Prey (2007)

Verenigde Staten / Zuid-Afrika
Horror / Thriller

geregisseerd door Darrell Roodt
met Bridget Moynahan, Peter Weller en Carly Schroeder

De Amerikaanse familie Newman gaan op vakantie naar Afrika. Ze denken een gezellige en avontuurlijke vakantie te beleven. Dit verandert al gauw in een nachtmerrie als ze gestalkt worden door wilde leeuwen die levensgevaarlijk voor hen zijn.

avatar van wklooster
grappig ald dat jochie moet poepen en dat dan de begeleider dood gaat!

juhnzun
Originel zijn ze wel we hebben al slangen krokodilen haaien dinosauriers spinen gezien en dit keer was het de beurt aan de leeuwen op naar deel twee met wolven

avatar van _Moonwalker
juhnzun schreef:

Alhoewel we wolven ook al hebben gehad:
Dances with Wolves (1990) - imdb.com

Om nog maar te zwijgen over de talloze weerwolf films.

Het wordt tijd voor huisdieren die de bewoners terroriseren. Hamsters, Konijnen, Katten...:)
(Alhoewel Stephen King al een paar boeken heeft over honden en katten die demonische trekken krijgen)

avatar van jeroentjuhhhhh
Vergeet de wilde zwijnen, bijen, wespen, mieren, vliegen, larven, bloedzuigers, piranhas, schapen, vogels, apen, honden, octopussen, ratten, en de orca's niet

_Moonwalker schreef:

Het wordt tijd voor huisdieren die de bewoners terroriseren, Konijnen

Easter Bunny, Kill! Kill! telt dit niet ?

avatar van _Moonwalker
jeroentjuhhhhh schreef:

Easter Bunny, Kill! Kill! telt dit niet ?

OMG...Wat voor films kijk jij?

Heb de trailer gezien, maar nee bedankt. Dat ga ik dus niet zien.

avatar van Friday the 13 th
Dieren die moorden. Alvast geen gat in de markt meer, want deze zijn al in 100 kleuren en geuren gemaakt. Een safari-verhaaltje er aan breien en kiezen voor de king of the jungle als predator is al een goed begin om de film toch nog ergens originaliteit mee te geven.

Helaas valt de rest van het plot onder de categorie "been there, done that". Het ruziënde gezinnetje als boegbeeld van het grootste cliché.

Eigenlijk is de film erg voorspelbaar en heeft het heel wat onlogische gebeurtenissen. Je krijgt wat je verwacht bij deze film, maar zeker nergens een surplus.

De moorden zijn schaars, maar wel bloederiger dan verwacht. Een echte horror zou ik dit zeker niet durven noemen. Het gezinnetje is een "safe" gegeven, een grote fout van de makers. Eigenlijk ben je blij als er eens nevenfiguren op de proppen komen omdat deze wel kans maken om de titel van de film eens waar te maken.

De setting in de natuur was mooi, inclusief de nachtscènes. Enkel het acteren (vooral die kinderen) is vrij slecht. Niets nieuws dus onder die Afrikaanse zon. Maar hier en daar toch nog wat hersenloos vermaak.

avatar van Matthiasc88
zwak gebeuren... het begint redelijk goed met de gids die opgepeuzeld wordt, waardoor je de hoopt op meer en beter van dit.... maar daarna stelt de film alleen maar teleur, met een zwak einde als besluit.

Acteerprestaties waren daarenboven niet al te bijster en bepaalde scènes niet goed in beeld gebracht...

zeker geen horror

Typische eind goed, al goed film.
Horror is niet correct als genre, want al de 'bangelijke momenten' , die dan ook wel schaars zijn, worden slecht weergegeven. Zodanig je niets ziet van de killer lions! Ik vind de filmhoes gruwelijker als de film zelf

niet echt een enge horror film wel een beetje goor maar dat hoord bij horror films . de film heeft wel een erg voorspelbaar eind en eigenlijk alles zie je van ver aankomen. Geen aanrader

Alsof je naar National Geographic aan het kijken bent met een lichtelijk Steve Irwin-gehalte, al vond ik die toch stukken vermakelijker.
Ik vind 'Prey' een soort saaiheid hebben als een film als 'Open water', alleen dan speelt het zich hier af op het land.
Het voordeel dat 'Prey' dan heeft t.o.v 'Open water' is dat de aktie van de wilde beesten prachtig gefilmd is, maar daar kan ik ook voor naar een goeie documentaire kijken.
Op verhaalgebied vind ik het vrij saai en inhoudloos. Wat ik hier te zien krijg vind ik niks te doen hebben met een goeie film, het is het net allemaal niet.
Nogmaals prachtig gefilmd wildleven, daar vind ik 'Prey' wel in geslaagd, maar ik kan mij niet voorstellen dat dit de enige doelstelling van de makers van deze film was.

avatar van DjFrankie
Niks mis mee deze film, natuurlijk het verhaal is niet helemaal realistisch maar kijkt lekker weg. Heb me hiermee wel vermaakt 7/10

dominion
vond het echt een goeie film bijna net zo goed als rogeu

naert
echt een film om te zien voor je op safari gaat net als ik

avatar van xxc
xxc
Films met dieren heb ik altijd al mooi gevonden..

Het gaan dan toch een beetje om de natuur die eens een keer 'boven' de mens wil staan. Wetend dat wij misschien helemaal niet de meest gevaarlijke 'dieren' op de wereld zijn. Rogue bijvoorbeeld, rond dezelfde trend, vond ik ook erg goed.

Ja dit verhaaltje is natuurlijk wel ontzettend voorspelbaar, maar dat wil voor mij absoluut niet zeggen dat ik het een slechte film vind. Sterker nog, vind hem erg goed!

Bijna 1,5 uur draait de film erom dat ze in die safari auto zitten en dat ze 'omsingeld' zijn door tijgers. Ik kon me eigen goed genoeg inbeelden dat ik daar in die auto zit en kreeg toch wel ff de kriebels.

Bridget moynahan. Een ontzettend mooie vrouw als je het mij vraagt. Ik zie haar wel graag acteren. Ook het blonde dochtertje, tevens bekend van Mean Creek, acteert totaal niet slecht.

Ja, mooi filmpje. Er zijn betere films met 'killerdieren' maar deze komt daar toch niet veel onder.

avatar van Combustibility
Het verhaal sprak mij aan, maar na deze film te bekeken te hebben heb ik maar een woord over: 'irritant'. Eigenlijk zou ik er twee woorden van moeten maken 'Verschrikkelijk irritant'.

De leeuw zit boven op de auto, laten we lekker met zijn allen door blijven schreeuwen en ons echt als prooi gedragen!. Dat kleine jochie is ook niet al te snugger 'Wat is er met onze gids gebeurd?? Nadat ie voor z'n ogen opgevreten is door leeuwen en mee gesleurd is - dat jochie is echt wel oud genoeg om dat te beseffen. Ach, doet dat jochie zijn stiefmoeder eer aan laat ik even lekker met VOL GAS door het gebied heen rijden zonder enig idee te hebben waar ik heen rijd en laat ik VOORAL van het pad af gaan, niet remmen en ons lekker vast zetten!. Dan heb je nog dat irritante puberale tienerfiguur die natuurlijk overal tegen in gaat - 'Bepaal jij dat?!?!?!' - Ow, ow wat mis ik mijn moedertje!.

Natuurlijk gaan ze pas beginnen met zoeken na bijna een dag!. Terwijl die gidsen binnen zoveel tijd toch wel weer terug zijn. Vervolgens komen ze stropers tegen. Ze vragen dan om water. Een van deze gasten is dan nog zo vriendelijk om dat irritante puberkind d'r heen te brengen, gaat ze vervolgens zeiken dat ze wat nodig heeft om het water in mee te nemen. Je weet toch verdomme dat je om water ging vragen? Waarom neem je dan je fles niet mee? En dan vervolgens bij de auto nog een zo'n ding uit dr klauwen laten vallen. Oh ja, volgens mij word ter altijd verteld in elke survival programma dat je juist niet water uit een poeltje moet drinken, maar alleen stromend water. Met de regen stort bui, hou die fles gewoon buiten het raam, zoveel regen viel er..

Nee, dit is echt een verschrikkelijke film. Natuurlijk zijn er wel vaker films die irritant of totaal niet realistisch zijn, maar hier kon ik me echt niet mee vermaken.

2* omdat ik de film af heb kunnen kijken
Het verhaal is opzich leuk, maar de uitwerking is bagger.
Ik stoorde me ontzettend aan de langdradigheid af en toe. Vooral in het begin kwam het langszaam op gang het stuk nadat die gids is gedood lijkt wel eindeloos te duren totdat ze uiteindelijk een dag later de sleutel van de auto zien liggen
Vervolgens na eindelijk die sleutel te hebben gaat dat wijf als een gek door de bossen lopen scheuren zonder ook maar een beetje af te remmen
En verder ook nog bovenstaande irritatiepunten. Als ik mijn reactie zo terug lees eigenlijk gek dat ik de film af heb kunnen kijken.

avatar van Corcicus
Echt een rotfilm. De pruillip van die jongen was ik na een kwartier al spuugzat en aan die pubermeid had ik al helemaal geen boodschap. Er komt daarenboven amper bloed in en de dialogen waren schabouwelijker dan ooit.

avatar van lagaiske
Het is me een grote vraag hoe dit misbaksel van een film zo een hoge score haalt!
Jaws was in 1979 reeds in alle opzichten beter dan dit.(dan wel met een haai)
Wat een tijdverspilling.

avatar van danny61
een onnozele film wel de moeite voor eens te zien .
voor de rest een film om vlug te vergeten,

avatar van ibendb
Prey...
Matige film met oppervlakkige personages: De dochter wil geen stiefmoeder en maakt voortdurend ruzie, de stiefmoeder wil een kans,...

Het acteerwerk is ook niet om naar huis te schrijven. Oftwel reageerden ze te mild, oftewel was het te overdreven. Ze kwamen niet geloofwaardig over. Vraagje: Wat is er met die pupillen van de leeuwen?
Slecht. 2.5*

avatar van K. V.
'k Vond het geen misse film, hij is niet super goed, maar ook niet slecht. Zo een om eens te huren of eens op tv te bekijken.
Op het voorblad staat er op waar gebeurde feiten gebaseerd, maar heb toch wel wat m'n twijfels. Zou toch niet graag in hun situatie geweest zijn.

avatar van Edie
Mooie locatie, hier en daar wel een mooi shot maar er had meer in kunnen zitten. De moorden zien er redelijk uit, verwacht er niet al teveel van. Leuk om Peter Weller weer eens te zien. Beetje magertjes, maar best vermakelijk.

avatar van misterdhdh
matige film, maar hij is zeker te zien. hou wel van spannende films met dieren, helaas heb je weinig goede films over dit genre. verhaal is wel nog origineel maar de uitwerking kon wel beter. ik had het gevoel dat je na 30 minuten wel al alles gezien had. uiteindelijk blijven ze ook wel bijna de hele film vast zitten in die auto. personages vond ik wel nog goed meevallen, ze stoorde me niet. Bridget is best wel nog ene mooie dame om naar te kijken. 3 dingen die me enorm stoorde aan deze film. die helikopter die de jeep niet zag staan in een open veld. is toch niet echt logisch. die mannen zijn gewoon om verdwaalden op te sporen, maar het lukt ze wel niet in een open ruimte. ook wanneer ze uiteindelijk de sleutel bemachtigd hebben, zou ik toch niet maar gewoon gas geven zoals die moeder deed. zonder te kijken, veel kans dat je dan nog verder van de weg afgeraakt, maar ja het blijft film. ook het einde dacht ik toch dat die vrouw dood was, en dat die man weer bij zijn eerste vrouw en moeder van die kinderen ging gaan, maar toch overleefd ze die ontploffing en komt ze er maar met één schrammetje vanaf. typisch einde zeker. vond wel dat die leeuwen rap opgaven om hun prooi te bemachtigen, maar ja anders zou iedereen al dood zijn na 5 minuten en zou het maar een kort filmpje zijn. Leeuwen zagen er wel goed en realistisch uit. mooie natuurbeelden ook, maar daarvoor zie ik geen film. dan kijk ik wel een reportage op national geographoc ofzo. eng was deze film ook niet echt, maar ik had hem ook niet super eng verwacht. schrikmomenten waren er wel, maar je zag ze helaas wel aankomen.

2.5/5

avatar van arno74
Héél slecht. Ik zou eigenlijk niet eens één ding kunnen opnoemen dat goed is aan deze film, behalve dan de fragmenten die uit natuurfilms lijken te zijn gejat en in deze film zijn gemonteerd.

Er zit volgens mijn geen grammetje realisme in, het verloop is volstrekt ongeloofwaardig en absurd. Niemand is zo dom als de personages uit deze film.

Verder dan inhoudelijk is het ook qua beelden, special effects, dialogen, acteerprestaties en dergelijke vér onder de maat.

Deze Zuid-Afrikaanse regisseur heeft behoorlijk wat films gemaakt, inclusief andere "juweeltjes" zoals Dracula 3000, die nóg slechter scoren dan deze.

avatar van alexspyforever
Ja, deze film is niet geweldig maar vond deze vooral dankzij de heel leuk ogende Carly Schroeder wel de moeite om te bekijken. Het verhaal kent wel voldoende spanning om tot het einde te blijven boeien. 3 sterren is misschien hoog maar ik vond deze vermakelijker dan andere films met moordende dieren.

avatar van Gang_Star
Matig.
Qua verhaallijn is het niks nieuws. Een aantal mensen word aangevallen door loslopend wild nadat ze met hun auto in de problemen raken. Dit gegeven zorgt er in ieder geval voor dat de spanning compleet uit de film word gehaald. Bijna de gehele film speelt zich af op één locatie en dat doet het weinig goeds. Ook de voorspelbaarheid spat er nogal vanaf. Doordat de film spanning mist is het een tergend lange zit naar het einde toe.

Redelijke film. Vermakelijk maar niet top.

avatar van blurp194
Een weekje of wat geleden had ik The Ghost and the Darkness (1996) herzien, en ik dacht 'laat ik eens wat meer films over die twee leeuwen opzoeken'. En ergens (wikipedia denk ik?) werd deze genoemd, als gebaseerd op of geinspireerd door hetzelfde boek.

Nou die inspiratie blijkt dan ongeveer op te houden bij dat het ook hier twee leeuwen zijn. Verder is het een slaapverwekkende verzameling cliches, waarbij zelfs de prachtige natuur in de omgeving nauwelijks gebruikt wordt. Flauwe boel, niet de moeite waard.