven, maken hun worstelingen menselijker. Ditmaal wou ik dat ze in actie kwamen, niet omdat ik lekker wat spectaculair popcorn geweld wou zien, maar omdat ik echt medeleven voor ze voelde en ik wou dat ze zich uit de problemen haalde. Deze worstelingen van de personages hielden niet op bij de opening van de film, want gaandeweg waren er meerdere momenten waarin de personages wat flinke knopen moesten doorhakken of elders met persoonlijke dingen werden geconfronteerd. Ik moest zelfs bijna een traan weghalen bij de scene dat Thor in het verleden zat en nog eens met zijn overleden moeder kon praten. Het acteerwerk liet zich van een uitzonderlijk goede kant zien.

Maar uiteindelijk zijn actie en humor de punten waar de MCU films het beste in zijn. Endgame heeft hier zeker geen tekort zijn. Hoewel humor ditmaal meer naar achteren is gezet wisten ze prima wat grappige momenten tussendoor te gooien. Qua actie weten ze de bom te laten barsten zoals nooit tevoren. Alles lijkt uit de kast gehaald te worden om de grootste, meest spectaculaire gevechten uit superheldenfilms ooit te maken. Voor een ‘finale’ van een filmreeks mag dit ook wel. Het is zowel spectaculair als dat het een bevredigende afsluiter weet te vormen, na zoveel jaar aan films over de personages te hebben gevolgd.

De zwakte van MCU films is dat er zoveel door elkaar heen word verteld. Het is moeilijk om zoveel in 1 film te kunnen proppen en te verwachten dat alles aanslaat. Er zijn meerdere personages die gewoon weinig aandacht hebben gehad door de reeks, wat het moeilijk maakt echt voor ze te juichen. Ik kan bv nog steeds niet zeggen Black Widow echt te kennen, anders dan dat het een vechtmachine is die gespeeld woord door Scarlett Johansson. Haar persoonlijkheid? Verleden? Waar ze voor vecht? 10 jaar verder en ik zou het nog niet weten. Dat terwijl personages als Tony Stark, Thor, Captain America en Hulk veel uitgewerkter voelen. De personages zijn hit and miss, wat dat betreft. Maar ik heb bv ook Ant-man en Captain Marvel niet gezien, waardoor ik bepaalde info die nodig is om alles te snappen niet had. Ik wil mezelf niet forceren films te kijken waar ik geen belangstelling heb, voor de mogelijkheid dat er belangrijke info in een Avenger film word verteld waarin de betreffende films geen prominente rol hebben.

Los daarvan, een hele goede film. Wat begon als een popcornreeks wist toch meer te worden met de tijd. Thanos blijft een interessante, 3-dimensionale vijand. Verhaal is spannend en ik leefde met de personages. Actie is zo bombastisch, op de juiste manier, als het ooit is geweest. En geen tekort aan wat fijne humor momenten. MCU liet zich van hun beste kant zien.

4/4,5*

Brie Larson wil een 'all-female Avengers' | Filmtotaal filmnieuws

Zzzzzzzzzzzzzz. Ik begin die Brie Larson echt gigantisch vermoeiend te vinden. Dat feministische geneuzel begint nu echt te storen. Is ook echt een groot succes geweest de afgelopen jaren, dat geforceerde gedoe met vrouwen in mannenfilms.

lol @ eerste reactie.

Eindelijk voorbij!

Na 21 films, volgens mij heb ik zo ook allemaal gezien. Toch kom ik elke Marvel film weer relatief blank in. Ik herinner me doorgaans amper wat van de doorlopende verhaallijn, zelfs bepaalde personages gaan compleet verloren tussen de films in. Wel wist ik nog dat er in de voorgaande een paar dood waren gegaan, jammer genoeg schreef ik toen dit al:

Het enige leuke is dat op het einde zowat de helft van de superhelden sterft, dat zou indrukwekkend geweest zijn ware het niet dat je toch wel weet dat in één van de vervolgen alles wel weer rechtgezet wordt. Dat zijn nu eenmaal de wetten van dit soort entertainment. Blergh.

En wat blijkt? Ze vinden er weer iets op! Een tijdmachine nog wel, zowat de meest banale oplossing die je je maar kan bedenken. Het illustreert perfect het gemiddelde schrijfniveau van deze films. Zo wordt Stark gered ... door een zwevende Captain Marvel in de middle of nowhere space. Je zou denken dat ze tegen een deadline werkten om met dit soort onzin op de proppen te komen, maar aangezien deze hele rits films al jaren op voorhand gepland was lijkt me dat niet eens een geldig excuus.

Dit soort onzin zorgt er ook voor dat enig drama op het einde van deze film compleet geen impact heeft. Vijf minuutjes in een mogelijke sequel en het kan allemaal weer ongedaan gemaakt worden. In dat soort universum speelt dit zich af, dus waarom nog moeite doen om er iets dramatisch van te maken? Toch is het blijkbaar nodig, want het hele eerste uur zwalpt een beetje doelloos rond, in een slecht uitgedachte toekomst.

Wat er volgt weet eigenlijk amper te boeien. Wat plannetjes die leiden naar een laatste grote battle. Actiescenes die slecht in elkaar gezet zijn designs die enorm met elkaar vloeken, acteurs die echt niet geschikt zijn voor dit genre. Het ik ook tekenend dat ik naar het einde toe meer sympathie kreeg voor Thanos dan voor de Avengers. Het moment wanneer alle dooien er terug staan was dan ook een teleurstelling. Disney/Marvel heeft niet echt de ballen voor een ander einde natuurlijk, maar dit was toch best triest. Gelukkig staat er een groot budget tegenover, zodat het niet compleet bagger is.

Enige lichtpuntje is misschien nog de humor die overgevloeid is uit Thor: Ragnarok, maar die voelt hier redelijk misplaatst. Maar aangezien het hele concept van Avengers steunt op het samenbrengen van werelden die niet bij elkaar passen valt het nog wel goed te praten.

Verder vraag ik me ook af waarom al dat gedoe met Larson zoveel aandacht krijgt. Ze zit er amper in, voegt amper wat toe, je kijkt er zo naast als je drie keer knippert.

Ach ja, blij dat het voorbij is, al is ook dat maar een plijster op een houten been. Het is niet alsof het nu plots gaat stoppen met die Marvel films. Volgens mij heb ik al wat gelezen over Phase Four, al heb ik geen idee wat het inhoudt. Endgame is in ieder geval de film die ik verwachtte. Goedkoop script, slecht acteerwerk, brakke actie, saaie personages, maar duur. Beetje zoals die 21 andere films.

avatar van IH88
Ajax&Litmanen1 schreef:
Brie Larson wil een 'all-female Avengers' | Filmtotaal filmnieuws

Die arme Scarlett heeft jaren met alleen maar mannen opgescheept gezeten. Net nu Black Widow zich heeft opgeofferd, gaan ze een all female superhelden film maken. Je zou bijna medelijden met haar krijgen .

avatar van broncode
Wat een verbazingwekkende goeie film! Het geniale is dat ze de nadruk leggen op de emotie, en niet op aktie. Iedereen die het marvel universum volgt moet in mijn ogen volledig ontdaan uit de bioscoop zijn gekomen, want ook ik had de tranen in mijn ogen bij een bepaalde gebeurtenis, en dat gebeurt bij mij hoogst zelden. Het is by far the beste marvel film, van de 22...

Onderhond schreef:

Haar rol is in screentijd klein, maar ze is wel uitermate bepalend voor het verloop. Ze verwoest het moederschip en weerstaat Thanos. Uiteindelijk heeft ze grote inbreng in de eindzege. Ze voelt toch een beetje als een buitenstaander die even de dag komt redden. Het voelt niet goed, al had het wel veel erger gekund moet ik bekennen.

avatar van Ajax&Litmanen1
Endgame nadert overigens al de 1,5 miljard aan opbrengsten. In een weekje dus.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Tja, schrijfseltjes. Veel logica zit er toch niet in deze films. Wat de scriptschrijver opschrijft gebeurt gewoon. Veel gewicht heeft het dan ook niet. Of het nu Captain Marvel is die ergens doorvliegt of een andere Avenger, het is compleet inwisselbaar.

Onderhond schreef:

Nah, niet mee eens. Het gaat er juist om dat er 10 jaar aan een bepaalde balans is gewerkt en dat we dan 2 maandjes voor Endgame een film verschijnt met een nagenoeg onkwetsbare vrouw die het wel even op kan lossen. Eigenlijk had ze het ook zelf wel gekund zonder de Avengers. Ze is veel te sterk gemaakt en dat samen met het feministische sausje zorgt er voor dat ze niet hoog in de populariteitslijstjes is gekomen.