Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby (2006)

105 minuten / 121 minuten (unrated and uncut)

geregisseerd door Adam McKay
met Will Ferrell, John C. Reilly en Sacha Baron Cohen

Ricky Bobby (Ferrell) is een echte rebel in zijn sport en dat is NASCAR racing. Samen met zijn teamgenoot zijn ze nagenoeg onverslaanbaar, tot op een dag een nieuw onbekend team opduikt en zij de grootste rivalen van Bobby en zijn teamgenoot worden...

avatar van Vinokourov
Ik geef gewoon toe. Ik heb best wel moeten lachen om deze komedie. Het heeft een aantal 'awkward'-situaties, die door Will Ferrell en John C. Reilly prima vertolkt worden. Verder niet helemaal perfect, maar wel doorheen te komen.

avatar van Beloki
Niet de beste van Ferrell, maar wel weer een grappige. Leuke rollen ook voor SB Cohen en JC Reilly. Een lekker wegkijkertje, en pluspunten voor de eettafel-scene in het begin.

B.

avatar van Uier
Voor mij nog altijd een van de leukste comedies ooit. Wat een geweldige memorabele scenes zitten in Talladega Nights. De wisselwerking tussen O' Reilly en Ferrell is ook weer geniaal, net als de rol van Cohen. Dit is echt een film die ik om de zoveel maanden weer met evenveel plezier kan bekijken.

Daarom ook de volle 5* sterren.

avatar van bauwens
Briljant! Deze hele film is een ode aan de redneck.
Briljantste scenes zijn als Ricky vind dat hij kreupel is en als hij weigert "I like very thin pancakes" te zeggen." Geniaal!

avatar van dave
"Old man, I'm gonna come at you like a spider monkey!"

Reken een kwartier tot twintig minuten om de geschikte atmosfeer te vinden. Indien dat je lukt, is de resterende zit meer dan gezellig en volgen de grappen elkaar razendsnel op. Ferrell is voor het eerst echt lollig te noemen, maar toch lopen wederom andere acteurs met de pluimen weg. Met name Cohen en de grootvader zijn allebei onbetaalbaar. Alles wat ze zeggen doet schaterlachen, hetgeen merkwaardig is, omdat het over het algemeen erg flauwe humor betreft. Maar flauw is precies hoe de kip het best smaakt. De lengte van de film is vaak een puntje van kritiek, maar dit kon moeilijk verholpen worden. Het leeuwendeel van de kluchten steunt juist op hun taedieuze aard. Hoe langer ergens over geluld wordt, hoe beter het resultaat.

Hilarisch.

3,50

dave schreef:
"Old man, I'm gonna come at you like a spider monkey!"

avatar van sofripa
Van Ferrell is dit, naar mijn mening, de meest toegankelijke film. Zeker prima te hebben. De reactie van 'Dave' hierboven is verder een uitstekende beschrijving wat je in de film terugvind. 3 sterren van mijn kant

Dave, hoe oud ben jij? 80? Gewoon een lollig filmpje, maar zeker niet Ferrel's sterkste. Zijn gedrag is het eerste half uur bijzonder onprettig en de Redneck aanklacht ligt er te dik bovenop. Pas daarna ontdooit de film een beetje en kan het glimlachen beginnen. 2,5*

avatar van DiKKe_OsCaR
Normaal ben ik grote Will Ferrel film. Ook deze film weer een hoop onzin. Maar dit keer irriteerde ik me mateloos aan de karakters. Tegenvaller.

avatar van mikey
Helaas niet uitgezonden op zbz6

mikey schreef:
Helaas niet uitgezonden op zbz6

Eh dus wel, heb em vanacht gekeken

avatar van mikey
Een uur te laat heh

avatar van david bohm
Nee, deze komedie werkte niet zo goed voor me. Ondanks de cast met Ferrell, Baron Cohen en Reilly. Te flauw, niet echt grappige personages en veel te lange speelduur.

Redelijk goede komedie waarmee ik me wel heb geamuseerd.
Het speelt zich allemaal af in het wereldje van NASCAR, wellicht dat de film me daarom zo bevalt, als raceliefhebber.
De racebeelden en crashes zijn wel spectaculair, ook al is dit een komedie.

avatar van frolunda
Flauwekul waar ik nog regelmatig om kon lachen ook.En veel sterke songs op de soundtrack.

avatar van misterdhdh
matig filmpje, vond hem niet altijd grappig, duurde ook te lang voor mij. paar leuke scenes maar daar stopte het. casting was wel goed, einde voorspelbaar

2.5/5

Toch wel een leuke film met aardig wat grappige momenten. Het verhaal is natuurlijk te achterlijk voor woorden maar de uitvoering (met name de races en het gedoe erom heen) was gewoon leuk en hetzelfde geldt voor de cast en dan met name natuurlijk Will Ferrell (geweldig de scene waarbij hij zogenaamd in brand staat ) en John C. Reilly. De cast is eigenlijk best indrukwekkend en de meesten doen het ook leuk. De enige die ik juist vond tegenvallen terwijl hij normaal gesproken juist vaak grappig is was Sacha Baron Cohen. De film kijkt zich lekker weg en verveeld eigenlijk nergens. Alleen jammer dat ik deze film op TV gezien heb dus misschien ga ik hem nog wel eens pindakazen (dan wel de "unrated and uncut" versie) en opnieuw bekijken en krijgt hij misschien nog een hoger punt. Wat trouwens ook goed was, was de muziek met op het einde zelfs "Sepultura".

P.S. Leslie Bibb mocht er best wezen in deze film.

avatar van Ace Hanlon
Will Ferrell zal nooit een favoriet worden van mij. Deze film leek leuk te worden en als hij een uur korter was geweest was het dat misschien ook wel gebeurt, maar nu begon ik mij toch wel wat te ergeren aan de meeste acteurs. Het racen was eigenlijk het enige, dat het aanzien nog waard was. Het ergste vond ik nog dat die Cohen er ook aan mee deed. Had ik dat van te voren gezien, was ik er zelfs nooit aan begonnen.

avatar van Parisa
Deze film heeft heel wat humor per minuut. Het ging nergens over, nou ja, richting het einde wel. Maar het werd voor mij nergens te plat. Naar mijn mening deden alle acteurs het prima.
Veel komedies zijn een stuk slechter dan deze.

avatar van TimZor
Ben nooit zo een Ferrel fan maar deze keek toch wel erg lekker weg. Vindt wel de rol van Cohen erg leuk in deze film.

avatar van ILDIB
Waarom zijn al die films met ferrel zo flauw? Die onderbroekenlol is vreselijk slecht. De goede stukken zijn die waar er wat meer serieus danwel echt satire wordt gepleegd.

avatar van Kind.of.human
Tenenkommend flauwe humor, ben fan van will ferrell, maar vond dit helemaal niets.
Ben alleen blijven kijken omdat ik er 4 euro voor had betaald.

Voor de mooie graphics (racing scenes)...

avatar van Kondoro0614
Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby

Een komedie film over de Nascar sport in Amerika. Ricky Bobby is een professionele Nascar racer die door zijn vader werd bemoedigd om ook te gaan racen. Tenminste zo kwam het over. Wanneer hij oud genoeg was en een kans kreeg om in een Nascar te mogen racen werd hij professioneel. Maar goed, wat krijg je als je veel geld hebt? Een of andere trut hola die bij je komt voor het geld. Dat was ook in deze film te merken. En ook goed geacteerd door: Leslie Bibb. Door een ongeval werd hij helemaal gek en was een tijd uit de race. Want hij wou zo graag winnen van die verdomde Fransman!

Nee, Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby was verrassend toch een leuke komedie film die op vele momenten geinig was maar soms ook wat aan de mindere kant. De film vond ik toch erg gaaf door zijn race scene's die perfect werden geschoten. Will Ferrell speelt toch wel een geinig rol met een van zijn oude bekende acteur John C. Reilly. Deze twee heren zagen we ook al schitteren in Step Brothers en ook hier deden ze het wel leuk!

Het verhaal was soms wel wat slapjes. Maar, je vermaakte je wel onder het kijken van de film. Het concept de zogenaamde 'Nascar' is voor mij iets nieuws. Uiteraard heb ik wel eens eerder een film gezien met het zelfde concept alleen niet op een komedie manier. Toch staat Nascar mij wel aan want, ik vind het wel gaaf om te zien. Niet alleen de mooie meisjes die er rond lopen maar ook het racen, de crashes etc. Ik vond de film dus achteraf nog aardig leuk en zeker kijken als je van het racen bent gecombineerd met komedie! En dan vooral met dat foute accentje van Ferrel, haha lol!

avatar van DutchTakeshiro
Shake and bake!

Aardige komedie met Will Ferrell in de hoofdrol. De naam Ferrell garandeert dat er op zijn minst wat gelachen kan worden in een film waar hij inspeelt. Je moet wat met de man hebben: je vindt zijn manier van acteren grappig of juist helemaal niet. Ik ben in ieder geval altijd te bekoren voor een film waar de komiek in speelt. Ferrell is gewoon een kwaliteitsnaam in de komediewereld.

Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby is een film met een flinterdun verhaal en bizarre personages. De film moet het volledig hebben van Will Ferrell, John C. Reilly en Sacha Baron Cohen. Een erg herkenbare rol voor Ferrell: een man die alleen aan zichzelf denkt en denkt dat hij in alles de beste is. Het is te vergelijken met onder andere de film The Campaign. John C. Reilly en Will Ferrell zijn goed op elkaar ingespeeld en doen het altijd leuk samen. Gewoon een grappig duo.

Talladega Nights kent genoeg grappen en grollen om de kijker geïnteresseerd te houden. Een tikje aan de lange kant, zeker als je de unrated en uncut versie gaat kijken. Ferrell heeft zeker betere prestaties neergezet dan in deze film maar de man heeft in ieder geval de gave om mensen snel aan het lachen te brengen. Zijn stem en mimiek zijn twee hele belangrijke factoren die hem grappig maken. Talladega Nights is een fijne verstand op nul film. Als je er voor open staat dan valt er zeker wat te lachen. De film is sowieso interessant als je van auto's houdt, want die staan centraal in deze film.

avatar van jippie2010
Soms vind ik Ferrell geweldig, soms vind ik hem irritant. Kan er niet echt de vinger op leggen, want hij speelt regelmatig dezelfde soort rollen. Maar in deze film kon ik het gewoon niet waarderen.
Te flauw. *2.0 voor de moeite.

avatar van Lovelyboy
Normaal niet van deze films maar de 'gebed-aan-tafel' scene maakte een dermate indruk dat ik dacht toch eens helemaal proberen. En eigenlijk viel het me tegen. De film heeft ontegenzeggelijke een bepaalde swung en de acteurs doen hun best maar zo nu en dan lijkt de gang er toch wat uit te raken. Verder echt wel hilarische momenten en absoluut heerlijk de gek gezet met het typerende trailertrashvolk en de NASCAR. En zelfs Ferrel is nog wel te doen, over te doen gesproken, soduje die Leslie Bibb, en wat is Amy Adams schattig.

Filmpje om met een paar biertjes in je mik te zien. That's all.

avatar van Lovelyboy
Nu wetend wat het verhaal brengt en wat er komt, nog een keer geprobeerd. En vooral het verschil met wie je hem kijkt, de eerste keer met iemand wiens schoenen bijna opensprongen vanwege de gekromde tenen, nu de tweede keer met iemand die wel zeker de humor van bepaalde dingen inzag. En dat scheelt, dan raakt je in een bepaalde flow en is het best wel een humoristische film bij tijden en wijlen.

Opgewaardeerd van 2.5 naar 3.0.

avatar van tommykonijn
Eigenlijk kan ik hier heel kort over zijn: mocht je Step Brothers al vreselijk vinden, dan raad ik je aan Talladega Nights te mijden. Als je Step Brothers echter wél leuk vond, dan is er een reële kans dat je je hiermee wel gaat vermaken. Will Ferrell en John C. Reilly spelen namelijk soortgelijke typetjes en de hysterische humor die daarbij komt kijken moet je liggen. Ik ben er lang niet altijd fan van, maar van Ferrell kan ik het meestal goed hebben. Er waren meerdere scènes waarbij ik echt in een deuk heb gelegen en dat was toch alweer een tijdje geleden (ik heb bijvoorbeeld erg moeten lachen wanneer Ferrell voor de eerste keer crasht en ook wanneer hij in het ziekenhuis wil bewijzen dat hij nog steeds verlamd is ). Dat het verhaaltje van deze film verder volgens een formule verloopt die iedereen hier wel eens eerder gezien heeft is daardoor niet zo erg. Met Baron Cohen heb ik niet veel, maar zijn overdreven typetje was op zich nog wel op zijn plaats binnen dit circus. Ook leuk om Michael Clarke Duncan weer, net als in A Night at the Roxbury, voorbij te zien komen.