Doragon Bôru Z 7: Kyokugen Batoru!! San Dai Sûpâ Saiyajin (1992)

Alternatieve titels: Dragon Ball Z: Super Android 13 | Dragon Ball Z 7: Battle Limit!! Three Great Super Saiyans

Japan
Animatie / Actie

geregisseerd door Daisuke Nishio
met de stemmen van Masako Nozawa, Toshio Furukawa en Takeshi Kusao

Na de dood van Dr. Gero en de vernietiging die daarop volgt van android 17 en 18, blijkt dat er nog meer kwaadaardige androids zijn. Tijdens een Miss World verkiezing duiken opeens de androids 13, 14 en 15 op, waar zij het argeloze publiek aanvallen.

avatar van matthijs_013
Redelijke film. Ik heb ook deel 5 gezien en die vond ik beter. Het was hier altijd net iets te toevallig (maar dat is eigenlijk ook wel een stijl die ook in de serie werd gebruikt) en er zat absoluut geen verhaal aan. Actie is altijd leuk, maar 46 minuten lang non-stop actie? Nee, zo zit een film niet in elkaar.

film_kaza
Deze was altijd al mijn favoriet. Kon gewoon zorgeloos naar dbz actie kijken gedurende de hele film lang. Vond toen ik deze voor het eerst zag het helemaal geweldig om Androit 13 te zien transformeren. Dat vond ik "vet cool".

film_kaza
De beste DBZ film van alle. Humorvol, betere bad guy's, Super Saiyans vind ik toch iets intresanter dan andere, Vegeta en Trunks doen mee.

Super Android 13 is mijn favo Bad guy in de anime\manga wereld. Terwijl zo'n grote rol heeft hij niet, ook niet veel tekst.
Voordelen:
- Aanvallen doen hem niks eerst. Hij blijft meer staan en lachen terwijl de rest alles geven wat ze hebben. Alleen Vegeta wist bij zijn laatste klappen hem even pijn te doen en Goku bij zijn Spirit Bomb Dreun.
- Hij is groot. Een reus. Gohan komt bij hem nog maar net bij zijn knie. Goku bij zijn buik ongeveer. Groot en sterk.
- De transformatie naar hem was ik vroeger verslaafd aan. Nu blijf ik het nog steeds leuk vinden. Omdat dit tenminste echt Transformatie is en niet grotere spieren +ander kleur haar.
- Spieren. Boordevol spieren daar hou ik van. Groot, sterk en gespierd.
- De enige tv personage dat ik ken dat blauw is. Gespeeld, getekend, anime of 3D. Dit is het enige echt blauwe monster dat ik ken. En blauw is mijn lievelingskleur. Vind het dus echt prachtig om hem te tekenen.
- Naast blauwe huidskleur is de rest ook mooi in elkaar. Soort beschermingen om de buik en schouders lijken het wel. Of het is gewoon een vage huid.
En orange, niet al te lang haar. Zijn krachtveld is rood dat wel intresant combineerd met blauw.

Ook deze word met behulp van de Spirit Bomb doodgemaakt. Iets glorieuzer had gemogen.
Het andere nadeel is dat deze komt en gaat net als bijna alle film bad guy's op Broly en Garlic Jr. na. Maar deze vind ik veel beter dan hun allemaal. Hoewel hij niet sterker is dan Broly, Buu, S Android 17 of Omega Shenron. Maar de GT reeks vind ik niks, die tel ik gewoon niet mee .

4 sterren voor S Android 13 en de humor.

avatar van jumpstylemovie
leuke film
hellaas word het vanaf hier nogal afgezaagd.
2.5***

Nomak
Leuke film, maar niet zo goed als de andere DBZ films die ik tot nu toe gezien heb.
De bad guy is wel erg indrukwekkend en mooi getekend.

avatar van Metalfist
Battle Limit!! Three Great Super Saiyans

Deze 7e Dragon Ball Z film begint eigenlijk al met een grote fout waardoor je hem niet in volgorde met de andere films/serie kunt zetten. In de proloog zie je namelijk hoe Dr. Gero wordt afgemaakt door #17. Dat betekent dus dat deze androids na #17 en #18 komen maar dan hoort Goku normaal al dood te zijn. Maar op zich is het geen slecht deel.

Het verhaal is gevuld met van echte DBZ actie zoals we ze uit de reeks kennen. Super Saiyans, Spirit Bomb, ... maar ook een aantal coole bad guys. Vooral #13 is (wanneer hij getransformeerd is) zeer mooi gemaakt.

Alleen heb ik zwaar de pest aan hoe de stemmen worden gedubt. Zelfs de originele namen worden niet meer gebruikt (Krillin => Klyllyn en Picollo wordt opeens gewoon Big Green genoemd)

De DBZ films zijn zeker leuk om te zien maar het niveau van de serie halen ze niet. Al ligt dat ook wel aan de foutjes (in deze eigenlijk één grote) in de film en dat het niet meer met de originele namen/acteurs is.

avatar van Ajax&Litmanen1
Weer wint Goku door de spirit bomb te gebruiken

Kom zeg, van de 7 films die ik nu heb gekeken zijn er vrij veel op deze wijze geëindigd. Wees eens wat origineler zeg.
Ik vind het geen hele beste film. Het begint nog wel leuk (Masher Roshi, viezerik ), maar zodra er wordt geknokt is het wat eentonig. De besneeuwde bergen zijn niet zo heel erg boeiend als locatie en het feit dat Piccolo en Vegeta op het einde erbij komen kan je ook wel raden. De Androids vond ik wat suf. Jammer dat de vijanden in de serie erg stoer zijn op Buu na, maar dat de meeste vijanden in de films weinig voorstellen. Alleen Android 13 is na transformatie wel cool.

De film kijkt ieder geval best aardig weg. Aardig moment was wel toen Trunks zijn Android door midden hakte.

Kleine 3*.

Goto
Dat eind!

Is it over?
Not till the fish jumps.

avatar van AGE-411
Iemand zou eens moeten tellen hoe vaak we de dood van Dr. gero zien in de reeks. Want daar begint deze film ook mee.

Ik moet zeggen dat de Android/Trunks-saga altijd mijn minst favoriete saga was in de reeks. Ik heb er nooit wat met gehad en ik was altijd blij als Cell z'n hoofd aan het venster kwam steken.
Deze film is bovendien ook moeilijk te plaatsen in de serie. Lijkt me raar dat men gezellig gaat shoppen wanneer Android 17/18 of Cell de wereld terroriseren. Bovendien: als Piccolo Kami al geabsorbeerd heeft wil dat zeggen dat hij sterker zou moeten zijn dan de 3 SSJ's. Maar dat is niet het geval.

Deze film steekt er ook niet bovenuit. Voornaamste reden is dat de gevechten ook hier weer veel te lang en veel te saai zijn. Waarom wachten men in de films altijd zo lang om SSJ te worden?

Het einde vind ik dan wel weer gaaf. Het is de enigste keer dat Goku als SSJ een Spirit Bomb maakt. Op fansites wordt ook gezegd dat zulks normaal niet mogelijk is.