Pumpkinhead: Blood Feud (2007)

Alternatieve titel: Pumpkinhead 4: Blood Feud

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Roemenië
Horror

geregisseerd door Michael Hurst (I)
met Amy Manson, Bradley Taylor en Lance Henriksen

De liefde tussen Jodie Hatfield en Ricky McCoy lijkt wegens een oude vete tussen hun families onmogelijk. Ze willen de stad verlaten om elders samen gelukkig te worden. Ze worden echter samen betrapt en hun relatie wordt gesaboteerd. Ricky is vervolgens op wraak uit en roept daarvoor 'Pumpkinhead' op. Dit monster herrijst uit de dood om wraak te nemen op de verantwoordelijken.

avatar van fritsy
Een leuk horror filmpje om 1x gezien te hebben 2,5*

avatar van Iron Maiden
dat Lance Henriksen zich hiervoor uitleend, WTF!

avatar van Quentin
Hendriksen heeft zich anders al voor zoveel troep uitgeleend.

avatar van Brianna
Had eerlijk gezegt verwacht dat ik m slecht vond, maar hij ging er nog mee door. Tja, van pumpkinhead word ik niet echt bang, maar vond de rest vd de film wel vermakelijk.

MR APOCALYPSE
Iron Maiden schreef:
dat Lance Henriksen zich hiervoor uitleend, WTF!

Hij deed ook het in het 1ste deel mee...

avatar van henkula
Henriksen staat garant voor flut horror.

avatar van Boeikens
Zaterdag 26 maart om 00.05 op 2BE.

Zwaar triest.

Een film als deze zou in 2007 niet meer mogen kunnen. Het is niet eens dat dit zo overweldigend slecht gemaakt is, maar het is gewoon oersaaie meuk.

Sowieso is de Pumpkinhead legende maar beperkt, al komt dat ook omdat elke film gewoon weer hetzelfde riedeltje afspeelt. Deze film eindigt dan ook nog eens op exact dezelfde manier als hij begint, zeer spannend zo.

Het monster is volgens mij nog steeds hetzelfde pak als in de originele films. Rubberen ongein die er zeer saai uitziet. Men doet ook absoluut geen moeite om het wezen nog enige dreiging te geven, het loopt gewoon een beetje saai rond te moorden.

De gore is bedroevend, spannend of sfeervol is het absoluut nergens, enkel saai en lachwekkend. Deel 3 bleek wat lastiger te vinden dan dit vierde deel, maar die laat ik bij nader inzien ook maar even voor wat het is.

Rommel, valt best te vermijden.

ik heb alleen deel 3 gezien & ik vond het slecht, horror moet geloofwaardig/eng zijn, maar ik ga toch deze deel kijken om het verhaal..

deze film is nu op TV, het begin stuk valt me wel tegen.. slappe horror dat is de eerste gedachte die ik heb! ben benieuw wat de rest me gaat brengen..

avatar van Vascago
Slecht: JA
Vermakelijk: JA ook

avatar van joolstein
De vierde en laatste in de Pumpkinhead-serie is direct met het derde deel opgenomen, waardoor ook Lance Henriksen nog van de partij was als 'geest'. En het begint op bijna exact dezelfde manier als de vorige film met een achtervolging. Ook nu zijn het weer gewoon slasher-perikelen met het Pumpkinhead-monster maar voor de rest is het een ander verhaal. Ditmaal heeft men inspiratie gezocht in werkelijk bestaande Hatfield-McCoy-vete, een burenruzie die uitmonden in een bloedige oorlog. En wonderbaarlijk genoeg was dit iets aangenamer dan de vorige film. Het was fijn dat me niet nog meer waardeloze CGI gebruikte. Hier is Pumpkinhead gewoon weer een kostuum en dat ziet er toch zoveel beter uit. Zelfs de gore-effecten leken wat beter. En Amy Manson (het 'Brave' personage merida in Once Upon a Time) is een verrassend goede actrice voor dit soort low budget-kwaliteit productie. Ja dit was standaard-horror maar nog wel de moeite waard!