Night of the Demons 2 (1994)

Horror

geregisseerd door Brian Trenchard-Smith
met Cristi Harris, Darin Heames en Amelia Kinkade

Demoon Angela is weer terug, en deze keer verstoort ze het halloweenfeest van een paar schoolmeisjes die ze meteen allemaal in demonen verandert. Alleen een non met een stalen zwaard kan de wereld nog van Angela redden.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Idioot en compleet belachelijk. Maar heel stiekem hier en daar nog best geestig. Vooral die demonische borsten waren wel lollig. Verder gewoon zo idioot dat het leuk is. Het eerste deel overigens nog niet gezien.

avatar van Hemdale
Ik heb ook alleen dit deel nog maar gezien. Vreselijke film!

damon
vredelijk leuk bedoel je
de ledematen vliegen om je oren!

Horrorfanaat
Vermakelijke pulp alleen het sloeg helemaal nergens op maar als je je gedachten op 0 zet is ie best vermakelijk.

Horrorfanaat
Er zat trouwens wel een lekker wijf in zeg die met dat satanritueel bezig was en die dat boek van die gozer had gejat.

Morbid angel komt er in voor oftewel de beste Deathmetal band ever !!

Dit was echt een hilarische film!

ik vond die best een leuke film... grappig maar niet eng.

een 2,5

erik1677
roaoaoaoaoaoaoaoaoarggghhhhhhh ultieme jeugdherinneringen aan deze film.
En godver ja, morbid angel chapel of ghouls tijdens deze film.
Mijn god wat wil je nog meer, binnenkort maar eens gauw weer uit de kast halen.

avatar van brucecampbell
Af en toe leuke, cheesy horror die spijtig genoeg de nadruk teveel legt op de humor, waardoor het totaal niet eng of spannend wordt. Qua smerigheid valt het ook wat tegen. Niettemin een aardig tussendoortje.

avatar van kirk douglas
redelijk genietbaar maar goed wordt hij nergens.

Reinbo
Geweldige horrorfilm. Past zo in dezelfde categorie als Night of the Creeps. Eigenlijk nog beter. Dikke 4* voor dit geweldige 80's horrorfilmpje. Topper!

"t is mij een raadsel hoe ik het ooit heb kunnen missen in die tijd.

avatar van Halcyon
Een van de meest fascinerende videohoezen die je destijds in de horrorafdeling van de videotheek zag staan. Ik heb hem echter nooit meegenomen. Misschien omdat je de afbeelding niet meteen linkt met kwalitatief hoogstaande cinema?

Maar goed, vanavond dan toch gezien en het bleek een waardig vervolg. Erg gelijkaardig aan het eerste deel, maar op alle vlakken gaat deze film net dat tikkeltje verder. Night of the Demons 2 is smeriger, grappiger en bevat meer naakt. De vrouwelijke acteurs zijn mooi "gevormd" en doen flink hun best om dat te tonen: het aantal scènes waarin ze zich omkleden is namelijk op één hand niet te tellen. Het verhaal daarentegen is niet bepaald hoogstaand, maar bij dit soort films is dat geen ramp. Films als deze kijk je voor het onzingehalte en dat ligt hier betrekkelijk hoog. Voor liefhebbers van horrorpulp is dit ongetwijfeld een aanrader.

avatar van mikey
Reinbo schreef:

"t is mij een raadsel hoe ik het ooit heb kunnen missen in die tijd.
Maar hij komt uit de j-90...

Reinbo
mikey schreef:
Maar hij komt uit de j-90...

Dat is een detail, voelt in alles '80's aan. Deel 1 komt ook uit de jaren 80.

erik1677
Helemaal met je een reinbo!
Ook al is ie in de jaren 90 gemaakt,er hangt duidelijk een jaren 80 sfeertje in de film.

avatar van TinkerTex
De film komt redelijk langzaam op gang met weinig bloed, maar wel wat bloot. Tegen het einde gaat het toch lekker los. Bloederiger dan ik aanvankelijk van dit jaren 90-horrorfilmpje verwachtte.

Hoewel vermakelijk, kan hij niet tippen aan het origineel. De effecten zijn wel leuk en de rollen zijn aardig. Het voelt weliswaar aan als een herhalingsoefening, maar wel een geslaagde.

avatar van Vascago
Minstens net zo vermakelijk als het 1ste deel. Sterker nog, vind hem zelfs een tikkeltje leuker. Nog steeds slecht acteerwerk uiteraard, maar wel weer een heerlijk 80's sfeertje (ook al komt deze uit 1994) , een prima soundtrack, wat naakt en flink wat gore. Lekker cheesy allemaal. Angela is tof !!

Bij nader inzien toch nog een halfje erbij op.

erik1677
dat heb je goed gedaan vascago!

Wat een komische horrorfilm

avatar van perceived
Een hele tijd geleden al gezien en dacht ik deze ook al gerated had. Weet het me niet goed meer te herinneren maar voor m'n gevoel is deze toch net iets leuker dan het eerste deel. In ieder geval leuk over-the-top vermaak. 7.5/10*

avatar van Corcicus
Het duurt verdomd lang vooraleer dit spel op gang komt en een echt slachthuis blijft uit. Maar wat een heerlijke personages en geinige sfeer. Angela is een geile demon die haar lusten botviert op de arme internaatkinderen, tot groot jolijt van de kijker. Zeker zo classic als zijn voorganger en een kijkbeurt waardig.

avatar van mikey
Hmm deel 1 was matig. Deze binnenkort maar eens kritisch bekijken

avatar van jeroentjuhhhhh
Kan me wel voorstellen dat velen deze nóg beter waarderen dan het klassieke eerste deel. Eens met bovenstaande opmerkingen over het overheersende jaren 80 gevoel, terwijl dit een (gevaarlijk) 90's vervolg is. Het is er niet aan terug te zien. Álles (werkelijk álles) wat het eerste deel zo goed maakte, is hier weer terug en dan een versnelling hoger. Briljant!

Night of the Demons 2 (Brian Trenchard-Smith) – filmrecensie | It's Only a Movie - itsonlyamovie.nl

avatar van Richard_Voorhees
Mede door de strenge, doch rechtvaardige non is dit vervolg nog leuker geworden dan de eerste film.
Wederom erg toffe make-up effecten en ik dacht datum al veel gekke dingen gezien had, maar die scene waar borsten ineens in handen veranderen zal me nog lang bijblijven.
Door de looks, de muziek en de sfeer doet de film inderdaad aan de jaren '80 denken. Wat mij betreft een sterke keuze van deze filmmakers anno 1994.
Voor zij die van jaren '80 cheese houden is deze film genieten van begin tot eind.

Vervolg dat beter is dan het eerste deel. Er zit wat meer humor in, meer gore (en enkele creatieve scenes) en nog dommere tieners. De acteurs kunnen er niet veel van en de dialogen werken soms op de lachspieren, desondanks best een vermakelijke horror (mede ook omdat de filmmakers zich hiervan bewust waren) met overigens ook leuk '80's sfeertje.

avatar van joolstein
Zes jaar naar de eerst Night of the Demons kwam er een tweede deel uit. Waarin de vrouwen mooier zijn, er meer ontblote borsten te zien zijn, het acteerwerk zelfs iets beter is en een klein tikje meer gore aanwezig is. Helaas is meer niet beter. Zo is het voelbare plezier uit deel 1 er veel minder aanwezig. De humor veel minder leuk is en zelfs plat. Tenenkrommend Hoofd in een toilet boe, grappig? En dan de kills telkens maar weer dat gedoe met die waterpistolen en ballonen gevuld met wijwater. Oké, het is lekker smerig maar naar een paar keer niet meer effectief. En voor een dramatische noot laat je kids het wijwater drinken en veranderen ze opeens terug? En dan was er nog de non misschien voor sommige een leuk karakter maar ik vond deze Rambo-achtige non vreselijk. Het was wel leuk dat ze de film lieten aansluiten op het eerste deel en door het aanwezig zijn van een paar memorable scenes redt de film het net maar het origineel overtreffen doet het voor mij zeker niet!

avatar van Collins
Wat een leuk werkje!
Geen ander deel gezien en dus niet belast met de onvermijdelijke drang en dwang om te vergelijken.
In filmisch en acteer technisch opzicht is het niet heel goed. Het leuke komt door de spontane en frisse uitstraling van de film. Het plezier staat voorop. Gewoon leuk vermaak. Niet te moeilijk. Niet meer dan een eenlaags verhaal zonder ingewikkelde zijpaden of diepere boodschap. Ongecompliceerd amusement dat lekker weg kijkt.
Ja, leuk werkje. Er is voortdurend beweging. Er is continue actie. Amper inzakmomenten. Amper vertragende filosofische of psychologische bespiegelingen. Alles voor de vaart. Het beweegt. Het leeft. Het sprankelt.
Een heel aangename demon ook. Niet per sé eng, maar wel een sinister personage met veel body. Ook met een verrukkelijke macabere komische touch. De andere personages zijn minder indrukwekkend. Type student en slachtoffer. Niet heel boeiend. Leuke uitzondering is een non, die zich door iets meer kleur onderscheidt van de grijze massa. Verder kent de film geen memorabele karakters.
De special effects zijn ietsjes gedateerd, maar niet storend. Over het algemeen heel kijkenswaardig. De gore ziet er goed uit. Uiteraard wat overdreven, maar niet op het belachelijke af. Niet tè. Daardoor blijft de balans tussen komedie en horror goed bewaard en schiet de boel niet door naar slapstickachtige taferelen. Het blijft beheerst onbeheerst.
Leuk.

avatar van PEN15
Het is weer eind van de maand oktober en voor deze dagen was Night of the Demons 2 mij aangeraden.

Ook ik zag deze hoes vele malen liggen bij videotheken en daarna nog jaren in de bakken van FRS en Ro-disc. Ik wilde er echter niet aan beginnen omdat ik dacht dat het onderdeel was van de Demoni-reeks, waarvan ik weet dat er een waslijst aan vervolgen bestaan die niet bijster handig zijn genummerd. Demoni is een aardige film trouwens, ik was er niet bepaald van overdonderd, maar het had zeker iets griezeligs.

Aangezien hij hier en op IMDB opvallend hoog scoort ging ik er eens goed voor zitten, nou.. ik ben weer eens helemaal niets misgelopen. Dit kun je me toch niet menen, hè? De eerste vijftig minuten gebeurt er nauwelijks iets noemenswaardigs, de rest van de film zit vol met achterlijke onbenulligheden alsof het sullige tienerhorror betreft. Supersoakers en waterpistooltjes vol met wijwater, waterbalonnen, iemand die met zijn hoofd basketbalt, een pratend hoofd in de pleepot, meisje in badkamer die wordt gepenetreerd door een lippenstifttong, hoop effecten met stoom en rook..bwoe hoe hah har har, maar niet heus!! Dat gezever over die nonnen en internaatgeestelijken kon me ook echt gestolen worden, wat een gigantisch, oninterssant flutverhaal man!! Dit is overigens wel zo'n film waarin waanzinnig slecht wordt gedanst. Jeetje was dat grappig bedoeld, een verwijzing naar het vorige deel neem ik aan net als die lippenstift? Over het algemeen gezien deed het me meer denken aan 976-EVIL dan aan Evil Dead. Of wat dan ook.

Is het weer eens toevallig dat er van die vorige een heruitvoering is gemaakt in 2009 en dat die vergeleken met die uit 1988 opvallend lager scoort. En ook nog eens met Edward Furlong, zou dat de oorzaak zijn?