Run Ronnie Run! (2002)

geregisseerd door Troy Miller
met David Cross, Bob Odenkirk en Nikki Cox

Run Ronnie Run! is het verhaal van Ronwell Quincy Dobbs, die een uniek talent heeft om gearresteerd te worden. Een Britse TV-persoonlijkheid, Terry Twilstein, merkt het 'talent' van Ronnie en haalt hem naar Hollywood voor een eigen show op TV. Ronnie moet leren om te gaan met zijn nieuwe leven.

avatar van Sjan
Leuke film met een paar hilarische grappen. Jammer dat het allemaal maar saai en matig begon, maar op een gegeven moment kwamen er toch nog wel een paar echt leuke grappen. Zo waren de tv. programma's 'fishing with guns', 'elimination island', jack black met zijn kinderliedje 'i kick her in her cunt', jeff goldblum bij de janksessies en vooral de grap van de telefoon in de gevangenis hilarisch. Nogmaals jammer dat het verder allemaal redelijk saai was. 3*

neo (crew)
alternatieve titel : run tovenaar run!

tovenaar
Ik heb hem niet voor niets toegevoegd he

tovenaar
Fijne komedie die sterk geïnspireerd is door de makers van South Park. Trey Parker en Matt Stone komen zelf ook nog even langs met een minimaal, maar toch weer geweldig overdreven optreden . Jammer dat de film op het eind iets te veel aan het 'zwemmen' is. Maar toch, heb me goed vermaakt met een aantal zeer hilarische grappen die in de film zaten. Ronnie .

Een verschrikkelijke film. Ik heb hem halvewege afgezet. Ps. niet naar kijken.

raijmmar schreef:

Ps. niet naar kijken.

Jawel joh: fucked up dog!

Vreselijk, not my kind of movie..

avatar van wackyboy
Wat een fantastische comedy!! Zo worden er maar weinig gemaakt. En wat een overkill aan cameo's. Niet alleen Trey Parker en Matt Stone komen er in voor maar ook bijvoorbeeld Ben Stiller, Jeff Goldblum, Gary Shandling, John Stamos, Jack Black en ga zo maar door. In tijden niet zo'n grappige persiflage op hedendaagse televisie gezien en ik kan niet geloven dat veel mensen hem hier helemaal niet kunnen waarderen. Erg grappig hoe bijvoorbeeld dat chinese jongetje wordt gedubt, een homo conspiracy wordt ontdekt en de nep R&B song was helemaal fantastisch
Een echte aanrader voor de liefhebbers van clevere comedies en niet van die familiefilm pulp waar menig Amerikaanse comedian vaak mee komt.

vreselijk saai... ik heb de film alleen maar gekocht omdat nikki cox er in een bikini rondloopt.. buiten dat.. niks aan die film!

avatar van SpikeR
1 van de betere comedy, heb me goed vermaakt
en een paar keer gezien en dat zegt wat voor een comedy

avatar van Bakema NL
Paar geinige momentjes, maar nergens hilarisch. Het laat wel de onnozelheid van reality tv zien.....alleen het probleem is dat deze film net zo onnozel is in wat het brengt. Aardig om een keer te kijken, maar meer niet.

Lang uitgevallen sketch uit Mr. Show with Bob and David - de invloedrijke sketch comedy show van Bob 'Better Call Saul' Odenkirk en David Cross (Arrested Development). Bij de oorspronkelijke sketch lag ik in een deuk. Dat was hier minder het geval. Toch wel een aardig coda, na te hebben genoten van 30 episodes Mr. Show. Er komen binnenkort nieuwe afleveringen van Mr. Show!!!

Mijn 5000ste stem. Eindelijk...