School for Scoundrels (2006)

100 minuten / 108 minuten (unrated version)

geregisseerd door Todd Phillips
met Jon Heder, Billy Bob Thornton en Jacinda Barrett

Arme Roger kampt met een groot minderwaardigheidscomplex. Om zijn zelfbeeld op te vijzelen, besluit hij een zelfhulpcursus te volgen. Onder begeleiding van de onorthodoxe Dr. P. hoopt hij ooit Amanda, het meisje van zijn dromen, te kunnen aanspreken. Vervelend voor Roger is dat Dr. P. ook zijn zinnen heeft gezet op Amanda.

avatar van Turkeyloverz
Lijkt me een erg leuke film. Van de zelfde regissseur vond ik Road Trip ook al erg leuk. Ik verwacht hiet wel wat van.

Stinissen, gij luiaard!

BlueSword
klinkt wel leuk.

avatar van edejong
lijkt me wel grappig! john heder was geniaal in napoleon dynamite!

Ik heb een trailer gevonden van deze film (of was dat allang bekend). Hier is de link: http://www.youtube.com/watch?v=PrMybXvA-qw

weet iemand wanneer deze film uit komt ????

iemand????

avatar van Paco Delavega
Aardige komedie die me qua plot deed denken aan Anger Management

avatar van filmsjefke
Paco Delavega schreef:
Aardige komedie die me qua plot deed denken aan Anger Management

inderdaad dat vond ik dus ook....
maar wel een leuke film alleen valt hij niet te tippen qua humor aan bad santa.... 3,5*

wel lachen deze film

gekeken naar die film komt 31 mei in nederland uit
is een echte voor een avondje te lachen

avatar van janhero
Jon Heder is toch de broer van Adje????

avatar van zjandannybob
erg leuke film, wel coole humor erin en het plot is geniaal verzonnen. En dan die neger hij is ook de man.. weet zijn naam ff niet.

deze film moetje gewoon een keer kijken als je de mogeljkheid hebt.

Very nice. Nothing special. Gewoon een leuke wegkijker. Even dacht ik nog huh? Is dit het einde?? Maar gelukkig was dat niet zo. Niet bij nadenken. Gewoon kijken. 3*

zjandannybob schreef:
En dan die neger hij is ook de man.. weet zijn naam ff niet.

Neger heet Michael Clarke Duncan. Ciao.

Jic
Gwendoline schreef:

mee eens alleen dan 3.5*

Napoleon Dynamite was beter, maar deze comedy van John Heder mag er zeker wezen, al is het alleen maar om Heder. Damn die kerel is net Herman van Idols, te grappig voor woorden.

TnT
Geweldige film!!

Ben eigenlijk helemaal niet zo een komedie man!!

Maar deze ging er echt heel goed in lag mischien ook aan mn bui maar dit was echt een film waar ik kostelijk om gelachen heb!!

Dat stukje met die parkeermeters bv

EN de hoofdrolspeler wat een verschrikkelijk goed gespeelde knurft zeg! haha

avatar van krabat
Geweldig leuke komedie. Jon Heder brengt zijn transformatie goed in beeld, al leunt hij in het begin erg op zijn karakter uit Napoleon D. (maakt het er overigens niet minder leuk om).

De kijker krijgt de ene grappige scene na de andere voorgeschotelt. De beroving van de parkeerwacht en het partijtje tennis waren uitermate hilarisch!

Een hele complete film! 4*

School for Scoundrels is weer zon film die gemakkelijk wegkijkt en over het algemeen ook redelijk grappig is. Degelijk formulewerk maar ook snel vergeten. Vanwege de glimlach die ik krijg als ik aan de film denk een half puntje hoger en komt mijn waardering op:

***

leuke film. de moeite om te kijken.

avatar van ralfsjam
heb hem net gezien. GOEIE FILM!!! de meeste humor films uit de usa zijn niet goed, maar deze is toch wel de moeite waard! moest regelmatig lachen, goed verhaal. en okay... er moest een goed eind komen... een film met quality! humor en een origineel verhaal.
KIJKEN!!! ALLEMAAAAAAL!!!

Wel aardige film, maar zeker niet meer dan dat. Kon af en toe glimlachen maar zeker niet schaterlachen.
Als je een film wil zien zonder erbij na te hoeven denken, is het wel het aankijken waard,

Het is best wel hetzelfde idee als Anger Management.. gozer joint 'n groep probleemgasten.. leraar pikt z'n chickie in.. etc. etc. en uiteindelijk 'n test?

avatar van Tweaker02
Was best oke om te kijken, vooral om onze look-a-like adje ;p
Alleen af en toe wel een beetje cliche..

avatar van bartje30
Net gekeken en ik moet zeggen dat het lang geleden is dat ik bij een komedie een paar keer dubbel heb gelegen, maar bij deze kon ik niet anders. Vooral die scene bij het paintbal en bij het tennis waren echt geniaal.
Hierboven wordt gezegt dat het hetzelfde idee is als Anger management, klopt wel enigszins, maar deze was stukken beter naar mijn mening.

Van mij 4 1/2 *

Haha, mijn eerste reactie was ook; Hé daar is Adje (van Paul de Leeuw)
Hoe dan ook een geweldig leuke komedie die ik toch behoorlijk origineel vind in zijn verhaal. Ok er zijn meer films waarin ze losers of lelijke eendjes proberen te upgraden, maar de manier waarop in deze film was echt bijzonder. Daarom 4,5*

avatar van Diederik58
Ik dacht eerst weer een VS film waar honderd n een dozijn van zijn gemaakt. Maar dit was toch echt een leuke en vooral grappige film. Ik heb liggen bulderen van het lachen bij bepaalde scenes. Leuk verhaal en prima geacteerd. En inderdaad die Jon Heder is Adje of Adje is Jon Heder.

avatar van DiKKe_OsCaR
Heb die Jon Heder een tijdje terug ook al ergens gezien, toen vond ik het ook al een 99% kloon van onze Adje.

De film zelf was een leuke wegkijker. Niet meer, niet minder. 3 sterrekes. Een mindere beoordeling dus dan ik hierboven lees, maar wat mij betreft miste de film nog een flink deel sfeer. Het leek een beetje oppervlakkig te blijven ofzo.