Genre: Actie / Fantasy
Speelduur: 182 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Anthony Russo en Joe Russo
Met onder meer: Robert Downey Jr., Chris Evans en Mark Ruffalo
IMDb beoordeling:
8,4 (1.423.904)
Gesproken taal: Engels en Japans
Releasedatum: 24 april 2019
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Disney+
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Avengers: Endgame
"Avenge the fallen."
Na de gebeurtenissen in 'Infinity War' hebben de superhelden een grote tik gekregen. Hun gezamenlijke vijand Thanos is erin geslaagd om alle Infinity Stones te bemachtigen en heeft daarbij de helft van al het leven uitgewist. De overlevende helden, en met name de Avengers, hebben echter weinig tijd om te rouwen om hun vrienden en familie. Ze krijgen namelijk hulp aangeboden van onder meer Ant-Man en Captain Marvel. Allen slaan ze de handen in elkaar om Thanos alsnog te kunnen verslaan en om de miljarden doden die hij veroorzaakte weer tot leven te wekken.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,4 / 1423904)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Avengers: Endgame (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 14,99 / huur € 3,99
- Kijk op Disney+
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Tony Stark / Iron Man
Steve Rogers / Captain America
Bruce Banner / Hulk
Thor Odinson
Natasha Romanoff / Black Widow
Clint Barton / Hawkeye
James Rhodes / War Machine
Scott Lang / Ant-Man
Stephen Strange / Doctor Strange
T'Challa / Black Panther
Video's en trailers
Reviews & comments
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Vind het bullshit. Ik kan me voor geen meter identificeren met de steenrijke en hyper intelligente Tony Stark. En toch is hij mijn favoriete Avenger.
Ik vraag me af in hoeverre er vanuit de klant vraag is naar diversiteit en of er niet meer sprake is van een soort vervormde agenda vanuit Hollywood die een splintergroepering op weet te jutten.
Captain Marvel en Black Panther hebben samen bijna 2,5 miljard opgebracht. Dat is wel iets meer dan alleen splintergroeperingen opjutten. En dan heb je ook nog films als Wonder Woman, Get Out, Crazy Rich Asians en Us. Allemaal box office successen. Diversiteit wordt gevraagd, Hollywood levert.
kos
-
- 46702 berichten
- 8857 stemmen
Vind het bullshit. Ik kan me voor geen meter identificeren met de steenrijke en hyper intelligente Tony Stark. En toch is hij mijn favoriete Avenger.
Ik vraag me af in hoeverre er vanuit de klant vraag is naar diversiteit en of er niet meer sprake is van een soort vervormde agenda vanuit Hollywood die een splintergroepering op weet te jutten.
Haha, complottheorietjes, prachtig.
Straks ga je nog Soros roepen. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14540 berichten
- 4522 stemmen
Volgende superheld is homo!
Hulk was dat toch in deze film? Die had het over dates met een andere man.
Donucius
-
- 269 berichten
- 128 stemmen
Komt zeker door die 3D bril. Want waarom zegt iedereen dat? Dat is niet Mark Ruffalo hoor.
Donucius
-
- 269 berichten
- 128 stemmen
Een vraagje: Black Widow sterft onherroepelijk (want dat hoort bij dat offer) en kan dus in geen enkele tijdslijn teruggehaald worden. Waarom loopt Gamora - die de vorige film door Thanos gelijkaardig werd geofferd - dan wel nog in een andere tijdslijn rond?
Dat is technisch gezien niet waar dat het onmogelijk is. Want het kan eigenlijk wel ongedaan gemaakt worden, maar dan hoeft deze hele film niet gemaakt te worden. Er is alleen volgens de film geen andere optie. Er is maar 1 einde mogelijk en dat is deze.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Het is alleen wel zo. Ze douwen je dat politiek correcte gezeik maar door de stront. Er moet een donkere held komen, een vrouwelijke held, een homofiele held en wie zit er op te wachten? Niet de massa. Prima om met de tijd mee te gaan, maar doe zoiets wat minder opzichtig.
Ik mis de tijd van Married with Children en Seinfeld. Toen je nog gewoon lekker politiek incorrect mocht zijn en mensen daar om moesten lachen.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
en wie zit er op te wachten? Niet de massa.
Bwah, binnen het superhelden gebeuren toch ook wel de massa. De vraag is of ze in zulke getalen blijven komen wanneer er meerdere van dat soort films komen natuurlijk, maar je kan niet zeggen dat het Marvel geen windeieren gelegd heeft.
Zo'n Ghostbusters is een ander verhaal natuurlijk.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Bwah, binnen het superhelden gebeuren toch ook wel de massa. De vraag is of ze in zulke getalen blijven komen wanneer er meerdere van dat soort films komen natuurlijk, maar je kan niet zeggen dat het Marvel geen windeieren gelegd heeft.
Zo'n Ghostbusters is een ander verhaal natuurlijk.
Ow, de massa blijft wel kijken. Ik ga sowieso naar al die films, ongeacht kleur of sekse. Maar het is niet dat ik op zulke dingen nou echt zit te wachten. Maar succesvol is het wel ja, zie Black Panther.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ik kan het alleen maar positief vinden, een beetje diversiteit. Je gaat van een vreemde naar een normale situatie, niet andersom.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Ik kan het alleen maar positief vinden, een beetje diversiteit. Je gaat van een vreemde naar een normale situatie, niet andersom.
Eens hoor. Marvel, DCEU, Star Wars, Game of Thrones etc. Allemaal zetten ze in op diversiteit, en nu heb je nog mensen die er zich tegen verzetten omdat het nieuw is en ze zich in hun (blanke) mannelijkheid voelen aangetast. Maar over 20/30 jaar is dit de nieuwe normaal, en zal de nieuwe generatie zich afvragen waar wij ons allemaal zo druk over hebben gemaakt. Dan heb je misschien al 3 verschillende Black Panther's gehad, en hebben we een film gehad waarin Captain Marvel en Valkyrie een ongelooflijke seksuele chemie hebben
.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
mensen die er zich tegen verzetten omdat het nieuw is en ze zich in hun (blanke) mannelijkheid voelen aangetast.

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Wat betekent dat? Goed punt, maar grappig verwoord? Niet mee eens?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik mis alleen nog de term witte mannen in plaats van blanke mannen, dan hebben we het hele cliché praatje over mensen die nog wat tegengas durven te bieden compleet.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Ik mis alleen nog de term witte mannen in plaats van blanke mannen, dan hebben we het hele cliché praatje over mensen die nog wat tegengas durven te bieden compleet.
Tegengas tegen wat? Ik zeg niet dat ze in Amerika soms aan het doorslaan zijn, maar we hebben het hier over een beetje diversiteit in een superheldenfilm/pop culture. Als je daar al tegengas tegen wil geven dan wacht je een zware strijd.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Tegengas tegen wat? Ik zeg niet dat ze in Amerika soms aan het doorslaan zijn, maar we hebben het hier over een beetje diversiteit in een superheldenfilm/pop culture. Als je daar al tegengas tegen wil geven dan wacht je een zware strijd.
Dit is natuurlijk een gevolg van het gezanik van de afgelopen jaren. Hint, zoek eens op de PC Principal van South Park.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Dit is natuurlijk een gevolg van het gezanik van de afgelopen jaren. Hint, zoek eens op de PC Principal van South Park.
Daar verschillen we dan in van mening. Jij noemt het gezanik, ik noem het de wens van een grote groep mensen om ook eens een "andere" superheld te zien. Gezien het succes van WW, Captain Marvel, Black Panther en Into the Spiderverse heeft dat de studio's geen windeieren gelegd.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Daar verschillen we dan in van mening. Jij noemt het gezanik, ik noem het de wens van een grote groep mensen om ook eens een "andere" superheld te zien. Gezien het succes van WW, Captain Marvel, Black Panther en Into the Spiderverse heeft dat de studio's geen windeieren gelegd.
Want die mensen hebben massaal de normale superheldenfilms geboycot? Superheldenfilms zijn zo extreem populair, daar gaan mensen altijd heen. Zeker als er een Marvel-logo aan hangt.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Want die mensen hebben massaal de normale superheldenfilms geboycot? Superheldenfilms zijn zo extreem populair, daar gaan mensen altijd heen. Zeker als er een Marvel-logo aan hangt.
Vreemd argument. Omdat iets succesvol is moeten we maar niks veranderen. Als Stan Lee en Jack Kirby zo hadden gedacht in de jaren 60 hadden we überhaupt nooit een Black Panther gehad. Of Marston in de jaren 40 met Wonder Woman.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Vreemd argument. Omdat iets succesvol is moeten we maar niks veranderen. Als Stan Lee en Jack Kirby zo hadden gedacht in de jaren 60 hadden we überhaupt nooit een Black Panther gehad. Of Marston in de jaren 40 met Wonder Woman.
Ik hoop dat je wel snapt waar ik op doel. Zeg nergens dat je alleen Batman, Superman en Spider-Man hoeft te hebben natuurlijk. Maar als je niet ziet waar men tegenwoordig mee bezig is, tja.
Hier laat ik het voor nu bij. Ik heb waanzinnig genoten van deze film en ga niet op een klein detail tig berichten in. Zonde.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Ik hoop dat je wel snapt waar ik op doel. Zeg nergens dat je alleen Batman, Superman en Spider-Man hoeft te hebben natuurlijk. Maar als je niet ziet waar men tegenwoordig mee bezig is, tja.
Hier laat ik het voor nu bij. Ik heb waanzinnig genoten van deze film en ga niet op een klein detail tig berichten in. Zonde.
Helemaal goed.
Lucaij
-
- 472 berichten
- 1861 stemmen
Ik kan het alleen maar positief vinden, een beetje diversiteit. Je gaat van een vreemde naar een normale situatie, niet andersom.
Geforceerde diversiteit van tegenwoordig is juist erg vreemd. Er wordt eerst gekeken of het zo divers mogelijk kan en dan pas gekeken of het enigszins logisch is.
Ik moest erg lachen toen toevallig alle dames bij elkaar stonden en samen gingen vechten . Wellicht was Hulk of Thor Buiten beeld weggestuurd door de dames? Voelde erg geforceerd feministisch. Wellicht valt het grote publiek er niet over en vinden ze het gaaf. Niks mis met superheldinnen hoor, maar ga niet zo overdreven geforceerd doen.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ik moest erg lachen toen toevallig alle dames bij elkaar stonden en samen gingen vechten .
Het is maar waar je op let, blijkbaar. Het is mij niet eens opgevallen. En er hebben vast ook mannen bij elkaar gestaan.
Maar het zal vast bewust zijn, hoor. Als het decennialang zo structureel uit balans is geweest, is het ook helemaal niet erg dat ze er nu even wat extra nadruk op leggen. Naarmate het idee ingeburgerd raakt zal er steeds natuurlijker gemixt worden totdat het uiteindelijk niemand meer opvalt.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
en nu heb je nog mensen die er zich tegen verzetten omdat het nieuw is en ze zich in hun (blanke) mannelijkheid voelen aangetast.
Er wordt voornamelijk geklaagd over de geforceerde manier waarop het allemaal opgevoerd wordt. Dat geldt trouwens voornamelijk voor Hollywood (+ Amerikaanse media), daarbuiten lijkt het al allemaal op een veel natuurlijkere manier te gebeuren, je hoort je ook absoluut zoveel geklaag niet.
En als er dan al wrevel of "aantasting an de mannelijkheid" is, dan heeft dat minder te maken met het brengen van meer diversiteit, wél met de kritiek op zaken die men voorheen wel gewoon leuk kon en mocht vinden.
Het is maar waar je op let, blijkbaar. Het is mij niet eens opgevallen. En er hebben vast ook mannen bij elkaar gestaan.
Een groepje van een 20-tal uitsluitend mannelijke superhelden? Lijkt me niet (de vijanden trouwens wel, daar is de gender-diversiteit nog niet zo doorgedrongen!).
The Thing
-
- 54 berichten
- 164 stemmen
Aardig.
Het verhaal vond ik vrij voorspelbaar. De 'humor' eveneens voorspelbaar en te geforceerd aanwezig. Helemaal in de 'allesbepalende' setting van het verhaal.
De actie was redelijk. Het was niet verrassend, bijzonder en heb weinig 'wooow'-momenten beleefd. Het afscheid van Tony raakte me wel, als één van de weinig scènes.
Warning
-
- 456 berichten
- 575 stemmen
Ik kan het alleen maar positief vinden, een beetje diversiteit. Je gaat van een vreemde naar een normale situatie, niet andersom.
Een beetje diversiteit positief vinden? Dat hangt ervan af, 1. in de filmwereld nazi's te laten spelen door gekleurde mensen =
, kun je jezelf dat voorstellen, één big black mamma of Denzel Washington als nazi in Saving Private Ryan?
2. Buiten de filmwereld, nou, misschien kun je dat vragen aan de Aboriginals, de Maori's, de native Americans. Die gingen van een normale naar een vreemde situatie.
korenbloem02
-
- 708 berichten
- 1781 stemmen
Ik vraag me af in hoeverre er vanuit de klant vraag is naar diversiteit en of er niet meer sprake is van een soort vervormde agenda vanuit Hollywood die een splintergroepering op weet te jutten.
Er is vraag anders verkoopt het niet! Er is meer vraag blijkbaar dan me lief is! Ik erg me er kapot aan. Maar anders zou het niet zo veel uitgebracht worden, geld draait het om en heeft het altijd omgedraaid!
En de helden die je aanhaalt, bestaan gewoon omdat die groep er altijd is geweest. Wonderwoman is voor de dames want die konden ook strips kopen, black panter etc. (En Is het misschien zelfs niet rasistische om te beweren dat er alleen ruimt e is voor blanke superhelden en dat de klant er niet op zit te wachten, zijn de mensen die black panter willen zien en zich daarmee willen indentificeren, geen (toekomstige) klanten?)
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
. Endgame is in ieder geval de film die ik verwachtte. Goedkoop script, slecht acteerwerk, brakke actie, saaie personages, maar duur. Beetje zoals die 21 andere films.
1.0*
Ik denk toch dat je behoorlijk bevooroordeeld op dit soort grote films afgaat. Daarnaast ben ik het er absoluut mee oneens dat er slecht geacteerd wordt. Vind je Downey Jr. dan echt slecht? Of Chris Hemsworth?
Jouw recensies bij bepaalde films zijn net zo voorspelbaar als jouw verwachtingen voor dezelfde films. Zijn jouw recensies dan ook automatisch slecht?
Ik zou maar zeggen. Neem die chill pill en geniet een keer van een Marvel film. De zaken die jij afkraakt worden zo'n beetje unaniem geprezen. Tegendraads zijn kent soms ook z'n grenzen. Brakke actie? Huh wat? 
Deze film kent 100.000 maal meer diepgang dan vele artsiefartsie filmpjes, maar blijkbaar mag het geen diepgang heten wanneer personages een cape dragen. Ik vind dat een beetje elitair geneuzel als ik eerlijk mag zijn.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
Ik denk toch dat je behoorlijk bevooroordeeld op dit soort grote films afgaat. Daarnaast ben ik het er absoluut mee oneens dat er slecht geacteerd wordt. Vind je Downey Jr. dan echt slecht? Of Chris Hemsworth?
Die twee zijn degelijk, maar ook niet echt opvallend. Maar een Evans, Ruffalo, Renner, Rudd, Johansson ... Da's echt armoe troef inderdaad.
Jouw recensies bij bepaalde films zijn net zo voorspelbaar als jouw verwachtingen voor dezelfde films. Zijn jouw recensies dan ook automatisch slecht?
Als jij graag films en recensies volgens een zelfde maatstaf wil vergelijken, ga je gang. De logica ontgaat mij een beetje.
Deze film kent 100.000 maal meer diepgang dan vele artsiefartsie filmpjes, maar blijkbaar mag het geen diepgang heten wanneer personages een cape dragen. Ik vind dat een beetje elitair geneuzel als ik eerlijk mag zijn.
Ik verwacht ook geen diepgang, ik wil vermaak. Ik krijg dat alleen niet van films als deze. Dan liever de Fast & Furious reeks. Maar da's gewoon smaak natuurlijk.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Als je precies weet wat je kan verwachten, je ongeveer 90% van de cast niet te pruimen vindt, je niks hebt met de betreffende helden, je het cv van de regisseurs kent met de voorgaande films en natuurlijk exact dezelfde cast als Infinity War heeft. Die je ook verschrikkelijk vond. Wat brengt je dan bij de film?
Dat je een film een kans wil geven en niet bevooroordeeld wil zijn is natuurlijk niet meer dan logisch. Zo hoort het ook.
Maar deze dikke 3 uren van je leven wist je 100% dat deze zo ingevuld zouden worden.
De psychologie van de mens is soms vreemd en ik snap er weinig van. Ik ga bijvoorbeeld niet naar Harry Potter and the Deathly Hallows part II als ik de 7 voorgaande films ontzettend bout vind. En dan gaan hier nog 20+ films aan vooraf.
Dan is de vraag: Op welke manier had de film voor jou wel vermaak kunnen opleveren? Met de hele geschiedenis van al het bovenstaande in je achterhoofd.
Ik zou zeggen dat alles op voorhand dan al gedoemd was voor jou toch?
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij is die discussie al heel vaak gevoerd. Het gaat er toch vooral om of je de informatie kunt duiden? Als ik wil weten of een blockbuster vermakelijk is, pak ik er bijv. een review van Ajax&Litmanen bij. Als ik een fijne underground horror zoek, pik ik de reviews van Onderhond eruit.
Of degene een film dan voor z’n vermaak, uit completisme of voor image building/whatever kijkt, is niet zo relevant zolang je weet wat je aan de informatie hebt.
Pre- en sequels

Avengers: Doomsday
2026
Geen reacties

Avengers: Infinity War
2018
477 reacties

Avengers: Age of Ultron
2015
309 reacties

The Avengers
2012
1.261 reacties
Gerelateerd nieuws

'Avengers: Doomsday' en 'Secret Wars' zijn uitgesteld: opvallende zet die MCU en bioscoopschema flink opschudt

De tien best beoordeelde films van de jarige Chris Evans (43) buiten Marvel om

Marvel bevestigt dat ze geen plannen hebben om Robert Downey Jr terug te laten keren als Iron Man in MCU

De tien best beoordeelde films met de vandaag jarige Benedict Cumberbatch (46)
Bekijk ook

Memory of the Camps
Documentaire, 2014
8 reacties

Joker
Misdaad / Drama, 2019
1.811 reacties

Green Book
Biografie / Komedie, 2018
239 reacties

Idiot Prayer
Muziek, 2020
4 reacties

Lektionen in Finsternis
Documentaire, 1992
17 reacties

The Temptations
Biografie / Drama, 1998
8 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








