• 8.554.567 stemmen

Pumpkinhead: Ashes to Ashes (2006)

Horror | 95 minuten

Genre: Horror

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Roemenië

Geregisseerd door: Jake West

Met onder meer: Doug Bradley, Douglas Roberts en Lisa McAllister

Plot Pumpkinhead: Ashes to Ashes

"Dead and buried and back with a vengeance"

De ietwat gestoorde Doc Frasier is de arts in een klein plaatsje op het Amerikaanse platteland. Daarnaast is Frasier ook nog eens lijkschouwer in het crematorium. En vooral in die laatste functie weet de excentrieke arts zijn vreemde interesse in transplantaties van organen verder te ontwikkelen.

image

avatar van Justice4All

Justice4All

Deze film is deel 3 van de reeks en in 2007 (zie imdb) komt er nog eentje uit.

Nou ik kan niet wachten van de zenuwen.

NOTTT!!!

avatar van Chainsaw

Chainsaw

De eerste film was anders best sterk, stukken beter dan ik had verwacht. Dat jij nou zo nodig alleen deel 2 moest zien, kan Pumpkinhead natuurlijk weinig aan doen.

avatar van Justice4All

Justice4All

Was vergeten om op deel 1 te stemmen

avatar van Soeperman87

Soeperman87

Pumpkinhead versus David Bowie?

avatar van JurassicPark

JurassicPark

deze wil ik wel zien

avatar van pve

pve

ik heb deze gezien en het is me niet tegengevallen ok het is een tv film die verder moet gaan op de vorige delen

om het geheel toch een beetje aanzien te geven en het tweede deel te doen vergeten is de geest in het leven geroepen van lance henriksen die ja wat hoe zal ik het zeggen eeehhh niet echt een grote of belangrijke bijdrage heeft .

maar goed voor een tv film is ie zeer goed te pruimen zeker na deel 2 die je maar beter uit je geheugen kan wissen

avatar van BS

BS

ik ken de andere versies niet maar deze is best wel oke !

Er zitten wat foute cgi-shots in, maar dat is maar eventjes.Het monster ziet er goed uit ( geen cg-monster! ) en gaat best leuk tekeer.

Leuk verhaal ( voor zover het er is ) en leuk gedaan.Het moorden had wat ruiger gemogen op punten,maar het is wel vermakelijker gedaan.

Hij krijgt gewoon 3 sterren van me.

avatar van thysum

thysum

Dit kun je toch niet serieus menen..meteen in de 1e minuten zie je al n plastic monster met jaren 80 actige flubberende armen...+acteurs die beter tomaten kunnen gaan plukken...

Ik snap niet dat zo'n films nog steeds gemaakt worden..

Film is super slecht

Noodless

Het was een sleur om de film heel uit te zien. 2/10

avatar van WessRocks

WessRocks

Hmmm slecht, Steeds het zelfde, hij begint aardig goed tot Pumpkinhead weer tot leven komt.. dan is het maar saai te noemen..

avatar van ipman-99

ipman-99

"Dead Buried And Back With A Vengeance." ... " !!!

Fantastische Horrorfilm !!! Heerlijk dit 3de deel uit deze geweldige Horror film-reeks ! Het monster ziet er geweldig uit ! Het verhaal was van bij het begin boeiend ! Lance Henriksen die de show mocht stelen in het eerste deel komt ook even hier op de proppen ! Doug Bradley ("Hellraiser") speelt hier één van de hoofdrollen ! Prima cast en een prima Pumpkinhead die de nodige vaart in het verhaal bracht !

avatar van lezertje

lezertje

Derde deel van deze inmiddels zesdelige serie over het pompoenmenneke is niet te volgen en slecht geacteerde, voor tv gemaakte ongeciviliseerde bagger. Logisch dus dat hiervoor nul sterren aan wordt toegekend.

avatar van joolstein

joolstein

In 1988 introduceerde men de eerste film Pumpkinhead over een monsterlijk wezen dat opgeroepen werd door iemand die wraak wilde. Het betekende filmgenot voor horrorfilmliefhebber. Het vervolg uit 1994, Pumpkinhead II: Blood Wings slaagde er met een heel ander verhaal, niet in om dat op te volgen, maar het was nog wel vermakelijk. Tja... en toen in 2006 kwam de derde film in de reeks, een film gemaakt voor Sci-Fi-channel.

Nu is de opzet van deze film niet eens zo slecht, eigenlijk best goed. Scrupuleuze arts handelt in organen op de zwarte markt. Een paar dorpsbewoners roepen de wraakdemon op. Pumpkinhead slaat aan het moorden op iedereen die iets te maken heeft met deze organenhandel. Maar de dokter ontdekt hoe de vork in de steel zit en besluit eveneens te moorden zodat hij vrijuit gaat.

Een uitgangspunt dat erg in overeenstemming is met de eerste film, niet verkeerd maar er zijn enkele zeer ernstige problemen. Veel van de ondersteunende acteurs en actrices zijn van Roemeense afkomst en zijn ze slecht nagesynchroniseerd. Het praktische effect van Pumpkinhead komt overeen met het originele monsterontwerp en het heeft nog steeds een schijn van bedreiging. Dat verdwijnt echter wanneer de goedkope CGI -effecten het overnemen. Die zijn echt slecht. Niet eens middelmatig, maar echt slecht. Nu had ik dat nog wel door de vingers willen zien als spannend of interessant was, maar dit is niets anders dan een standaard slasher met personages waar je niets om geeft.