Pumpkinhead II: Blood Wings (1994)

Horror / Actie

geregisseerd door Jeff Burr
met Andrew Robinson, Ami Dolenz en Soleil Moon Frye

Een groep tieners is mede verantwoordelijk voor de verbranding van een heks, die als laatste redmiddel de demoon Pumpkinhead oproept. De demoon neemt deze keer de gedaante aan van een misvormd weesjongetje die meteen wraak neemt op zowel de tieners als op de mensen die de wees hebben mishandeld.

Ik denk dat ik niet veel slechtere/saaiere films dan deze gezien heb. Te slaap verwekkend voor woorden :S

dat is op zich waar, maar de omschrijving bij deze film is wel volkomen onjuist. Niet dat het de film beter maakt, maar het gaat hier helemaal niet om een heks, haar zoon die misvormt is wordt door een groep tieners vermoord.

avatar van kungfuzombie
Ik denk dat iedereen wat te hoge verwachtingen had van deze film. Hij was eigenlijk net zoals ik verwacht had endan is ie best te pruimen hoor! Erg gave creature effecten!

Bij momenten zwaar fout.

Pumpkinhead heeft een aantal probleempjes. Niet in het minst de enorm debiele naam van het monster, die eigenlijk steeds aanleiding geeft tot wat gegrinnik. Maar ook het onvermogen om er een goede legende van te maken komt de film niet echt ten goede.

De heks roept Pumpkinhead op, maar later helpt ze hem eigenlijk tegen te houden. Pumpkinhead zelf is ook maar een redelijk saai monstertje. De belichting zorgt dat hij er nog redelijk uitziet, maar veel doet hij niet, terwijl het resultaat van z'n daden toch steeds met enorm veel afschuw bekeken wordt.

Er zitten wat leuke scenes in, maar daartegenover staan ook evenveel scenes die compleet mislukt zijn. Daarbij krijgt het monster op het einde nog een serieuze imagedeuk. Serieus, wordt hij nu echt emotioneel?.

Jammer, want op zich is alles er wel om er een leuke horrorsaga van te maken. Het had alleen iets minder onnozel gemogen.

avatar van Vascago
Prima vermaak. Lekker sfeertje en aardige kills.

avatar van keimpeS
Leuke horror, paar leuke killings , iets tussen de 2,5 en 3 sterren...