Alien Abduction: Incident in Lake County (1998)

Alternatieve titel: Incident in Lake County

Drama / Horror

geregisseerd door Dean Alioto
met Benz Antoine, Kristian Ayre en Gillian Barber

Een jongen gaat op onderzoek uit, na een mysterieuze stroomuitval in het huis van zijn ouders. Hij komt erachter dat deze uitval het gevolg is van een landing van een UFO. Als de jongen, met videomateriaal van de aliens, terug naar huis gaat, breekt de hel pas echt los.

avatar van otherfool
Zo, iemand heeft eindelijk een goed plaatje kunnen vinden zie ik

Leuke en verrassende film, met een bijzondere docu-achtige aanpak. Het schijnt dat er toch nog wel wat mensen waren die dachten dat alles 'echt' was.

3*.

DThuis
Heb deze film met mijn broer een aantal jaar geleden gezien en vond hem ontzettend goed.

Dacht eerst ook dat het allemaal echt was juist omdat al die onderzoekers er doorheen aan het praten waren.
Geef deze film een 4* voor het goede acteerwerk en goeie effecten.

DThuis schreef:

Geef deze film een 4* voor het goede acteerwerk en goeie effecten.

Dit is echt een grapje toch???

Het was echt verschrikkelijk, ik heb in tijden niet zo iets slechts gezien. Het acteerwerk was juist dramatisch vond ik. Er waren momenten dat bepaalde mensen hun lachen bijna niet in konden houden na het opzeggen van hun zinnetjes... er waren echt zoveel slechte momenten dat het 1 grote grap werd.

In het begin zat ik op de bank met een serieus hoofd hier naar te kijken, maar na een tijdje lag ik toch echt (bijna) met buikpijn van het lachen op de grond.

Ik neem dit absoluut niet serieus en ik kan niet begrijpen dat er echt mensen zijn die denken (of gedacht hebben) dat dit allemaal echt is.

Het idee was verder wel oke, en daar geef ik dan ook ** voor, maar de rest... Ach, ik vond het niet om aan te zien.
Die aliens, daar ga ik niet eens verder op in..

Ik had me hier heel wat van voorgesteld, maar helaas.

avatar van Elementofone
Deze film heb ik enkele jaren geleden gezien. Alleen, savonds, gordijnen dicht, geluid keihard.

Tering wat een creepy film zeg! Eng! Ik dacht in eerste instantie ook dat het echt was.

Ik kan de film niet meer analyseren, daarvoor is het te lang geleden maar het acteerwerk staat me echt bij als subliem.

****

avatar van Yvo1983
EINDELIJK BEWIJS VAN BUITENAARDS LEVEN!!
Heb hem gisteren gekeken, en blijkt dat een van men vrienden ook zoiets heeft meegemaakt!
Heeft nu een of ander brandmerk op zen rug!
Vind het raar dat hier niet meer om te doen is geweest, of is dit weer in de doofpot beland??

avatar van J.Bell
Hoezo in de doofpot beland? Waar gaat het over. Er is niks om in een doofpot te stoppen.... toch

avatar van Bambi18
J.Bell schreef:

Sommige mensen denken teveel na.

avatar van eltorro
De film gaat wel, de acteurs acteeren niet slecht. En ze brengen het allemaal echt over. Er zaten wel redelijk veel schrikmomenten in. Alleen de aliens zien er wel heel standaard uit.

avatar van LINDA1712
De acteerprestaties zijn idd om te huilen, lijkt zo opgelezen van een blaadje!

Maarre....voor de rest wassie best eng

avatar van xangadix
Yvo1983 schreef:
blijkt dat een van men vrienden ook zoiets heeft meegemaakt!
Heeft nu een of ander brandmerk op zen rug!

Dat is waarschijnlijk een brandwond die veroorzaakt is door de joint die jij aan het roken was.

avatar van Q Jones
Iemand enig idee waar ik deze kan kopen

Q Jones schreef:
Iemand enig idee waar ik deze kan kopen

Geen idee, maar persoonlijk zou ik er geen geld aan verspillen...

Waarom niet?
Schijnt in het algemeen wel een aardig fimpje te zijn.
Bovendien houd ik wel van de gehanteerde cameratechniek.

avatar van J.Bell
Ik vond er werkelijk niks aan, maar ieder zijn mening. Zag dat deze film op IMDB nog een 6.3 scoort...

Op Amazon kon je de VHS bestellen. Ik kan niet achterhalen of hij op DVD is. Je kunt hem volgens mij wel bekijken via Google video.

@TrickySmalls; Heb je hem nog niet gezien?

avatar van TrickySmalls
Neen, maar ik houd persoonlijk wel van de gehanteerde cameratechniek. Tel daar Aliens bij op en je bent bij mij aan het goede adres.

avatar van Q Jones
Ik dacht dat je niet van SF hield

avatar van TrickySmalls
Haha, daar heb je me wel ff.
Enkel van Aliens, maar daar blijft het bij

avatar van barns
Erg creepy filmpje is dit zeg. Het lijkt me ook onnodig om mensen aan te vallen op het feit dat ze eerst dachten dat dit echt was, aangezien het wel erg realistisch overkomt.

Dit meteen doortrekkende naar de acteerprestaties die heel slecht waren omdat ze ook heel slecht moesten zijn. Je verwacht toch niet van een "standaard" gezinnetje dat ze kunnen acteren?

Deze manier van gehanteerd camerawerk bracht het echt een stuk dichter bij je. Het was geen overdreven gore/special effects die nodig waren om de spanning erin te houden, het waren de simpele dingen zoals het kleine meisje, de kast en de mixer die het werk deden.

Heel apart werkje dit!

avatar van jokus
Wat een vreselijke film.
Het zogenaamde acteren was werkelijk tenenkrommend.
Vooral de moeder met haar alcohol probleem was niet om aan te zien.
De hele film door,wat er ook gebeurde,met een glas wijn in haar hand.

En verder...te triest voor woorden.

avatar van Pelagatti
Overduidelijk nep natuurlijk! Ondanks de zeer matig kwaliteit, bleef ik toch nieuwsgierig en heb ik hem zowaar afgekeken. Een rare manier van doen alsof het niet geacteerd is maakt het toch wel een Alien cult filmpje.

avatar van Jimske
mwa.. ik heb al slechter gezien in dit subgerne van found-footage, zeker het begin was nog wel redelijk spannend, maar de aliens zagen er totaal niet eng/dreigend uit. Het resulteerde daarna nogal in cliché situaties. Het was op het einde erg langdradig en totaal niet spannend meer, en kon me verder ook niet veel meer boeien, een nipte 2.5*

avatar van MovieMind
Zo nep en slecht uitgewerkt, dat dat eigenlijk het enige is wat is blijven hangen....nep en slecht.

avatar van Brooklyn
barns schreef:

Nee, maar wel van acteurs toch?