The Goods: Live Hard, Sell Hard (2009)

Alternatieve titel: The Goods

geregisseerd door Neal Brennan
met Jeremy Piven, Ving Rhames en Kathryn Hahn

Don Ready (Jeremy Piven), is een tweedehands autoverkoper die wordt ingehuurd door een bijna failliete autodealer om van de feestdag 'Fourth of July' een gigantisch winstproject te maken.

• gisteren om 23:10 uur op TV (Comedy Central)
  • gisteren om 00:05 uur op TV (Comedy Central)

avatar van Beloki
Soms erg grappig, maar even zo vaak erg flauw. Zoals hier al eerder vermeld: jammer dat Ferell maar zo´n klein rolletje had.

Een redelijke komedie, maar niet eentje die ik me nog lang zal herinneren.

B.

avatar van harm1985
Hij begint erg sterk, met een paar goede grappen, maar het niveau daalt steeds verder, zelfs die Aziaat uit de hangover heeft niets grappigs te melden; geldt overigens ook voor Will Farrell. Dat er weer zo nodig een romance moet worden bijgehaald doet het geheel ook niet veel goed. Typische formule-humor dus met net iets teveel herhaling.

Aardige comedie over een groep tweedehands auto-verkopers. Grappen aan de lopende band, voornamelijk sex-gerelateerd. Soms leuk, soms niet. Het verhaal en de personages zijn nogal voorspelbaar en op een gegeven moment heb je het wel gezien. Gelukkig duurt de film ook maar kort. Jeremy Piven zet een energieke rol neer.

avatar van oemoemenoe
wat een baggerfilm , na een half uur kon het niet meer aanzien.
onthoud de titel om em niet voor de 2e X te gaan kijken.
krijg er huilbuien van

avatar van david bohm
Een trits tweede- en derderangs acteurs zet zijn of haar beste beentje voor, tevergeefs.
De grappen en dialogen komen nogal bedacht en geforceerd over. Heb één keer moeten glimlachen, toen de verkopers na de Pearl Harbor speech de Aziatische collega in mekaar beukten. Nou vooruit, Mr Ferrell is altijd wel goed voor een glimlach. Twee keer glimlachen in 89 minuten is veel te weinig voor een komedie.
Flut, 1½ sterretje

Heerlijke onzin humor met een flinterdun maar wel zeer leuk verhaal. Ik heb regelmatig moeten lachen om de vele verschillende bekende acteurs en er zitten ook redelijk wat mooie vrouwen in. De korte rol van Will Ferrell met de roze dildo was geweldig Gewoon een leuke humor film (vooral het eerste uur is zeer goed) met een zeer goede cast, met o.a.:

Jeremy Piven als Don Ready met zijn gladde praatjes, Kathryn Hahn als de geile Babs Merrick die seks wil hebben met een 10 jarige in een volwassen lichaam , Craig Robinson als de geweldige DJ Request, Ed Helms als Paxton Harding met zijn belachelijk boyband, Jordana Spiro als Ivy Selleck die eruitzag als een jonge Yvon Jaspers, Noureen DeWulf als Heather die er gewoon heerlijk sexy uitzag en nog veel meer leuke andere karakters.

avatar van John Lee Hooker
Het begon nog redelijk hoopvol met een aantal geslaagde grappen maar hoe verder we kamen des te saaier het werd. De inspiratie is ver te zoeken en we zaten opgescheept met onrealistische uiteenspattingen van irritante karakters in een inhoudsloos scenario. Ook is het soms totaal onbegrijpelijk waar de humor zich moet bevinden. Als ik een DJ verkeerde nummers zie spelen hoef ik niet te lachen en wanneer een mislukte boyband hun energie aan het verspreiden is blijven mijn mondhoeken eveneens stilstaan. De Aziaat van The Hangover is ook weer aanwezig maar ik snap niet wat een regisseur kan zien in dit oppervlakkige ventje.
Teleurstellend.

Was gisternacht inderdaad weer eens erop bij Film 1. Maar die DJ Request (terwijl hij totaal geen verzoekjes draait en hij het juist haat als iemand een plaat vraagt) is juist geweldig Sowieso zit de film heerlijk in elkaar met lekkere onnozele humor "sell the metal"

avatar van Shinobi
Een bij vlagen grappige film. Begint op zich wel redelijk, maar daarna werd het gewoon saai en irritant.

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik toch wel stuk ging om DJ Request.

2,0 Sterren.

Wat een slechte film!!

avatar van 606
josjansen schreef:
Wat een slechte film!!
Leg uit, want dit is wel heel, heel beknopt en werkelijk niks zeggend.

Ik ben hem weer aan het kijken en wederom geniet ik ervan. Een blote bast van Noureen DeWulf zou deze film compleet afmaken, maar helaas. Eigenlijk zijn alleen de laatste 15 minuten wat minder, maar voor de rest is het gewoon genieten en heel veel lachen.

avatar van ILDIB
Zelden zon duidelijke kruising gezien van 2 actrices. Ivy is gewoon de tweelingzus van zowel Katie Holmes als aan de andere kant de tweelingzus van Cameron Diaz .

De film verders, Piven is goed op dreef en de rest is vrij voorspelbaar, maar prima vermaak.

3 sterren is net te weinig, 3,5 eigenlijk te veel..

avatar van TimZor
Aardig filmpje om een keer te kijken, met leuke dingen zoals "Ooow yeah james van der beek" haha en DJ request die absoluut geen enkele request wil horen. Piven was goed op dreef en leuke rolletjes van o.a. Ferrel & Rhames. Maar voor de rest niet te veel verwachten en het is best leuk om te zien.

avatar van Nicholas
Geinig filmpje met Jeremy "Ari Gold" Piven. Behoorlijk wat bekende gezichten. Paar keer flink kunnen lachen.

Beste scène was die met Ferrell die uit het vliegtuig sodemietert

Een aardig filmpje met heel erg veel grappen. Misschien net iets te veel om het echt een leuke komedie te noemen, maar een aantal zijn toch zeker geslaagd. Ik geef hem 2.5*.

avatar van wendyvortex
Alsof je de hele avond op stomvervelend verjaardagsfeest hebt gezeten waar iedereen het alleen maar over auto's en verkopen heeft...het enige leuke was dat oom Jaap nog drie leuke moppen had, maar daar stonden wel een stuk of 30 pijnlijk onleuke moppen tegenover.
Verspilde anderhalf uur..."Film van de Dag" in de VPRO-gids!!! Zal verder dan ook wel niks op zijn geweest dan, maar een greep in de DVD-kast was verstandiger geweest.

avatar van des1
Gut, wat was dit een zalig melige film, waar vooral de scriptschrijver zich denk ik over heeft mogen verkneukelen. Een auto verkopen door eerst te wijzen op een zogenaamd beter aanbod in een kranten-advertentie, waarbij vervolgens gesuggereerd wordt dat als je daar naar toe gaat je het niet na kan vertellen - briljant! "Put the lotion in the basket" - kHeb erg moeten lachen. Je moet wel je filmquotes kennen. Zoek maar op waar genoemde vandaan komt. 3,5 ster voor zoveel spitsvondige meligheid.