Blades of Glory (2007)

2,89

geregisseerd door Josh Gordon en Will Speck
met Will Ferrell, Jon Heder en Will Arnett

Tijdens de Olympische Spelen van 2002 voerden de Amerikaanse kunstschaatsers Chazz en Jimmy hun onderlinge rivaliteit zo hoog op, dat ze allebei voor het leven geschorst werden. De heren hebben toch een mogelijkheid gevonden om zich te kwalificeren voor de volgende Spelen. Echter, dat houdt in dat ze als een koppel moeten aantreden.

137 BERICHTEN 16 MENINGEN
Lekker luchtige komedie over 2 mannen die als koppel gaan kunstschaatsen incl. de bijbehorende spectaculaire stunts.

Verstand op nul dan is deze zeker wel het kijken waard!

Toch wel een aanrader om ooit eens gezien te hebben
gemiddeld, 3 sterren

avatar van chucknorris
hou normaal wel van dit soort onzinfilms, maar vond dit allemaal wel erg gemakzuchtig gedaan. Paar leuke geintjes, maar verder erg (cliche)matig uitgewerkt allemaal.

In zo'n zelfde genre vond ik bijvoorbeeld Dodgeball een stuk leuker.

avatar van Beloki
Wederom een leuke komedie met Ferrell. Niet zijn beste, maar als je van zijn humor houdt zeker een aanrader.

B.

Matige film met soms enkele leuke stukken in maar soms ook wat mindere delen.
De hoofd acteurs zie ik toch graag bezig maar ze acteerde soms toch wat zwak vond ik.
Verhaal was niet echt bijzonder en toch wat voorspelbaar.
Leuke film om eens te zien maar daar blijft het bij.
2,5 sterren

avatar van K. V.
Gisteren eens bekeken en vond de film op zich wel goed, maar als komedie een beetje aan de magere kant of misschien was de soort humor niet altijd echt m'n ding.
Eentje voor op een luie dag.

avatar van ArjanB1
Will Ferrell Classic.

avatar van Richard_Voorhees
Blijft een leuk Ferrell filmpje, al beschouw ik het niet als één van zijn classics. Daarvoor is het verhaal iets te onorigineel.

avatar van Friday the 13 th
Leuke film over ijsschaatsen.

Het verhaal zit goed in elkaar en de kunsten zijn mooi uitgevoerd. Bij momenten ook echt grappig - zeker de constante discussies en de opmerkelijke verschillen tussen de hoofdpersonages.

Maar soms iets te kinderachtig. De rivalen met de spionagetechnieken en hun listen op kop. Naar het einde toe gaat het ook allemaal iets te gemakkelijk. Al was de iron lotus dan weer een hoogtepunt.

avatar van david bohm
Lekker absurde komedie met Will Ferrell en Jon Heder die me met zijn onnozele blik deed denken aan Adje. Hoge grapdichtheid maar de grootste grap is eigenlijk het idiote scenario dat zich afspeelt in de wereld van het kunstschaatsen. Heb flink gelachen, zeker een aanrader voor Ferrell liefhebbers.

avatar van Angelo2
Matige comedie waar helaas weinig te lachen viel. Meer af en toe een glimlach en dat komt met name door de 2 hoofdpersonages die gewoon niet goed uit de verf kwamen. Will Farrel weet vaak in zijn films absurde types neer te zetten maar deze vond ik het minst geslaagd.De scenes op het ijs waren wel vermakelijk maar geen film die je nog een keer opzet al was het onderwerp kunstschaatsen wel weer leuk gevonden. Een krappe 5

avatar van witboek
Een verrassing en heb me kapot gelachen.

avatar van j0enne
Je kon echt niet normaal kijken naar Jon Heder, ik moest steeds denken aan 'Adje'.

avatar van soom
Hahaha hahaha hahaha. Ooh, hahaha.

Geweldig natuurlijk. Helemaal en vrijwel alles ademt een fantastisch gevoel uit. Ik dacht per abuis, dat Jon Heder met Amy Poehler getrouwd was geweest. Daartoe zat ik wel even raar te kijken, toen ik las dat het Will Arnett was.. Leuk verhaal, heerlijk. Tegenstelling tussen meneren Heder en Ferrell is mega. Heder is overduidelijk wat rustiger dan Ferrell, waardoor het ingetogener wordt. De rest houdt hem ook vrij kalm. Of hij moet van tevoren zijn voorgeschreven dosis medicatie hebben verhoogd voor een keertje? Ik weet het niet. Maar ik lag echt onder de tafel. Dat mag wel in het AD. Ik houd niet helemaal van Mr. Ferrell. Maar hier was het gewoon leuk, wat ik zag. Dat was goed. Heerlijk verhaalverloop, wat op een pakkende manier tot een einde gebracht wordt. Schaatsen wordt steeds moeilijker door alles wat er gebeurt hier, maar het blijft spectaculair. Tijdens de laatste paar scenes was ik verpletterd - de muziek en de beelden nagelden me heel erg vast. Fantastisch jaaa, dit is erg leuk!

avatar van VincentL
Blades of Glory

Pretentieloos vermaak. De film wil zich op geen enkele wijze meer voordoen dan hij eigenlijk is. Slappe humor, waar je eigenlijk best om moet lachen. Zegt dat dan meer over jou of over de film? Wie weet. Humor op het ijs, met af en toe een saai middenstukje.

De onwaarschijnlijkheid straalt natuurlijk van het geheel af. Er is dan ook een debiele situatie nodig waarmee een absurdistische sfeer gecreëerd wordt. Dit geheel wordt nog eens versterkt door de oversekste grappen en latente huppelkutjes die er verder in voor komen. Geinig, en behoorlijke onderbroekenlol. Toch heb je het na verloop van tijd wel gezien. Het einde is geen verrassing en de grappen spreken niet meer heel erg aan. Daarom ook gelukkig dat de film niet heel lang duurt. 4

Will Ferrell is vooral zichzelf. Best grappig. Hij is behoorlijk van het niveau Step Brothers. Dit geeft hem een vrij kinderachtig karakter, dat hij verder leuk invult. Zijn seksverslaving is wat in het overdreven doorgetrokken en had best wat minder gemogen. Maarja, je bent verslaafd of niet hè.
Jon Heder speelt een prima latente nicht. Ook hij is op zijn eigen manier grappig, vooral door zijn onnozele karakter. Heder vult dat karakter eigenlijk best goed in, aangezien bij hem de flauwe grappen grotendeels ontbreken, weet hij toch nog best grappig te zijn.

Het schaatsen ziet er allemaal behoorlijk gelikt uit. De juiste stunts geven het allemaal een pseudo-artistiek gehalte. De grote eindstunt is cinematografisch nog best goed in beeld gebracht met prachtige vliegende haren. Verder is er niet veel bijzonders te melden. Leuke muziek ook, die fijn afwisselend is.

Aardig, aardig. Niet heel memorabel, maar geinig om eens gezien te hebben.

avatar van Gang_Star
Hoewel ik het verhaal van kunstschaatsen niet al te interessant vind, is deze film mij zowaar nog behoorlijk meegevallen. Ferrell en Heder zijn redelijk op elkaar ingespeeld en spelen hun rollen dus ook naar behoren. Een aantal grappen waren leuk, maar het grootste deel was toch wel vooral behoorlijk flauw.

Grappige en vermakelijke film!

avatar van Antonev
Typische komedie waar je eens in de zoveel tijd gewoon zin in hebt. Het is geen hoogstaande cinema, maar het verhaal is leuk bedacht en Ferrell is weer erg geestig. Al met al een prima filmpje.