Anchorman 2: The Legend Continues (2013)

Alternatieve titel: Anchorman 2

113 minuten / 143 minuten (extended version)

geregisseerd door Adam McKay
met Will Ferrell, Steve Carell en Paul Rudd

Nu de jaren '70 achter hen ligt, kruipt de topverslaggever van San Diego, Ron Burgundy, terug achter de newsdesk samen met zijn vrouw en collega Veronica Corningstone. Samen met weerman Tamland, de verslaggever op locatie Brian Fantana en sportverslaggever Champ Kind, hebben ze het wederom moeilijk om stijlvol te blijven terwijl ze snel bekendheid verwerven bij de 24-uurs nieuwszender van New York.

avatar van PSV.
Na 60 min afgezet .
de 2 sterren zijn voor Will Ferrell , kon ik nog wel om lachen de rest totaal niet grappig maar irritant...

avatar van tommykonijn
Het origineel pas een jaar geleden voor het eerst gezien en ik vond 'm erg leuk. Ik keek vanaf dat moment ook wel uit naar dit vervolg, maar door de annulering van de bioscooprelease heb ik hem nu pas gezien.

Deze film doet eigenlijk de eerste film nog eens dunnetjes over, alleen dan net wat anders. Op zich is dat misschien ook wel het beste. Bij een compleet andere aanpak bestaat er immers het risico dat de film niet aanslaat bij de fans van het origineel. De herkenbaarheid is sowieso altijd iets dat me wel bevalt bij dit soort sequels.

Will Ferrell heeft geen enkele moeite om zijn bekende typetje weer precies zo neer te zetten als dat hij in 2004 deed. Maar dat compliment geldt eigenlijk voor het complete nieuwsteam. Zodra de groep weer bij elkaar is, duurt het niet lang voor ik de eerste lach niet kan onderdrukken. Steve Carrell is, net zoals in de voorganger, weer de absolute held van Anchorman 2. Brick hoeft alleen maar zelf te lachen en ik lig al plat. Zijn conversaties met zijn love interest zijn ook stuk voor stuk geweldig, met zijn 'date' als hoogtepunt. Christina Applegate is wederom een aangename verschijning en de schat aan cameo’s is opnieuw geweldig. Het massagevecht is nog niet eens zozeer grappig, als wel erg vet om naar te kijken. Naast onder meer Liam Neeson, Jim Carrey en Will Smith komen er nog een hele hoop andere bekende gezichten opdraven.

Wat me dit keer wel opviel, was dat ik de film toch als iets te lang ervaarde. Dit soort komedies kunnen zich beter beperken tussen de 90 en 100 minuten. Ook opmerkelijk hoe redelijk abrupt er opeens een einde aan de film gebreid werd (in de 113 minuten versie). De eerste keer dat de film begon te rekken was bij het hele gebeuren waar Ron blind wordt. De grapdichtheid komt hier lager te liggen en de grappen die gemaakt worden, slaan niet zozeer aan. De ronduit krankzinnige finale maakt een hoop goed, maar dat neemt niet weg dat de film ergens wel wat ingekort had gemogen.

Verder is Anchorman 2 weer volop genieten. Het vervolg sluit gemakkelijk aan bij het eerste deel en er valt genoeg te lachen, mits je met de flauwe, overdreven humor overweg kunt. De personages zijn bijzonder kleurrijk en goed uitgewerkt. Ik heb me niet verveeld, maar blijf er wel bij dat er hier en daar wat meer geselecteerd had kunnen worden. Wat dat betreft kan ik me niet zo goed voorstellen dat de 140 minuten versie beter kan zijn. Al ben ik er eigenlijk ook wel weer benieuwd naar. Met Burgundy weet je het immers nooit.

You stay classy, San Diego.

avatar van K. V.
Deze was op tv, daarom deze toch eens meegepikt. Tja, het was wel een vermakelijke film, al was het natuurlijk geen humor van de bovenste plank. Wel een redelijk lange film, maar vervelen deed hij niet. De cast was goed op dreef en de muziek was ook wel leuk.
Prima om eens mee te pikken via tv, maar toch niet veel meer.

avatar van ILDIB
tijd vloog voorbij en heb me niet echt geergerd, prima filmpje niks bijzonders.

avatar van Queno
Een prul, de meest onbenullige onderbroekenlol ooit en meest hysterische dombo-grappen. De doelgroep is duidelijk van diegenen over niet meer dan één hersencel beschikken.
Wél met een grappig gevonden en lange, in slow-motion uitgevoerde scene van een tourbus die een paar keer over de kop rolt.

avatar van Kondoro0614
Dit tweede deel viel toch wel vies tegen vergeleken het eerste deel. Veel stukken waren te flauw waardoor deze niet grappig waren en de cast kon het soms niet naar boven krijgen om een lachje te verwekken. Ferrell was de enige in de film die nog een beetje voor pret kon zorgen, en waarom ik moest lachen maar de rest deden het echt niet beter dan hiervoor. Het verhaal was wel geinig maar daar blijft het allemaal wel bij. Ik houd het nu echt even kort en simpel, de film vliegt voorbij maar het is allemaal niet goed genoeg. Jammer, de volgende keer beter.