• 16.281 nieuwsartikelen
  • 179.775 films
  • 12.363 series
  • 34.275 seizoenen
  • 650.962 acteurs
  • 199.578 gebruikers
  • 9.411.736 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

John Milton

• 24267 berichten
  • 13444 stemmen

ah goeie, inderdaad! voor een volgende editie!

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2939 stemmen

12. God Told Me To (Film, 1976)

91 minuten

FTV (2punten)

Puntentotaal: 24

Subgenre: 6. 1970s horror

Themaklassement: 12 punten

Eigen score 2.5*

https://cdn.shortpixel.ai/spai/q_glossy+ret_img+to_auto/www.slantmagazine.com/wp-content/uploads/2022/07/godtoldmeto4k.jpg

Robertinho deelde deze in het begin en zag er wel geinig uit dus maar meteen even werk van gemaakt. Las in Scorsese z'n review dat het allemaal wat te snel ging, mja vond dat wel meevallen. Bovendien kan je ook niet heul veul duidelijkheid verwachten van een film waarin lui mensen uitmoorden "omdat god het zei". Verder gewoon oke vermaak, niet geweldig, maar tegen het einde zelfs nog hier en daar wat leuke visuele dingetjes.

John Milton

• 24267 berichten
  • 13444 stemmen

19. May (2002)

95 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 38

Subgenre: 47. Holidays Horror (Voltooid: 1-12, 23, 45-48, 58, 63)

Themaklassement: 19 punten

https://assets.mubicdn.net/images/film/21542/image-w1280.jpg?1445946701

May stond al jaren op mijn lijstje, en heeft menig horrorchallenge ook op de stapel gelegen, maar het kwam er maar niet van. Nu had ik nog een Halloween film nodig voor het desbetreffende subgenre, en ik kwam May tegen op een lijstje met Halloween films. Technisch gezien klopt dat, maar ik vind het een vrij losse link met deze feestdag, to be honest.

Maar weird en oncomfortabel is Lucky McKee's film zeker. Het is leuk gedaan hoe je van met deze onzekere meid meeleven steeds wat banger voor haar wordt, en door gaat hebben dat ze niet alleen wat zonderling is, maar echt godvergeten geschift en gevaarlijk. Angela Bettis speelt erg goed in de titelrol, en ik behoorlijk geïntrigeerd zitten kijken.

3,5*

John Milton

• 24267 berichten
  • 13444 stemmen

20. Eyes of Fire (1983)

95 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 40

Subgenre: 49. Jungle/Woods Horror (Voltooid: 1-12, 23, 45-49, 58, 63)

Themaklassement: 20 punten

https://image.tmdb.org/t/p/w780/uKe52yGYTW3eNtCR8na2Q0OhTeE.jpg

Een prediker wordt beschuldigd van overspel en hij en zijn volgelingen worden de stad uitgejaagd. Ze stranden in een afgelegen bos, Om vervolgens belaagd te worden door de geesten van lang overleden indianen. Ik kan hier bijna niet meer naar kijken in het post-Robert-Eggers tijdperk. Niet alles hoeft natuurlijk zo perfectionistisch gemaakt te zijn, maar Eyes of Fire voelt gewoon knullig. Ik was blij toen hij af was.

2*

*

21. Color out of Space (2019)

95 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 42

Subgenre: 50. Lovecraftian Horror (Voltooid: 1-12, 23, 45-50, 58, 63)

Themaklassement: 21 punten

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjUzYmQyMzAtYTRkMC00OWJhLWJiOWEtNGM1OWM5MzllN2ZmXkEyXkFqcGdeQXVyNzI1NzMxNzM@._V1_.jpg

Wat een verademing na de prutfilm van daarvoor. Heerlijk om te zien wat voor bizarre Lovecraftwendingen Richard Stanley steeds meer op ons afvuurt, nadat er meteoriet met een buitenaards organisme bij de afgelegen boerderij van de familie van Nic Cage neerstort. Want het gaat naar de tering. Kleurrijk weliswaar, maar alsnog grondig. Madeleine Arthur is voor mij een klein beetje een poor man's Elisabeth Olsen, maar dat is een een klein smetje. Die was bovendien waarschijnlijk iets te oud om de thuiswonende dochten nog te spelen, ook in 2019 al. Leuk!

3,7*

Collins

• 7378 berichten
  • 4371 stemmen

2. Cobweb (2023)

88 minuten

FTV : 2 (Totaal: 4)

Subgenre: 56. North American Horror

Themaklassement: 1 + 1 = 2

Eigen waardering: 3*

https://filmparadiset.se/wp-content/uploads/2023/07/Cobweb-02-scaled.jpg

Cobweb heeft wel iets. Een langzame opbouw die resulteert in een mooie spanningsboog bijvoorbeeld. De finale mag er ook zijn. Hectisch en creepy. Leuk. Hoewel de film geen heuse noviteiten brengt en hier en daar zelfs wat leent bij soortgenoten, is het zeker geen middelmatige film. Sfeer, acteerwerk, set design, creature design en horrorclichés zijn dik in orde.

Collins

• 7378 berichten
  • 4371 stemmen

3. Beginning of the End (1957)

76 minuten

FTV : 2 (Totaal: 6)

Subgenre: 52. Giant Creature Feature

Themaklassement: + 1 (Totaal: 3)

Eigen waardering: 2.5*

https://4.bp.blogspot.com/-nzbDw5jAxUs/UYfEaIrXEEI/AAAAAAABvdw/O1Tg6USd9to/s1600/BeginningOfTheEnd+(18).jpg

Over gigantische sprinkhanen. Geen beste film. De charme die sciencefiction- en horrorfilms uit de jaren 50 vaak uitstralen, ontbreekt in deze film volkomen. De korte speelduur van 76 minuten en de algehele hilarische klunzigheid maakten dat ik het einde haalde.

John Milton

• 24267 berichten
  • 13444 stemmen

22. Misterios de Ultratumba (1959)

72 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 44

Subgenre: 51. Mad Scientist Horror (Voltooid: 1-12, 23, 45-51, 58, 63)

Themaklassement: 22 punten

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNTc4MmNkYTUtYTVkZS00MWZkLWE2MDgtNDJjMzAyMzNmNmMxXkEyXkFqcGdeQXVyNjUwMzI2NzU@._V1_FMjpg_UX1000_.jpg

https://image.tmdb.org/t/p/w780/zTXyMnmVQyU3lXWJuCatLUEzjOi.jpg

Leuke ontdekking! Ik zag inmiddels 14 horrorfilms uit Mexico, maar dit is pas mijn vierde 'oudje', na La Llorona (1933), Dos Monjes (1934) en El Ataúd del Vampiro (1958). En het is een best een ontdekkinkje wat mij betreft, ik kreeg een beetje Universal Horror vibes. Mooie productiewaarden, goed belicht, goede cinematografie, en zeker geen slechte make-up en effecten.

Ja hoor, hier ontdek ik graag meer van, als het er is.

3,6*

ikkegoemikke

• 3451 berichten
  • 4958 stemmen

18. Seoulyeok (2016)

92 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 36

Subgenre: 16. Animated Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 16 + 23 + 27)

Themaklassement: 18 punten

Eigen rating: 3*

https://www.filmlinc.org/wp-content/uploads/2016/06/seoulstation3-1600x900-c-default.jpg

Zuid-Koreaanse zombie animatie. Ook de eerste keer dat ik een animatiefilm zie over zombies. Uiteindelijk geef ik toch de voorkeur aan de gewone speelfilms. Teleurstellend vond ik het geringe aantal zombies dat er in verschenen. Dat exponentieel stijgen van hun aantal moet je dus met een korrel zout nemen. Maar verder was het eigenlijk wel een spannende bedoening met een aardig tempo. Meest irritante: dat constant gejank van Hae-sun en die dakloze

PS. Ook eventjes de Letterboxd lijst bijgewerkt. Toch al zo maar eventjes 195 unieke horrors op deze lijst

John Milton

• 24267 berichten
  • 13444 stemmen

Was jij ook aan het nachtbraken Peter?

John Milton

• 24267 berichten
  • 13444 stemmen

23.Shin Gojira (2016)

120 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 46

Subgenre: 52. Monster / Giant Creature Feature / Mutants (Voltooid: 1-12, 23, 45-52, 58, 63)

Themaklassement: 23 punten

https://image.tmdb.org/t/p/w780/tb0uo01w2kDHiQwTszsLlSusAm4.jpg

Er zijn kennelijk genoeg users die hier meer uit haalden dan ik, maar ik was er niet kapot van. Zowel effecten als verhaal vond ik zo-zo. Just ok.

ikkegoemikke

• 3451 berichten
  • 4958 stemmen

John Milton schreef:

Was jij ook aan het nachtbraken Peter?

Ja, ik moet toch iets doen om jullie allemaal bij te houden

Noodless

• 10057 berichten
  • 6188 stemmen

15 Crocodile Vengeance (Film, 2022)

80 minuten

FTV ( 2punten )

Puntentotaal : 28

Subgenre : 27. Camp / Kitsch Horror

Subgenre klassement : 14 punten

waardering : 0,5*

https://i.ytimg.com/vi/Mm1H5HmyC_w/maxresdefault.jpg

Gewoon overslaan ! De krokodil is heel nep en ieder slachtoffer valt op de grond om iedere keer hetzelfde shot van de krokodil met zijn open muil te kunnen tonen. 1/10

joolstein

• 10961 berichten
  • 9076 stemmen

16 La Llorona (2019)

96 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 30 + 2 = 32 punten

41. Folk Horror

Sub-genre puntentotaal: 15 +1=16

Waardering 2*'

https://s3.amazonaws.com/criterion-production/editorial_content_posts/hero/7960-/0jRBrk87zipnTnjAOPY8kWoF2fUlFO_original.jpg

De legende van de huilende vrouw (La Llorona) vertelt over een moeder die haar kinderen heeft verdronken, waarna ze ’s nacht naar hen op zoek gaat. Deze folklore verschilt enigszins per Zuid-Amerikaans land maar alle versies hebben gemeen dat het een droevige en beangstigende kern bevat. We weten al jaren dat het een goed uitgangspunt voor een horrorfilm is!

Maar deze film uit 2019 die op IDMB ook de horrortag kreeg toont geenszins iets wat voor echte schrik kan doorgaan. Kikkers in het zwembad zijn niet eng. Een incontinente oude vrouw is niet eng. Water in een zwembad of de douche zijn pas eng al er iets mee wordt gedaan, een natte vloer of druipend haar is niet eng. Oké de hier opgevoerde ex-generaal Enrique was een sleutelfiguur in de burgeroorlog en de volkerenmoord op de Maya-bevolking. Een gruwelijk persoon maar hier is het niet meer dan een vies oud mannetje en eng was hij dus ook niet!

Wat je wel krijg is een soort maatschappelijk en politiek verhaal waarin ietsepietsie mysterie (niet eens bovennatuurlijk) is verwerkt. Met een zeer traag tempo en spaarzame dialogen. Een film waar regisseur Jayro Bustamante vermoedelijk het uitzoomknopje had gevonden want regelmatig wordt er gezoomd van gezicht naar totaal beeld. Aan het einde is er dan eindelijk iets van gruwel...maar toen was het voor mij al te laat! Denk dat dit meer is voor bezoekers van een filmhuis zodat die kunnen zeggen dat ze ook eens een horrortje hebben meegepakt... Horrorliefhebbers kunnen beter ander werk kijken!

joolstein

• 10961 berichten
  • 9076 stemmen

17 La Orgía de los Muertos (1973)

99 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 32 + 2 = 34 punten

6. 1970s Horror

Sub-genre puntentotaal: 16 +1=17

Waardering 2,5*' neiging naar 3*

https://image.tmdb.org/t/p/w780/xBbGpzTuEdxikDzuu6AfAKBVYLm.jpg

Hm...tja deze Spaans-Italiaanse coproductie is een beetje een allegaartje. Lang is het grotendeels meer een 'whodunit' moordmysterie in gotisch stijl, dan een regelrechte horrorfilm. Een hangende vrouw op het kerkhof leidt tot een onderzoek om uit te zoeken of de vrouw is vermoord of zelfmoord pleegde...

Serge Chekov (Stelvio Rosi) gaat op de vuist met een butler, er loopt een politie-inspecteur rond, blijkbaar had er een mad scientist zijn intrek genomen in de kelder, doet de vrouw des huizes aan hekserij, wordt er in bijna Benny Hill-stijl een achtervolging ingezet naar een necrofiele doodgraver Igor (Paul Naschy) en de wandelende doden zijn er pas in de laatste minuten. Oh en de vrouwen zijn mooie eye-candy en krijgen dus een paar scènes waarin ze hun kleren moeten uittrekken.

Zombies die de voorkeur geven aan hun slachtoffers te wurgen. Tja, bloederig werd dit dus niet! Een keer verliest er iemand zijn hoofd. Daarom was horror-bekendheid Naschy ook een verstandige keuze want hij voegde zelf de necrofilie-invalshoek toe Het horrorquotiënt ging er sowieso mee omhoog! En dan te bedenken dat het een vriendendienstje was om een bijrol ter vullen omdat hij bezig was met een andere film.

De film is heruitgebracht door Troma-film, het geluid is verbeterd, maar het beeld lijkt grotendeels nog steeds op een rechtstreekse VHS-overdracht. Waardoor toch wat minder goed de bedoelde sfeer overkwam. Daarnaast is ook de speelduur wat aan de lange kant maar vermakelijk onzin was het wel!

Shaky

• 3737 berichten
  • 13158 stemmen

13. Pearl (2022)

102 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 26

Subgenre: 76. Thriller

Subgenre puntentotaal: 13

https://www.geekgirlauthority.com/wp-content/uploads/2022/12/mia-goth-in-pearl-1200x640.jpg

Mia Goth mag op het einde van de film een monoloog houden die gegarandeerd door studenten aan acting classes in de US gebruikt gaat worden als oefening. Ze doet dit werkelijk uitstekend en eigenlijk heb je alleen maar die scène nodig om heel de film, backstory, gebeurtenissen en horror te kunnen begrijpen en voor je te kunnen zien. Fan-tas-tisch. Was de rest van film ook maar richting dat niveau geweest....

Dat zelf voorstellen wat Mia vertelt is overigens ook nodig, want wat je daadwerkelijk voor je ziet heeft vrij weinig met horror te maken. De eerste 50 minuten kunnen volledig geskipt worden; die aflevering van het Kleine Huis op de Prairie hadden ze ons kijkers mogen besparen. Maar goed, het is Ti West, het is een bioscooprelease; dus uiterst brave film met enkel (op 1 na) off screen kills. Spanning ontbreekt en de quirkiness wordt niet consequent ingezet waardoor het zijn doel mist. Is het dan slecht? Nee joh, dit is gewoon een hele leuke mainstreamert. Knipogen en odes naar onder andere Scream, Texas Chainsaw Massacre en Pysco zorgen nog voor wat leuke herkenbare scènes (of plagiaat noemen, voor de negatiever ingestelde kijker).

Niks bijzonders, vandaag alweer grotendeels vergeten, maar een 6- is het wel. 3*

Shaky

• 3737 berichten
  • 13158 stemmen

14. The Pope's Exorcist (2023)

103 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 28

Subgenre: 31. Possessions

Subgenre puntentotaal: 14

https://www.screenhub.com.au/wp-content/uploads/sites/4/2023/02/Untitled-design-7.png

Keurige exorcisme film die alle voorspelbare paadjes bewandelt. Als je The Exorcist hebt gezien, dan heb je deze ook gezien. Who cares? Als het om muziek gaat wil ik ook meer dan 1 nummer per genre luisteren. Dit is een erg leuke herhaling van zetten. Crowe doet het prima en verder is het de bingokaart volkrijgen met clichés. De film brengt in ieder geval nog wat klassieke spannende momenten. 6,5. 3,5*

robertinho

• 1514 berichten
  • 2968 stemmen

Threeohthree schreef:
12. God Told Me To (Film, 1976)
91 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 24
Subgenre: 6. 1970s horror
Eigen score 2.5*
(afbeelding)
Robertinho deelde deze in het begin en zag er wel geinig uit dus maar meteen even werk van gemaakt. Las in Scorsese z'n review dat het allemaal wat te snel ging, mja vond dat wel meevallen. Bovendien kan je ook niet heul veul duidelijkheid verwachten van een film waarin lui mensen uitmoorden "omdat god het zei". Verder gewoon oke vermaak, niet geweldig, maar tegen het einde zelfs nog hier en daar wat leuke visuele dingetjes.

Jammer dat jij 'm wat minder vond. Ik vond vooral dat idee van twee Goden-broers(?) interessant, die blijkbaar uit de ruimte kwamen. Ik snapte er geen reet van, haha, maar het fascineerde me wel. "I can bare your children", wat?!

John Milton

• 24267 berichten
  • 13444 stemmen

24. Sightseers (2012)

88 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 48

Subgenre: 53. Mumblegore (Voltooid: 1-12, 23, 45-53, 58, 63)

Themaklassement: 24 punten

https://image.tmdb.org/t/p/w780/7QuOLZ6ws1yMNLsbdEduPRSBj9.jpg

Mumblegore, baby. Fuck, yeah.

In 2021 getipt door Woland, en nu was het tijd om die belofte in te lossen. Alice Low maakte al indruk met Prevenge (2016), en ik ben erg benieuwd naar haar opkomende film Timestalker (2023). Maar deze was uiteraard eerst aan de beurt. Ben Wheatley is misschien geen garantie voor een zeer geslaagde film, maar het is op zijn minst een garantie dat ik het wel wil zien. En deze stelt niet teleur.

Macabere Britse humor. Hard, maar met hart. I like.

3,8*

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2939 stemmen

[quote]robertinho schreef:

(quote)

Ja misschien ben ik wat te streng geweest, heb me er zeker mee vermaakt, dus wellicht kan er nog een halfje bij op later vandaag. Zeker het laatste half uur maakt imo veel goed. Gooi daarbij de bijzondere elementen die je noemt en je hebt eigenlijk wel gewoon een prima interessant werkje. Denk dat ik het middenstuk iets minder interessant vond, dat was vooral een herhaling van zetten. Dat gezegd hebbende is het tijdperk voor mij ook wel een dingetje met vooral veel overbelichting en niet al te fraai camerawerk. Een écht lekkere soundtrack had ook wel geholpen.

joolstein

• 10961 berichten
  • 9076 stemmen

18 Dead Men Walk (1943)

64 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 34 + 2 = 36 punten

3. 1940s Horror

Sub-genre puntentotaal: 17 +1=18

Waardering 2*'

https://nitratediva.files.wordpress.com/2013/03/11.jpgPoverty Row een verzamelnaam voor lowbudgetfilm die tussen de jaren twintig en vijftig zijn geproduceerd door kleine (en meestal kortstondige) B-filmstudio's. Dit is er ook één! Na Tod Browning's Dracula in 1931 waren Dracula-films...euh…rip-offs populair. En voor wat het is, is het prima! Het vampierverhaal gecombineerd met een klein beetje Jekyll & Hyde door een goede en slechte broer op te voeren. Regisseur Sam Newfield doet wat hij kan met een klein budget, wat niet veel is! Een mistige kerkhof en wat schaduwrijke nachtscenes en George Zucco in een dubbele hoofdrol (een Dracula-uitstraling heeft hij niet) Als extraatje is er ook Dwight Frye (Renfield in Dracula en Fritz in Frankenstein) in een van zijn laatste rollen (Frye stierf in 1943 aan een hartaanval) Maar met een matte regie, een slepend verhaal en een conflict dat gewoon niet interessant laat staan ​​beangstigend was, is het ook geen al te beste film!

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2939 stemmen

13. Doctor Sleep (Film, 2019)

152 minuten

FTV (2punten)

Puntentotaal: 26

Subgenre: 58. Supernatural

Themaklassement: 13 punten

Eigen score: 3.5*

https://i.guim.co.uk/img/media/bca96fdfeebe0b1980545c218ee98c1569c62244/171_0_3803_2282/master/3803.jpg?width=620&dpr=1&s=none

Mooi vervolg op The Shining. Nog nooit een boek van Stephen King gelezen, maar ook deze verfilming is erg fraai. Uiteraard veel referenties naar The Shining, maar ook zeker genoeg eigen verhaal om maar liefst 152 interessant te blijven. Kon uiteraard wel wat vanaf, maar de pacing van de film is niks mis mee en zodoende gaat die 2 en half uur eigenlijk vrij snel voorbij.

Verder ook echt een heerlijke rol van Rebecca Ferguson die is echt uitermate geschikt voor dit soort rollen. Alhoewel ik zag gister dus Life waar ze toevalligerwijs ook in speelt, en daar deed ze het ook prima dus talent (voor zover je er nog over kan spreken op die leeftijd, mja ze had "pas" 17 films achter haar naam staan voordat ze hieraan begon) heeft ze wel. Al zou ik haar liever in dit soort rollen blijven zien, heel tof. Ewan doet het ook prima, maar valt iets minder op.

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3869 stemmen

8 Hotel Poseidon (Film, 2021)

90 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 16

Subgenre: 33. Experimental Horror

Sub-genre puntentotaal: 8

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/1138000/1138371.jpg?cb=1620301214

Een typische love it or hate it film!

Tja wat vond ik hiervan, daar is niet echt een rechtlijnig antwoord op te geven. Ik heb in elk geval met open mond zitten kijken. De acteerprestaties waren zeer goed gedaan. De wereld die gecreëerd wordt is zeer bizar maar zeer boeiend. Maar waar gaat deze film nu eigenlijk over. Dat is iets waar ik zelfs na een dag erover nadenken nog steeds niet aan uit ben. En dit stoort me wel een beetje. Een film hoeft niet altijd rechtlijnig of zeer duidelijk te zijn maar in dit geval is er altans voor mij geen enkel touw aan vast te knopen. Of ja misschien toch, een afdaling in waanzin? Ik geef deze film dan maar één ster, maar toch kan ik niet zeggen dat ik tegen mijn zin heb zitten kijken. Het was op zijn minst interessant maar ik kan me niet ontdoen van het idee dat de regisseur soms dacht: ik doe maar iets. Met een film die niet te snappen valt maakt het ook niet zoveel uit wat je doet. Als het maar raar en bizar is. Dit is gewoon niet mijn meug maar er zijn hier zeker best wel wat mensen die iets uit deze film kunnen halen zoals al gebleken hier een paar dagen geleden. Maar dus niet voor mij. Toch raad ik hem zeker aan om eens te bekijken als je iets heel surrealistisch en bizar wil zien. Je zal het hoe dan ook niet beklagen. 1*

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

21. Totem (2017)

89 minuten

FTV: 2 punten (totaal 42 punten)

Eigen rating: 2,5*

Niets bijzonders, maar wel leuk voor tussendoor.

https://image.tmdb.org/t/p/w780/88AMo7QXZxQ2Zt4BsTeUiGiQ8jh.jpg

De tiener Kellie krijgt samen met haar ouders en zusje te maken met een bovennatuurlijke entiteit. Deze belaagt hen in hun huis. Kellie beseft dat het zo niet langer kan en om zowel haar leven als dat van haar familie te redden neemt ze extreme maatregelen om de entiteit te stoppen.

22. Slaxx (2020)

77 minuten

FTV: 2 punten (totaal: 44 punten)

Eigen rating: 1,5*

Haha, wat een onderwerp voor een horror. Op zich wel leuk bedacht, maar het verhaal zelf kon mij niet super boeien. Zaten wel een paar leuke stukjes in, maar viel uiteindelijk toch tegen.

https://image.tmdb.org/t/p/w780/xYQnMWHWtgF5VjwuV66v90N7K6p.jpg

Een bezeten spijkerbroek begint het personeel en de klanten van een hippe kledingwinkel te terroriseren. Terwijl de lichamen zich opstapelen, zet de jonge winkelbediende Libby alles op alles om de spijkerbroek te stoppen.

Dentheman

• 492 berichten
  • 645 stemmen

10: Dèmoni (Film, 1985)

Speelduur: 88 minuten

FTV: 2 punten

Puntentotaal: 18 punten

Subgenre: 27 - camp/kitsch horror (weet niet of anderen het met mij eens zijn, maar voor mij valt hij hier wel onder na het zien, alhoewel je hem onder meerdere genres weg kan schrijven vermoed ik. Ik dacht, dan heb ik deze maar gehad, want was niet van plan nog zoiets te kijken...).

Themaklassement: 10 punten

Review: Tsja, not my cup of tea zullen we maar zeggen. Ik ben mij ervan bewust dat het al een wat oudere film is. Er zit veel gore in, dat zal ook vast wat gekost hebben vermoed ik, maar buiten de redelijke muziek om is er vrij weinig wat deze film boven het b-genre uit trekt in mijn optiek. Ik snap dan ook niet zo goed hoe hij gemiddeld boven 3 sterren krijgt op MM, maar dat zal te maken hebben met smaken verschillen, of mogelijk een cult status?

Waardering: 2 (dan met name voor de muziek en het feit dat er wel wat werk is gaan zitten in de gore).

https://i.postimg.cc/GpvsD463/Demoni.jpg

Theunissen

• 12293 berichten
  • 5526 stemmen

5. Death Weekend (1976)

87 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 6 + 2 = 8 punten

Subgenre: 48 (Home invasion)

Themaklassement: 5 punten

http://4.bp.blogspot.com/-G9gTayS7SQg/UlCFd29C_8I/AAAAAAAAMD4/KB5mX4eIcY0/s1600/Death+Weekend+1976+movie+pic4.JPG

Deze Canadese Horror / Thriller film zag ik gisteren in mijn favoriete pindakaas winkel voorbijkomen en leek me wel leuk om te zien tijdens deze "Horrorfilm Challenge".

De opening van de film deed me denken aan de Actie / Thriller film "Death Proof (2007)" van regisseur Quentin Tarantino en het zou me niet verbazen als hij van deze film de inspiratie heeft gekregen m.b.t. de autoachtervolging op het platteland en de daarbij horende gebeurtenissen. Tijdens de opening kom je ook te weten dat hoofdrolspeler Harry (Chuck Shamata) een tandarts is en dat Diane (Brenda Vaccaro) een ex-model is met een voorliefde voor alles met een motor erin. Daarom mag ze ook van Harry, die een echte gladjanus en viezerik (maakt stiekem foto's van haar vanachter een doorkijkspiegel als ze zich gaat douchen) is, rijden in zijn dure Corvette, waarbij hij natuurlijk hoopt dat hij naderhand in zijn landhuis op Diane mag rijden

Als de jongeren na circa 32 minuten het landhuis binnenkomen, wordt de film wat brutaal, waarbij Harry uiteindelijk wordt doodgeschoten en Diane een tweetal keren wordt verkracht (althans daar leek het op), waarna ze de rollen omdraait en in haar eentje op brutale wijze afrekent met de vier jongeren die hen onderweg naar het landhuis hebben lastig gevallen en geïntimideerd. Eentje snijdt ze de keel door met een stuk glas:

http://1.bp.blogspot.com/-UPLdDU7XU5w/TwZLrzwprNI/AAAAAAAAHGc/RkLL9TYJDKo/s400/deathweek2.JPG

Een ander steekt ze in brand in een boothuis:

http://4.bp.blogspot.com/-70-RtDjhzt8/TwZLRswdwfI/AAAAAAAAHF4/rg2wylQRPvQ/s400/deathweek3.JPG

En een ander laat ze verdrinken in drijfzand:

http://1.bp.blogspot.com/-llqG_eaJ__Q/TwZK2mkSHvI/AAAAAAAAHFg/r4wnh-j0414/s400/deathweek4.JPG

En met de leider, te weten Lep die goed gespeeld werd Don Stroud, van de vier jongeren rekent ze af door hem dood te rijden.

http://2.bp.blogspot.com/-jRENjg3ihGQ/TwZJ6GkBdTI/AAAAAAAAHEY/j9f9TD94mEU/s400/deathweek5.JPG

Daarna is de film eigenlijk ook gelijk afgelopen.

Origineel is deze film zeker niet en het verhaal heeft ook een zeer voorspelbaar verloop en bevat de nodige clichés, maar desondanks weet deze brutale film toch nog te vermaken. Dat de film ook weet te vermaken ligt ook voor een groot deel bij de cast en vooral aan de drie hoofdrolspelers.

Al met al is "Death Weekend" een brutale Horror / Thriller film om eens gezien te hebben, maar meer ook niet en echt boeiend of spannend wordt het ook nergens. Eigenlijk had ik er ook meer van verwacht (mede omdat het een jaren 70 film is) en dat qua geweld en naaktheid (je ziet slechts twee keren de borstjes van hoofdrolspeelster Brenda Vaccaro, die ook geen echte schoonheid was). Het is in ieder geval geen film die me lang zal bijblijven.

Het komt stroef opgang, maar hier is dan mijn tweede horrorfilm:

The Eyesof My Mother (2016)

76 minuten

FTV: 2 punten

Puntentotaal: 4

Subgenre 23: Black and White Horror (Afgevinkt: 68, 23)

Themaklassement: 2

Datum: Dinsdagavond 18 september

Persoonlijke waardering: 10/10! (Ja, echt!!)

Toen ik een paar maanden geleden besloot deel te nemen aan de challenge had ik nooit verwacht dat ik de volle mep zal uitdelen aan een horrorfilm, die gedachtegang had ik vooral omdat ik in mijn lijstje voor films die ik wilde bekijken, heel vaak films opsloeg die er uit zagen als een b-film of een lage rating hadden (meestal films die gemiddeld onder de 3 sterren scoren). Dat bewijst maar weer dat je nooit naar de rating op sites moet gaan kijken, want deze film heeft wel zeer onrechte score!

Sinds het moment dat Charlie hun erf oploopt ontstaat er beklemmende spanning die onder je huid trekt en je niet meer loslaat tot de aftiteling. Kika Magalhaes speelt een intrigerende psychopaat. Brrr! Prachtig gefilmd ook. Het gebruik maken van zwart/wit was ook een goede optie in mijn ogen (Hehe! Flauw )

Een onverwachtse 10, en z´n score komt zelden voor bij mij. Kijken of iets anders dit nog weet te overtreffen.

audio. schreef:

Horrorchallenge Film 12:

The Eyes of My Mother (Film, 2016) - MovieMeter.nl

(afbeelding)

Speelduur: 76 minuten

FTV (2 punten)

PUNTENTOTAAL : 24

Subgenre 73. Survival Horror

Aanrader voor ander horror challengers:

Ik vond m verassend vermakelijk om te kijken en visueel met het zwart/wit vond ik hem sterker overkomen dan hij was. Er zaten wel zeker wat haken en ogen;) aan de verhaallijn wat ik zelf niet echt geloofden. Hoe kan je bijvoorbeeld jaren overleven zonder... zonder teveel te spoilen.

He, dat is toevallig

Noodless

• 10057 berichten
  • 6188 stemmen

16 Taste the Blood of Dracula (Film, 1970)

91 minuten

FTV ( 2punten )

Puntentotaal : 30

Subgenre : 46. Hammer Horror

Subgenre klassement : 15 punten

waardering : 3*

https://i.pinimg.com/originals/bc/18/89/bc1889cc67516c55d796ae1500eeeb17.gif

Een wat afwijkende Draculafilm gezien het verhaal over drie oudere heren die via een dienaar van Dracula het bloed van Dracula gebruiken om hem terug levend te brengen. Daarna volgt de wraak van Dracula omdat deze heren zijn dienaar vermoord hebben.
Gezien het vervolg merk je toch wat plotholes op. Het verhaal verliest ook kracht gezien het feit dat het hier om wraak gaat en dan is het toch wel heel raar hoe Dracula met zijn nieuwe helpers omgaat die helemaal toegewijd zijn om hem te bedienen. Op een gegeven moment zet hij de twee vrouwelijke vampiers volledig aan de kant, de één wordt vermoord en de ander hoeft hij niet meer. En wat is er met Jeremy gebeurd ? Aankleding en sfeer zijn wel uitstekend. Ook de locatie mag er wezen. En Lee is de perfecte Dracula ! 6/10

alexspyforever

• 21524 berichten
  • 2328 stemmen

John Milton schreef:

22. Misterios de Ultratumba (1959)

72 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 44

Subgenre: 51. Mad Scientist Horror (Voltooid: 1-12, 23, 45-51, 58, 63)

Themaklassement: 22 punten

(afbeelding)

Theunissen

(afbeelding)

Leuke ontdekking! Ik zag inmiddels 14 horrorfilms uit Mexico, maar dit is pas mijn vierde 'oudje', na La Llorona (1933), Dos Monjes (1934) en El Ataúd del Vampiro (1958). En het is een best een ontdekkinkje wat mij betreft, ik kreeg een beetje Universal Horror vibes. Mooie productiewaarden, goed belicht, goede cinematografie, en zeker geen slechte make-up en effecten.

Ja hoor, hier ontdek ik graag meer van, als het er is.

3,6*

Ah nice van de regisseur van 2 vampierfilms die ik zeer kon smaken. Heb wel een zwak voor Mexicaanse horrorfilms.

Theunissen al op 5 films na 5 dagen (gemiddeld 1 per dag zoals het hoort) zou je het einddoel kunnen halen?

Theunissen

• 12293 berichten
  • 5526 stemmen

alexspyforever schreef:

Theunissen al op 5 films na 5 dagen (gemiddeld 1 per dag zoals het hoort) zou je het einddoel kunnen halen?

Ik ga het wederom niet halen. Na morgen is mijn vakantie namelijk afgelopen (daarom heb ik nu ook al 5 horrorfilms gezien) en haal ik hooguit nog twee films per week.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.