• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.045 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.277 gebruikers
  • 9.390.385 stemmen

Wie is de Super Tip-Topper?

zoeken in:

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Ben net thuis, zal vanavond even de beoordelingen toevoegen van de films die ik nog gezien heb (2 stuks). Helaas niet alles kunnen kijken, want er kon geen scartkabel in de tv daarzo.

Ik wil dan ook eigenlijk de volgende ronde graag de tips houden van de mensen die ik niet gekeken heb, omdat ik er wel erg benieuwd naar ben. Ik ga volgende ronde véél beter mijn best doen, want zo schiet het niet op. Als het me die ronde ook niet lukt om voor de deadline alle tips te kijken doe ik daarna maar niet meer mee denk ik. Jammer, want ik vind het zo'n leuk spel eigenlijk!

Misschien dat ik van het weekend er nog wat door krijg, maar dat gaat lastig worden denk ik. Sorry allemaal.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

Observator schreef:

FillumGek - Mah Nakorn (2004) Ik zag Kamikaze Girls goed bevallen was, waar ik uiteraard blij om ben. Bij deze een iets bravere versie uit Thailand.

Ben zelf ook benieuwd of het dan tóch wat is, want ben er al een keer aan begonnen maar niet afgekeken. Weet alleen de reden niet precies meer, volgens mij was ik gewoon moe...

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

Ik heb DVD-T een keer Sunshine getipt, waarbij hij de eerste keer ook in slaap gevallen was. De tip resulteerde uiteindelijk in een prachtig cijfer, dus ik heb er alle vertrouwen in!

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

Observator schreef:

Ik heb DVD-T een keer Sunshine getipt, waarbij hij de eerste keer ook in slaap gevallen was. De tip resulteerde uiteindelijk in een prachtig cijfer, dus ik heb er alle vertrouwen in!

Ok cool! Ben benieuwd

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Gekopieerd van Jeroen, dus als ik iemand mis, meldt het even.

Reinbo - Welle, Die (2008). Wat tip je de man die ruim 4500 stemmen heeft uitgedeeld. Een film die hij nog niet heeft gezien...

Observator - Jacob's Ladder (1990). Tja... Nu kan ik ook niet meer stoppen, hè.

melvddonk - Fucking Åmål (1998). Ik weet niet of mijn film ertussen zat.

rensie32 - 39 Steps, The (1935). Hitchcock, kan niet missen!

the pope - Clean, Shaven (1993). Geen idee, op de een of andere manier vind ik deze goed bij jou passen.

jeroentjuhhhhh - Rabbits (2002). Zie iemand daar style over substance?

DVD-T - Tree of Life, The (2011). Dus...

FillumGek - Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom (2003). Ik zie best wel een vergelijkbare smaak. Een soort van op hoop van zege.

Number23 - Garden State (2004). Hele mooie film. Schot in de roos, dat weet ik zeker.

Boogeyman - Coma (1978). Ik moet het toch in de obscure hoek zoeken bij jou. Nu is dat niet mijn specialiteit, maar ik hoop dat je deze sterke (erg op sfeer gerichte) thriller kan waarderen.

Spetie - Heima (2007) Ik ben het spoor bijster met jou. Hopelijkt bevalt die. Ik weet niet of je van de muziek van Sigur Rós houdt, maar de beelden zijn prachtig.

Knisper - Per Qualche Dollaro in Più (1965). 4,5* voor Buono..., 2,5* voor Per un Pogno. Kan alle kanten op.

Cheo - Platoon (1986)

Lord Flashheart - Nowhere Boy (2009)

Spetie

• 38871 berichten
  • 8224 stemmen

Lekker dan, als ik ergens wel een hekel aan heb dan is het Pink Floyd wel.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Meh, dan heb ik het verkeerd onthouden. Van wat soort muziek hou je wel dan?

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

Bom...Bom staat al eeuwen op mijn 'to-see' list, denk dat ik die 4 sterren al vast kan noteren ( 6 Ki-duk's gezien, allemaal 4*)

Vandaag geen tijd meer om films te kijken helaas, waardoor ik er 4 niet gezien heb.

Dat zijn:

Number23 – Animal Kingdom (2010)

MoFeDu – Serpico (1973)

Film Pegasus – Chi Bi

Goldenskull – Osoi Hito

Sorry jongens, volgende ronde probeer ik alles te kijken!

Films die ik heb gezien:

Rodajc – Dirty Carnival 4.3*

Spetie - Castaway on the moon 4*

Jazzzz – Banlieue 13 – 3.9*

Rensie32 – Ju Dou 3.6*

Chevy93 – Jacob’s Ladder 3.5*

Lord Flashheart – Demolition Man 3.3*

DVD-T – Eastern Condors 3.3*

Reinbo – Robocop 3.1*

Cheo – Darkness 2.6*

Jeroentjuh – For Y’ur Height Only 2.5*

The pope – They Live 2.3*

Melvddonk – Place Promised 2.2*

Redelijke tips dus, hoewel de laagscorende films niet meteen verkeerde tips waren. Ze bevielen gewoon niet Straks even nieuwe tips zoeken.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8224 stemmen

chevy93 schreef:

Meh, dan heb ik het verkeerd onthouden. Van wat soort muziek hou je wel dan?

Verkeerd onthouden? Ik heb volgens mij nog nooit mijn muzieksmaak geëtaleerd op moviemeter.

Mijn muzieksmaak is op zich best breed. Variërend van U2 en Muse tot Hardstyle, maar zelfs klassiek muziek kan ik op momenten waarderen.

Dat ik een hekel heb aan Pink Floyd komt meer vanwege het feit dat een vriend van me er helemaal die-hard fan van is. Op een gegeven moment is die band me gaan tegenstaan en dat is nooit meer verdwenen.

Ik wil de documentaire dus best kijken, maar ik waarschuw je vast, dat ik er dus niet helemaal objectief naar kan kijken.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Audiovisueel zou het een film moeten zijn die jij wel zou kunnen waarderen, maar als je zo bevooroordeeld ben, laat ik hem maar liever gaan.

Ik ben benieuwd wat je van Heima vind.

P.S. The Wall is geen documentaire, maar een volwaardige speelfilm. Toevallig omtrend een album.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8224 stemmen

Heima ziet er wel interessant uit moet ik zeggen. IJslands en Björk kon ik ook altijd goed hebben.

Dat wordt de tip dan?

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Jup. Hieruit concludeer ik dat je Sigur Rós nog niet kent? Mocht het je bevallen zou ik Sigur Rós - ( ) (2002) - MusicMeter.nl zeker een keer gaan luisteren. Het is overigens wel heel anders dan Björk.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8224 stemmen

Ik ken Sigur Rós inderdaad niet, dus ik ga er open in. Bedankt voor de tip en wie weet bevalt het wel.

the pope

• 5380 berichten
  • 2398 stemmen

Ik zal er vanavond ook eens voor gaan zitten om mijn tips rond te krijgen!

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Mijn tips:

Reinbo - Soul Kitchen (2009), Snelle, komische film, die niet te zwaar is en voor elke slechte grap, tien leuke heeft. Ik verwacht geen hoog cijfer, maar wel een ruimte voldoende.

Observator - Im Juli. (2000)

melvddonk - Lost and Delirious (2001)

rensie32 - Boogie Nights (1997)

the pope - Conseguenze dell'Amore, Le (2004)

jeroentjuhhhhh - Santa Sangre (1989)

DVD-T - . Wilde Mossels (2000)

FillumGek - Vinyan (2008)

Number23. - Taxi (1998)

Boogeyman. - Kan door Huid Heen (2009)

Spetie - Tsubaki Sanjûrô (1962)

chevy93 - Salmer fra Kjøkkenet (2003)

Cheo - Wind Chill (2007)

Lord Flashheart - 2LDK (2003) (moest natuurlijk iets Aziatisch worden)

Number23

• 8638 berichten
  • 5699 stemmen

- Reinbo: Klass (2007), ja ben benieuwd wat je ervan vindt.

- Observator: Notre Jour Viendra (2010), gewoon een lekker maffe film. En met Vincent Cassel, dus altijd goed.

- Jeroentjuhhhhh: Kaboom (2010), maf, vreemd, spannend en vol met wtf-momentjes. Kortom; perfect voor jouw!

- melvddonk: Vreemd Bloed (2010), iedereen tipt jouw Aziatisch en animatie. Ik tip jou gewoon een nogal vreemd, Nederlands dramafilmpje.

- rensie32: Hævnen (2010), films met goed verhaal vallen meestal goed bij je. Hopelijk is ie niet te moraliserend voor je. Mits je Die Fremde (2010) hebt gezien. Of heb je deze liever denk je??

- the pope: Napapiirin Sankarit (2010), Finse humor, bescheiden, subtiel, weer eens wat anders.

- Chevy: Neds (2010), toch beetje lang, maar hopen dat het verhaal meesleurend genoeg is.

- DVD-T: Rabbit Hole (2010), rustig drama met sterk acteerwerk was vorige keer een voltreffer. Nu nog eentje dan maar.

- FillumGek: 22 Mei (2010), aparte Belgische filmervaring. Mits je Animal Kingdom (2010) gekeken hebt(tenzij je daar tegenop ziet).

- Cheo: Ace Ventura: Pet Detective (1994), je hebt deze nog nooit gezien? Als je Jim Carrey-hater bent, tip ik je een andere.

- Knisper: 24 Hour Party People (2002), pure gok. Jij kijkt veel buitenlandse, onbekende films. Weet niet eens of je van muziek houdt, daarom gok ik op sfeer en stijl.

- Boogeyman: Black Swan (2010), de 2 meest trippende films van Aronofsky bevallen goed, deze past daar moeiteloos tussen. En niet zeggen: ik haat ballet.

Number23

• 8638 berichten
  • 5699 stemmen

Kunnen de mensen die mij tip nog niet gezien hebben dat even zeggen. Niet dat ik te lui ben ofzo, maar heb meer dingen te doen op dit moment en het is voor jullie nogal makkelijker op te zoeken dan voor mij.

Number23

• 8638 berichten
  • 5699 stemmen

Ow wacht, makkelijker dan ik dacht

jazzzz heeft TRON: Legacy niet gezien

rensie32 heeft Die Fremde niet gekeken volgens mij

rodajc heeft Hereafter niet gezien

MoFeDu gaat Season of the Witch niet meer kijken

FillumGek dus met Animal Kingdom

Dat zijn er 5, dan mis ik er noog eentje toch??

Spetie

• 38871 berichten
  • 8224 stemmen

Krijg ik nog een tip van je number 23?

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3129 stemmen

Nieuwe tips voor Spetie en melvddonk

- Reinbo - Shun Liu Ni Liu (2000), Hard-Boiled is een van jouw favorieten, ben benieuwd wat je van deze spektakel film vind.

- Observator - One Last Dance (2005), stijlvol, leuk en erg apart. Echt iets voor jou dacht ik.

- melvddonk - Boat That Rocked, The (2009), ik weet niet of je van muziek houd, maar er valt buiten dat ook genoeg te genieten bij deze film. (als Station Agent niet bekeken is)

- rensie32 - Kimssi Pyoryugi (2009), Kikujro heb je hoog beoordeeld, deze film saat ook bol van humor met een aandoenlijk verhaal.

- the pope - Chopping Mall (1986), ik heb het idee dat deze je wel eens goed kon gaan bevallen. Lekker absurd, daar hou je wel van volgens mij.

- chevy93 - Reconstruction (2003), een korte film. Ben heel benieuwd wat je hiervan gaat vinden. Iets heel anders dan je normaal getipt krijgt, maar als Lynch fan kan het bijna niet misgaan

- jeroentjuhhhhh - Priest (2011), ook een korte film. Je schrjft erg veel in je reviews over style over substance. Zelf vond ik dit visueel een erg sterke film. Veel Aziatische invloeden, horror, actie en een laag gemiddelde . Echt iets voor jou dacht ik.

- FillumGek - Ink (2009), niet Aziatisch, geen horror, wel een mooi en visueel sterk filmje met het hart op de juiste plaats. Ook even goed op de mooie muziek letten.

- Number23 - Way of the Gun, The (2000), zag dat je veel Tarantino's hoog hebt beoordeeld, dan moet deze qua dialoog en humor je goed bevallen. De film heeft een knallende afsluiter.

- Boogeyman - Innocence (2004) (II), over Innocence gesproken . Een nieuwe deelnemer is eerst altijd moeilijk in te schatten. Waarom heb je deze nog niet gezien dacht ik toen ik voor jou een tip zocht. Veel plezier er mee

- Spetie - Chopper (2000), erg gaaf, stijlvol misdaadfilmpje met heel wat zwarte humor. Echt een gok deze, kan alle kanten opgaan ik hoop alleen de goede. Eric Bana heb je iig nog nooit zo goed bezig gezien als in deze film.

- Knisper - Solyaris (1972), sorry voor de lange tip. Ik zag dat je op veel films hebt gestemd met prachtig camerawerk. Deze mag in de hooste regionen van jou stemlijst dan niet ontbreken. Gewoon een erg sterke film, je hebt al erg evel gezien. Was dan ook verbaasd dat deze er niet tussen stond.

- Cheo - Drive Angry 3D (2011), snel actievol, absurd, veel humor, bloed. Iets wat ik veel bij de hogere waarderingen van je tegenkwam. Dit alles zit in deze film.

- Lord Flashheart - Killer Klowns from Outer Space (1988), erg moeilijk om iets voor je te vinden. Je bent een alleskijker en hebt ook al erg veel gezien. Veel foute films heb je een hoge waardering gegeven. Dit is er ook zo een. Heerlijk eightees sfeertje en lekker fout allemaal.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8224 stemmen

- Reinbo: Klopka (2007) Spannende Oostblokthriller, dat moet wel wat voor jou zijn.

- Observator: Grønne Slagtere, De (2003) Deense humor, dus da wordt lachen.

- Jeroentjuhhhhh: Tunnel, The (2011) Fijne horror in de stijl van [Rec] en niet onbelangrijk, duurt slechts 90 minuutjes .

- melvddonk: Okuribito (2008) Jij houdt het hier niet droog bij, wedden?

- rensie32: What Ever Happened to Baby Jane? (1962) Echt een tip voor jou, gewoon erg goede film.

- the pope: Armée des Ombres, L' (1969) Wederom een erg spannende thriller voor jou, die liggen jou wel.

- Chevy: Dear Zachary: A Letter to a Son about His Father (2008) Lijkt me wel een mooie docu voor jou en eens wat anders dan een (lange) thriller.

- DVD-T: Submarino (2010) Gokje, maar dit sterke drama is wel wat voor jou denk ik.

- FillumGek: Station Agent, The (2003) Een echte gok, maar wel een leuke film.

- Number23: Artificial Intelligence: AI (2001) Lijkt me echt iets voor jou, E.T. maar dan anders.

- Boogeyman: Cook the Thief His Wife & Her Lover, The (1989) Kun je weer meeladderen met deze film en daarnaast vind jij het zeker goed, aangezien je visueel mooie films altijd goed kan waarderen.

- Knisper: Kokuhaku (2010) Deze moet jij gewoon gezien hebben.

- Lord Flashheart: Badlands (1973) Geen Bergman, maar een Malick voor je. Malick is een regisseur die jou weleens zou kunnen raken.

-Cheo:Groundhog Day (1993) Je houdt wel van grappige films zag ik, vandaar deze komische noot voor jou met drooglkoot Bill Murray.

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2935 stemmen

Number23 schreef:

- Boogeyman: Black Swan (2010), de 2 meest trippende films van Aronofsky bevallen goed, deze past daar moeiteloos tussen. En niet zeggen: ik haat ballet.

Ik vind ballet juist wel leuk. Sterker nog, ik ben ooit een keer naar een basketbalwedstrijd geweest.

Ik ben overigens nu mijn tips aan het verzamelen. Post ze vanavond. Verder nog even benieuwd hoe lang men heeft om de tips te bekijken.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

3 maanden. Dus t/m 31 december.

Mijn laatste tip (Army of Shadows van Spetie) ga ik niet meer redden. Vele versies geprobeerd, maar geen van alleen voldoet. Ze waren allemaal ofwel incompleet, met hardcoded subs (en dan geen Engels of Nederlands) of ik kreeg de ondertiteling niet synchroon.

Ik onthou de tip, maar ga het vandaag waarschijnlijk niet meer redden om die te kijken. Momenteel nog bezig met een laatste poging te downloaden. Als die mislukt, haak ik af. Hier wordt een mens moe van.

Number23

• 8638 berichten
  • 5699 stemmen

Spetie schreef:

Krijg ik nog een tip van je number 23?

Oeps

Natuurlijk, even zoeken

Number23

• 8638 berichten
  • 5699 stemmen

Tip voor de nog lang niet vergeten Spetie en de altijd welkome Lord Flashheart erbij.

- Reinbo: Klass (2007), ja ben benieuwd wat je ervan vindt.

- Observator: Notre Jour Viendra (2010), gewoon een lekker maffe film. En met Vincent Cassel, dus altijd goed.

- Jeroentjuhhhhh: Kaboom (2010), maf, vreemd, spannend en vol met wtf-momentjes. Kortom; perfect voor jouw!

- melvddonk: Vreemd Bloed (2010), iedereen tipt jouw Aziatisch en animatie. Ik tip jou gewoon een nogal vreemd, Nederlands dramafilmpje.

- rensie32: Hævnen (2010), films met goed verhaal vallen meestal goed bij je. Hopelijk is ie niet te moraliserend voor je. Mits je Die Fremde (2010) hebt gezien. Of heb je deze liever denk je??

- the pope: Napapiirin Sankarit (2010), Finse humor, bescheiden, subtiel, weer eens wat anders.

- Chevy: Neds (2010), toch beetje lang, maar hopen dat het verhaal meesleurend genoeg is.

- DVD-T: Rabbit Hole (2010), rustig drama met sterk acteerwerk was vorige keer een voltreffer. Nu nog eentje dan maar.

- FillumGek: 22 Mei (2010), aparte Belgische filmervaring. Mits je Animal Kingdom (2010) gekeken hebt(tenzij je daar tegenop ziet).

- Cheo: Ace Ventura: Pet Detective (1994), je hebt deze nog nooit gezien? Als je Jim Carrey-hater bent, tip ik je een andere.

- Knisper: 24 Hour Party People (2002), pure gok. Jij kijkt veel buitenlandse, onbekende films. Weet niet eens of je van muziek houdt, daarom gok ik op sfeer en stijl.

- Spetie: Beguiled, The (1971), deze ouwe van Clint had je nog niet gezien. Apart filmpje wel, ben benieuwd.

- Lord Flashheart: Mist, The (2007), ik hoop van harte dat je dit Stephen King verhaal kan waarderen.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Knisper schreef:

jeroentjuhhhhh - Santa Sangre (1989)

Nice! Maar uit nieuwsgierigheid: stiekem mee zitten lezen hier ?

jeroentjuhhhhh schreef:

4* voor Holy Mountain, The (1973) ! Een tip van Reinbo die naar verwachting goed beviel. Religieuze ondertoon en enorm veel symboliek, nou niet bepaald waar ik warm voor loop (integendeel...) maar Alejandro Jodorowsky kennende zou het een WTF-film vanjewelste moeten opleveren. En dat was, na El Topo, opnieuw het geval. Eigenlijk lijkt Santa Sangre me nog leuker.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

Zo, ik heb er weer een paar grijze haren bij maar het is gelukt (hoop ik toch). Als ik iemand heb vergeten moet ie even roepen.

- Reinbo: Macabre (2009) Spannend, bloederig, goede vertolkingen, denk dat je dit wel waardeert. Mag ook wel wat meer aandacht hebben.

- Observator: Hausu (1977) Erg uniek, apart filmpje. Een gokje ook omdat het ook totaal niet aan kan slaan, maar iedere Azië-liefhebber moet deze gewoon gezien hebben!

- Jeroentjuhhhhh: Casa Sperduta nel Parco, La (1980) Exploitation filmpje met David Hess, nuff said.

- melvddonk: Freedom Writers (2007) Geen horror dit keer, maar een drama. Vond hem persoonlijk erg goed en m'n gevoel zegt dat deze film jouw ook gaat raken.

- rensie32: Machinist, The (2004) Moeilijk, maar een spannend filmpje met een onderhoudend verhaal bevalt je wel denk ik.

- the pope: Ik wilde je Hobo tippen, maar toen zag ik dat twee mensen me al voor waren, dus die moet sowieso goed gaan bevallen Maar in dat geval een ander actiefilmpje maar toch iets heel anders: Jui Kuen II (1994) Beter als het origineel imo met een legendarische eindbaas.

- Chevy93: Erg moeilijk te peilen, maar uiteindelijk heb ik gekozen voor een donkere misdaadfilm. Sun Taam (2007)

- DVD-T: Ook voor jou heb ik in Azië gezocht, een lief filmpje dit keer met wat actie-elementen. Ben erg benieuwd wat je er van vindt! Boku no Kanojo wa Saibôgu (2008)

- Spetie: Animé en samoerai zijn jouw niet onbekend, dus hier een combinatie: Sutorejia: Mukô Hadan (2007) Een persoonlijke favoriet.

- Number23: Gewoon een erg lollig filmpje! Fear and Loathing in Las Vegas (1998) Zocht ook een beetje naar een bekende naam als ik door je lijstjes blader en ben blij dat ik er eindelijk eentje gevonden heb die je nog niet heb gezien en ikzelf wel goed beoordeeld heb

- Boogeyman: Nelle Fauci di Ubaldo Terzani (2010) Een horrorfan als jij kan dit relatief onbekende werkje hopelijk gewoon waarderen.

- Knisper: Moeilijk, een Japans luchtig komisch misdaadfilmpje dan maar. Monday (2000)

- Lord Flashheart: Weet dat je niet echt van Azië bent maar Ghibli kan wel goed uitpakken toch? Kari-gurashi no Arietti (2010) voor jou.

- Cheo: Een vlot over de top actiefilmpje: Hobo with a Shotgun (2011)

the pope

• 5380 berichten
  • 2398 stemmen

Hierbij mijn Tips na lang zoeken

Reinbo - Retribution (1987)

Observator - Mysterious Skin (2004)

melvddonk - Brøken, The (2008)

rensie32 - Angel Heart (1987)

jeroentjuhhhhh - Akira (1988)

DVD-T - Dead & Buried (1981)

FillumGek - Ne Le Dis à Personne (2006)

Number23 - 'burbs, The (1989)

Boogeyman. - Captifs (2010)

Spetie - Soul Kitchen (2009)

chevy93 - Bad Boys (1983)

Cheo - Instinct de Mort, L' (2008)

Lord Flashheart - Dead Man's Shoes (2004)

Knisper - Naboer (2005)

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2935 stemmen

Boogeyman deelt tips uit,

- Reinbo: Metropia (2009). Het was even op papier ruziën over wie deze tip zou moeten krijgen, maar jij krijgt hem.

- Observator: Un Lac (2008). Afgaande op je stem bij La Vie Nouvelle, en het idee dat onze film smaak redelijk overeen komt, moet dit wel een tip zijn.

- Jeroentjuhhhhh: Innocence (2004 (I). Deze ga je gewoon kijken en in je top 10 zetten. Einde discussie.

- Melvddonk: Hallam Foe (2007). Lijkt me gewoon een lekker (fris) filmpje voor jou.

- Rensie32: Naked (1993). Inhoudelijke film met ballen. Lijkt me ideaal voer voor Rensie.

- Spetie: Zabriskie Point (1970). Geen idee of Antonioni jouw regisseur is, maar ik heb hem zojuist bekeken, en afgaande op de gemiddelde setting/periode van je 4.5/5 lijstje kan dit best de goede kant op vallen.

- The Pope: Social Network, The (2010). Had een aantal tips op papier, echter gezien dit mijn eerste deelname is, leek me dit de veiligste optie. Deze ga je wel goed vinden.

- Chevy93: Hana-Bi (1997). Een misdaad fan die Hana-Bi niet gezien heeft, schaam je.

- DVD-T: Blue Velvet (1986). MD in je top 10, Wild at Heart op 5. Zou voor zich moeten spreken. Echter ondanks dat Blue Velvet natuurlijk een Lynch film is, is hij beduidend anders dan voorgenoemde. Maar een Geniale Hopper en de super sexy Isabella Rosselini gaan natuurlijk gewoon voor succes zorgen.

- FillumGek: Godkiller (2010). Anime is je ding. Maar deze ook? We zullen het zien.

- Number23: Following (1998). Ook jij kan een puike misdaad wel waarderen. Afgezien van het feit dat dit niet een standaard misdaad film is, mag Nolan's debuut eigenlijk niet in jouw stemmenlijstje ontbreken.

- Knisper: Melancholia (2011). Heerlijk surrealistisch drama. Met een heerlijk pessimistische Kirsten Dunst. Erg mooi vormgegeven, en inhoudelijk ook nog interessant.

- Lord Flashheart: ReGOREgitated Sacrifice (2007)! Just kidding.

Small Gods (2007). Op papier wel het moeilijkst, maar afgaande op je waardering voor Calvaire en het houden van vreemde sfeer en bizarre personages, kan dit nog wel eens goed uitpakken ook.

- Cheo: Espinazo del Diablo, El (2001). Horror en Guillermo del Toro. Komt volgens mij wel goed.

Number23

• 8638 berichten
  • 5699 stemmen

Vanwaar deze tip?? Ben wel benieuwd naar motivatie....

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.