School for Scoundrels (2006)

100 minuten / 108 minuten (unrated version)

geregisseerd door Todd Phillips
met Jon Heder, Billy Bob Thornton en Jacinda Barrett

Arme Roger kampt met een groot minderwaardigheidscomplex. Om zijn zelfbeeld op te vijzelen, besluit hij een zelfhulpcursus te volgen. Onder begeleiding van de onorthodoxe Dr. P. hoopt hij ooit Amanda, het meisje van zijn dromen, te kunnen aanspreken. Vervelend voor Roger is dat Dr. P. ook zijn zinnen heeft gezet op Amanda.

DiKKe_OsCaR schreef:
Heb die Jon Heder een tijdje terug ook al ergens gezien, toen vond ik het ook al een 99% kloon van onze Adje.

Zal eerder andersom zijn, denk je niet?

avatar van Impulzer
Wat een domme film... Ik had er veel van verwacht omdat hier best goede reacties stonden, maar dat viel behoorlijk tegen. Dit moet een komedie zijn? Heb in het eerste half uur niet gelachen en de rest wilde ik niet eens kijken, zo saai was het.

Echt één van de slechtste films die ik ooit gezien heb! Onze eigen Adje is stukken grappiger.

Laagste van het laagste, 0,5!

Impulzer schreef:

Laagste van het laagste, 0,5!

Ik begrijp hieruit dat je een mening geeft over deze film terwijl je alleen het eerste half uur gezien hebt?

Ik vond het in ieder geval een vermakelijke film, boven verwachting.
Alleen in het begin is het suffe karakter van de hoofdrolspeler vrij irritant vind ik. Een ruim voldoende. 3,5*

smirnoffanovich
leuke komedie, leuk uitgewerkt, heb niet echt in een deuk gelegen...
maar het is de moeite waard! net geen 4, een 3,5*

avatar van Betamax
Ik heb me wel vermaakt.
Vind Billy Bob altijd goed spelen.
Maar echt dubbel heb ik niet gelegen.

Jon Heder wordt bij elke volgende film steeds grappiger. Heb regelmatig krom gelegen van het lachen bij deze film.

Vandernagel
Een redelijk geslaagde komedie. Goddank niet American Pie achtig. Echter halverwege ontspoort de film om pas later weer op de juiste rails te komen. Het acteren is niet super, maar altijd leuk om Michael Clarke Duncan te zien.

3,0 sterren

In 1 woord: SAAI!

avatar van james_cameron
Sporadisch grappige komedie met flink wat verrassende wendingen. De cast is leuk, net als de opzet van het verhaal, maar gaandeweg voelt alles toch wat geforceerd aan. De film duurt ook iets te lang. Leuke cameo van Ben Stiller, dat wel.

Leuke film. Net Adje inderdaad. Heb me prima vermaakt.

avatar van Blokland
Die Jon Heder was leuk als Napoleon Dynamite maar sinsdien heeft hij alleen nog maar bagger gemaakt en deze film is daar een goed voorbeeld van. Heder is niet grappig in de hoofdrol, en is met zijn beperkte talent absoluut niet in staat om deze film te dragen.

avatar van missl
deze is wel grappig

avatar van wwelover
missl schreef:
deze is wel grappig

En dan geef je een 1.5?

Vind het een zeer vermakelijke film. Geen hoogstaand niveau maar gewoon een lekkere flauwe wegkijker.

avatar van missl
wwelover schreef:

En dan geef je een 1.5?

ja, wel grappig als in soms.
voor de rest is de film niet boeiend dus vandaar mn lage cijfer

avatar van sebo12
Ik had een hele flauwe film verwacht (gezien "adje").. hij begon wat moeizaam maar uiteindelijk bleek hij best leuk te zijn en niet té, met nog een aardig/grappig verhaal!
dus omdat het een vermakelijke film is een 3,5

prima film. Niet een film waarbij je constant in een deuk ligt, maar een glimlach is het zeker waard.

avatar van brabusRUS
Ben best benieuwd. Ben Stiller speelt er een kleine rol.

avatar van brabusRUS
Ik vond 'm erg vermakkelijk. Ook erg leuke rol van Ben.

Best een leuke film, 3,5 sterren,

Erg vermakelijk! Leuke film met leuke grapjes! Heerlijk dat ze het tegen elkaar op gaan nemen! Voorspelbaar maar toch onverwachtse stukjes! Zeker aanrader

avatar van M.Goodkat
Die Jon heder, ofzo had echt een smoel om op te slaan =/
Billy Bob Thornton was wel echt lachen

Voor de rest een 3

avatar van matthijs_013
Het had heel wat kunnen worden, maar de film blijft een beetje hangen in de filmclichés en voorspelbaarheid.

avatar van Friday the 13 th
Leuke film. Lijkt erg veel op Anger Management, maar weet zich serieuzer te houden. Alhoewel het nooit echt lachen wordt, weet de film toch te blijven boeien. Dus de film is zeker onderhoudend.

Bepaalde scènes zijn erg goed verzonnen, dus zeker qua verhaal zit het goed. Ik denk niet dat ik hem leuker zou vinden, moest hij escaleren in een overdreven lachfestijn. Alles werd mooi in proporties gegeven.

Goede film om met een goed glaasje wijn te bekijken. De acteerprestaties zijn ook in orde.

Ik vond hem slecht... Alle gegevens voor een goede lachfilm... en echt een om in je broek te plassen, maar het komt er niet uit....

Gemiste kans.

Heder herhaalt zijn rol uit Dynamite (waar ik niet bepaald een fan van was), Thornton doet eigenlijk niet veel anders als in Woodcock (toegegeven, die film komt later). De combinatie werkt soms, al moet de humor toch steeds van Thornton of bijrollen komen.

Verhaaltje is qua opzet eigenlijk al "overkom je eigen tekortkomen", die wie hoopt op nog een minimum aan originaliteit op dat gebied komt bedrogen uit. Vind dat het uiteindelijk toch altijd weegt op films als deze. De humor is uiteindelijk entertaining, het verhaaltje dat er te pas en te onpas doorheen gegooid wordt is dat niet.

Verder nog een geinige cameo van Stiller, die Moby kerel is tof en ook die zwarte gast uit The Green Mile.

Blijven verder over enkele erg geslaagde grappen, waar ik best af en toe luidop om kon lachen. Jammer dat het tussen die grappen door niet altijd even interessant is. Sowieso zie ik Heder liever niet meer, bakt er niet veel van.

Aardige rol van Heder, een goede van Thornton. Wat me een hele standaard komedie leuk met wat fysiek humor bleek een hele leuke. Niet bijster origineel, maar erg leuk uitgewerkt. Goede grappen (Moby, pepperspray) en de juiste sulligheid van de hoofdrolspeler.

avatar van Killerbert
leuke film
grappige momenten
mooi gespeeld
leuke grappen

avatar van iris.vessem
Wel een vermakelijke film, niet écht GEWELDIG.. maar wel verder een leuke film.

avatar van Aapje81
Erg geforceerde film. Alleen het kleine bijrolletje van Ben Stiller was wel leuk. Op zich deden de acteurs het niet onaardig maar de film vond ik gewoon niet boeiend genoeg.

avatar van Thom1994
Grappige film. Wel slecht geacteerd.
Toch vermakend en leuk om te zien als je je verveeld!