School for Scoundrels (2006)

100 minuten / 108 minuten (unrated version)

geregisseerd door Todd Phillips
met Jon Heder, Billy Bob Thornton en Jacinda Barrett

Arme Roger kampt met een groot minderwaardigheidscomplex. Om zijn zelfbeeld op te vijzelen, besluit hij een zelfhulpcursus te volgen. Onder begeleiding van de onorthodoxe Dr. P. hoopt hij ooit Amanda, het meisje van zijn dromen, te kunnen aanspreken. Vervelend voor Roger is dat Dr. P. ook zijn zinnen heeft gezet op Amanda.

avatar van Tommeh
Matige film met een standaard verhaaltje en personages die niet uit de verf komen (behalve Stiller dan). Tegenvallende humor ook, de enige écht goede grap (She still thinks he's Moby) kwam nota bene helemaal aan het einde. 2*

avatar van SnakeDoc
Getwijfeld tussen een 2,5 en 3.
Ben er toch achter gekomen dat ik weinig heb gelachen. Werd op een gegeven moment wat te serrieus.

orbit
Vermakelijke comedy.. erg voorspelbaar en melig, maar er zitten best leuke vondsten tussen. Die acteur die als 2 druppels water op Adje lijkt is ook weer op dreef..

Kadafi
Ik dacht ook meteen aan Adje toen ik die knuppel zag.

Een leuke comedy. Kijk hem met vrienden, want deze film is ontzettend melig. Toch nog wat verrassend leuke scenes zoals die scene op de tennisbaan.

Fijne film, met een goede sfeer, een flink aantal droogkomische scènes, af en toe iets te traag, maar ach ... jammer alleen van dat debiele einde, gelukkig herbergt de DVD een alternatief einde dat een stuk beter werkt - hoewel ook daar wel iets op aan te merken valt. Desalniettemin een lekker tussendoortje.

avatar van rep_robert
Een film die zijn gemiddelde eer aan doet, het concept is vermakelijk en de film levert her en der ook een lachtertje. De transformatie van uberloser naar zelfverzekerde man is leuk in beeld gebracht en die workshops leveren ook een aantal aardige situaties op met al die losers bij elkaar.
Toch bekruipt me het gevoel dat het allemaal wel ietsjes grappiger/onzinniger had gemogen. Het werd me soms iets te serieus, ondanks de leuke en onnozele bijrollen van o.a. Stiller.

avatar van braft
Over het algemeen wel een leuke film en af en toe moest ik wel lachen maar het einde was precies iets te snel in elkaar gestoken (die scène op het vliegtuig) ik was ook aan het twijfelen tussen een 2,5 en een 3 maar ik ga hem toch een 2,5 moeten geven.

avatar van DonOswaldo
Aardig vermaak.

Genoeg meegaand en her en der wel wat grappige momentjes. Ook het einde is wel leuk gedaan.

Billy Bob Thornton is geniaal overtuigend in z'n rol. Jon Heder heeft een opvallende en wel geinige stem (deed me haast denken aan de stem van Butt-Head uit Beavis & Butt-Head) en past ook wel bij dit rolletje, alleen erg jammer dat hij zo uitdrukkingsloos acteert en gebrekkig is aan uitstraling. Verder wel redelijk gedaan allemaal.

avatar van Skrean
Lachen, maar niet gieren en brullen.

Jon Heder en Billy Bob Thronton bewijzen zich in deze film: het spelplezier straalt van hen af, maar helaas mist het script de verwachte vinnigheid/de bitsheid om echt te kunnen lachen. Wat resteert zijn enige grappige scènes en vermakelijke momenten. Op zichzelf een leuke film, echter er had meer ingezeten.

avatar van K. V.
Deze eens bekeken zonder echt te weten waarover hij ging en hij viel beter mee dan gedacht. De film was minder voorspelbaar dan gedacht. De film is wel niet supergrappig, maar af en toe kwam er toch een glimlach op m'n gezicht.
Billy Bob Thornton speelt weer de klootzak en er was nog een klein rolletje weggelegd voor Ben Stiller (met snor ).
Een leuk filmpje als je eens een ontspannende filmavond wil.

avatar van killer13
te weinig kunnen lachen met deze film om hem 3 sterren te geven. dit was de eerste film waar ik jon heder in zag meespelen, de helft van de tijd ergerde ik mij aan hem jammergenoeg.
de film moet het vooral hebben van billy bob thornton en de leuke kleine bijrolletjes van o.a. ben stiller. maar ik vond billy bob thornton toch net niet helemaal top in deze film. hij is nog altijd een enorme klootzak maar in bad santa en mr. woodcock vond ik hem toch nog veel beter en meer uit de verf komen. zonde, hier had toch wel meer in kunnen zitten hoor

avatar van TimZor
Ondanks de ook behoorlijk wat negatieve reacties die ik gehoord had vond ik dit toch wel een erg vermakelijke film met een gewoon weer erg leuk Billy bob in de hoofdrol. Op het eind nog wel even blijven zitten. Van mij gewoon een ruime voldoende.

avatar van ILDIB
Heder is gewoon geweldig. T verhaaltje kan er mee door, de laatste 10 minuten echter wat minder.

avatar van m1701
Vond het wel een aardige film!
Enig minpuntje was dat ik het gevoel had dat ik de hele tijd
naar "Adje" aan het kijken was... zelfde domme uitdrukking op zn gezicht.

Billy Bob deed het wel weer leuk.
Vooral het plot op het vliegveld vond ik heel erg goed! Zag ik eerlijk gezegd
niet aankomen....
3* toch wel leuk om een x te kijken

avatar van the-real-tiete
een aardige comedy voor 1 a 2 keer niks meer

avatar van moviemafketel
Bijna compleet gejat van Anger Management en dan ook nog stukken minder. Ik kan die kop van Heder niet zien eigenlijk. Vreselijke acteur met een hoofd als een ui. Er valt weinig te lachen en de chemie tussen de castleden is er gewoon niet. Vond er geen bal aan eigenlijk. Die irritante nerd-vriendjes van hem maakten het er ook allemaal niet beter op. Snel vergeten.

Matige film, niet afgekeken.

avatar van Boenga
Had hier 'jeugdfilm' gestaan, ik had er met een ander oog naar gekeken, en misschien 2,5* of 3* gegeven.

Het verhaal in z'n geheel stelt niks voor, en de onnozele scenes stapelen zich de ene na de andere op. De degelijke grappen zijn meer dan zeldzaam, en ook de acteurs scheren geen hoge toppen.
Qua stijl in niveau dacht ik regelmatig aan een aflevering van The A-Team (minus de actie); de doelgroep is in elk geval dezelfde.

School For Scoundrels: de ultieme flop van Billy Bob.