• 8.262.991 stemmen

Being Elmo: A Puppeteer's Journey (2011)

Documentaire | 80 minuten

Genre: Documentaire

Geregisseerd door: Constance Marks

Met onder meer: Kevin Clash, Frank Oz en Whoopi Goldberg

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Being Elmo: A Puppeteer's Journey

De film volgt Kevin Clash vanaf zijn bescheiden begin in Baltimore tot aan zijn huidige succes als de man achter Elmo, een van de meest herkenbare en geliefde karakters van Sesame Street. Miljoenen kinderen volgen Elmo dagelijk op tv, maar wanneer Kevin over straat loopt wordt hij niet herkend. Naast zijn rol als Elmo is Kevin misschien wel de meest creatieve kracht achter Sesame Street van vandaag de dag. Hij produceert, regisseert en reist de hele wereld over om andere poppenspelers te trainen.

imageimageimage

avatar van tristanrc1

tristanrc1

Tja...Ik moet zeggen dat het idee me niet echt aantrok, maar nu ik een paar korte beelden heb gezien denk ik dat het toch nog mooi wordt. Leuke poster trouwens.

Superleuke film

avatar van Danoontjepower

Danoontjepower

Echt genoten van een mooie documentaire over de man achter Elmo. de documentaire zorgt voor een lach op je gezicht, maar ook een traan. Fantastisch om te zien hoe Elmo met zijn liefde de hele wereld weet te raken.

avatar van Ste*

Ste*

Ik heb gejankt als een gek. Elmo, en dan vooral de Amerikaanse Elmo, is zo lief, en om hem dan te zien met al die kleine kindjes... noem me een wijf, maar ik smelt daarvan. Het is ook ontroerend om te zien hoe gepassioneerd Kevin Clash al was vanaf jonge leeftijd om puppeteer te worden, en dan uiteindelijk uitgroeit tot zo'n belangrijk man bij Sesamstraat, en hoe hij Elmo gestalte heeft gegeven.

Erg leuk om achter de schermen te kijken, wat een vrolijke en gekke wereld is die poppenwereld toch.

avatar van PEN15

PEN15

Hmm.. en dan te bedenken dat Elmo oorpsronkelijk een achtergrondkaraktertje was voor grover en koekiemonster. Hij werd in het begin bediend en voorzien van een stem door Jerry Nelson. Dit zal uiteraard worden uitgelegd in de docu, maar ik ben zeer benieuwd of deze clip er dan ook in zit.

Onderhond

Bwah.

Typisch inspirationeel gedoe, al zat er wel een gemeend hart in deze docu. Het komt misschien ook wel omdat Elmo mij niet zo heel veel zegt. Blijkbaar érg groot in Amerika, in Nederland misschien ook wat bekender door dingen als Sesam Straat, maar heel dat poppencircus is nooit zo populair geweest in België heb ik het gevoel.

Maar zo'n typisch "als je je maar focust of wat je graag doet komt het wel goed" verhaaltje. Allemaal leuk en aardig gebracht, maar voor zo'n man als Clash duizend die het nooit zullen halen en er zelf compleet onder door zullen gaan. De andere kant van de medaille.

Blijft wel dat Clash een innemend figuur is en de docu in zekere zin wel kan dragen, alleen is het verhaal zelf niet zo heel boeiend. Carriere van een mens die voor TV gewerkt heeft, beetje aangevuld met z'n privéleven. Je moet toch al echt fan zijn van Elmo om hier meer uit te halen.

avatar van Nicolage Rico

Nicolage Rico

• 20058 berichten
  • 2075 stemmen

PEN15 schreef:

Klopt.

maar ik ben zeer benieuwd of deze clip er dan ook in zit.

Dit fragment zit er niet in. Clash zelf zegt over de 'oude' Elmo dat hij klonk als een holbewoner. Overigens denk ik dat Elmo - naast het concept 'liefdevol' zijn - een groot succes is vanwege het stemmetje.

avatar van mrklm

mrklm

Elmo is samen met Big Bird het meest geliefde karakter uit Sesame Street. Deze boeiende documentaire maakt duidelijk hoezeer dat karakter verbonden is met de acteur die de rol van Elmo speelt: Kevin Clash. Er is aandacht voor het levensverhaal van Clash, maar ook meer in het algemeen over de technieken die de poppenspelers nog steeds gebruiken om hun scenes succesvol te verfilmen. Niet missen voor de liefhebbers (en wie is dat nou niet?), niet in de laatste plaats voor enkele ontroerende ontmoetingen met kinderen.