Ghost Town (2008)

Komedie / Fantasy

geregisseerd door David Koepp
met Ricky Gervais, Téa Leoni en Greg Kinnear

Als Bertram Pincus (Ricky Gervais) sterft, maar na zeven minuten wordt gereanimeerd, blijkt hij als hij weer wakker wordt over de gave te beschikken om geesten te zien. Een van hen (Greg Kinnear) probeert hem te strikken om het nieuwe huwelijk van zijn weduwe (Téa Leoni) te beëindigen.

Driello
Kende Gervais eigenlijk alleen van een kleine rol in night in the museum (of zo iets?). Toen al dacht ik: grappig kereltje, zou ik wel eens in een iets grotere rol willen zien. Gooede mimiek, goede vervelende kop en dictie. Maar nu ik Ghost town heb ik gezien moet ik toch concluderen dat een hoofdrol in een film wat mij betreft te hoog gegrepen is. Het is toch meer een acteur voor een grappige, droge en uiterst onsympathieke bijrol. En daar heb ik dan het manco te paken: hij speelt hier een personage waarvoor je gaandeweg een soort sympathie moet ontwikkelen. En dat lukt gewoon niet.
Grappig bedoelde film (die het soms ook wel even is) die helaas weer ontaard in drama.
Onwaarschijnlijke (bijna) romance, onwaarschijnlijke break-up van de dame met haar aanstaande. Het barst van de elementen die de geloofwaardigheid geweld aandoen. Tenminst, waar het gaat om het kunnen meegaan in de gebeurtenissen. Toch nu en dan moeten lachen om Gervais. Daar dan maar de punten voor geven. Zou die man wel eens in een Engelse productie, met goede acteurs willen zien als sikkeneurige leiding gevende of zo..........

avatar van witboek
Na een tijdje geen films gezien te hebben vond ik deze film leuk en soms grappig.

avatar van rep_robert
Vooral de eerste drie kwartier is erg leuk en zijn de droge, cynische opmerkingen van Gervais een lust voor het oog. Ook Kristin Wiig is erg leuk als kurkdroge chirurg, op dit soort momenten hoef je de film gelukkig ook niet serieus te nemen.
Het is blijkbaar lastig om de gehele film grappig te zijn, want het tweede gedeelte ontaard in een simpele romcom waarin de verassing verdwijnt en het vooral op de sentimentele tour gaat.

avatar van moviemafketel
Ik heb soms echt dubbel gelegen. Gervais vind ik dan ook een briljant Komedie-acteur. Wat hij met zijn loser-kop overbrengt is meesterlijk. Het stukje met de hond haha, classic !
Verder is het een voorspelbaar romkommetje, maar het wordt nergens ergerlijk. Een komische variant op The Sixth Sense. Prima om eens gezien te hebben.

avatar van Bottleneck
Weinig aan toe te voegen, Gervais is altijd geweldig. Jammer dat hij niet aan het script heeft geschreven anders was het ongetwijfeld scherper en grappiger geweest. Desondanks een leuk filmpje met een paar grappige uitschieters.

floriaan97
Grappige en onderhoudende film!
Ricky Gervais is weer erg goed met zijn scherpe opmerkingen en vermoeide mopperkont act.
Het verhaal is leuk verzonnen en deze film is zeker een 2e keer te kijken.
Greg Kinnear doet het ook prima en de muziek is ook goed.
Weinig minpunten, misschien wel wat voorspelbaar en iets teveel drama voor mijn smaak.
Goeie film!

avatar van RuudC
Na twintig minuten zonder zelfs maar een glimlachje afgezet. Ik wil Ricky Gervais echt nooit meer op tv zien.

avatar van Roger Thornhill
Misschien dat veel mensen Ricky Gervais al kennen vanuit The office (hoewel dat voor verrassend veel mensen hier ook níét zo blijkt te zijn), maar zelf ben ik in ieder geval blij dat ik die serie indertijd geheel links heb laten liggen, want zo was hij voor mij nog een geheel "frisse" verschijning. En dat blijkt voor mij zeer goed te hebben gewerkt, getuige het grote aantal malen dat ik heb moeten lachen, bijvoorbeeld om zijn hilarische geïrriteerde reacties op de standaardvragen bij zijn opname in het ziekenhuis. Hoewel hij een in de anale fase vastgeroeste eikel is vind ik hem niet onaangenaam om naar te kijken, en terwijl Greg Kinnear en Téa Leoni geen van beiden favoriete acteurs van mij zijn doen ze het hier uitstekend, dus hun "driehoeksverhouding" komt prachtig uit de verf, en ook de bijrollen vallen niet uit de toon (zoals in de scène waarin Gervais van de chirurg over het verloop van zijn narcose hoort). Een geweldig leuke film waarvan de voorspelbaarheid van het einde me echt totaal niets uitmaakte.

Ricky Gervais vind ik heel erg leuk in "The Office" en "Extras", maar ik heb nou nooit echt het gevoel gekregen dat het ook een goede acteur is. In beide series speelt hij een erg vergelijkbare rol. Of eigenlijk heb ik niet eens zo het gevoel dat hij speelt. Het voelt meer alsof hij gewoon zo is. Dus wat moet hij dan in een gladde Amerikaanse produktie? Daar kan hij toch onmogelijk grappig zijn, zoals in de twee Britse tv-series. En dan ook nog eens zo'n Amerikaans niemendalletje met een lekker lopend verhaal zonder enige pretenties. Perfect voor in het vliegtuig waar je niets mist van de film als de stewardes komt vragen of je koffie of thee wil.

Dat zijn de vooroordelen die ik in het begin van de film nog had en die daar nog enigszins bevestigt leken te worden. Maar gaandeweg de film veranderde mijn beeld. Ricky Gervais is wél grappig in deze film. En de film is ook eigenlijk best leuk. Niet spectaculair, maar wel een prima feelgood movie. Een goede vertegenwoordiger van het genre en geen straf om hem t.z.t. nog eens te zien.

Grootste verrassing die ik het laatste half jaar heb gezien. Bere grappig en ook nog eens met een stukje drama/gevoel. Super!!!

avatar van Pazmaster
Niet echt lachen gieren brullen en het hele geesten gedoe is niet echt origineel te noemen, bovendien loopt het behoorlijk volgens boekje. Toch is de sfeer wel aardig , wordt er leuk gespeeld en moest ik af en toe wel ff grinniken. Daarom net aan n voldoende.

Jaren geleden keer gezien, en gewaardeerd met vier sterren. Gisteren nog eens bekeken en destijds iets te hoog ingezet, eigenlijk. Niettemin heel redelijke film, als je er voor in de stemming bent(zoal ik blijkbaar de eerste keer) zelfs behoorlijk goed. Romantische komedie met Gervais in een mooi ingetogen en doeltreffende hoofdrol als een tandarts die ook al dead people ziet. Leoni, niet de allebeste actrice, is hier heel aborable en geloofwaardig. Greg Kinnear levert de beste acteerprestatie in een moeilijke rol, vergelijkbaar met die van Richard Dreyfuss in Always, maar in tegenstelling tot hem toen treft Kinnear hier wel de juiste toon. Al met al geen film van de schaterlach maar meer van de voldane glimlach. Iets te moralistisch misschien, maar toch prettig om te zien, zeker met de kerst in aantocht.

avatar van frolunda
Sterk tussendoortje dat het vooral moet hebben van de goede acteerprestaties.Vond zowel Gervais als Leoni het erg goed doen.Ben niet zo'n fan van Kinnear maar ook hij vulde zijn rol naar behoren in.
Het verhaal bood verder niet al te veel verrassingen maar was onderhoudend genoeg om de aandacht constant vast te houden.
Gewoon een leuke film die op het einde zelfs nog wist te ontroeren.

avatar van joeygamer2
Zeer goede film! Aardig grappig en ook goede drama! Goed bedacht verhaal. Zeer leuke film om te zien . Ik zou hem echt aanraden!