• 8.254.945 stemmen

Anchorman 2: The Legend Continues (2013)

Komedie | 113 minuten / 143 minuten (extended version)

Genre: Komedie

Speelduur: 113 minuten / 143 minuten (extended version)

Alternatieve titel: Anchorman 2

Geregisseerd door: Adam McKay

Met onder meer: Will Ferrell, Steve Carell en Paul Rudd

Releasedatum: 27 maart 2014

Plot Anchorman 2: The Legend Continues

"It's kind of a big deal"

Nu de jaren '70 achter hen ligt, kruipt de topverslaggever van San Diego, Ron Burgundy, terug achter de newsdesk samen met zijn vrouw en collega Veronica Corningstone. Samen met weerman Tamland, de verslaggever op locatie Brian Fantana en sportverslaggever Champ Kind, hebben ze het wederom moeilijk om stijlvol te blijven terwijl ze snel bekendheid verwerven bij de 24-uurs nieuwszender van New York.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Mack Tannen

avatar van PSV.

PSV.

Na 60 min afgezet .

de 2 sterren zijn voor Will Ferrell , kon ik nog wel om lachen de rest totaal niet grappig maar irritant...

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2074 stemmen

Het origineel pas een jaar geleden voor het eerst gezien en ik vond 'm erg leuk. Ik keek vanaf dat moment ook wel uit naar dit vervolg, maar door de annulering van de bioscooprelease heb ik hem nu pas gezien.

Deze film doet eigenlijk de eerste film nog eens dunnetjes over, alleen dan net wat anders. Op zich is dat misschien ook wel het beste. Bij een compleet andere aanpak bestaat er immers het risico dat de film niet aanslaat bij de fans van het origineel. De herkenbaarheid is sowieso altijd iets dat me wel bevalt bij dit soort sequels.

Will Ferrell heeft geen enkele moeite om zijn bekende typetje weer precies zo neer te zetten als dat hij in 2004 deed. Maar dat compliment geldt eigenlijk voor het complete nieuwsteam. Zodra de groep weer bij elkaar is, duurt het niet lang voor ik de eerste lach niet kan onderdrukken. Steve Carrell is, net zoals in de voorganger, weer de absolute held van Anchorman 2. Brick hoeft alleen maar zelf te lachen en ik lig al plat. Zijn conversaties met zijn love interest zijn ook stuk voor stuk geweldig, met zijn 'date' als hoogtepunt. Christina Applegate is wederom een aangename verschijning en de schat aan cameo’s is opnieuw geweldig. Het massagevecht is nog niet eens zozeer grappig, als wel erg vet om naar te kijken. Naast onder meer Liam Neeson, Jim Carrey en Will Smith komen er nog een hele hoop andere bekende gezichten opdraven.

Wat me dit keer wel opviel, was dat ik de film toch als iets te lang ervaarde. Dit soort komedies kunnen zich beter beperken tussen de 90 en 100 minuten. Ook opmerkelijk hoe redelijk abrupt er opeens een einde aan de film gebreid werd (in de 113 minuten versie). De eerste keer dat de film begon te rekken was bij het hele gebeuren waar Ron blind wordt. De grapdichtheid komt hier lager te liggen en de grappen die gemaakt worden, slaan niet zozeer aan. De ronduit krankzinnige finale maakt een hoop goed, maar dat neemt niet weg dat de film ergens wel wat ingekort had gemogen.

Verder is Anchorman 2 weer volop genieten. Het vervolg sluit gemakkelijk aan bij het eerste deel en er valt genoeg te lachen, mits je met de flauwe, overdreven humor overweg kunt. De personages zijn bijzonder kleurrijk en goed uitgewerkt. Ik heb me niet verveeld, maar blijf er wel bij dat er hier en daar wat meer geselecteerd had kunnen worden. Wat dat betreft kan ik me niet zo goed voorstellen dat de 140 minuten versie beter kan zijn. Al ben ik er eigenlijk ook wel weer benieuwd naar. Met Burgundy weet je het immers nooit.

You stay classy, San Diego.

avatar van K. V.

K. V.

Deze was op tv, daarom deze toch eens meegepikt. Tja, het was wel een vermakelijke film, al was het natuurlijk geen humor van de bovenste plank. Wel een redelijk lange film, maar vervelen deed hij niet. De cast was goed op dreef en de muziek was ook wel leuk.

Prima om eens mee te pikken via tv, maar toch niet veel meer.

avatar van ILDIB

ILDIB

tijd vloog voorbij en heb me niet echt geergerd, prima filmpje niks bijzonders.

avatar van Queno

Queno

Een prul, de meest onbenullige onderbroekenlol ooit en meest hysterische dombo-grappen. De doelgroep is duidelijk van diegenen over niet meer dan één hersencel beschikken.

Wél met een grappig gevonden en lange, in slow-motion uitgevoerde scene van een tourbus die een paar keer over de kop rolt.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1982 stemmen

Dit tweede deel viel toch wel vies tegen vergeleken het eerste deel. Veel stukken waren te flauw waardoor deze niet grappig waren en de cast kon het soms niet naar boven krijgen om een lachje te verwekken. Ferrell was de enige in de film die nog een beetje voor pret kon zorgen, en waarom ik moest lachen maar de rest deden het echt niet beter dan hiervoor. Het verhaal was wel geinig maar daar blijft het allemaal wel bij. Ik houd het nu echt even kort en simpel, de film vliegt voorbij maar het is allemaal niet goed genoeg. Jammer, de volgende keer beter.

avatar van IH88

IH88

“If you've got an ass like the North Star, wise men are gonna want to follow it.”

Aardig vervolg op de eerste Anchorman film. Het eerste gedeelte is weer veruit het leukst, en het is een groot pluspunt dat alle acteurs weer zijn teruggekomen. Ferrell, Applegate, Rudd, Carell en Koechner zijn weer geweldig op dreef en ze voelen zich zichtbaar als een vis in het water in deze rollen. Na een half uur wordt het wel wat langdradig, en de grappen werken steeds minder goed. Het laatste gedeelte in het park is dan wel weer sterk, en de vele cameo's van bekende acteurs levert wat humoristische momenten op.

avatar van Shadowed

Shadowed

Vervolg.

Ik was niet de grootste fan van het eerste deel, maar dat is ondertussen weer een jaartje of 2 terug, dus misschien is mijn gevoel voor humor wat anders geworden. Dat leek tijdens dit tweede deel ook even het geval te zijn, maar uiteindelijk begint de film een beetje te vervelen, en dan is een speelduur van 113 minuten wel echt te lang.

Ferrell, Carell, Rudd en Koechner hebben het allemaal duidelijk naar diens zin en je merkt al snel dat de film waarschijnlijk een groot feest was om te maken. Er zitten een hoop scenes in deze film die een stuk te duur zijn voor dit soort komedies, maar daardoor wel behoorlijk leuk zijn. Zeker de finale en een bepaalde scene met een bus en een bowlingbal steken er bovenuit.

Verder kent de film een aantal aardige grappen die genoeg droogheid bevatten om me aan het lachen te krijgen, maar die verschijnen voornamelijk tijdens het redelijk doelloze eerste uur. Eenmaal de film echt ergens voor wilt gaan begint het in te zakken en zijn de grapjes duidelijk wat minder, gezien het vooral leunt op geschreeuw en woordgrapjes.

Je kan de film uiteindelijk gewoon wat lui noemen met de grapjes, en de leukste stukjes zitten toch in de scenes die groots en episch zijn. Anchorman 2 is te vlot in zijn geheel om vanuit mijn kant een onvoldoende te krijgen, maar echt goed kan ik het niet noemen. Ik lag nooit echt compleet dubbel van de lach, en terwijl de film daar wel uit alle macht voor gaat.

Het vermaakt, maar duurt te lang en het tweede uur is toch niet echt heel leuk meer. Het acteerwerk van enkele bijrollen is ook moeilijk te behappen, zoals een Applegate of Good. Toch van die types die te serieus en saai zijn om in zo'n dwaze film als Anchorman rond te lopen. Droog, vermakelijk en soms grappig, daar houdt het voor deze film ook weer zo'n beetje op.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Meer van hetzelfde, maar dan allemaal wat minder. De scène van Ron aan het diner bij Linda's familie is ijzersterk, en daaromheen zit genoeg meligheid om me te vermaken, maar als geheel heeft dit toch niet meer de frisheid en de energie van het origineel, hoewel Steve Carell ook nu weer indruk maakt ("I have a date! What is a date?").