- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Movie world challenge
Movie world challenge
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
29. Nneka the Pretty Serpent (2020)
FTV: JA
Categorie: 4.5 Nigeria
Categorie compleet: 5, 8, 9 & 10
3 punten, totaal 87 punten
Bron: Netflix
Quotering: 1,0*
(afbeelding)
Vreselijk. Ik vind het erg knap van mezelf dat ik het einde überhaupt heb gehaald. Een 140-minutendurende verschrikking met op visueel vlak enkele aparte beelden, maar de overige vlakken zijn bijzonder matig. Merkwaardig is dat het politieonderzoek lang doorgaat en niets kan vinden, terwijl vrijwel alle moorden op een openbare plaats plaatsvinden.
Je kon niets korter vinden uit Nigeria? Er staat nog wel wat Nigeria-afval op Netflix. Ik neem aan dat je grootste doel gewoon afvinken was? 
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
Je kon niets korter vinden uit Nigeria? Er staat nog wel wat Nigeria-afval op Netflix. Ik neem aan dat je grootste doel gewoon afvinken was?
Het grootste doel was (is) films uit toplijstjes checken, maar daar zat niets dat ik kon vinden uit Nigeria tussen. Dan dus maar combineren met de horrorchallenge en toen was Nneka al snel de enige Netflix-optie (dat maakt het vinden van zo’n film net wat makkelijker), alleen was dat spijtig genoeg wel 140 minuten lang. 
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
34. M.O.Zh. (Film, 2014)
FTV: Ja
Categorie: 1.7 Letland
Categorie compleet: 4, 5, 7-10
3 punten, totaal 102 punten
Waardering: 3.0*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTU3OTc3NjMzN15BMl5BanBnXkFtZTgwNzI4OTY2MjE@._V1_.jpg
Ik vond dit ook best prima. Vooral op de kille en verontrustende sfeer inderdaad, waarbij een man na de moord op zijn baas in zijn luxe huis blijft wonen, en psychologisch steeds meer aftakelt. Het is niet altijd even duidelijk wat er nou precies gebeurt, en grote delen zijn ook slechts fantasieën van de hoofdpersoon. Die trouwens sterk gespeeld wordt door Maxim Lazarev. Minstends net zoveel verwarrend psychologisch drama als een volbloed horror, maar hoe dan ook, zeker niet onaardig.
cinemanukerke
-
- 1823 berichten
- 1037 stemmen
23. Wo Hu Cang Long (Film, 2000)
FTV : Nee (RW)
Categorie : 6.3 winnaar beste buitenlandse film jaren 2000-2010
Categorie compleet : -
1 punt, totaal 63 punten
Bron : DVD, eigen collectie
Quotering 3,5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/111.jpg?cb=1634422978
Je kan niet in Azie reizen zonder een Martial arts film te zien. Het is alsof je in Rome bent geweest en niet het Colosseum heb bezocht. Ik wil maar zeggen : het is een must. De eerste op mijn programma is Crouching tiger, hidden dragon. Op filmpagina veel negatieve commentaren en ook hier was er iemand niet te spreken over deze film. Velen vergelijken dit genre met een Hollywood actie film en komen ontgoocheld buiten. Martial arts films zijn onderverdeeld in Kung Fu films en Wuxiapian films. Vooral deze laatste volgen niet de formule van actie, spanning en dreiging maar zijn geboren uit de Chinese mythologie en kennen een mystieke kant.
Crouching tiger, hidden dragon is een volbloed wuxiapian. De titel van deze film geeft dan ook de hele opzet prijs van de film en wil zo veel zeggen als 'stille waters, diepe gronden' maw het niet tonen van je gevoelens. Dat is waar de film om draait. Over mensen en gevoelens, over spijt dat altijd te laat komt. Samengevat : dit is een tragische love story.
Het is een sprookjesopera waarin de gevechten het muziekstuk vervangt. De gevechten zijn dan ook de vertaling van gevoelens (jaloezie, wraak, liefde). Daarenboven is de soundtrack niet een standaard dreigende of pompende beat in de gevechten maar meer melancholisch. Componist Tan Dun maakt een schitterende soundtrack met cello’s en strijkers.
Personages volgen traditie, erecodes maar zijn niet gelukkig en die opofferingen blijven in hun geweten gegrift. Ratio boven emo. Maar kan niet verhinderen dat het noodlot toeslaat.
Crouchin tiger, hidden dragon heb ik graag herzien en ik geef nu schoorvoetend toe dat het middenstuk in de woestijn wel heel sterk de romantiek en sentiment benadrukt waardoor de film een beetje ritme mist. Daarom net geen 4 sterren. Maar geef me een personage dat moet kiezen tussen plicht en liefde en elke keer ben ik een vogel voor de kat. Zelfs al vliegen die personages van het ene dak naar het andere. Ik wou dat ik mee kon vliegen ...
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
Categorie: 6.4 Oscars 1980s
Categorie compleet: 5, 8, 9 & 10
3 punten, totaal 90 punten
Bron: Videowebsite
Quotering: 1,5*
Gewoon niet mijn smaak. De kale indruk kon ik niets mee, evenals het uiteindelijke gegeven. Als ik me daarbuiten ook met geen enkel personage kan binden zal je gewoon bitterweinig met een film als deze beleven. Ik prefereer cinema met wat meer tempo en detail.
Boenga
-
- 2628 berichten
- 1532 stemmen
Paradise Now (2005)
Categorie: 5.1 (Palestina)
Categorie compleet: cat 7 + 8 + 9 + 10
3 punten, totaal 51 punten
Bron: eigen dvd-collectie
Waardering: 4*
Realistisch en goed geacteerd drama.
Een aantal kijkers ergert zich op deze site aan 'het standpunt' van de makers - terwijl dat er in mijn ogen helemaal niet is. De film toont gewoon een periode uit het leven van twee mensen die een aanslag gaan plegen, maar praat die daad nergens goed. Integendeel, als er al een boodschap wordt getoond, dan komt die uit de mond van Suha, die elke vorm van geweld veroordeelt.
Een boodschap die op het moment dat ik deze film zag, na een aanslag van Hamas en de escalatie op de Gazastrook, belangrijker is dan ooit.
Minpuntje in het verhaal: dat de zelfzekere Khaled zicht terugtrekt, en de twijfelende Saïd plots toch oogkleppen draagt, is een wat rare en overbodige dosis emo.
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZjVhYmY0MDAtOGY2NS00NzFkLWFhYzctNDc0NzFiMjQzY2U0XkEyXkFqcGdeQXVyNzI1NzMxNzM@._V1_.jpg
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
31. Das Leben der Anderen (2006)
Categorie: 7.4 BAFTAS 2000s
Categorie compleet: 5, 7, 8, 9 & 10
3 punten, totaal 93 punten
Quotering: 2,0*
Een gemiddelde van 4,02* belooft heel wat, maar door een compleet gebrek aan binding met de personages deed het uiteindelijke resultaat me nul komma nul. Ik vond vooral dat de personages allemaal onmenselijk en karikaturaal werden neergezet, laat staan dat ze goed acteren. Het eerste halfuur is uiterst krachtig en boeiend, daarna vervalt de film in dramatiek en zelfs romantiek. De spanning van de Koude Oorlog is me vreemd gebleven, maar Ulrich Muhë is wel uitzonderlijk sterk. De regisseur van deze film is trouwens 2,05 meter lang en dat feit vond ik indrukwekkender dan Das Leben der Anderen.
cinemanukerke
-
- 1823 berichten
- 1037 stemmen
24. Yi Dai Zong Shi (Film, 2013)
FTV : Ja
Categorie : 3.7 Hong Kong
Categorie compleet : -
3 punten, totaal 66 punten
Bron : blu ray, eigen collectie
Quotering 4*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/71000/71391.jpg?cb=1552630344
Voor de tweede in rij van martial arts film vlieg (heb je 'em ? ja, ik lach hier wat af tijdens mijn reis !) ik even naar Hong Kong, de thuisbasis van Tsui Hark en Wong Kar-Wai. Van deze laatste bekeek ik The grandmaster.
Opnieuw een film die veel negatieve commentaren kent die in feite bijna allemaal onder de dezelfde noemer vallen ; style over substance.
Overduidelijk een visuele grandeur maar ik vind dit inhoudelijk pure Wong Kar Wai nl focus op drama, tragedie in een fragmentarische narratieve structuur. Net als in Crouching tiger, hidden dragon zijn de gevechten een vertaling van emoties. Die gevecht scene bij de trein bv. Pure cinema !
Het is wel onsamenhangend verteld maar blijkbaar was het de bedoeling om de film veel langer te maken maar om één of andere reden niet doorgegaan. Ook de titel (The grandmaster) is ook blijkbaar ingekort (eerst getiteld 'The grandmasters') en dus opnieuw een signaal dat Wong Kar Wai meer wilde vertellen.
Hoe dan ook, The grandmaster is geen style over substance (vind ik) maar onomwonden style met een substance die je moet zoeken in de omtrek van ons hart (dat beeld met die knoop !). Mijn welverdiende tweede 4 sterren.
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
32. Visions of Suffering (2006)
Categorie: 1.6 Rusland
3 punten, totaal 96 punten
De durf en het lef van Iskanov kan hem met Visions of Suffering absoluut niet ontzegd worden, maar de nogal knullige CGI en het rommelige plot maken de 2-uur durende speelduur wel een serieus zware zit. Ik betwijfel persoonlijk een beetje of Iskanov aan veel feedbackrondes heeft gedaan, want de hoeveelheid aan zwaar mislukte experimenten in deze film ligt toch wel aardig hoog. Niettemin erg uniek en soms uitzonderlijk onheilspellend, maar geen film die me meteen nieuwsgierig maakt naar het overige werk van Iskanov.
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
Categorie: 2.5 Peru
3 punten, totaal 99 punten
Quotering: 2,5*
Vraag me maar niet om de titel van deze film te onthouden, want dat gaat er echt niet inzitten. Erg puik acteerwerk en een aandoenlijk tempo, maar uiteindelijk is de inhoud weinig origineel en de humor vooral flauw. Als drukke karikaturen en volwassenen die zich enigszins als kleine kinderen opstellen je ding is, dan zul je met deze Peruaanse film mogelijk veel genot beleven.
Boenga
-
- 2628 berichten
- 1532 stemmen
Paris, Texas (1984)
Categorie: 5.2 (West-Duitsland)
Categorie compleet: cat 5 +7 + 8 + 9 + 10
3 punten, totaal 54 punten
Waardering: 4*
Bijzonder sfeervolle on the road. Kabbelt meer dan twee uren rustig verder, zakt op geen enkel moment in, en draagt een gezonde portie nieuwsgierigheid die pertinent in het achterhoofd aanwezig blijft.
Het einde - de verklaring van de waarom van het ganse verhaal - vind ik gewoon héérlijk simpel. Geen vreemde, mysterieuze, bizarre, vergezochte toestanden die voor mij heel wat films kelderen door de ongeloofwaardigheid. Nee, gewoon twee heel verschillende mensen slash karakters die te ver van elkaar staan om een relatie te kunnen verder zetten. Zoals dat gewoon heel vaak het geval is.
Fijne beelden, zoals eigenlijk bijna altijd bij roadfilms, en de acteurs zijn degelijk. Stanton steekt toch wel boven de anderen uit.
Iets waar ik over een jaar of twee met veel plezier opnieuw voor in de zetel ga zitten.
https://d7hftxdivxxvm.cloudfront.net/?height=482&quality=85&resize_to=fit&src=https%3A%2F%2Fd32dm0rphc51dk.cloudfront.net%2FdKZ6VU3ASXMzbVs5wb0nBA%2Fmain.jpg&width=799
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
Categorie: 3.6 Nieuw-Zeeland
3 punten, totaal 102 punten
Quotering: 3,5*
Leuke mix van allerlei invloeden en genres. Persoonlijk vond ik de originele insteek richting de finale erg lollig en vooral de humor effectief. De omgeving moet je enigszins liggen om het ten volste te kunnen waarderen, maar op mij maakte het wel indruk. Jammerlijk genoeg is Johnstone niet zo bekwaam op het vlak van spanning door een iets te overheersende komedie-insteek, maar al bij al een leuk dingetje.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
31. No Man's Land (Film, 2001) - MovieMeter.nl
Categorie: 6.5 IJsland
Categorie compleet: 5, 10
3 punten, totaal 93 punten
3.5*
32. Tropa de Elite 2 - O Inimigo Agora É Outro (Film, 2010) - MovieMeter.nl
https://images.entertainment.ie/media/original_nFLP0AL8bGQncX7UCbvUQMVsS8J.jpg?w=1280&h=768&q=high
Categorie: 2.4 Brazilië
3 punten, totaal 96 punten
3.5*
33. Lebanon (Film, 2009) - MovieMeter.nl
https://i.ytimg.com/vi/IMRD3z_mTqI/maxresdefault.jpg
Categorie: 3.5 Israël
3 punten, totaal 99 punten
3.5*
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
35. Achoura (2018)
Categorie: 4.6 Marokko
3 punten, totaal 105 punten
Bron: Tubi
Het verloop zit dusdanig vol met allerlei ideeën en concepten dat Achoura geen greintje spanning in het geheel weet te combineren. Wel erg knap gemaakt met duidelijk beperkte middelen, maar ze hadden zich er achteraf beter aan gedaan wat minder te drukken op het verhaal en meer op de uitwerking ervan. Zo komt geen enkel personage echt goed of sterk uit de verf en blijf je toch achter met een rommelige indruk.
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
36. Ladri di Biciclette (1948)
Categorie: 5.5 Oscars 1940-50s
3 punten, totaal 108 punten
Bron: YouTube
Quotering: 2,5*
https://prod-images.tcm.com/Master-Profile-Images/bicyclethieves1948.68597.jpg
Ik kon weinig met het hoofdpersonage en zijn problemen, waardoor ik mijn meeste voldoening uit de algehele achtergrond moest halen ipv de voorgrond. Dan gaan je al snel meer dingen opvallen zoals de architectuur dan het concept zelf en wordt de film toch een enigszins vermoeiende zit. Het einde evenals het eerste halfuur zijn mooie stukjes, maar eenmaal het sentimentele pad wordt bewandeld kon het me niet meer bekoren.
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
Categorie: 1.7 Portugal
3 punten, totaal 111 punten
Quotering: 1,0*
Droog, inhoudsloos en ontdaan van enige gebeurtenissen. Ik geloof best dat er een diepere boodschap onder het geheel zit (het is tenslotte voornamelijk een familiedrama), maar het kon me totaal niet boeien. Het was zelfs een serieus grote opgave om alle minuten van de 97 compleet uit te zitten. De horrorfilms binnen deze challenge hebben me niet bepaald weten te overtuigen.
Boenga
-
- 2628 berichten
- 1532 stemmen
Daratt (2006)
Categorie: 4.2 (Tsjaad)
3 punten, totaal 57 punten
Waardering: 3,5*
Dramatische situaties of omstandigheden - bijvoorbeeld oorlog - kunnen een mens, een doodgewone burger, tot buitensporig gedrag - bijvoorbeeld een andere burger doden - brengen.
Kan je hem na die oorlog nog steeds als een moordenaar beschouwen en berechten ? Of kijk je naar hem als wie hij op dat moment is, en waarschijnlijk ook voor altijd zal zijn: een doodgewone burger, misschien wel een mens van goeie wil; die ook z'n kleine en grote zorgen heeft ?
De boodschap achter Daratt is duidelijk: de wereld moet verder draaien we, moeten allemaal samen verder, en conflicten moeten ergens eindigen.
Wanneer Atim de man leert kennen die zijn vader heeft gedood, ziet hij de burger, niet de moordenaar. En terwijl hij op zoek gaat naar het juiste moment om hem te doden, groeit er stilaan een band. En zie je op het ene moment de haat, en op het volgende moment het begrip, en de opbloeiende genegenheid.
Storend: dat Nassara in se een goed mens is, en óók z'n problemen kent, lag er wel veel te dik op. Hoe hij de vaak norse, negatieve Atir blijft aanhalen en zelfs wil adopteren; dat hij gratis brood uitdeelt; een ongeboren kind verliest; ... Die boodschap was tè duidelijk.
De generatiekloof vond ik dan weer een heel fijn einde.
Een nipte 3,5*
https://media.timeout.com/images/32412/750/422/image.jpg
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
38. Taegukgi Hwinalrimyeo (2004)
Categorie: 3.7 Zuid-Korea
3 punten, totaal 114 punten
Bron: Internet Archive
Quotering: 3,5*
https://www.korvia.com/wp-content/uploads/2015/07/korvia-image-photo-top5kmovies-tae-guk-gi-6.jpg
Behoorlijk spectaculaire en lekker gefocust oorlogsfilm uit Zuid-Korea. Het mag dan wel 148 minuten duren, maar van elke minuut wordt goed gebruik gemaakt. Zelfs de opbouw, die 30 minuten duurt, is best intrigerend te noemen. Tussendoor wordt er makkelijk naar dik aangezet sentiment gegrepen en kent de film meerdere onnodige sequenties, maar al bij al heb ik geboeid gekeken naar dit gebeuren.
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
39. Azali (2018)
Categorie: 4.7 Ghana
Categorie compleet: 4, 5, 7, 8, 9 & 10
3 punten, totaal 117 punten
Quotering: 1,5*
Azali is een goed voorbeeld van dat niet elke film met een enorm zwaar concept een voltreffer is. In dit geval wordt het naar mijn inzien verkloot door de belabberde rol van Asana Alhassan. Daarnaast blijft de film eindeloos nieuwe personages introduceren zonder ze goed in het verhaal te plaatsen. Na enige tijd dacht ik even een Jaws-soundtrack te horen, maar ik denk dat ik op dat vlak spoken hoor. In ieder geval een bijzonder mislukt werkje uit Ghana.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV : ja
Categorie : 1.4 Duitsland
Categorie compleet : 8
3 punten, totaal 33 punten
Quotering : 1,5*
Pfff....verwachtingen lagen toch heel wat hoger. Ja, zeker een nonsens over the top film verwacht, maar wel met meer vermaak met betrekking tot leuke actiescènes, dosis humor en coole personages. Helaas is dit niet zo aan de orde. Het verhaal heeft uiteraard niks om het lijf, maar de uitwerking laat ook veel de wensen over. Zo zie je heel veel scènes die weinig toevoeging hebben of chaotische schakelingen tussen verschillende scènes. De personages zijn niet interessant en de beelden zijn niet altijd even duidelijk. De overdreven kitscherige gore is soms wel leuk en het belachelijk gegeven van vliegende haaien met zombies verdient nog wel wat puntjes. 3/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
12 Beast of Blood (Film, 1971)
Categorie : 3.6 Filipijnen
3 punten, totaal 36 punten
Quotering : 2,5*
https://markvoger.com/wp-content/uploads/2015/11/MVCOM-BEAST-BLOOD-6.jpg
Dit is de derde film van de Filipijnse regisseur Eddie Romero uit zijn serie exploitatie horrorfilms over Blood Island. Na Brides of Blood (1968) en Mad Doctor of Blood Island (1968) is dit het vervolg op die laatste. Hoofdrolspeler John Ashley als dokter Bill Foster komt terug naar het eiland samen met een nieuwe crew waarbij een mooie journaliste Myra aanwezig is. Eigenlijk hetzelfde concept als bij het vorige deel want de bevallige Myra (Celeste Yarnall) wordt ook verliefd op dokter Bill en is later in de film ook naakt te zien. Sommige rollen worden gelukkig door dezelfde cast gespeeld zoals Ramu (Alfonso Carvajal) en Razak (Bruno Punzalan). Helaas worden andere belangrijke personages zoals dokter Lorca en de sensuele inheemse vrouw gespeeld door een andere cast die minder overtuigend overkwamen. Het verhaal heeft een eentonig verloop van twee kampen die elkaar bestrijden, nl. dokter Bill met de bewoners van het eiland tegen dokter Lorca en zijn volgers. De groene monsters hebben hier veel minder aandeel in de film want het draait vooral om de strijd tussen de twee kampen met veel schieten als gevolg. Daarom een 5/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
Categorie : 3.7 Japan
3 punten, totaal 39 punten
Quotering : 3*
Vorig jaar tijdens de horrorchallenge 2022 voor de eerste keer gezien en dit was toen mijn review ; Maar wat moet ik met deze film aanvangen, ik weet het echt niet. Wat was me dat? Ik ga de film ook niet quoteren want ik was wat moe en heb hier en daar ook wat gemist. Maar wat ik gezien heb.. . Hilarisch, bizar, soms lelijk maar soms ook heel mooi, gekke effecten...neen, deze ga ik eens naderhand opnieuw bekijken want het lijkt slecht...maar anderzijds ook geweldig. Dus voorlopig geen score.
Jaartje later opnieuw bekeken tijdens de horrorchallenge 2023 en blijft een crazy filmprent die toch voldoende weet te entertainen door het gekke verhaal dat op een zeer rare manier wordt weergegeven met muziek, wisselende lelijke en mooie beelden. Op de één of andere manier toch fascinerend om naar te kijken, ook al zitten er heel wat scènes in de film die zowel het tempo van de film als de aandacht weten te verminderen. 6/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
Categorie : 4.1. Zuid-Afrika
3 punten, totaal 42 punten
Quotering : 2*
https://californiaherps.com/films/filmimages/snakeisland7.jpg
Regisseur Wayne Crawfords speelt zelf mee als kapitein Jake die samen met zijn passagiers langs Snake Island passeren en daar even een korte stop moeten doen. Helaas moeten ze door onvoorzienbare omstandigheden daar ook een nacht verblijven. Snake Island bestaat blijkbaar echt, maar er zijn natuurlijk ook heel wat andere dieren op het eiland aanwezig wat zorgt voor een paar mooie beelden. Slangen genoeg om in beeld te brengen, maar het voelde vaak wat nep aan. Soms had je de indruk dat bepaalde scènes nadien nog bewerkt werden. Het verhaal sleept zich ook wat voort met ellenlange dialogen en veel beelden van slangen die net te laat of niet gingen toeslaan. Het komt pas op gang als de gasten zich net als op een resort voelen en zich begeven aan drank en sommigen open staan voor een sensuele dans. Beetje naakt is dan aan de orde. Maar spannend wordt het op geen enkel moment. De gasten worden door het feestje uit elkaar gedreven wat perfect past voor de slangen. De climax komt wat belachelijk over. Echt slecht is het nu ook weer niet, maar de film komt wel heel traag op gang met tal van slangen die in het eerste gedeelte eigenlijk niet toeslaan, maar naderhand met zoveel zijn dat je je afvraagt waar waren ze in het eerste gedeelte. 4/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
15 Encarnação do Demônio (Film, 2008)
Categorie : 2.1 Brazilië
3 punten, totaal 45 punten
Quotering : 3,5*
Nare film die in het eerste halfuur niet echt te plaatsen valt en op een B-filmpje lijkt gezien het rare verhaal, de acteerprestaties, verwijzingen naar Coffin Joe ( nooit gezien ) en een wir war van allerlei personages. Maar geleidelijk aan word je in het horrorverhaal gezogen als je de theatrale vertolkingen van het hoofdpersonage die gespeeld wordt door de regisseur zelf kunt loslaten. Qua gore zit je hier goed. Er zitten een paar magistrale bloederige scènes in de film zoals een heerlijke stijlvolle seksscène en een geweldige scène in het vagevuur. Daarbij ook heel wat hallucinaties van het hoofdpersonage die het horrorelement versterken. Het slot is goed gekozen en bevredigend. Grootste smetje op deze film is vooral de vertolkingen, vooral het hoofdpersonage en de priester.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
Categorie : 1.5 Zweden
3 punten, totaal 48 punten
https://filmparadiset.se/wp-content/uploads/2023/09/Konferensen-04-scaled.jpg
Heerlijk luchtig horrorfilmpje uit Zweden die ook weet uit te pakken met een paar goede kills en bloederige scènes. Deze slasher onderscheidt zich al van heel wat andere slashers in het eerste half uur door een opmerkelijke cast die het niet moet hebben van uiterlijk, kracht of samenhang, maar eerder van gewone mensen met ieder zijn rariteiten of karakters. Natuurlijk zit er wel een irritant type in de groep met een eigen agenda. De kills zijn lekker afwisselend en gebeuren vaak op andere manieren. Het masker van de moordenaar heeft wel iets door die grootte en ook dat het eigenlijk niet van de moordenaar is. Een sterk punt van de film is ook dat niet alleen de hoofdrolspeelster de heldin is. Een ander pluspunt is the sound bij spannende scènes, een leuk onheilspellend geluidje. Leuk vertier ! 7,5/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
17 Córki Dancingu (Film, 2015)
Categorie : 1.6 Polen
3 punten, totaal 51 punten
Quotering : 1,5*
https://assets.mubicdn.net/images/film/149024/image-w1280.jpg?1509871302
Een horrormusical uit Polen over zeemeerminnen Toegegeven musicals werken meestal niet echt voor mij, maar met de focus op de horrorchallenge en over mythische sirenen verdient de film een kansje. Het verhaal stelt niet veel voor wat op zich gezien het genre nog niet echt een probleem hoeft te vormen. Er zijn nog heel wat andere pluspunten die ingevuld kunnen worden. Helaas is dat wel een probleem. De zeemeerminnen dreigen op geen enkel moment en de gemakkelijke wijze hoe ze gewoon bij de mensen konden vertoeven komt niet echt over. De muziekstukjes zijn niet echt vervelend, maar halen wel het tempo uit de film en geven geen meerwaarde. Hier en daar wat gore en de twee meisjes zijn vaak naakt te zien. Gewoon niet mijn ding....3/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
Categorie : 3.8 Thailand
3 punten, totaal 54 punten
Quotering : 4*
Totaal blanco in het verhaal gegaan waarbij gaandeweg zowat alle onaangename gevoelens voorbij komen. Pijn, verdriet, wraak, mishandeling, bloedvergieten, verkrachtingen, pesten, uitstoten,… allemaal elementen die voor een harde, rauwe film zorgen. En dan spreken we nog niet over de schokkende climax die je niet ziet aankomen ondanks het gegeven van Thailand. Het eerste stuk is meer een thriller die in het middenstuk meer overgaat naar een soort melodramatisch coming-of-age verhaal met flashbacks naar de jeugd om nadien te eindigen met horrorelementen. De film is bruut, bizar en een ongemakkelijke zit die van begin tot het einde weet te boeien. Misschien wordt het middenstuk met de vele flashbacks iets teveel uitgesponnen, maar wanneer alle puzzelstukjes gelegd worden blijf je achter met een blik vol ongeloof door de seksindustrie in Thailand, de behandeling van mensen en de geweldige climax. 8/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
19 Veneno para las Hadas (Film, 1984)
Categorie : 2.2 Mexico
3 punten, totaal 57 punten
https://cdn.allhorror.com/uploads/2018/03/foswgYsIdexcTgHfOl0Uz9N480Q.jpg
Uitstekend opgebouwd verhaal waarbij de kracht van de film ligt in enerzijds de fantasie en anderzijds in het manipuleren. Daarbij overtuigende rollen van de twee meisjes en een geslaagde slotscène. Pluspunt is ook de originele invalshoek om bijna voortdurend één of beide meisjes in beeld te hebben en dat de volwassenen naar de achtergrond worden geplaatst. Zo zie je bijvoorbeeld de gezichten van de ouders van Flavia niet, alleen hun benen of een ander lichaamsdeel. Ook bij andere volwassenen wordt die truc soms bovengehaald. Een ander pluspunt is de nare sfeer en een paar leuke locaties. 7,5/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
Categorie : 3.9 Nieuw-Zeeland
Categorie compleet : 3 en 8
3 punten, totaal 60 punten
Quotering : 3*
https://www.lilithia.net/wp-content/uploads/2023/07/thetank-1576x1125.jpg
Het verhaal is niks nieuws onder de zon en behandelt de typische horrorelementen die rustig opgebouwd worden naar de climax. De dreiging wordt op gebied van het visuele lang in het ongewisse gelaten, maar naar het einde toe zal de kijker de monsters veelvuldig zien. Redelijk voorspelbaar allemaal, maar best genietbaar. 6/10
Boenga
-
- 2628 berichten
- 1532 stemmen
Tsotsi (2005)
Categorie: 4.3 (Zuid-Afrika)
3 punten, totaal 60 punten
Waardering: 3,5*
Mooie film die een (behoorlijk realistisch, denk ik) beeld schept van de toestand en het leven in de Zuid-Afrikaanse townships.
De onervaren acteurs doen het heel goed, met vooral die Presley Chweneyagae die een flinke portie charisma over zich heeft. Z'n enthousiasme in het interview bij de extra's is hartverwarmend.
Net iets minder vind ik de manier waarop de regisseur er toch een happy end wil aan breien en de kijker de kijker een goed gevoel wil bezorgen. De laatste scene is een portie tenenkrommende emo-core.
Ach, niemand is perfect.
Zelfs ik niet.
https://www.denverpost.com/wp-content/uploads/2016/05/20060323_080850_AE24_Tsotsi2.jpg?w=400