Doragon Bôru Z 2: Kono Yo De Ichiban Tsuyoi Yatsu (1990)

Alternatieve titel: Dragon Ball Z 2: The World's Strongest

Japan
Animatie / Actie

geregisseerd door Daisuke Nishio
met de stemmen van Masako Nozawa, Daisuke Gôri en Yukimasa Kishino

Gohan en Oolong hebben gezien dat de dragonballs zijn verzameld en zijn op onderzoek uit. Hun zoektocht leidt hen naar het hoge Noorden, waar Dr. Kochin Shenlon oproept en wenst dat Dr. Wheelo's ondergevroren laboratorium uit het ijs wordt gehaald.

film_kaza
ik keek hem eerst mega vaak omdat het ook mijn enige dbz film was. nu is hij niet meer leuk, maar omdat ik er zoveel van heb genoten.

3,5 sterren

lowhusky
Een geen al te beste dbz-film, 2 en een halve ster

kiriyama
Niet goed, wel vermakelijk.

avatar van Lucas1
Heet deze niet The Strongest Guy in the World?

film_kaza
Leuk om dingen terug te zien die ik vroeger zovaak keek.
Deze keek ik vaak vanwege:
- Goku's kractige kamehameha tegen Dr. Willow
- Goku die het ijs overwint
- En gewoon de typische DBZ actie.

Typisch einde, niet veel voorstellend verhaal (dat ik nu pas begreep), en bad-guy's die komen en gaan. Nooit heb ik Dr. willow in een game, stripboek of serie teruggezien.

Kami zien vechten was voor mij toch wel groot amusement. Hem zie je bijna nooit in actie en als ie dat doet... doet ie het niet goed.

3 sterren.

avatar van jumpstylemovie
ik een die ik op film heb.
helaas crasht hij nogal vaak.
het is een leuke film , en verder niks bijzonders.
ook kon ik m'n lach amper inhouden toen ze op het eind begonnen te lachen. 3***

( maar deze titel hoort toch : the strongest guy in the world'' te zijn?)

avatar van Iron Maiden
meesterlijke film,
master roshi die gaat vechten blijft geweldig!

avatar van tommykonijn
Niks speciaals, maar ik houd ook niet van de films/series, ik kan me er wel in vinden dat kinderen van 7/8 jaar dit helemaal geweldig vinden en dat het ''in'' is op de lagere school, want dat was ook zo bij ons . Ik vond het toen al een matige serie en nu vind ik het al helemaal niet veel.

avatar van dvd-me
Deze wat minder dan de rest, wel leuk dat hier een scene inzit die voorbij flitst in de serie

Nomak
tommykonijn schreef:

Niet akkoord, op ik ben 20 jaar ouder en ik vind de serie nog steeds geweldig, ik kan er nog altijd van genieten. En ik ken heel wat leeftijdsgenoten van me die er net zo over denken.

Deze film heb ik nog niet gezien, ga ik nu maar eens aan beginnen dan.

Nomak
Onze helden nemen het op tegen de kwaadaardige Dr. Wheelo en zijn assistent Dr. Kochin. Dr. Wheelo's brein is in een gigantische robot ingebouwd en ze zoeken een lichaam om zijn brein in te planten.

Ook de andere vijanden waren originele schurken, elk met hun eigen kwaliteiten.

Leuk om Master Roshi te zien vechten, hij doet het nog zeer goed voor zo een oude man.

avatar van DeCol
Erg leuke Dragonball Z-film. Met name de samenwerking tussen de Z fighters en Piccolo en de ijzersterke Goku vond ik heel mooi om te zien. Dr. Wheelo als bad-guy en het verhaal er rond is best aardig, alhoewel ik die robot op het laatst wat minder vond. Verder hadden de drie vijanden leuke specials.

avatar van Bura
Leuke film, kreeg echt weer een beetje het DragonBall gevoel terug, wat zeker niet een slecht iets is. Goku steelde de show natuurlijk weer met zijn klungeligheid (lekker uitglijden over het ijs, haha).

avatar van Ajax&Litmanen1
Best een aardige DBZ film, al blijft het manco bij de films dat je maar een uurtje de tijd hebt, waar de serie voor een gemiddelde saga/vijand wel 50 afleveringen gebruikt. Het levert ook hier weer een slap verhaaltje en de nodige gevechten op. Gelukkig is de film wel aardig om te kijken. Leuk dat Master Roshi hier zelf eens gaat vechten, iets wat hij in DBZ niet meer doet. Blijft toch een erg grappig karakter. Zoals Bulma op het eind ook zegt, het is een vieze, ouwe man
De vijand, Dr. Wheelo, was niet zo heel interessant, zeker in robot vorm niet. Maar het gaf Goku, Gohan, Krillin, Piccolo en Roshi wel de gelegenheid om eens als team te vechten. Wat dat betreft blijft Dragonball Z wel geweldig, met een hoop leuke personages.

Kleine 3,5*