- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
Omg ik moest echt even bijkomen van deze film. Voornamelijk door het gehuil van de moederschaap. Helaas vond ik het einde ook iets tegenvallen. A24 moet echt werken z'n cgi skilles of gewoon zorgen dat je het niet hoeft te gebruiken;)
Ja niet alleen a24 zelfs big budget films als the flash ( zelf niet gezien ) slaan de plank regelmatig flink mis .
Maar het lam zelf kwam goed uit de bus .
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4892 stemmen
98 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 30
Subgenre: 14. Aliens (Voltooide subgenres 1 t/m 14 + 23)
Themaklassement: 15 punten
Eigen rating: 3*
https://readysteadycut.com/wp-content/uploads/2017/10/an-owl-the-fourth-kind-13519811-1000-412.jpg
Goh. Ja, misschien lag het er een beetje te dik op van de makers om ons te overtuigen dat dit waargebeurd is (dat getuigenis van Jovovich aan het begin van de film was een beetje overdreven). Anderzijds vond ik het wel een origineel concept om fictieve filmfragmenten te mixen met zogenaamd echt archief materiaal (wat dus eigenlijk ook fictief beeldmateriaal is). Je krijgt dus veel split screens te zien met Milla Jovovich die de rol van psychologe Abbey Tyler speelt (in de film) en Charlotte Milchard die dan de werkelijke Dr. Abigail Tyler speelt (in het archief-beeldmateriaal). De echte ziet er trouwens ook al als een buitenaardse uit die ze terug opgegraven hebben
Als je van de X-files hield, dan is deze docu-horror zeker een must-see. En spijtig genoeg gebruiken ze weer dat eeuwenoud trucje om de beelden waar de fenomen zich op afspelen, zodanig te voorzien van storingen, dat er werkelijk niets te zien is. Snap dus de negativiteit rond deze film niet echt. Als je elke film die pretendeert waargebeurd te zijn, zou overslaan, dan valt er wel enorm veel van het filmaanbod weg
En tenslotte. Gelovig ben ik niet. Maar ik vind het wel pretentieus om te zeggen dat wij in ons oneindig universum vol miljarden planeten, de enigste levensvorm zouden zijn. Maar dat is voer voor een ander diep-filosofische discussie 
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Leuke dingen gezien tijdens de nachtdienst, maar ik ben te moe om te registreren. Komt later. 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
6. The Comedy of Terrors (Film, 1963)
84 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 10 + 2 = 12
Thema: 28. Comedy / Parody Horror
Themaklassement: 6 punten
https://monstermoviekid.files.wordpress.com/2014/10/comedy-of-terrors-2.png
Ok ik ben niet meteen fan van horror comedy en de recensies van ikkegoemikke en Noodless waren niet bepaald bevorderlijk. Ja het is meer comedy nauwelijks horror en de humor is aan de flauwe bij momenten kinderachtige kant. Toch heb ik af en toe moten gniffelen met de fratsen van Price en Lorre. Karloff had ik eerst zelfs niet herkend als oude man, maar speelde een leuke rol. Hem vond ik nog het grappigste. Het is vooral Basil Rathbone die de show steelt als de man die maar niet wil sterven. Verder Joyce Jameson mooi maar zingt verschrikkelijk vals. Moest toch lachen toen ze tijdens de ceremonie van Rathbone zong "He is not dead just sleeping". Al bij al vermakelijke film.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Wat zijn de spelregels rond de duurtijd van een film? Ik zal dat mogelijk ergens gemist hebben.
Telt deze bvb van Dick Maas?
Ik zal de vraag beantwoorden, want ik bepaalde deze regel en niet JM
Nounou nu gaan sommige nog gaan denken dat John Milton dat spel hier leidt. Ik heb geen probleem met delegeren maar dit is nog steeds mijn kindje 
Goed, antwoord op je vraag. 60 minuten is het minimum, kortfilms zijn toegestaan maar dan moet je ze wel bundelen zodanig dat je aan een speelduur van minstens 60 minuten komt.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
99 minuten
FTV ( 2punten )
Puntentotaal : 22
Subgenre : 38. European Horror
Subgenre klassement : 11 punten
waardering : 3,5*
(afbeelding)
De short film van 2018 al eens gezien en de regisseuse dacht laten we er een lange speelfilm van maken gezien de goede ontvangst. Het verhaal is een soort coming of age-verhaal over een zeer volslanke tiener Sara die de dochter van de slager is en constant wordt gepest gezien haar zwaarlijvigheid. Je krijgt een goed beeld van haar karakterontwikkeling, de wijze waarop ze alles incasseert, hoe ze ermee omgaat en hoe de omgeving daarbij reageert. Daarbij heeft ze een moeder die keihard voor haar is, maar ergens ook voor haar wil opkomen als het eenmaal begint te beseffen hoe er met haar dochter wordt omgegaan. Tegelijkertijd loopt er ook een seriemoordenaar rond die zich bekommert over Sara en de pestkoppen ontvoert. Sara is getuige en raakt meer en meer in de ban van haar held, de seriemoordenaar. Ze komt op pad van licht en duister waar ze de goede of de slechte kant moet kiezen. Intrigerende gedachten die uitmonden in bloederige scènes. Sterke, intense rol van Laura Galán. 7,5/10
Nu dit klinkt als een erg interessant concept. Denk dat ik toch een nieuwe kijklijst ga maken en deze er alvast op ga zetten.
Dit lijkt me zo een film die je zoals Der Goldene Handschuh (Film, 2019) bij een horror draft zou nomineren hetgeen mij aanspoort om die te kijken
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
Horrorchallenge Film 10:
The Wretched (Film, 2019) - MovieMeter.nl
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1125000/1125613.jpg?cb=1591244123
Speelduur: 95 minuten
FTV (2 punten)
PUNTENTOTAAL : 20
Subgenre 41. Folk Horror
Themaklassement: 10 punten
Aanrader voor ander horror challengers:
Het is een aardige film met een twist alleen had ik vaak het gevoel dat ik een aflevering van Buffy the vampire slayer of zelfs wel 1 van Goosepumps(voornamelijk het liedje dat elke keer opkwam) aan het kijken was.
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
96 minuten
FTV: 2 punten (totaal: 30 punten)
Eigen rating: 1,5*
Raar filmpje...kon mij nauwelijks boeien...
https://image.tmdb.org/t/p/w780/iaPdWPtmQXn8JxyPhum72D1yT43.jpg
Na de plotselinge breuk met haar verloofde, zoekt een jonge vrouw rust in een afgelegen familiehuisje. Aldaar wordt ze geconfronteerd met haar paranoïde, schizofrene zus. Een aandoening die haar moeder tot zelfmoord zette. Wanneer ze achter een verschrikkelijk geheim komt, dreigt ze hetzelfde noodlot te ondergaan.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
103 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 14
Subgenre: 30. Crime Horror
Sub-genre puntentotaal: 7
Het afschuwelijke verhaal van de onschuldige, zes jaar oude Martin Bristol, die op een dag wordt ontvoerd door de gewelddadige psychopaat Graham Sutter. Sutter martelt de kleine jongen, maar laat hem tevens getuige zijn van zijn gruwelijke misdaden en probeert zo een soort mentor voor hem te zijn.
Ook weer eentje die ik gewoon uit een lijstje heb geplukt. Het is de tweede film uit een serie maar omdat het een prequel is, is deze perfect losstaand te bekijken . Ik koos deze eruit omdat ik de naam van Alexandra Daddario zag staan . Haar zie ik altijd wel graag op het scherm . Wat een plaatje is ze toch ook. 3*
https://i.pinimg.com/1200x/c1/15/40/c115401f4c052c27cc59bf415740d151.jpg
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
Horrorchallenge Film 11:
Tetsuo (Film, 1989) - MovieMeter.nl
https://25.media.tumblr.com/tumblr_m61dw0GbFE1qzr8nao1_500.gif
Speelduur: 67 minuten
FTV (2 punten)
PUNTENTOTAAL : 22
Subgenre 23. Black and White horror
Themaklassement: 11 punten
Kort experimenteel geschenk waarbij een man word geconsumeerd door metalen fetishes. Met special effects, stop-motion, oud beeldkwaliteit en absurde lichaamsdelen word deze horror tot leven gebracht. Zeker het kijken waard maar wees gewaarschuwd, het is echt bizar!
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4892 stemmen
16. Elvira, Mistress of the Dark (1988)
96 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 32
Subgenre: 27. Camp / Kitsch Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 14 + 23 + 27)
Themaklassement: 16 punten
Eigen rating: 2*
“Elvira” aka “Morticia Addams” with bigger boobs.
Cheesy horcom waarvan alleen de canyon-grote inkijk van Elvira’s decolleté je zal bijblijven. Die D-cup is continue prominent in beeld en zal voor de rest van je leven op je netvliezen gebrand staan. Verder vond ik dit gewoonweg een vreselijke bedoening. Weinig grappigs te beleven. Het leek me eerder een soort "Porky's" met "The Witches of Eastwick" mengsel, inclusief studentikoze flauwe grappen. Deze stond op een lijst "Best campy horror Movies". Ik had beter een andere uit die lijst gekozen 
Trouwens, was het pleintje van het stadje Fallwell niet het pleintje uit “Back to the future”?
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
11. Track of the Moon Beast (1976)
90 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 22
Subgenre: 65. Sci-Fi Horror
Subgenre puntentotaal: 11
De poster is nog het spannendste van heel de film. Leuke suffe low budget 70s film die nergens interessant wordt, maar het cheesy sfeertje zorgt er voor dat de tijd nog enigszins uit te zitten valt. Niet genoeg voor een voldoende. 2,5*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
12. Slumber Party Massacre III (1990)
87 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 24
Subgenre: 69. Slasher
Subgenre puntentotaal: 12
Deel 3 in de Slumber Party Massacre serie en deel van het cinematic universe omtrent de drie verschillende series waarbij SPM er één is. Beter dan deel II, maar uiteraard niet veel soeps. Na een minuutje of 4 weet je wie de killer is en spannend wordt het niet. Een paar leuke kills en lekker overdreven acteerwerk zorgen voor een gezellige zit. 3*.
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
93 minuten
FTV: 2 punten (totaal: 32 punten)
Eigen rating: 2,5*
Vond deze film wel een aparte, duistere sfeer hebben... het einde vond ik dan weer 'mwah'...
https://image.tmdb.org/t/p/w780/tsrPpMthL29y194xSIgS6M12Tqu.jpg
Joel is een alleenstaande vader en lijdt aan schizofrenie. Na een reeks bovennatuurlijke gebeurtenissen begint hij te vermoeden dat zijn jonge zoon bezeten is. Pater Lambert, een oude man die veroordeeld is voor een uit de hand gelopen duiveluitdrijving, raakt geïnteresseerd in de zaak. Is hij degene die vader en zoon kan helpen?
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
104 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 18
Subgenre: 29. Outer Space
Themaklassement: 9 punten
Eigen score 4*
https://www.rabbit-reviews.com/wp-content/uploads/2021/12/Life-2017-Movie-Scene-20.jpg
Heerlijke film. Nu ben ik sowieso wel redelijk fan van de originele Alien(s) film, maar ook Gravity en (in mindere mate) Ad Astra vond ik sterk. Deze film lijkt net als Alien iets meer op de horror te focussen en dat pakt echt heerlijk uit. Weinig vervelend drama of subplotjes, gewoon heerlijke scifi-horror. Lees bij de film nog wel wat kritiek op logisch/onlogische dingen, mja daarvoor moet je niet echt bij het horrorgenre zijn. Echter genieten dit, enkel baal ik nu wel dat ik hem niet in de bioscoop heb gezien.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
115 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 24
Subgenre: 45. Haunted House Horror (Voltooid: 1-11, 45)
Themaklassement: 12 punten
https://kultura.hu/wp-content/uploads/2020/11/Post-mortem-R.jpeg
Het cijfer op MM negeerde ik gezien het beperkte aantal stemmen en ontbreken van users binnen mijn referentiekader, maar de stills en het IMDb cijfer hielden mijn verwachten behoorlijk laag. Des te beter, want ik vond Post Mortem een bijzondere verrassing binnen het Folk horror / Haunted house genre, al is het hier eerder haunted village . Tomás, gestorven en op wonderbaarlijke wijze weer tot leven gewekt op de slagvelden van WOI, reist nu door het Hongaarse achterland als 'post mortem fotograaf', hij poseert de doden voor hun laatste portretten om hun families afsluiting te geven. Goede business met de Spaanse Griep die afmaakt wat de oorlog niet deed, maar dood blijkt minder dood dan verwacht.
Péter Bergendy's film deed het goed op de Film Festivals en was de Hongaarse selectie voor de Oscars. En als je reviews zoals die van Screenanarchy ziet, dan vraag je je af waar die miserabele 5.5 op IMDb vandaan komt. Ik snap het niet, want ik heb meerdere keren met mijn armhaar overeind gezeten. Ja er valt wel wat op aan te merken, maar ik was voornamelijk verrast. Tip voor Woland en ik gok dat joolstein er ook wel wat mee kan, maar volgens mij had je die al opgemerkt in mijn lijst.
4*
*
13. The Man in the Orange Jacket (2014)
71 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 26
Subgenre: 48. Home Invasion (Voltooid: 1-11, 45, 48)
Themaklassement: 13 punten
https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2014/07/man-in-the-orange-jacket.jpg
Sommige films kunnen me nog steeds raken door de manier waarop ze het geweld brengen. Ik weet dan niet of het de kilheid is, de achteloosheid, of de gedachte dat je wellicht niet heel veel kans maakt, wanneer je verlamd door adrenaline opeens iemand met een hamer naast je bed hebt. Ook deze horror uit Letland over een psychopaat die zij voormalige baas afmaakt en in diens villa trekt, heeft slechts een 5 op IMDb maar bloody-disgusting en screenanarchy zijn behoorlijk positief. Het is geen rechtlijnige horror voor het grote publiek, maar ik vond het behoorlijk fascinerend. En Maxim Lazarev speelt zijn rol uitstekend.
3,3*
*
64 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 28
Subgenre: 58. Paranormal / Supernatural / Ghosts Horror (Voltooid: 1-11, 45, 48, 58)
Themaklassement: 14 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/djwPoEj9CrlFTSeYlN6c1kxqBwB.jpg
64 Minuten, Ijsland en telt OOK nog voor de world cinema challenge, wat heerlijk efficiënt. Helaas was het niet zo denderend en evenmin goed oud geworden, deze ghost story
2,5*
*
15. Hellhole (2022)
88 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 30
Subgenre: 63. Religion & Sects Horror (Voltooid: 1-11, 45, 48, 58, 63)
Themaklassement: 15 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/xXSjMjCdZ6v7NIFvsSMNqe4ySkF.jpg
Degelijke Relihorror uit Polen, maar ik was helaas niet zo gegrepen als onze joolstein. Fijne cinematografie en prima sfeertje, maar het liet me allemaal een beetje onaangedaan.
3*
*
95 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 32
Subgenre: 23. Black & White Horror (Voltooid: 1-11, 23, 45, 48, 58, 63)
Themaklassement: 16 punten
https://cdn.allhorror.com/uploads/2018/07/sCr60OzmBiVAA3VmK7p546AmjIG-1366x445.jpg
Geschoten in contrastrijk Zwart-Wit 1.85 : 1 aspect ratio, heeft True Love Ways een opvallend gestileerde look voor een Duitse horrorfilm. Sowieso heeft de film een apart sfeertje dat mij wel beviel; dit verhaal over een verslechtere relatie en de drastische maatregelen van de man om haar terug te winnen, voelt net niet helemaal realistisch. Als een soort duister sprookje, want het blijkt volledig uit de klauw te lopen wanneer Severine onbedoeld het doel wordt van makers van Snuff films. Perfect is de film niet (de montage kon bijvoorbeeld beter), maar ik heb me prima vermaakt en Anna Hausburg is best een plaatje
3,7*
*
17. Juan de los Muertos (2011)
92 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 34
Subgenre: 12. Action Horror (Voltooid: 1-12, 23, 45, 48, 58, 63)
Themaklassement: 17 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/xC4NkW2ch4ah4xDcgsSMVy6mzqB.jpg
Spaans-Cubaanse horrorfilm over een zombie uitbraak in Havana. Regisseur Alejandro Brugués maakt er tevens een luchtige actiekomedie van die weinig fout doet, maar ook niet zoveel heel erg goed. Prima vermaak, en leuk om uit deze hoek te zien. Die Andrea Duro die Juan's liefde Camila speelt is een aangename verschijning, trouwens.
3*
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
Orange Jacket en True Love Ways ga ik op de lijst zetten, trailers overtuigden wel. Moet dan enkel ff een ander subgenre vinden voor die eerste want voor Home Invastion had ik al 1. Zwart en wit eigenlijk ook maar die kan ik nog wel doorschuiven misschien. Al kan die tweede ook voor Europees gewoon natuurlijk.
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
104 minuten
FTW (2 punten)
Puntentotaal: 3 + 2 = 5 punten
Subgenre: 73 (Survival Horror)
Themaklassement: 3 punten
Eentje moet de eerste zijn, dus bij deze de eerste naaktfoto's tijdens deze Horrorfilm Challenge (naakt en horror zijn een goede combinatie) 
Ik moet toegeven dat ik niet veel verwachtte van deze Thriller / Horror film, een "Survival" film, en eigenlijk wilde ik gewoon wat bloed (is overigens niet te zien) en borsten (is wel te zien) zien, maar dit was meer dan dat. Hoewel het uitgangspunt erg cliché is en de film ook met een laag budget is gemaakt, is dit toch een interessante psychologische thriller.
De film begint al gelijk aardig als we in de wildernis in de eerste minuut een naakte vrouw zien waarop gejaagd wordt door een man met een kruisboog met vizier.
https://cdn1.aznude.com/sonjarunar/nakedfear/Runar-Naked-n-03.jpg
Daarna maken we kennis met de roodharige hoofdrolspeelster Diana (Danielle De Luca), die gedwongen wordt om voor weinig geld te gaan werken als exotische danseres in een stripclub en als prostituee. Ze wordt dan ontvoerd door een klant, waarna ze volledig naakt ontwaakt in de wildernis en waar de jacht (een dodelijk kat en muis spel) op haar begint.
https://cdn1.aznude.com/danielledeluca/nakedfear/DeLuca-Naked-n-04.jpg
Diana maakt het de man ook moeilijk en krijgt ook hulp. Natuurlijk rekent ze af met de jager en daarna krijgen we te maken met een verrassend einde, waarbij Diana namelijk ook een jager is geworden en dat m.b.t. mannen die seks met haar willen.
"Naked Fear" is zeker geen hoogstaande film en het is duidelijk te zien dat de film met minimale middelen is gemaakt (zo zie je in de wildernis regelmatig dezelfde plekken), maar de film wist mij wel gelijk van de eerste (vanwege de naaktheid van het eerste slachtoffer) tot de laatste minuut te vermaken en het verhaal zit opzicht ook best aardig in elkaar en is zeker niet clichématig. Het acteerwerk was goed, de locaties waren perfect en er waren eigenlijk veel interessante wendingen binnen de grenzen van de film.
Al met al heb ik me best goed vermaakt met "Naked Fear". Was het perfect, nee! Maar het was zeker de moeite waard om te kijken (hebben ook pas 21 personen gezien).
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
Dit is dan weer één van mijn favoriete films. 
joolstein
-
- 10839 berichten
- 8927 stemmen
Van het weekend druk gehad met werk dus genoeg films kunnen kijken 
93 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 18 + 2 = 20 punten
85. Zombies & Infected
Sub-genre puntentotaal: 9+1=10
Waardering 3*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTM5NTUzMTQ0NV5BMl5BanBnXkFtZTcwMTA0MjIwMg@@._V1_.jpgDit is een post-apocalyptische Spaanse film over een groep overlevenden van een virusplaag, een alien-invasie en blijkbaar ook nog een nucleaire oorlog. Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van Jesús, een 8-jarig jongentje met een hand-held-camera. Veel van de tijd wordt gebruikt voor de groepsdynamiek (Relaties, scholing en training) Maar heel slecht was de film niet vooral door het gruizige grijsblauwe van de industriële ondergrondse omgeving de prima speciale effecten en een verrassend einde. Al met al was de moeite waard!
joolstein
-
- 10839 berichten
- 8927 stemmen
87 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 20+ 2 = 22 punten
65. Sci-fi Horror
Sub-genre puntentotaal: 10+1=11
Waardering 4*
https://chadossman.com/blog/wp-content/uploads/2022/09/body-snatchers-gabrielle-anwar.jpg
Een remake van een remake maar Abel Ferrara stelt niet teleur! Uiteraard is deze moderne, nieuwe interpretatie ook geïnspireerd op de roman van Jack Finney. Het script (met verhaal-credits voor Larry Cohen en Stuart Gordon) gooit vrijwel elke verbinding met de twee voorgaande versies weg.((Op twee of drie scènes na) De film volgt Marti Malone (Gabrielle Anwar), een tienermeisje, haar vader Steve, stiefmoeder Carol (Meg Tilly) en haar jongere halfbroer Andy die reizen naar een militaire basis om hun chemische en biologische opslag te controleren. Nu is het bewerking van bovenstaand boek, dus deze versie kan misschien last hebben van dat je weet wat er aan de hand is, en het dus minder verrast. Het venijn zit hem echter in de details, waardoor de film voor mij als horrorliefhebber over het algemeen aangenaam vertoeven was! In het vrij hoge tempo van deze film wordt, er genoeg spanning en effectieve horror opgeroepen! Er is ook een korte naaktscène met Meg Tilly en Anwar is kort naakt op ziekenhuisbed te zien. Helaas is er wel in de climax een speciale effect die nu niet meer overtuigd. Toch zijn er veel goede momenten om van een zeer leuke film te spreken!
joolstein
-
- 10839 berichten
- 8927 stemmen
101 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 22+ 2 = 24 punten
56. North American Horror
Sub-genre puntentotaal: 11 +1=12
Waardering 2*
Oef...ik denk dat schrijver-regisseur Jennifer Reeder een beetje de weg kwijt is geraakt. Haar eerste film vond ik een erg goede maar de vorige en deze...ging ze nu werkelijk...één of andere plotje over vermiste jonge vrouwen opvoeren om met veel vaagheid dit dik bovenop liggend coming-of-age-verhaal te tonen? Het begint met Jonny Baptiste, een tiener die vlak voor haar 18e verjaardag, naar haar vreemde tante Hildie wordt gestuurd en dan een metamorfose genaamd Forevering ervaart. Zucht...tienermeisjes-angst en menstruatiebloed want oh meiden hebben het moeilijk omdat hun lichaam veranderd en jongens/mannen snappen dat niet... Tja 100 minuten volslagen onzin waarbij absurditeit boven inhoud wordt geplaatst. De film faalt vooral door een gigantische mengeling van ideetjes: fantasie, bovennatuurlijke iets, girlpower, volwassen worden, familiedrama, seriemoordenaar. Maar verder dan een simplistische boodschap, kwam het niet. Men denk dat met een overvloed dit wel horror zou moeten zijn....maar meer dan iemand die door eigen vaagheid de weg kwijt is geraakt, zag ik niet in de film
joolstein
-
- 10839 berichten
- 8927 stemmen
92 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 24+ 2 = 26 punten
1. 1920s Horror
Sub-genre puntentotaal: 12 +1=13
Waardering 3*'
https://image.tmdb.org/t/p/w1920_and_h800_multi_faces/5ETWm5GL7fRoYmkTQdgMvMctsMd.jpg
Het verhaal van deze film schijnt een bewerking te zijn van een Broadway-toneelstuk wat zelf weer een vertaling was van een Frans toneelstuk uit 1867.
Herbergier Mathias (Lionel Barrymore, de oudere broer van Dr. Jekyll en Mr. Hyde John Barrymore) verdrinkt in de schulden en hoopt verkozen te worden tot burgemeester van de stad. Op een besneeuwde kerstdag vermoordt hij een Poolse Jood (subtiel met een paar bloeddruppels op de sneeuw) maar schuldgevoelens drijven hem tot de rand van waanzin. Ondanks dat Barrymore de hoofdrolspeler is, zullen kijkers vandaag de dag de film kijken vanwege de rol van de Mesmerist, die wordt gespeeld door de nu veel bekendere Boris Karloff.
Enfin een groot deel van de film zelf is tamelijk rechttoe- rechtaan. Slechterik met geld die met dochter wil trouwen maar die valt voor de charmes van de knappe officier van de gendarmerie. Maar enkele scènes zijn opmerkelijk en soms zelfs bloederig voor die tijd. Uiteraard is veel natuurlijk symboliek! De belletjes, stroppen verschijnen in voorwerpen, Mathias zijn handen die onder het bloed zitten, een droomsequentie en de geest van de Jood. Tja het geheel sluit uiteindelijk netjes moraliserende af maar dat einde is onbevredigend! (al kan daar ook onze modernere tijd de schuld van zijn)
joolstein
-
- 10839 berichten
- 8927 stemmen
14 Kongo (1932)
92 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 26+ 2 = 28 punten
2. 1930s Horror
Sub-genre puntentotaal: 13 +1=14
Waardering 2,5*'
https://image.tmdb.org/t/p/w1920_and_h800_multi_faces/d8D2RV5kB6Cih3Rbp41HOGONH8w.jpg
Broadway-toneelstuk uit 1926 met Walter Huston als "Dead-legs Flint" in de hoofdrol. Twee jaar later werd er door Tod Browning de stille film ‘West of Zanzibar’ van gemaakt, met Lon Chaney in de hoofdrol. Vier jaar later, mocht Huston het weer proberen in deze pre-code-film met geluid.
Flint is een wraakzuchtige rolstoel-gebonden man die met simpele goocheltrucs de plaatselijke Afrikaanse stam onder de duim weet te houden. Er is hem ooit onrecht aangedaan door Gregg, zo hij zorgt dat zijn dochter Ann tot haar 18 jaar in een klooster wordt vastgehouden, zodat ze schoon en puur blijft, en haar vervolgens dwingt tot drugsverslaving en prostitutie. Flint heeft twee niet al te snuggere sidekicks Fuzzy en Cookie er is de heupwiegende Portugese Tula in een sarong en niet veel anders en redder in nood dokter Kingsland. Blijkbaar was iedereen ook verslaafd aan iets...
Veel cruciale acties vinden buiten het scherm plaats...zoals je Ann ziet als kloostermeisje en dan weer als een wrak Haar degradatie wordt overgebracht door middel van expliciet (pre-code hé!) praten en vertellen over wat er met haar is gebeurd. De finale is ook afgekapt en zie je aan het einde alleen de chimpansee een amulet van Flint uit de as vissen. Oké het is een vroege talkie maar al dat praten nam ook het gevoel van toneelstuk niet weg! En als dan de voodoo-riten van de Afrikaanse stam ook nog eens werden geleend uit Browning/Chaney-film viel de film voor mij best tegen!
joolstein
-
- 10839 berichten
- 8927 stemmen
84 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 28+ 2 = 30 punten
13. African horror
Sub-genre puntentotaal: 14 +1=15
Waardering 4*'
“We say revenge is like a river, whose bottom is reached only when we drown.”
Gave Senegalese film die meerdere genres doorkruist, het begint in het door dictaturen, staatsgrepen, georganiseerde drugskartels en politiek geweld geteisterde Guinee-Bissau. Een trio huurlingen (Chaka, Minuit en Rafa) bekend als Bangui's Hyena's zijn ingehuurd om Felix, een drugsbaas van een drugskartel, en zijn voorraad goud het land uit te krijgen. Echter een brandstoflek doet ze stranden in Camp Baobab in de regio Saloum, Senegal.
Wat begon als actiefilm, begeeft zich naar thrillergebied en weet hier ook nog een bovennatuurlijke dreiging aan toe te voegen en dat alles met zijn voeten stevig in Afrikaanse geschiedenis, tradities en folklore. Hoewel de film slechts 85 minuten duurt, ontvouwt het verhaal zich in een energiek tempo dat nooit te snel of te langzaam is. Ik kan niet anders zeggen dat dit een Afrikaans juweeltje van een film was, waarin op vakkundige wijze een wraakverhaal wordt verweven met actie, thriller en lichte western en horror elementen! Er valt voor mij weinig te klagen...!
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
90 minuten
FTV: 2 punten (totaal: 34 punten)
Eigen rating: 1*
Ondanks de slechte recensies, wilde ik deze film toch zelf "ervaren". Helaas moet ik mij aansluiten bij de rest...dit was niet zo geweldig. 
https://image.tmdb.org/t/p/w780/ytFNWLX0F8U87x5M38tncFHLeZK.jpg
Een groep wetenschapsstudenten aan de universiteit onderzoekt de stedelijke legende van The Mole Man, een ex-patiënt die naar verluidt nog steeds binnen de muren van het Black Grove-asiel verblijft en de oorzaak is van de verdwijningen van degenen die binnenkomen. Wanneer leden van de groep studenten vermist raken, komen ze er al snel achter dat deze mythe reëler is dan ze dachten, waardoor ze spijt zullen krijgen van dit dertiende onderzoek.
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
Horrorchallenge Film 12:
The Eyes of My Mother (Film, 2016) - MovieMeter.nl
https://www.monsterfest.com.au/monsterfest/wp-content/uploads/2016/08/TEOMM-2-1200x675.jpg
Speelduur: 76 minuten
FTV (2 punten)
PUNTENTOTAAL : 24
Subgenre 73. Survival Horror
Themaklassement: 12 punten
Ik vond m verassend vermakelijk om te kijken en visueel met het zwart/wit vond ik hem sterker overkomen dan hij was. Er zaten wel zeker wat haken en ogen;) aan de verhaallijn wat ik zelf niet echt geloofden. Hoe kan je bijvoorbeeld jaren overleven zonder... zonder teveel te spoilen.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
13 Il Mostro di Firenze (Film, 1986)
88 minuten
FTV ( 2punten )
Puntentotaal : 24
Subgenre : 54. Mystery Horror
Subgenre klassement : 12 punten
waardering : 2*
https://mr.comingsoon.it/imgdb/locandine/big/5602.jpg
De film is gebaseerd op ware gebeurtenissen rond een seriemoordenaar die gedurende eind jaren 60, jaren 70 en begin jaren 80 in Florence huishield zonder ooit te zijn gepakt. Het verhaal wordt gezien vanuit het perspectief van een boekschrijver Leonard Mann die geobsedeerd geraakt door de seriemoordenaar. Helaas is de hoofdrolspeler een zeer saaie acteur om naar te kijken want het lijkt net een zombie die door het verhaal spartelt. De kills zijn erg matig qua uitvoering en steeds op dezelfde wijze uitgevoerd.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
92 minuten
FTV ( 2punten )
Puntentotaal : 26
Subgenre : 15. Animals & Nature attacks Horror
Subgenre klassement : 13 punten
waardering : 3*
https://i.ytimg.com/vi/2HQ5BzyudKI/maxresdefault.jpg
Over the top rampenfilm waarbij er een immense rattenplaag heerst en chaos brengen in een trein. Je ziet iets te duidelijk dat het niet echt lijkt en misschien ook wat te overdreven gebracht aan de kijker door een overdaad. Maar de film is wel voldoende onderhoudend waarbij het eerste deel beter is dan het tweede gedeelte. Wanneer ze op zoek gaan naar een geneesmiddel in een ziekenhuis wordt het wat minder en zeker de dramatiek die nadien volgt. 6/10
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4892 stemmen
Oeps 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.