- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
4. Killer Klowns from Outer Space (1988)
88 minuten
RW (1 punt)
Puntentotaal: 5 + 1 = 6 punten
Subgenre: 36 (Clown Horror)
Themaklassement: 4 punten
Nadat ik vorige week de flauwe Horror / Komedie film "Return of the Living Dead Part II (1988)" had herzien waarin ook Suzanne Snyder een rolletje had, wilde ik eigenlijk ook deze flauwe Horror / Komedie film nog eens zien, waarin ze een hoofdrol heeft. Aangezien deze film te zien is op "Prime Video", heb ik hem gisteravond herzien.
De titel "Killer Klowns from Outer Space" zal direct doen vermoeden dat deze productie vooral als komisch is bedoelt en het is ook een humoristisch eerbetoon aan de vele Amerikaanse Horror / Sciencefiction films uit de jaren vijftig, waarin buitenaardse invasies in kleine dorpsgemeenschappen centraal stonden. De buitenaardse wezens zien er in deze film dus uit als clowns (ze zagen er best fraai uit) en het ruimteschip waarmee ze op aarde landen ziet eruit als een circustent. Ze openen de jacht op de plaatselijke dorpelingen met wapens die er als speelgoed uitzien en waarmee ze hun slachtoffers in suikerspin-cocons gevangennemen om ze als smakelijke hapjes te verorberen. Dit zijn natuurlijk uitgangspunten en ontwikkelingen die op de gemiddelde kijker als weinig serieus zullen overkomen dus.
Dat deze film zichzelf inderdaad niet bepaald serieus neemt wordt al snel bevestigd. Naast de toch al onzinnige uitgangspunten komen er tal van aanvullende twijfelachtige taferelen voorbij. De clowns die met popcorn het vuur op hun prooien openen? Voorbijgangers die worden verzwolgen door de schaduw van een Tyrannosaurus Rex?
https://giffiles.alphacoders.com/812/81262.gif
Bijtgrage mini-clownskoppen op een soort tentakels? Clowns die langs deuren gaan en vrouwen zogenaamd pizza en snoepgoed geven, die daarna gepakt worden door hen?
https://i.pinimg.com/originals/c3/44/cd/c344cd7f5a78041faa810d364f2951be.gif
Een Clown die naar kinderfeestje gaat en flirt met een jong meisje, die hij wilt doodslaan met een grote speelgoedhamer? Een clown op een kinderfietsje met zijwieltjes die iemand van een motorbende boksend onthoofd? Een clown in een zogenaamde zwevende auto die een automobilist laat crashen? Een bewaker die door clowns wordt doodgegooid met taarten, waarna er een kers op hem gelegd wordt?
Clowns die de stad zuiveren alla nazi's?
Deze en soortgelijke taferelen komen her en der bizar en wellicht nogal overtrokken over. Maar het levert voor de liefhebbers qua humor en horror wel de nodige geslaagde taferelen op. Temeer daar de clowns vastberaden en nietsontziend te werk gaan en menig slachtoffer maken. Dat zorgt ervoor dat er met schrikmomenten, achtervolgingen en confrontaties met de daarbij gepaard gaande speciale effecten over verveling in deze productie in elk geval niet te klagen is.
Al met al vond ik het best leuk om "Killer Klowns from Outer Space" nog eens te herzien. Voor de liefhebbers van het genre die een humoristische insteek weten te waarderen is deze "Killer Klowns from Outer Space" zonder meer aan te bevelen, maar de echte horrorliefhebbers kunnen hem beter links laten liggen.
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
Horrorchallenge Film 13:
The Rocky Horror Picture Show (Film, 1975) - MovieMeter.nl
Speelduur: 100 minuten
FTV (2 punten)
PUNTENTOTAAL : 26
Subgenre 39. Family & Musical Horror
Themaklassement: 13 punten
Aanrader voor ander horror challengers:
Waarschijnlijk ben ik nog een van de weinigen die dit meesterwerk nog NIET gezien heeft! Al heel lang op mijn lijstje staan maar nooit het juiste mood voor gehad om het te kijken. Nu met deze challenge komen alle films 'uit de kast' en wat een leuke film is dit. Lekker kitch en fout en Tim Curry is hierin geniaal uiteraard.
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
18. Breeder (2020)
107 minuten
FTV: 2 punten (totaal: 36 punten)
Eigen rating: 3,0*
Geen onaardig filmpje. Zitten wel een paar brute scenes in.
https://image.tmdb.org/t/p/w780/xqVfmPM0zm9iNX4BuWj22yZl1gX.jpg
Een gerenommeerd cosmeticabedrijf, gerund door een meedogenloze zakenvrouw, heeft een wel heel lugubere aanpak om veroudering tegen te gaan. Het bedrijf ontvoert en bezwangert jonge vrouwen om biohacking toe te passen op het DNA van hun baby’s en zo haar onwetende klanten de jeugd te schenken. Als Mia op onderzoek gaat, wordt ze gepakt en samen met de andere slachtoffers gemarteld in een grimmige ondergrondse faciliteit. Kan ze op een of andere manier haar innerlijke kracht vinden en ontsnappen?
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Speelduur: 86 minuten
FTV: 2 punten
Puntentotaal: 15
Subgenre: 60 - apocalyptic horror - 1 punt
Themaklassement: 8 punten
Review: Intrigerende film, waarbij de titel al enigszins het mysterie wegneemt, desalniettemin leuk bedacht concept.
Waardering: 3
https://i.postimg.cc/1z14QcW9/Kadaver.jpg
9: Under the Shadow (Film, 2016)
Speelduur: 84 minuten
RW: 1 punt (kwam er helaas na een minuut of 20 achter dat ik deze prent al eens gezien had, toch maar afgekeken).
Puntentotaal: 16
Subgenre: 81 - war horror - 1 punt
Themaklassement: 9 punten
Review: Alleraardigste film, heel beklemmend sfeertje, vooral het idee uiteindelijk de enige bewoner in het pand te zijn (maar waarom ze er stronteigenwijs voor kiest niet elders te verblijven is mij dan weer een raadsel...).
Waardering: 3,5
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2943 stemmen
Ik heb vanavond cursus. Morgenavond Feyenoord. Allemaal superleuk, maar het kijkt niet lekker door zo...
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
Ik heb vanavond cursus. Morgenavond Feyenoord. Allemaal superleuk, maar het kijkt niet lekker door zo...
Dat kan zich beiden ook ontwikkelen tot Horror 
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
18. Quatermass and the Pit (1967)
97 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 36
Subgenre: 46. Hammer Horror (Voltooid: 1-12, 23, 45, 46, 48, 58, 63)
Themaklassement: 18 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/ofku6q8uiV8LXT9fBT4CBwV0pcc.jpg
Van deze lijst met horrorfilms van de legendarische (ik kan wel stukjes voor de voorpagina gaan schrijven) Hammer Films Studio zag ik er tot mij verbazing pas 11. Uiteraard wist ik dat er genoeg waren die ik niet had gezien, maar ik had toch verwacht dat het er iets meer zouden zijn.
Wanneer bij een opgraving in de Londonse Metro opeens skeletten en een mysterieus artefact worden opgegraven, blijkt dit object niet van aarde te komen en een bijzonder effect op mensen te hebben. En plots blijken er buitenaardse wezentjes in te zitten. Marsmannetjes!! Lekker Brits sci-fi horrormysterie uit de oude doos. Naar de dame zoals vormgegeven op de poster blijft het helaas zoeken...
2,9*
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
11.Matango (Film, 1963)
89 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 22
Subgenres: 5. 1960s horror (Voltooide subgenres 1-5, 13, 19, 27, 28, 58, 80)
Themaklassement: 11 punten
Eigen rating: 3.0*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/11000/11344.jpg?cb=1420738005
De maker van Godzilla die een film maakt over paddenstoelmonsters (subtitel: Attack of the Mushroom People), dus mijn verwachtingen lagen toch een beetje in de richting campy, lichtvoetige B-film met misschien wat satire. Dat bleek anders te liggen, Matango is best serieus van toon, en ook de paddenstoelmensen komen pas tegen het einde serieus aan bod. De film ziet er best goed uit, maar het tempo ligt wat mij betreft wel erg laag - zeker op de boot is het wachten tot er iets gebeurt. Het wordt daarna wel steeds leuker, en de analogie met drugs is ook overduidelijk, maar het bleef voor mij toch een wat tragere en taaiere sessie dan waar ik op gehoopt had.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4892 stemmen
Van deze lijst met horrorfilms van de legendarische (ik kan wel stukjes voor de voorpagina gaan schrijven) Hammer Films Studio zag ik er tot mij verbazing pas 11. Uiteraard wist ik dat er genoeg waren die ik niet had gezien, maar ik had toch verwacht dat het er iets meer zouden zijn.
Wow. Ik al 35 van de 71.
En ondertussen heb je me al bijgehaald. Verdoeme 
joolstein
-
- 10839 berichten
- 8927 stemmen
horrorfilms van de legendarische Hammer Films Studio zag ik er tot mij verbazing pas 11. Uiteraard wist ik dat er genoeg waren die ik niet had gezien, maar ik had toch verwacht dat het er iets meer zouden zijn.
In totaal zijn er 172 Hammer Studio Films Daarvan zag ik er 51 De link met de lijst van Hammer Horror is goed voor 45 geziene films
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
In totaal zijn er 172 Hammer Studio Films Daarvan zag ik er 51 De link met de lijst van Hammer Horror is goed voor 45 geziene films
Hammer Horror - ICM
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
Ha, ik heb er 12. Take that, John Milton 
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Ha, ik heb er 12. Take that, John Milton
Maar die 11 was op de letterboxd lijst, op ICM is het andere koek, mister! 
https://i.ibb.co/936tk7d/hammer.jpg
Zijn we nog steeds kibbelende kinders vergeleken met joolz en ikke, maar goed. Ik ga ervan uit dat we nog heel wat jaartjes horrorchallenges hebben. Het zou zonde zijn als alle categorieën zo moeilijk worden als 1920's horror. Die heb ik op een gegeven moment straks gewoon allemaal gezien. 
Tot Tante Agaath op haar zolderkamer een nitraatkopie vindt van haar oudoom Eubedeus' filmcollectie met een verloren gewaand meesterwerkje, uiteraard. Al wordt die kans steeds kleiner...
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4892 stemmen
17. Prey (2007)
92 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 34
Subgenre: 15. Animals & Nature attacks Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 15 + 23 + 27)
Themaklassement: 17 punten
Eigen rating: 2.5*
https://img.rgstatic.com/content/movie/131274c1-00ac-41d2-9fcd-275ba2308072/backdrop-1920.jpg
Voor de "Movie World challenge" heb ik onlangs de film Endangered Species gezien. Een gelijkaardige film. Alleen daar was het onding een neushoorn die een Amerikaanse familie op safari het leven zuur maakte. Hier zijn het een paar leeuwen die hun antilope-dieet een beetje beu waren en liever eens op wat menselijke beenderen wilden knabbelen. Wat wel hetzelfde is in deze film is dat er ook weer een ettertje in het gezelschap zit. Hier is het de tienerdochter. Ook zo'n irritant personage vanaf het begin zodanig dat je hoopte dat zij het eerste zou verorberd worden door zo'n leeuw. En tenslotte is het weer een happy end film waar alles netjes in de plooi valt. Het is niet echt kwalitatieve cinema maar het was tijddodend en ietekes beter dan de eerst aangehaalde film.
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
Horrorchallenge Film 14:
A Nightmare on Elm Street (Film, 1984) - MovieMeter.nl
Speelduur: 91 minuten
FTV (2 punten)
PUNTENTOTAAL : 28
Subgenre 75. Teen Horror
Themaklassement: 14 punten
Goede aftrap met deel 1 van A Nightmare on Elm Street series. De klassieke momenten heb ik uiteraard wel eens voorbij zien komen maar nog nooit de film gezien. Goede opbouw, wat grappige schikmomenten en je weet dat ze nog lang niet van hem af zijn aangezien er zoveel sequels aan komen. Dit was een film die ik graag 20 jaar geleden had willen zien. Misschien was het dan toch iets spannender.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
ikkegoemikke joolstein John Milton Woland nu was ik ook wel nieuwsgierig
...blijkbaar 25 van de lijst....niet slecht 
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2864 stemmen
Wel geteld geen één van gezien 
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
12. Flesh for Frankenstein (Film, 1973)
95 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 24
Subgenres: 6. 1970s horror (Voltooide subgenres 1-6, 13, 19, 27, 28, 58, 80)
Themaklassement: 12 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/lFAh7YSNOZJFwMVO31BPpRqHHBM.jpg
Niet helemaal mijn ding. Een best smerige versie van het Frankenstein-verhaal, maar dan getransplanteerd naar Servië. Maar hoewel het er visueel wel goed uit ziet, staan het campy jaren '70 sfeertje en de bijbehorende zware accenten me toch een beetje tegen. Er komt ook best nog wel wat erotiek voorbij, aangezien Frankenstein een dikke geilneef bleek te zijn en dat geldt trouwens ook voor z'n familie. Het doet op momenten bijkans denken aan een Jesus Franco film, maar dan wel minder beroerd. Vreemd en verrassend is het wel, maar toch is dit niet echt mijn soort film.
j_u_u_l
-
- 207 berichten
- 1630 stemmen
Geweldig he deze!! Jammer dat ik hem al gezien had anders had ik hem zeker voor de challenge willen kijken. Al valt het echte horroraspect wel een beetje in het niet en mag de film dit thema mijns inziens bijna niet dragen.
FTV
Speelduur : 106 minuten
Subgenre : folklore
(afbeelding)
Wat een a24 pareltje was dit weer zeg . het lammetje zelf is onweerstaanbaar schattig , dat je bijna vergeet dat het hier om horror gaat .
het idee is fascinerend en de uitwerking gewoon goed .
je moet zin hebben in de traagheid , en het krankzinnige concept ., maar dan is het ook genieten .
Het einde laat je wat onwetend achter , maar dat mag de pret niet drukken .
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
80 minuten
FTV: 2 punten (totaal 38 punten)
Eigen rating: 1*
Nee, dit was 3x niks. Ook echt supertraag verhaal, dus dat waren 80 lange minuten.
https://image.tmdb.org/t/p/w780/mzfxTIA4vsPwdXC5zUZbDOSwTr3.jpg
Spencer Timms is jachtopziener in een klein stadje in Texas. In de zomer brengen toeristen veel tijd door in de omgeving van een meer, een belangrijke bron van inkomsten voor veel inwoners. De problemen beginnen als de sheriff een dode zwemmer aantreft. Spencer krijgt de opdracht de zaak te onderzoeken en ontdekt dat een hongerige stierhaai verantwoordelijk is voor het bloedbad.
93 minuten
FTV: 2 punten (totaal: 40 punten)
Eigen rating: 3*
Deze film kon ik wel waarderen. Opbouw is traag, maar mooie stukken in de natuur. En het einde is lekker bruut! Dit was dus een mooie afsluiter voor vandaag. 
https://image.tmdb.org/t/p/w780/aUsKHUJsJPKzG8kEVl61bJXpR3R.jpg
Joseph woont met zijn vrouw Anne en dochter Renée in de wildernis waar ze hun kost verdienen als pelsjagers. Ze kunnen de eindjes maar moeilijk aan elkaar knopen doordat hun werk, volgens hun, door een wolf gehinderd wordt. Terwijl Joseph eropuit trekt om het roofdier op te sporen, worstelen Anne en Renée met zijn langdurige afwezigheid. Op een dag vindt Anne de gewonde Lou die voor dood achtergelaten werd.
mezzanine
-
- 398 berichten
- 2940 stemmen
1. The Wicker Man (Film, 1973) - MovieMeter.nl
FTW: 2 pnt
Totaal: 2 punten
Speelduur: 88 minuten
Subgenre: folhorror, 70’s
Ik ga mij wagen aan deze challenge. Ben geen enorme horrorliefhebber, maar kan vooral wat vagere psychologische horror wel waarderen. Zag de challenge langskomen en vind het leuk jullie tips te lezen. Zelf wil m deels gebruiken om een aantal horror klassiekers uit de moviemeter top 1000 eens te zien. Zal jullie dus waarschijnlijk weinig tips kunnen bieden. Jullie aantallen ga ik ook bij lange na niet halen, ik mik op 20. De subgenrescores laat ik maar voor wat ze zijn.
The wicker man is wel een lekkere aftrap. Echt een klassieker in de folkhorror, compleet vervreemdend en leuk om de inspiratiebron van midsommar eens gezien te hebben. Vertelt een sterk antropologisch verhaal over betekenisgeving, zingeving en religie De typische jaren 70 sukkeligheid houdt mij af van hogere score, al vond ik Edward woodward erg goed.
Score 3,5
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
Geweldig he deze!! Jammer dat ik hem al gezien had anders had ik hem zeker voor de challenge willen kijken. Al valt het echte horroraspect wel een beetje in het niet en mag de film dit thema mijns inziens bijna niet dragen.
Hij,stond al een tijdje op mijn lijstje , maar kon geen goede versie vinden .
Maar kpn had ‘em ineens op het plus pakket gezet .
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
Voor degenen die hem al gezien hebben of kennen. Denken jullie dat Hotel Poseidon (Film, 2021) onder
Experimental Horror valt? 
Ik zit nu halfweg en het is op zen minst een bijzonder filmpje 
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
Horrorchallenge Film 15:
The Midnight Meat Train (Film, 2008) - MovieMeter.nl
https://tornightfire.com/wp-content/uploads/2021/03/midnightmeattrain.jpeg
Speelduur: 103 minuten
FTV (2 punten)
PUNTENTOTAAL : 30
Subgenre 71. Splatter & Gore
Themaklassement: 15 punten
Een fotograaf probeert groot te worden in New York, alleen zijn foto's mogen wel wat meer spanning gebruiken. Jammergenoeg moet hij daarmee zichzelf in gevaarlijke situaties zetten en vindt hij 1 goedgeklede man zeer interessant worden.
De beslissingen die genomen worden in deze film zijn echt absurd. De inbraakscene, de politie bedreigen en zelf op de train springen terwijl je feitelijk niets weet? Deze vrouw heeft echt een wens. Laten we maar niet over de man beginnen. Ik heb zoveel vragen.
Maar begrijp mij niet verkeerd. De film was wel vermakelijk.
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2943 stemmen
62 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 18
Op de terugweg deze toch nog even aangeslingerd, bij thuiskomst afgekeken. Vond vooral het beginstuk leuk, maar halverwege kon ik het soms wat minder volgen. Misschien door wat ontbrekende stukjes (of afgenomen concentratie).
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
13. Night School (Film, 1981)
88 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 26
Subgenres: 7. 1980s Horror (Voltooide subgenres 1-7, 13, 19, 27, 28, 58, 80)
Themaklassement: 13 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/10000/10454.jpg?cb=1412973021
Geen topfilm, maar verder een best kijkbare giallo-achtige slasher. Het is nog wel redelijk bloederig, al gebeuren eigenlijk alle moorden e.d. volledig buiten beeld, budget voor special effects was er schijnbaar niet. Maar wel wat leuke scenes met hoofden in het aquarium of in de toiletpot en een aantal prima kills. Het blijft een beetje dertien in een dozijn verder, en de film is rechttoe rechtaan met geen bijzondere ontwikkelingen. Maar ik vond het wel oke, en altijd leuk om Boston weer voorbij zien te komen.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
Voor degenen die hem al gezien hebben of kennen. Denken jullie dat Hotel Poseidon (Film, 2021) onder
Experimental Horror valt? 
Ik zit nu halfweg en het is op zen minst een bijzonder filmpje
Mja vind dit genre ook een lastige zag bv Santa Sangre op veel lijstjes terugkomen, als Hotel Poseidon zou tellen zou die wss ook wel tellen dus dat zou fijn zijn. Ben verder geen autoriteit wat dat betreft maar Onderhond z'n site heeft hem wel als experimental. Gezien zijn lof voor die film lijkt me dat voldoende. Mja dat ben ik
(zou hem overigens zelf niet als experimental zetten, maar ik zou dat bij vrij weinig films doen meer de Umfeld/Kuso/Begotten enzo, maja dan blijft er weinig vis in de vijver).
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
100 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 20
Subgenre: 2. 1930s horror
Themaklassement: 10 punten
Eigen score: 3*
Nou wist ik eigenlijk nog vrij weinig van deze dus verwachtte echt weinig, maar dit was een erg vermakelijk filmpje een voor die tijd echt waanzinnig. Erg fijn dat King Kong veel screentijd kreeg, komt de film zeker ten goede. Meevaller.
89 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 22
Subgenre: 10. 2010s horror
Themaklassement: 11 punten
Eigen score: Krappe 4*
https://videocelebs.net/wp-content/uploads/2017/03/image1_temp-1502.jpg
Theunissen deze speciaal voor jou pik. De screenshot dan, filmpje is lastig aan te raden. Sommige zouden het als style over substance zien, sommige als "vaag" ik zie het vooral als heerlijk camerawerk, bijzonder knappe editing, en een heerlijk thema (lucid dreams). Absoluut geen conventionele cinema, maar zeker de moeite waard voor de mensen die vroeger een hekel aan kleurplaten hadden.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
7. The Dungeon of Harrow (Film, 1962)
86 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 12 + 2 = 14
Thema: 44. Gothic Horror / Urban Gothic Horror
Themaklassement: 7 punten
Tja het is erg duidelijk dat deze film met zeer beperkte middelen is gemaakt. De povere beeldkwaliteit hielp ook niet mee natuurlijk en het verhaal is zwak, eigenlijk niet echt goed te volgen. Redelijke atmosfeer beetje bloed, maar vond het vooral saai. De turkey score die deze op imdb heeft gekregen vind ik dan ook volkomen terecht.
Turkey dat had ook nog een thema kunnen zijn John Milton
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.