Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Ghost Town (2008)

Komedie / Fantasy

geregisseerd door David Koepp
met Ricky Gervais, Téa Leoni en Greg Kinnear

Als Bertram Pincus (Ricky Gervais) sterft, maar na zeven minuten wordt gereanimeerd, blijkt hij als hij weer wakker wordt over de gave te beschikken om geesten te zien. Een van hen (Greg Kinnear) probeert hem te strikken om het nieuwe huwelijk van zijn weduwe (Téa Leoni) te beëindigen.

avatar van Ralf81
Heb het eerste half uur gekeken en hem daarna afgezet. De keren dat ik dat deed zijn op één hand te tellen, maar ik kon geen reden bedenken waarom ik deze film zou moeten afkijken. Verhaal boeide me eigenlijk geen moment, misschien dat de film na 30 minuten pas op gang komt?

avatar van lykathea
De film blijft tot op het einde na op hetzelfde, uitstekende niveau zitten.

avatar van RodneyS
1 van de betere komedies die ik in tijden heb gezien. Het verhaal lijkt heel cliche, maar het is erg leuk uitgewerkt en heb best wat origenele grappen gezien. De film wist me ook wel te ontroeren.
Met het prima acteerwerk is dit toch wel een film die je eens moet kijken.

avatar van Fryce
Grappige leuke film. Ik hou wel van die droge brit, het verhaal had wel iets maar werd helaas weer in de gebruikelijke mal voor dit soort romantische comedy's gegoten, beetje jammer.

"Ghost Town" is een leuke komedie
Met name door de norse en zure houding van Ricky Gervais als verveelde en gefrustreerde tandarts is de film behoorlijk te genieten.
Naar mate de romantische komedie vordert ontstaat er zelfs meer warmte zodat de oppervlakkigheid van een standaardkomedie een beetje verdwijnt.

Goed te doen!

avatar van Bla
Bla
Vaak in lachen uitgebarsten, die Ricky Gervais is briljant. Rest van de acteurs deden het ook zeer goed! 4*.

avatar van james_cameron
Ouderwetse en hier en daar wat oubollige romantische komedie, die door de leuke cast en het sympathieke script toch de moeite waard blijkt te zijn. Het begin van de film is wat flauw en Gervais teert nog steeds een beetje op zijn vroegere personages, maar al snel wordt de juiste toon getroffen en blijkt ook Gervais een aangename hoofdrolspeler. Tegen het einde weet de film zelfs te ontroeren. Absoluut niet vernieuwend en ook binnen het genre voegt het weinig toe, maar de film is warm, grappig en onderhoudend.

avatar van kanjertje
Mooie en erg 'geestige' film.
Aanrader !

avatar van jpbols
Wel aardig als romantische komedie met net een beetje meer diepgang ik heb me niet verveeld.

avatar van grandpa
hele leuke film, we hebben er met plezier naar gekeken en ons geen seconde verveeld.

avatar van the new guy
Valt erg op dat mensen die commentaar geven bij deze film, dat alleen doen als ze hoog gestemd hebben.

Vond het best een leuke film, aardige grappen, soms alleen te langzaam. Erg voorspelbaar maar niet irritant.

Leuke film met goede grappige momenten en Ricky die weer los gaat. Ondanks het voorspelbare uitgangspunt is het een prima film geworden.

avatar van wwelover
Concept is niet origineel en de film is behoorlijk cliché. Toch is het een prima film om naar te kijken, tenminste voor tussendoor is het wel te doen. Het is allemaal erg voorspelbaar, maar dat kun je wel verwachten van te voren bij dit soort films. De muziek vond ik wel geweldig, een paar hele mooie liedjes. Binnenkort maar even opzoeken. Het acteerwerk is leuk, maar niet bijzonder. Wel leuk om Billy Campbell van The 4400 weer eens te zien.

Heel grappig en ook lekker wat romantiek ertussen. Mooie muziek erbij en het is een leuke film! Zeker een aanrader

avatar van Elineloves
Aardige film waar af en toe een paar flauwe, maar leuke momenten inzitten.

avatar van vph1272qm
erg leuke film, niet geheel bijster origineel, maar Ricky Gervais is erg leuk en Téa Leoni is weer heerlijk, wat een leuke vrouw toch.....

avatar van M.Goodkat
erg leuke film met wel veel clichés

avatar van boemboem27
simpel nietszeggend filmpje van 13 in een dozijn .
op geen enkel punt komisch,maar ja als tydverdrijf vooruit dan geef ik 1,5 ster.

avatar van Najade
Halverwege de film uitgezet. Ik kon Bertram Pincus (Ricky Gervais) echt niet uitstaan, met z'n klote houding en zn geepileerde wenkbrauwen! Film is ook echt niet boeiend tot zover ik het heb gekeken.

Mooie tragi-komedie die soms ontroerd en soms confronteerd. Mooi neergezet met goede acteerprestaties. De film komt soms langzaam op gang en had op sommige punten wel iets vlotter mogen zijn. Degelijke goede film waar niemand zijn tijd mee verdoet. Ik heb me in ieder geval behoorlijk geamuseert. Deed me denken aan een andere film, ben alleen vergenten welke?

Nancy1980
tja, op zich een leuk verhaal, maar heb eerder een film met dit ondewrp gezien, vondt deze er niet uitspingen, vindt de acteurs echt super irritant, op de vrouw na dan.
heb hem afgekeken, maar hij boeide me niet echt helaas.

avatar van OlafK
Aardig tussendoortje. Als komedie is Ghost Town echter niet volledig geslaagd.

Vooropgesteld: wat heeft die Ricky Gervais toch een heerlijke rotkop! Die gozer straalt één en al irritantie uit; geweldige acteur! En ook hier is zijn rol bij vlagen echt heerlijk om naar te kijken,

Het probleem zit hem in de woorden 'bij vlagen'. Ghost Town is namelijk een uitermate vermakelijke film, maar weet zijn niveau niet altijd goed vast te houden. Het begin is erg sterk, maar gedurende de film, zakt deze ook steeds meer weg. Jammer, want er had wat dat betreft meer in gezeten. 2,5 ster.

Had meer verwacht van deze film maar vond m erg tegenvallen. Niet erg geslaagd als komedie maar prima voor de regenachtige zondagmiddag bij gebrek aan beter...

avatar van barcam
Zeer mooie film met uitstekende acteurs en goed verhaal.

avatar van Dawn93
Nee vond het een slecht verhaal zaten sommige stukken in die wel grappig waren maar die waren ook op een hand te tellen. Als je niks beters te doen heb en geen andere films meer hebt zou ik hem gaan keiken maar keik eerst of je echt niks beters hebt

avatar van m1701
Vond het erg saaaaaiiiiii
"Over her dead body " vond ik wat het idee betreft beter.
Dit verhaal verliep erg traag en dan ook vooral het begin.

Téa Leoni maakt de film nog een beetje leuk.
Niets bijzonders (niet goed niet slecht)
daarom 2,5*

Ik vond hem helemaal niet saai, juist vervrissend. Leuk verhaal en goed geacteerd! Het kijken waard.

avatar van The Caped Knight
Deze film is me erg goed bevallen. Ricky Gervais zet een personage neer dat mij erg aanspreekt. Leuk van begin tot eind!

avatar van Yamato
Tsja, Ricky Gervais redt de boel wel erg hoor. Eigenlijk een heel middelmatig script maar door zijn acteerwerk dat niet eens zo zeer sterk valt te noemen maar meer gewoon heel leuk om naar te kijken is is deze film toch heel goed uit te houden. Veel clichés ook maar dat mag de pret niet drukken. 3,5*

avatar van MindFucker
Ricky Gervais is baas !