Anchorman 2: The Legend Continues (2013)

Alternatieve titel: Anchorman 2

113 minuten / 143 minuten (extended version)

geregisseerd door Adam McKay
met Will Ferrell, Steve Carell en Paul Rudd

Nu de jaren '70 achter hen ligt, kruipt de topverslaggever van San Diego, Ron Burgundy, terug achter de newsdesk samen met zijn vrouw en collega Veronica Corningstone. Samen met weerman Tamland, de verslaggever op locatie Brian Fantana en sportverslaggever Champ Kind, hebben ze het wederom moeilijk om stijlvol te blijven terwijl ze snel bekendheid verwerven bij de 24-uurs nieuwszender van New York.

In Film > Nieuws > Anchorman 2 (2013):

Aangezien er nog geen topic over is, bij deze.

Harrison Ford in Anchorman 2 | nu.nl/film | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Ben benieuwd naar zijn rol. Deel 1 was trouwens een geweldig grappige film, dus ik kijk hier echt naar uit.

avatar van Lefgozer
Dit kan alleen maar vuurwerk worden!

avatar van Joy4ever
Me too

Hopelijk wordt er weer een hoop geschreeuwd in de film

I like it!

Vanaf 13 februari 2014 in de bioscoop (Universal)

Trailer (YouTube)

avatar van Joy4ever
Am I Right? Say What?

Laat maar komen deze nieuwe Anchorman! Top.

avatar van jarno1975
Ik zit net even naar de cast te kijken op imdb. Half Hollywood speelt er in mee!
Kristen Wiig
Luke Wilson
Greg Kinnear
Kanye West
David Koechner

Deel 1 was geweldig dus ben erg benieuwd naar dit 2e deel.

avatar van Richard_Voorhees
Vanaf 11 september te koop en vanaf 13 februari in de bioscoop? Ik mag aannemen dat dit niet helemaal klopt.
Ik ben hier toch wel erg benieuwd naar. Ik ben benieuwd wat voor rollen John C. Reilly, Kanye West, Sacha Baron Cohen en Jim Carrey gaan spelen!

avatar van Richard_Voorhees
"And on that record, which one of you convicts with the longest record can pass me the mashed potatoes." Classic!

avatar van Koen87
Deze kan alleen maar tegenvallen, voornamelijk omdat Anchorman ongekend en onverwacht grappig was. Ook leuk dat die in Nederland pas in februari in de bioscoop is.

avatar van thomzi50
In Amerika alvast een succes: "“Anchorman 2” edged “The Hobbit: The Desolation of Smaug” at the box office on Friday, but the weekend race was too close to call on Saturday morning. The Will Ferrell comedy sequel took in $8.7 million from 3,507 locations in its third day of release. That just topped the second installment in Peter Jackson’s “Hobbit” trilogy, last weekend’s runaway box-office champ, which brought in $8.6 million from a market-high 3,928 theaters." (Bron: ‘Anchorman 2′ Edges ‘Hobbit’ at Box Office Friday but Tolkien Tale May Prevail - imdb.com

Zeer vermakelijk. De verassing is eraf, maar alsnog heb ik bij deze film harder gelachen dan bij de eerste Anchorman.

avatar van Mischa
Het nieuwe is er idd vanaf, maar ook ik heb weer ontzettend gelachen om deze waanzin. De cast had er duidelijk zin in, en er zijn een hoop goeie grappen en leuke cameo's. ****

Update:
Nederlandse bioscooprelease is komen te vervallen.

Kut kut kut en kut

En dan klagen maatschappijen dat mensen zo graag dingen downloaden. Kom maar op met de dvd rip.

avatar van Richard_Voorhees
Toch is hij nog steeds verwijderd van de releaselijst van de bioscopen bij mij in de buurt... Jammer, want ik wilde hier zeker wel naartoe!

avatar van Prudh
Hij was geschrapt, maar komt nu toch uit in de NL-bioscopen: 27 maart

avatar van Rvdz
Eerst The World's End en nu deze. Universal is lekker bezig met comedy's, waarschijnlijk gaat deze ook weer bijna nergens draaien.

avatar van Koen87
Tja, 8 april is (waarschijnlijk) al de Blu-Ray release. Dan wacht ik liever en kijk hem dan met maten, kunnen we het geld wel in de kroeg uitgeven.

avatar van Koen87
Kuch kuch, helaas pindakaas! (if you know what I mean).

Als ik ooit een top 5 slechtste films ever moet maken, dan komt deze daar zonder twijfel in. Meer woorden wil ik er niet aan vuil maken.

Minder leuk dan deel 1. Komt vooral door de speelduur die veel te lang is voor een filmpje als dit. Lijkt wel of de Apatow fabriek daar een patent op heeft. Zitten wel een paar hilarische scenes in, maar helaas ook een aantal missers. Carell is vooral geforceerd niet-grappig.

Het laatste half uur is echt pure nonsens. Het stuk vanaf dat Ferell blind wordt zakt de film compleet in. Je voelt dat de film dan op een gegeven moment ook wel moet stoppen. Aan het slot volgt nog wel een grappige en over-the-top scene waarin de journalisten weer met elkaar op de vuist gaan.

Ik had op meer gehoopt, maar het niveau van het eerste deel wordt niet gehaald. Stiekem hoop ik wel op deel 3, maar dan moet het wel weer een half uurtje korter.

Geniaal grappige film. Zoveel gelachen bij deze film. Gister gezien bij de sneak preview. Er werd veel gelachen in de zaal ook al hoorde ik de meeste mensen zeggen dat het een baggerfilm was toen ik uit de zaal liep. Maar ik heb in ieder geval genoten van deze film. Will Ferrell is geniaal als Ron Burgundy en Steve Carrell steelt elke scene als Brick. Erg grappig.

avatar van Koen87
Er zatten weer wat hele sterke grappen tussen, al wordt het omlijst door een te absurt plot. Het voelde grotendeels te geforceerd aan, iets waar het juist bij het origineel aan ontbreekt en wat hem daardoor zo sterk maakt. Ik ben voornamelijk teleurgesteld omdat ze laten zien dat ze het nog niet helemaal verleerd zijn.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik ben een groot fan van Anchorman 1, dus dan kijk je ook wel uit naar dit vervolg. Toch is het maar de vraag of een vervolg het succes kan benaderen van het origineel, aangezien Anchorman 1 vrij bizar en vreemd was. Gelukkig hebben ze er toch nog wel een aardig verhaal uit weten te persen, al is het wel vergezocht. Maar goed, daar klagen we maar niet over bij deze films.

Anchorman 2 is vooral meer van hetzelfde. Veel meer, want de film duurt bijna 2 uur. Veel te lang natuurlijk, want ze houden het niveau van het begin en het eind van de film niet vast. Het middenstuk is te vaak langdradig en niet altijd even grappig. Gelukkig hebben ze dat wel goed gemaakt met een schitterend slot, als we net als in deel 1 een groot gevecht tussen de nieuwsploegen krijgen, inclusief een vrachtwagen vol cameo's van bekende sterren. Denk aan onder andere Will Smith, Liam Neeson, John C. Reilly , Jim Carrey, Kanye West, Vince Vaugh, Baron Sacha Cohen en Harrison Ford. Erg gaaf hoor.

Anchorman 2 voelt vooral goed omdat het een feest van herkenning is. De hele oude cast is terug en is weer net zo absurd bezig. Will Ferrell is op dreef als Ron Burgundy, die weer lekker plat, lomp en direct is. Toch wel Ferrell zijn leukste personage. De film kent weer een hoop leuke momenten met hem, zoals met het opvoeden van een haai, inclusief een 2e ontmoeting. Slaat nergens op, maar ik kan erom lachen. Ongetwijfeld krijgt de film een hoop onvoldoendes van mensen die de over de top humor niet pruimen, maar het heeft mij weer een prima avondje opgeleverd.