Track of the Moon Beast (1976)

Alternatieve titel: Track of the Moonbeast

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Richard Ashe
met Chase Cordell, Donna Leigh Drake en Gregorio Sala

Archeoloog Paul wordt geraakt door een meteorenregen en een gedeelte daarvan komt diep in zijn hersenen terecht. Nu zal Paul bij volle maan transformeren in een gigantische hagedis! Zijn vriendin en een professor moeten hem tegenhouden voordat hij dood en verderf zaait!

avatar van maurice74
Man wordt door meteoriet geraakt en verandert in een monster (eigenlijk een man in een duikpak). Vreselijke kapsels, langdradige dialogen die nergens over gaan en kortom echt een van de meest stompzinnige films die ik ooit heb gezien. Een aanrader dus.

avatar van Mac Hammer Fan
Een vergezocht en infantiel scenario, ondermaatse vertolkingen, slechte fotografie, lachwekkende speciale effecten... Ultra low-budget. Wanneer de camera inzoomt op de maan zie je dat het gewoon een foto van de maan is...

Weirdo Wizzy
Prachtig die reacties bij die superslechte baggerfilms haha

Prachtig, die recensies. Is het niet Bernard Shaw die ooit zei dat het juist de slechte kritieken zijn die succesbepalend zijn voor een artiest. Nu moet ik ervan uitgaan dat bovengenoemde film geen kaskaraker is geworden, maar mede door de kritieken van de immer leerzame recensies van maurice74 en Mac Hammer Fan ga ik de film WEL bekijken. Hij is overigens verkrijgbaar in de Public Domain Sector.

avatar van otherfool
Tja, wat moet je ermee. Zo op die poster denk je: gaaf monster. Maar wat een tegenvaller dan als je slechts zeer sporadisch een man in een goedkoop pak ziet rondbanjeren. Combinatie van buitenaardse rariteiten en Indiaanse mythes levert niet geheel verrassend een zootje op. Inspecteur Johnny Longbone heeft het er maar zwaar mee...

1*.

avatar van Biglia
Kijken met MST3K commentaar; heerlijk!

avatar van Woland
Nee. Gewoon nee. Het enige leuke hieraan is de MST3K-versie kijken, het zou een kwelling zijn om deze film naturel te zien. Gewoon een hele slechte, niet spannende, onsamenhangende, goedkope, lelijk gefilmde, beroerd geacteerde low-budget prutfilm uit de jaren '70. Over een weerhagedis. Zonder de charme die sommige slechte films nog wel hebben (zie: Manos: The Hands of Fate, Plan 9 From Outer Space, Hobgoblins, Troll 2), misschien omdat het op bepaalde vlakken net iets capabeler is. Bij lange na niet capabel genoeg om het ook maar enigszins op een redelijke film te laten lijken, wel net capabel genoeg om het niet meer grappig te laten zijn. Tot ik die hagedis zag, of die 'transformatie'-scene, toen moest ik toch wel even grinniken. Die jaren '70 band was ook pijnlijk slecht. En saai, niet te geloven. Dit was echt werken om de film uit te kijken.

avatar van alexspyforever
Volkomen eens met Woland, het is dat ik aan een turkey challenge bezig deelneem anders zou ik hier geen tijd mee verdoen. Hier was dus totaal niets amusant aan.