Ghost Town (2008)

Komedie / Fantasy

geregisseerd door David Koepp
met Ricky Gervais, Téa Leoni en Greg Kinnear

Als Bertram Pincus (Ricky Gervais) sterft, maar na zeven minuten wordt gereanimeerd, blijkt hij als hij weer wakker wordt over de gave te beschikken om geesten te zien. Een van hen (Greg Kinnear) probeert hem te strikken om het nieuwe huwelijk van zijn weduwe (Téa Leoni) te beëindigen.

avatar van tukkerstein
Saaie film, script boeit niet en is voorspelbaar en de personages zijn irritant. Ricky Gervais vind ik een bloedirritante acteur, en in deze film is hij nog een graadje erger, wat ongelooflijk ongrappig is deze man in de rol van een overdreven negatieve oude kerel. Keek verder toch wel lekker weg, en het einde is leuk en maakt de film verder een beetje belachelijk.

Vond de film erg tegenvallen door het onsamenhangende script en gebrek aan humor. Ik ben een fan van The Office en wat Ricky daar laat zien is van een ander niveau. Zijn Britse humor lijkt niet te werken in een Amerikaanse film. Buiten dat is zijn karakter in de film buitengewoon onaangenaam. Scenes met de chirurg zijn grappig bedoeld maar waren die totaal niet. Helaas, 2 sterren. Voor de mooie manier van filmen en de muziek. Meer zit er niet in.

avatar van Observator
Erg grappige komedie. En dat hebben m'n huisgenoten waarschijnlijk ook gehoord... Moet je wel van Gervais houden.

Geen vunzigheid, geen makkelijke grappen. Gewoon "normale" mensen, droge karakters. Jammer dat de film af en toe wat inzakt, voor een komedie dat ook niets meer wil wil zijn dan een komedie met drama elementje, waar niets mis mee is. Verliest daardoor net wat niveau, wat een Darjeeling Limited (wat ik nog steeds een van de betere Amerikaanse pure komedies vind) wel weet vast te houden en daardoor uniek in zijn soort is, en verzandt daardoor net te veel in clichés.

Maar entertainend genoeg, heb me bijzonder goed vermaakt. Bizarre irritant/grappige scène met die vrouwelijke chirurg, waar ze hem niet laat uitpraten. Sterke timing.

avatar van Observator
Observator schreef:
Verliest daardoor net wat niveau, wat een Darjeeling Limited [...] wel weet vast te houden.

Behalve komedie raakt deze vergelijking kant noch wal btw.

avatar van Zizzo
tukkerstein schreef:

sluit me hierbij voledig aan.

avatar van DonOswaldo
Lekkere droge komedie!

Uiteraard vaak erg voorspelbaar, maar daar gaat het me hier niet zo om. De grappen waren wel leuk, alleen naarmate de film groeide werden de grappen steeds minder, wat me nogal teleurstelde.

Qua acteerwerk is het oké, maar ook niet meer. Moet wel zeggen dat Ricky Gervais de perfecte look heeft, voor iemand die een enorme klootzak is/moet spelen.

Ik vind het wel mooi hoe ze ondanks het weinige fysieke contact in de film (behalve de mond-op-mond beademing ) ze toch een romantische teint aan de film hebben kunnen geven. Het einde hadden ze er weliswaar wat meer 'input' in mogen leggen.

avatar van MovieHolic
Geweldig vermakelijke film... geen shitload aan humor maar meer met gevoel gespeeld xD. Zoals dat stukje met dat prijskaartje wat nog aan zijn blouse hangt hahah. En dat eeuwige gestoor van die Greg xD En wat een "geniaal" einde ^^
Ik raad hem aan als je al die afgetrapte humor beu bent.

avatar van Bubblez
Jammer dat Ricky Gervais hierin de hoofdrolspeler is. Ik ken de acteur niet van andere films of series, maar ik vind het een hooguit irritante verschijning. En zeker niet geschikt voor een hoofdrol als deze. Eerlijk gezegd viel het me op dat 'ie erg nichterig is, met als eerder gezegd de geëpileerde wenkbrauwen, maniertjes, houding etc. Hij blijkt het overigens in 'reallife' niet te zijn.
De film vond ik zwak. Een wel aardig verhaal, maar stijgt qua originaliteit niet uit boven films als Chances Are en Just Like Heaven. Humoristisch vond ik 'm in ieder geval niet. Jammer.

Ben hem nu al 45 minuten aan het bekijken en ben nog altijd aaan het wachten op een eerste grap. Ricky Gervais was geweldig in "The Office" maar in een speelfilm komt hij niet tot zijn recht. Téa Leoni (flut actrice trouwens) vind ik ook niet geschikt voor deze film want deze vrouw heeft gewoon niets grappigs. Het verhaal slaat nergens op (is ook zeer flauw) en zoals eerder al gezegd valt er gewoon niets te lachen. Ik zal deze film nog effen aankijken maar ik ben bang dat ik hem over een aantal minuten zal afzetten want ik kan mijn tijd beter besteden aan leukere dingen.

Toch nog uitgekeken en het laatste gedeelte van de film is nog enigszins te pruimen. Dan verandert de film van Komedie (hoewel hij niet grappig is) meer naar drama.

avatar van timburton
Wat een leuke film! Terwijl de meeste hier het er duidelijk niet mee eens zijn. Ik vond de komedie uiterst realistisch. Ja, echt. Nee, de geesten natuurlijk niet. Maar de dialogen... Prachtig! Kom je niet vaak meer tegen in commerciële New Yorkse films. Had een beetje een cliché einde, maar het acteerwerk van Gervais maakt veel goed. Ik heb ook altijd een enorme hekel aan zogenaamde onaantrekkelijke ''geeks'' in Amerikaanse films, terwijl je eigenlijk gewoon ziet dat het een knape acteur/actrice is. Bij Gervais kwam in ieder geval een realistische neuroot naar voren. Kortom: een erg leuke familiefilm, die zéker de moeite waard is!

Ralf81 schreef:
Heb het eerste half uur gekeken en hem daarna afgezet, misschien dat de film na 30 minuten pas op gang komt?

Ja.

avatar van DiKKe_OsCaR
Bovengemiddelde romantische komedie. Zeker een paar leuke, droge en goede grappen. Ik heb in ieder geval een paar keer lekker moeten lachen, en dat gebeurt me te weinig bij films. Cliché einde, maar dat maakt bij een film als dit toch helemaal niets uit!

Goede 3,5*.

Heb deze film eind december vorig jaar bekeken en toen vond ik er maar bitter weinig aan. Maar vandaag heb ik hem herzien (ze zenden hem namelijk regelmatig uit op film 1) en toen beviel hij mij een stuk beter. Eerlijk gezegd vond ik hem best leuk. Ricky Gervais was best aardig (natuurlijk is hij in de serie "The Office" veel leuker) en ik heb ook nu regelmatig moeten lachen om hem. En de door mij afgezeikte Téa Leoni was niet eens zo slecht in deze film. Ik heb zelfs op het einde toen Pincus de geesten ging helpen een traantje moeten wegpinken. Ik zal zal daarom mijn punten verhogen van een 1 naar 3 want de film kijkt zich best goed weg.

avatar van Fran
Ik moest wel erg lachen om deze film. Lekkere droge humor zat er in. Het is eigenlijk een tijd geleden dat ik zo gelachen heb om een komedie. Ricky Gervais is zeker een humoristische acteur,

Het romantische gedeelte zit er wel bij maar komt niet echt uit de verf. Ik voelde meer een vriendschappelijke klik tussen de twee hoofdpersonen dan dat er een romance zou bloeien tussen de twee. Volgens mij was dat ook niet echt de opzet in deze film en ging het puur om de humor.

Het meer serieuzere boodschap achter deze film geeft deze komedie toch iets extra's en bijzonders. Hoe hij de overleden mensen uiteindelijk toch helpt en de lessen die hij daaruit leert vond ik ook wel een mooi verhaallijn.

avatar van notorious_kim
minder goed als verwacht, of misschien had ik gewoon een heel andere film verwacht, dat kan ook. Maar ik vond hem eerlijk gezegd een beetje saai.
De grappen vond ik niet altijd even geslaagd, en vaak vond ik het hoofdpersonage zelf irritant, waardoor ik geïrriteerd werd in het bekijken van de film.
Voor mij niet meteen een aanrader, eentje voor in de grote groep van middelmatigheden.

avatar van Aapje81
Hele leuke film. Vooral in het eerste deel heb ik best kunnen lachen en het acteerwerk is best goed maar over zijn geheel genomen stijgt dit niet boven de middelmaat uit. Desondanks is het wel de moeite om een poging te wagen want af en toe lachen lukt hier wel mee.

Redelijk.

avatar van Justinw
Redelijk,

Niet echt een super komedie. Te standaard op veel gebieden. Beetje rom/com achtig. De cast doet het opzich aardig. Gervais en Kinnear doen het gewoon goed. Tay Leoni is altijd wel leuk om naar te kijken.

Maar de humor was niet altijd super. Wat te makkelijk allemaal. Zaten wel leuke dingen in maar nooit echt krom gelegen.

Desalniettemin blijft dit makkelijk wegkijken, en is gewoon leuk voor 1 keer.

avatar van bawimeko
In z'n genre een heel puike film! Gervais moest zich duidelijk inhouden (want: Hollywoodfilm), maar z'n humeurigheid is bijna verfrissend. Leuke cast; ik vind zowel Greg Kinnear als Tea Leoni grappig.
Als je van "Groundhog Days" houdt is dit een aanrader!

avatar van Niriath
Ondanks het gebrek aan originaliteit en weinig bijzondere verhaallijn vind ik dit zo`n ontzettend mooie film.

De typisch Engelse humor (en de paar mislukte pogingen), de niet heel erg standaard romance, de paar traantjes die ik op 'het' moment moest wegpinken (ben dan wel overgevoelig tijdens films) en de ontzettend mooie muziek gedurende het hele ding maken toch dat ik deze film keer op keer kan kijken

avatar van missl
film begint grappig maar vloeit dan langzaam over in sentimenteel drama, nog wel prima om te zien maar ik had me iets anders voorgesteld.

avatar van aburex
Komedie? heb er toch niet veel kunnen om lachen. Deed me eerder denken aan Ghost Whisperer (vooral op het einde). Wel aardig gespeeld

avatar van yeahgot2be
Speelt de zanger Ne-Yo er ook in ??

Wat je leuk of goed vind is een persoonlijke zaak. Het IS een goede of het IS een slechte film als iemands persoonlijke mening vind ik aanmatigend. Jouw eigen belevenis telt. Ik heb genoten van Ghost Town. Vond het een frisse film met goede en verrassende dialogen en prima acteerwerk. De humor stond me aan. Had nog nooit van Gervais gehoord maar ga zeker meer van hem bekijken.

avatar van Drezic
aburex schreef:

Wat? Je denk ik de verkeerde film voor je...

avatar van Drezic
Grappig Flauwe maar leuke momenten. Slim dat ze een Brit voor de hoofdrol hebben gekozen.

avatar van jna blauw
Slechte film... Er zitten zelfs mensen tussen die 5 sterren geven voor deze rotzooi...
Oftewel... dan heb je echt geen filmkennis!

In vond deze film goed in elkaar zitten qua uitwerking en opbouw én een aardige (diepzinnige en waardevolle) boodschap hebben.
De humor is apart en veelal droog, subtiel, niet platvloers, met af en toe doordenkertjes. De scene waarin de tandarts met zijn arts spreekt en probeert de waarheid te achterhalen vind ik echt geniaal in elkaar zitten en tevens een flinke steek onder water geven.
Absurde dingen, zoals het gedoe en het gekeuvel rondom (het gebit van) de mummy vond ik ook erg grappig. Alles komt op een leuke manier bij elkaar.
De karakters komen dichtbij, zijn menselijk en vol met onvolkomenheden. De situaties waarin ze terechtkomen (of over zich afroepen ) ontwikkelen zich soepel. De opbouw hierin is uitstekend gedaan en geloofwaardig.
Voor mij was het een hele leuke film en een ruime 3.5 waard.

jna blauw schreef:
Oftewel... dan heb je echt geen filmkennis!

Nee, dan heb je een andere smaak, is mijn mening.
Wat zijn je argumenten die tot je oordeel over deze film hebben geleid? Dat wordt mij niet duidelijk uit jouw 2 regels hierboven.

avatar van Thomas83
Verrassend leuke film en regelmatig erg grappig. Ik keek hem vooral vanwege Gervais eigenlijk, en die is dan ook weer goed. Al werkt zijn manier van spelen beter bij zijn personage in The Office. Maar blijft echt een komisch talent. Meerdere van de bijrollen in de film vond ik ook heel aardig. Vooral van Wiigs personage had ik wel meer willen zien. Ze was echt hilarisch.

Vond Gervais' personage wel wat al te overdreven sociaal onbeholpen en dat romantische verhaallijntje vond ik helemaal niks en het niveau van de film wat omlaag trekken. Was wat voorspelbaar en simpel uitgewerkt allemaal, en wat ook niet helpt is dat ik Leoni totaal niet charmant of aantrekkelijk vind.

Het sentimentele en ook wat moralistische deel van de film dat tegen het einde vooral naar voren komt doet ook echt onder voor de humor, maar het raakte me zowaar nog toen Pincus de geesten ging helpen. Wel wat toevallig dat wat van de personages in de film elkaar net blijken te kennen en hulde voor de verrassingen die er toch nog aan het einde worden gegeven. De soundtrack is ook de moeite waard. Best onderschatte film eigenlijk.

avatar van DragQueen
Toch een film, die in aanmerking komt voor een voldoende. Gervais zit best aardig in zijn rol. Het verhaaltje is verder simpel, maar leuk bedacht. Onderhoudende Komedie. 3 Sterren.

Fan van Ricky Gervais.. als komediant. In The Officie UK is hij ook geweldig.. Na Ghost Town en The Invention of Lying te hebben gezien ben ik tot de conclusie gekomen dat ik hem niet prettig vind acteren.

2,5 voor de moeite