Wake Up, Ron Burgundy: The Lost Movie (2004)

geregisseerd door Adam McKay
met Will Ferrell, Christina Applegate en Vince Vaughn

De rivaliteit tussen nieuwslezers Ron Burgundy en Veronica Corningstone is nog steeds in alle hevigheid bezig. Een groep dieven, bekend onder de naam "The Alarm Clock", probeert de waarheid naar buiten te brengen... wat dat ook mag zijn. Deze film is geheel samengesteld uit scenes die de film "Anchorman: The Legend of Ron Burgundy" niet gehaald hebben.

Grappig,

Vervolg van Anchorman..., wist ik niet. Ik dacht dat het was toegevoegd. Beide zijn in 2004 gemaakt/uitgebracht.

avatar van bioscoopzaal
Volgens IMDb:

This "alternate film" companion to Anchorman: The Legend of Ron Burgundy was compiled from dropped sub-plots and alternate takes.

Een soort Blue in the Face, eigenlijk.

avatar van Jordy
Je moet hier echt niet meer van verwachten dan een veredelde "deleted scenes"-extra. Ik heb een half uurtje gekeken, en behalve het feit dat Chuck D één of andere militante neger speelt (Burn Hollywood Burn vergeten, Chuck?) was het niets opzienbarends.

Jordy schreef:

Hoezo? Burn Hollywood Burn gaat juist over het feit dat negers vroeger in films allerlei slaafse onderdanige rollen moesten spelen.

avatar van Jordy
Burn Hollywood Burn gaat over het feit dat zwarten alleen maar voor stereotype rollen worden gevraagd, precies wat Chuck hier zélf doet.

Maar dan wel (in zijn ogen) negatieve stereotypen.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Heeft de film een release in Nederland?

avatar van as
as
Kijk maar in de videotheek.

avatar van danuz
Een film bestaande uit deleted scènes van het origineel. Geen vervolg, maar een vreemd parallel universum? Vind de flauwheid en doelloosheid van beiden films erg fijn en vond ook dit deel, wat eigenlijk haast abstract wordt door zijn vaak niet te rijmen plottwisten, een best goed 'vervolg'.

avatar van The_Game
Ik ben het niet echt eens om dit als een aparte film te doen. Toch is hij wel leuk om te zien, maar doe dit wel gelijk nadat je Anchorman gezien hebt. Zie dit als een extra lange deleted scene.

avatar van joe black
Ik heb de eerste gezien. hij was soms grappig en te bezien maar écht niet geweldig.

Ik heb een beetje schrik voor deze film...

avatar van AGoos
de 'film' wordt geredt door enkele briljante stukjes..maar voelt over het algemeen een beetje overbodig aan..

avatar van Apollinisch
Hmm nee, dit voegt weinig toe aan Anchorman. Echt een typisch gevalletje van mosterd na de maaltijd.

Ben vooral benieuwd wat mensen die Anchorman niet gezien hebben hier van vinden. Voor hen is het ongetwijfeld een onnavolgbaar spektakel dat qua abstractie slechts geëvenaard wordt door de werken van Pollock of iets als Umfeld.

Wat danuz zegt dus.

Erg matig.

Zeker na het origineel gezien te hebben té duidelijke outtakes en alternatieve scenes. In het begin merk je goed dat Appelgate en Ferrell nog helemaal niks met elkaar horen te hebben, zulke dingen zijn toch een beetje storend, vooral als je bedenkt dat het een sequel hoort te zijn.

Ook de leukste grappen zitten in de andere film, in dat opzicht hebben ze eigenlijk best goed werk gedaan. Enkel de scene in de wagen (I love you Ron Burgundy) kon ik nog echt smaken, de rest was soms aardig maar voegt inderdaad maar weinig toe. De Alive scene was zelfs doodgewoon vervelend.

Veel meer valt er ook niet over te zeggen, het idee is eigenlijk leuker dan de uitwerkng, hoewel dat ook al wel te verwachten was. Blijkt redelijk vermakelijk en een aardige curiositeit, maar een echt volwaardige film is het niet.

avatar van Dutchmeister
Slecht! Geen grappige momenten gezien. Eigenlijk wil ik er niet meer over kwijt.

avatar van wwelover
Eindelijk heb ik hem dan gezien, zag hem vandaag in de Fame staan in speciaal 3 DVD boxje van Anchorman dus meteen aangeschaft. Tuurlijk haalt deze film nooit het niveau van Anchorman, maar ik moet zeggen dat ik hem alsnog erg leuk vind. Het verhaal is niet zo speciaal maar de humor is nog steeds erg leuk. Zitten een paar briljante momenten weer in, zoals in de auto dat Burgundy steeds naast zich kijkt en de scene dat Brick op eens een geweldige militair blijkt te zijn. Zeker leuk om te zien. Ron Burgundy en zijn mannen zijn echte helden paar van de leukste filmkarakters ooit voor mij.

Iets minder dan het eerste deel vond ik.
Grappen kwamen minder over.
2,5 sterren

avatar van Corcicus
Niet al te best. Toch niet als sequel in elk geval; het was veeleer een collage met zelfs footage van de vorige film.

avatar van ArjanB1
Sommige stukken zijn hierin gewoon té geniaal. Zelf deze "film" is grappiger dan menig andere comedy die uitkomt

avatar van Ajax&Litmanen1
Overbodige film en dat zeg ik als een groot fan van Anchorman 1 en in iets mindere mate 2. Dit restmateriaal van deel 1 levert geen leuke film op, omdat je overduidelijk merkt dat alles aan elkaar geplakt is en dat een onleuk plot te simpel in elkaar geflanst is. Dit hadden ze beter als bonusmateriaal of als lange extended edition op de dvd van Anchorman 1 kunnen zetten. Is het dan helemaal niks? Ach, ik vind Ron Bungundy een geweldig personage, net als een hoop andere rollen, dus ik heb er best nog wel om kunnen lachen. De onderbroekenlol is toch ook hier wel leuk. Maar wel bij vlagen.