Doragon Bôru Z (1989)

Alternatieve titels: Doragon Bôru Z 1: Ora no Gohan wo Kaese | Dragon Ball Z: The Movie - Dead Zone | Dragon Ball Z: Son Goku Super Star

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Daisuke Nishio
met de stemmen van Masako Nozawa, Akira Kamiya en Daisuke Gôri

De Saiyan Goku bindt de strijd aan met Garlic jr. Garlic jr. ontvoert de zoon van Goku voor diens dragonball, hij wil namelijk middels alle dragonballs een poort naar de dead zone openen waar z'n vader gevangen zit. Wat volgt is een strijd tussen Garlic jr. en diens helper aan de ene kant, en Goku en zoon Gohan aan de andere.

film_kaza
ik vond dit één van de mindere delen.

2 sterren

lowhusky
was niet zo goed maar omdat het dbz was 3*

film_kaza
Garlic Jr is de enige film Bad Guy die ook terug kwam in de serie. Hij heeft zelfs een Saga op zijn naam staan.

Dit is tot zover ik weet de enige dbz film die kwa het verhaal van de serie goed klopt. Het gebeurd nog voor DBZ.
Ook 1 van de 2 films waar Goku zijn stok gebruikt. Het is te lang geleden.. ik weet de naam niet meer.

Het verhaal is niet echt goed, Garlic is wel geinig, en Gohan die zijn woede uitstraalt was nog wel het beste.

avatar van jumpstylemovie
ik dacht altijd dat dit een deel van de serie was.
aldus wel een 3***

avatar van tommykonijn
Ik ben nou niet echt een fan van de Dragon Ball Z films/afleveringen, deze film vond ik eigenlijk ook helemaal niet geweldig, maar het hangt van je smaak af kan ook zijn dat je dit helemaal geweldig vindt.

avatar van dvd-me
Ook deze, vond ik erg goed, vooral door Piccolo en gohan etc.

Nomak
Goede film met Garlic Jr. als 1 van de leukste slechterikken die er bestaan.
We zien in deze film voor het eerst de kracht van Gohan al heeft hij dat zelf niet door.

avatar van Metalfist
Dead Zone

Deze DBZ film is zonder twijfel de minste in de reeks van films vooral door de ietwat irritante characters en het saaiere verhaal.

Het grootste minpunt is sowieso Garlic Jr. In de gewone serie vond ik hem al ronduit irritant (Garlic Jr. Saga is dan ook meteen het slechtste van de serie) maar hier was hij zowaar nog vervelender. Ik vind het gewoon geen bad-guy (tenzij hij getransformeerd is) Ook zijn helpers zijn niet al te leuk om te zien tenzij dat ze beginnen te vechten. Dat was dan wel weer zeer vermakelijk.

Maar het zijn natuurlijk niet alleen maar minpunten wat de klok slaagt. Nee, er zitten ook een aantal geweldige stukken in (dronken Gohan) maar het is eindelijk ook nog eens een verrassend einde doordat het niet eens Goku is dat de wereld redt maar Gohan. Dat redt de film dan ook van een onvoldoende.

De DBZ films zijn interessant om te zien al zijn er soms wel, spijtig genoeg, veel fouten in verband met de serie die het plezier wat bederven. In de editie die ik trouwens heb is dit eigenlijk deel 11 in de reeks van films maar dat maakt op zich nu niet veel uit.

avatar van DeCol
Jaren geleden zag ik Dragonball Z voor het laatst. Op internet pikte ik alle afleveringen en films op en laatstgenoemde ga ik eens op mijn gemakje allemaal bekijken. Om te beginnen met Dead Zone.

Ben het volledig met Metalfist eens. Garlic Jr. vond ik in de serie niet leuk en hier ook niet echt. Een irritant, klein ventje zonder een dreigende uitstraling, met uitzondering van zijn getransformeerde versie. Wel leuk om Goku en Piccolo weer aan zij aan zij te zien, alhoewel ze hier nog geen vrienden zijn. Grappig stukje was dat Gohan op Krillin zijn hoofd aan het pissen is.

2,5* en op naar de volgende: The World's Strongest

avatar van Stephanovic
Garlic Jr. is overduidelijk de meest saaie vijand in de Dragonball reeks, jammerlijk.

avatar van Minotaures
Bwa, Garlic Jr. saga in Dragon Ball Z vond ik één van de saaiste saga's, dus bij deze is het ook niet gelukt om me te vermaken.

Een beetje saaie gevechten die mij geen vermaak toonden.

avatar van Freckles
Garlic Jr. is inderdaad niet zo'n leuke vijand.
Vond dit toch één van de minst leuke Dragonball Z films.

avatar van Ajax&Litmanen1
Na het herzien van de serie Dragonball Z, is het tijd geworden om de losse films ook eens te kijken. De films heb ik in tegenstelling tot de serie nog helemaal nooit gezien. Deze eerste film Dead Zone draait om Garlic Jr, die ik (helaas) nog wel ken uit de serie. Helaas, omdat het een zwaar vervelend figuur was. In de film valt het gelukkig nog mee, al komt hij nooit dreigend over. Alleen in zijn monstervorm was het nog een beetje gevaarlijk.

De film stelt niet heel veel voor, daarvoor is de speelduur ook wel kort. Ik ben ook benieuwd of er in een 3 kwartier tot een uur een beetje boeiende verhalen worden verteld in de DBZ films. Ieder geval was het leuk om Goku en Piccolo weer eens te zien in de tijd dat ze nog geen vrienden waren. En we maken voor het eerst kennis met de kracht van Gohan, die hij pas laat in de serie leerde kennen.

Een kleine 3*