- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
6. Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (Film, 1922)
96 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 12 punten
Subgenre: 1. 1920s horror
Themaklassement: 6 punten
Eigen score 1.5*
https://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/nosferatu_1922_8.jpg
Tja, dit is vloeken in de kerk natuurlijk, maar ondanks de korte speelduur was dit toch wel een lange zit. Verhaaltje was in het begin nog wel geinig, maar na 30 minuten was het concentratievermogen op. De orgel muziek was ik toen ook al wel redelijk beu. Ik weet het, het is niet helemaal eerlijk tov een film die meer dan 100 jaar oud is, mja niks aan te doen (nog wel 1.5 ster voor Max Schreck, scenes met hem zijn wel de moeite). Excuus.
79 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 14 punten
Subgenre: 68. Single location
Themaklassement: 7 punten
Eigen score: 3.5*
https://www.grimoireofhorror.com/wp-content/uploads/2022/08/Glorious-2022-Review.jpg
Ja, dit is meer mijn ding. Beetje maffe humor, een nog maffer plot, en stijlvolle uitwerking. Mooie kleurtjes ook (vooral gaan kijken vanwege de poster (zag hem bovendien ergens eerder al voorbij komen hier) en stelt niet teleur. Vrij uniek en strekt gewoon de stekker dr uit wanneer het klaar is. Dat kan ik wel waarderen.
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
1: Even Lambs Have Teeth (Film, 2015) - MovieMeter.nl
Speelduur: 80
FTV:
Subgenre: Torture
Nou , om voor mij maar het spits af te bijten , grote tegenvaller . de film wil dolgraag I Spit on Your Grave zijn , maar als je het dan doet , doe het dan goed .
dit heeft alles in zijn mars om een redelijke kloon te zijn , maar faalt behoorlijk .
met een redelijjk budget kun je makkelijk een goede poging wagen, dat budget was er niet , het oogt allemaal tamlelijk goedkoop . Wat niet erg hoeft te zijn , maar laat dan teminste wat gore zien.
Oftewel : gemiste kans .
2 #
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2943 stemmen
89 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 16 punten
Hier is natuurlijk van alles mis mee. Van het verhaal tot het CGI en de willekeurige logica die we volgen met betrekking tot de camera. Maar er zit een lekker tempo in, de piramide is claustrofobisch en het oude Egypte leent zich natuurlijk uitstekend voor een verhaal met Goden en andere mythische figuren. 89 minuutjes, lekker joh.
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2943 stemmen
6. Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (Film, 1922)
96 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 12 punten
Subgenre: 1. 1920s horror
Eigen score 1.5*
(afbeelding)
Tja, dit is vloeken in de kerk natuurlijk, maar ondanks de korte speelduur was dit toch wel een lange zit. Verhaaltje was in het begin nog wel geinig, maar na 30 minuten was het concentratievermogen op. De orgel muziek was ik toen ook al wel redelijk beu. Ik weet het, het is niet helemaal eerlijk tov een film die meer dan 100 jaar oud is, mja niks aan te doen (nog wel 1.5 ster voor Max Schreck, scenes met hem zijn wel de moeite). Excuus.
Ik twijfel of ik deze nog ga meepakken deze challenge, maar zie er ook enorm tegenop. Twee weken geleden me gewaagd aan Metropolis, maar ik ben er nog steeds mee bezig...
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
5. The Kiss of the Vampire (Film, 1963)
85 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 8 + 2 = 10
Thema: 38. European Horror
Themaklassement: 5 punten
https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2020/10/kiss-of-the-vampire-new.jpg
Minder bekende vampierfilm uit de Hammer stal. Visueel is het zoals steeds wel goed, maar het is net wat teveel style over substance naar mijn zin. Verhaal is een beetje van de hak op de tak met personages inclusief de hoofdvampier die totaal niet memorabel of interessant zijn. De vampieren vormen een soort cult, zijn eigenlijk nogal mak en hun motivaties nogal vaag. De manier hoe ze worden uitgeschakeld is op zich wel verrassend te noemen gezien ze toch vaak met vleermuizen worden geassocieerd. Dat was eigenlijk nog het leukste aan de film, beetje zo slecht dat het goed werd. Ik neem aan dat dit niet de bedoeling was van Hammer maar zo kwam het toch over. Het feest met de maskers leek te zijn geleend van The originele Phantom of the Opera.
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
2. Talk to Me.
FTV.
Speelduur : 90 minuten .
https://sm.ign.com/ign_nl/news/h/horror-bre/horror-breakout-talk-to-me-is-getting-a-sequel_7kwk.jpg
Wat een alle jesus goed debuut is dit zeg . Dit is echt de beste horror film die ik sinds tijden heb gezien .
Creepy vind ik horror als doorgewinterde horror liefhebber een film niet snel , maar in de bios liepen de rillingen wel over mijn rug .
fenomenaal goed in beeld gebracht , met geloofwaardige hoofdpersonen , geen doorsnee hollywood gezichten .
En de selfharm is schocking . '
De laatse vijf minuten had ik wel een idee waar het heen ging , maar dit werd weer zo goed gedaan .
echt een aanrader !!!!!
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
[quote]robertinho schreef:
Ja die moet ik nog zien maar zag hier ook redelijk tegenop, echter vond ik dit voor mezelf wel een moetje. Dus nja maar even door de zure appel heen dacht ik. Was niet makkelijk helaas. Wat ik nog niet eens had aangeven was dat het best veel leeswerk was. Dus of je leest een stuk tekst en staart vervolgens nog 3-5 seconden naar datzelfde stuk tekst, of je zit gewoon braaf 20-30 seconden te lezen.
Ik snap dat de film er weinig aan kan doen, mja zo kan ik dat helaas evenmin. Verder niet echt gedoken in andere opties in de jaren 20, maar deze kan weleens pittig voor je worden dan ja. Dan is het vooral kiezen of net als ik door de zure appel heen (zodat je hem toch maar gezien hebt) of iets anders uitkiezen. Dat gezegd hebbende vond ik het voor deze challenge nog wel oké, dat voelt het toch nog een soort van nuttig zeg maar
. Succes iig!
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
FTV
Speelduur : 106 minuten
Subgenre : folklore
Wat een a24 pareltje was dit weer zeg . het lammetje zelf is onweerstaanbaar schattig , dat je bijna vergeet dat het hier om horror gaat .
het idee is fascinerend en de uitwerking gewoon goed .
je moet zin hebben in de traagheid , en het krankzinnige concept ., maar dan is het ook genieten .
Het einde laat je wat onwetend achter , maar dat mag de pret niet drukken .
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik twijfel of ik deze nog ga meepakken deze challenge, maar zie er ook enorm tegenop. Twee weken geleden me gewaagd aan Metropolis, maar ik ben er nog steeds mee bezig...
Wat steekt je dan tegen bij silents? Het trage tempo, dat de dialoog via intertitels verloopt. BIj Metropolis kan ik inkomen dat is een lange film dus als je silents niet gewoon bent kan dat best een taaie zit zijn. Nosferatu is ook vrij lang en ik ben ook niet echt fan, maar ik zal eens kijken onder mijn favorieten met een niet al te lange speelduur.
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
13. We Need to Do Something (2021)
97 minuten
FTV: 2 punten (totaal: 26 punten)
Eigen rating: 3,0
Vaag en mysterieus filmpje. Wist me toch te blijven boeien, ondanks dat het een redelijk traag verhaal is.
https://image.tmdb.org/t/p/w780/tzb5r5im4kxI2A9FBAKC2Ayk2UM.jpg
Te midden van een storm zoekt Melissa met haar gezinsleden beschutting. Eenmaal ze een plek hebben gevonden, geraken ze daar niet meer weg. Hulp hoeft het gezin in de komende dagen niet te verwachten. Melissa komt tot het besef dat zij met haar vriendin Amy een aandeel hebben in de verschrikkingen die zowel haar familie als de hele wereld teisteren.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7270 stemmen
[
The beyond... gezien ergens in '84 toen ik een jaar of 11 was.. Dikke nachtmerries gehad van de spinnen en de zoutzuur-scene
Volgens mij was deze net als Evil Dead toen ook verbannen in nogal wat landen. SUPERgoeie film!
Video Nasties! The Beyond en The Evil Dead behoren tot de Section 2: Non Prosecuted films. Uit beide films moest daarvoor 2 minuten uitgesneden worden. In 2001 kwamen werden ze beiden weer uncut in de re-release. Maar dat betrof de UK. Ik vermoed dat wij gewoon destijds al de uncut versies kregen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
geweldige film. Vorige week Catriona MacColl ontmoet en met haar over de film gesproken (en natuurlijk op de foto
). Zij had echt geweldige verhalen over haar ervaringen en de smerigheid tijdens het filmen. Wat een geweldige film is dit toch.
Ah zij speelde dat blinde meisje? En ja dit is echt wel een topper in het genre van gore en smerigheid zonder overstag te gaan. Zeker die scène met de spinnen is een van de meest huiveringwekkende die ik tot nu toe heb gezien.
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2943 stemmen
Wat steekt je dan tegen bij silents? Het trage tempo, dat de dialoog via intertitels verloopt. BIj Metropolis kan ik inkomen dat is een lange film dus als je silents niet gewoon bent kan dat best een taaie zit zijn. Nosferatu is ook vrij lang en ik ben ook niet echt fan, maar ik zal eens kijken onder mijn favorieten met een niet al te lange speelduur.
Ik denk dat ik nog niet eerder een stille film in z'n geheel heb gezien. Stukjes wel, of korte filmpjes, maar geen enkele met een lange speelduur. Wat me vooral tegenstaat, en Threeothree geeft dat ook aan, is dat je eerst een stuk zit te lezen en dan precies datzelfde stuk ziet, waardoor de hele boel twee keer zo lang duurt. Daarnaast gaat de muziek me tegenstaan na een tijdje. En veel van het acteren uit die tijd is heel theatraal, uitvergroot, dramatisch, dat ligt me ook niet.
De sets in Metropolis vond ik overigens geweldig. En de ideeën over de samenleving. Maar in dit format (lezen daarna kijken en opnieuw) werkt het niet voor mij.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
Yes, MacColl is de blinde dame alexspyforever. Cinzia Monreale (Emily in de film) heb ik 2 jaar geleden over The Beyond gesproken, maar die had wat minder te vertellen.
Voor mij met afstand de beste Fulci film.
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2054 stemmen
Ik heb die film vorig jaar gekeken voor de horrorchallenge. Ik vind films uit die periode ook wel een uitdaging en waag mij er ook niet snel aan. Maar Nosferatu vond ik eigenlijk nog best vermakelijk, persoonlijk een stuk beter te doen dan het eveneens populaire Dr. Caligari.
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
Horrorchallenge Film 8:
Gok-seong (Film, 2016) - MovieMeter.nl
https://www.japantimes.co.jp/wp-content/uploads/2017/03/p9-hadfield-wailing-a-20170309.jpg
Speelduur: 156 minuten
FTV (2 punten)
PUNTENTOTAAL : 16
Subgenre 30. Crime Horror
Themaklassement: 8 punten
Aanrader voor ander horror challengers:
Stelletje mafkezen als politieregisseurs zijn op een bizarre familiemoordzaak gezet. Daarna gebeuren er steeds rare dingen in het dorp en is er een sjamaan ingeschakeld.
In het begin zitten er wat lachwekkende momenten tussen die ik niet serieus kan nemen. Ik weet nog steeds niet of dat zo bedoeld was. Daarna draait de film naar iets duisters. Ik denk dat de film wel goed geproduceerd is en het verhaal goed is vertelt. Maar hij pakte mij helaas niet de hele film, voornamelijk door het begin.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
9. The Last Voyage of the Demeter (Film, 2023)
10. Renfield (Film, 2023)
118 minuten + 93 minuten
FTV (2+2) : Totaal aantal punten = 20
Subgenres: 80. Vampires & 28. Comedy / Parody Horror (Voltooide subgenres 1-4, 13, 19, 27, 28, 58, 80)
Themaklassement: 10 punten
Eigen rating: 3.5* (Demeter) en 1.5* (Renfield)
Een avondje Dracula, maar dan anders: met twee films die het Dracula-verhaal vanuit een ander perspectief aanpakken.
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1153000/1153670.jpg?cb=1692187850
In The Last Voyage of the Demeter gaat het over de bootreis die Dracula maakt van Roemenië (nou ja, het schip vaart uit Varna, Bulgarije) naar Engeland. In het boek is dit één hoofdstukje waar in niet al teveel detail wordt getreden, al is het duidelijk dat de hele bemanning in de loop van de tijd de sjaak wordt. En dat doet Ovredal best leuk. Het is een prima geacteerde film met een claustrofobische setting: de boot waar duidelijk iets niet pluis is en bemanningslid na bemanningslid het loodje legt. Ik weet niet of ik helemaal vrolijk wordt van hoe Dracula zelf eruit ziet - een soort van CGI-vleermuismonster in plaats van een aristocratisch en heel menselijk uitziend monster. Het is verder geen wereldschokkend vernieuwend script, maar alsnog genoeg spanning en wat bloederige en soms vuurrijke momenten, en met de sfeer zit het ook wel goed. Leuke verrassing. En zal ook zeker mijn ogen open houden voor het vervolg waar wel heel duidelijk naar gehint wordt.
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1151000/1151516.jpg?cb=1681546209
Renfield doet het op een hele andere manier. Deze film verplaatst Dracula naar de moderne tijd, en niet alleen dat, het wordt ook een over-the-top, campy, humoristisch ingestoken variant. Met een focus op Renfield: in het originele verhaal een bewoner van een gekkenhuis die door Dracula bezeten wordt, hier is hij een vrijwillig soort van hulpje van Dracula in de moderne wereld. Al is het ook duidelijk een metafoor hier voor toxische relaties. Ik noemde het al over the top en campy, en het zal dan ook niet verbazen dat Nicolas Cage hier Dracula speelt, in de stijl van Mandy of The Colour Out of Space. Maar in tegenstelling tot daar lag hier de humor mij niet zo goed. Renfield die als een soort van Popeye een superman wordt als hij ongedierte eet, en de film is grotendeels een (bloederige) strijd tegen een kleuterversie van de maffia. Maar dan dus op een flauwe 'humoristische' superheldenmanier, met de schmierende Awkwafina als partner en insekten eten als gimmick. Er was nog wel wat aardige gore, en sommige scenes waren nog wel te doen, maar met deze superheldenhorrorklucht was ik snel klaar.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4892 stemmen
75 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 28
Subgenre: 23. Black & White Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 13 + 23)
Themaklassement: 14 punten
Eigen rating: 3*
https://i.ytimg.com/vi/nCowWefex-k/maxresdefault.jpg
Nog snel meegepikt voordat we met het hele gezin naar Hasselt kermis afzakten
Ik ben blij dat deze het label "Horror" heeft meegekregen hier op MM want een horror kan je dit niet echt noemen. Die Victoria Van Brett was dan wel een naargeestig figuur. In de huidige tijd zou die al snel een pan naar haar kop krijgen met haar irritant gedrag. Maar verder was "Double Door" niet meer dan een familiedrama dat zich afspeelt in een aristocratische familie uit het begin van de 20ste eeuw.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik denk dat ik nog niet eerder een stille film in z'n geheel heb gezien. Stukjes wel, of korte filmpjes, maar geen enkele met een lange speelduur. Wat me vooral tegenstaat, en Threeothree geeft dat ook aan, is dat je eerst een stuk zit te lezen en dan precies datzelfde stuk ziet, waardoor de hele boel twee keer zo lang duurt. Daarnaast gaat de muziek me tegenstaan na een tijdje. En veel van het acteren uit die tijd is heel theatraal, uitvergroot, dramatisch, dat ligt me ook niet.
De sets in Metropolis vond ik overigens geweldig. En de ideeën over de samenleving. Maar in dit format (lezen daarna kijken en opnieuw) werkt het niet voor mij.
Hangt van de silent af hoe dat werkt met die bordjes, je hebt inderdaad zeer beschrijvende silents, maar je hebt er ook die heel beperkt zijn in dat aspect. Het is lang geleden dat ik Metropolis en Nosferatu heb gezien maar ik neem aan dat deze nogal beschrijvend zijn. Er zijn er genoeg waar het beschrijvende veel minder is en de naambordjes vooral voor de dialoog zorgen. Ik heb zelf ook het liefste de sllents waar vooral de beelden voor zich spreken en tekst tot een minimum wordt beperkt. Silents lenen zich dankzij zwart-wit cinematografie en de focus op expressie en gebaren uitstekend voor sfeervolle horror.
Wat ik persoonlijk zou aanbevelen:
The Cat and the Canary (Film, 1927)
Das Cabinet des Dr. Caligari (Film, 1920)
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
FTV
Speelduur : 106 minuten
Subgenre : folklore
(afbeelding)
Wat een a24 pareltje was dit weer zeg . het lammetje zelf is onweerstaanbaar schattig , dat je bijna vergeet dat het hier om horror gaat .
het idee is fascinerend en de uitwerking gewoon goed .
je moet zin hebben in de traagheid , en het krankzinnige concept ., maar dan is het ook genieten .
Het einde laat je wat onwetend achter , maar dat mag de pret niet drukken .
Omg ik moest echt even bijkomen van deze film. Voornamelijk door het gehuil van de moederschaap. Helaas vond ik het einde ook iets tegenvallen. A24 moet echt werken z'n cgi skilles of gewoon zorgen dat je het niet hoeft te gebruiken;)
devil1973
-
- 64 berichten
- 1578 stemmen
100 minuten
FTV : 2 punten = totaal 6 punten
Deze is kort geleden hier al geplaatst met plaatje dus ik zal er geen zetten. De film vond ik persoonlijk niet geweldig, m'n aandacht verslapte te vaak.. Het duurde ook zeker 45 minuten voordat er iets gebeurde, affijn, 2*
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
11 The Retaliators (Film, 2021)
97 minuten
FTV ( 2punten )
Puntentotaal : 20
Subgenre : 62. Revenge Horror
Themaklassement : 10 punten
waardering : 3*
https://screenanarchy.com/assets/2022/06/The%20Retaliators%20Poster.jpg
Deze film heeft een chaotisch begin waarbij de gedachten eerst naar een soort zombiefilm gaan, maar geleidelijk aan ontwikkelt het verhaal zich van niets ontzeggende drugsbende waarbij één lid bruut geweld gebruikt en mensen vermoordt. De dochter van de pastoor is helaas het slachtoffer. Samen met een detective die op zoek is naar een seriemoordenaar zint hij op wraak. Beide verhalen overlappen zich wat het resultaat is van het chaotisch begin. Maar de graphics op gebied van torture en violence maken veel goed. 6,5/10
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
Horrorchallenge Film 9:
Jiao Zi (Film, 2004) - MovieMeter.nl
https://www.moviemeter.nl/images/cover/26000/26941.jpg?cb=1534752791
Speelduur: 91 minuten
FTV (2 punten)
PUNTENTOTAAL : 18
Subgenre 20. Asian Horror
Themaklassement: 9 punten
Aanrader voor ander horror challengers:
Ja, voor een wtf moment moet je deze zeker kijken.
Meer kan ik helaas niet zeggen.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
8. The Black Phone (Film, 2022)
104 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 16
Subgenre: 56. North American horror
Themaklassement: 8 punten
Eigen score: 3*
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/6uWsRYnVPr9jj9E6JNkaQZ-970-80.jpeg.webp
Overall best oké maar daar is wel alles mee gezegd. Hawke doet het uitstekend, en prima vermakelijk, maar het tempo is wel een beetje hetzelfde als hoe ik op maandagmorgen functioneer. T schiet niet echt op. Verveelt ook niet echt gelukkig. Zodoende valt deze in de categorie, leuk om een keer gezien te hebben.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2864 stemmen
Grappig, of niet? Tussen Noodless, Collins, Kondoro, Alexspyforever, Shadowed en joolstein was er slechts één die een zesje gaf, de rest zit tussen 1 en 2,5* in.
Kutfilm.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2864 stemmen
83 minuten
FTV 2 punten = 2 + 2 = 4 punten totaal
Subgenre: 81. War Horror (Afgevinkt: 9, 81)
Themaklassent: 2 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/84000/84879.300.jpg?cb=1375211833
Ik weet nog wel toen deze film in 2013 uitkwam, en ik was er eigenlijk wel in geïnteresseerd maar ik heb hem nooit opgezet. Voor meerdere challenges is deze film best handig om te kijken, o.a. door zijn genres en land van herkomst waardoor ik hem vanavond toch heb opgezet. Mijn kameraad destijds was onwijs groot fan van deze film, ik vond hem nu toch wel wat tegenvallen. Dat kan overigens door meerdere dingen komen maar, ik denk dat het wel heel budgetmatig was en daardoor niet altijd even interessant. Het had van mij wel wat harder gemogen. Meer bloed of wat meer kills zou wel goed hebben gedaan in de film, ook haakt de film op sommige momenten te snel af waar eigenlijk wel meer potentie in had gezeten om bloederig of spannend te worden.
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjM0ODk4MDc3N15BMl5BanBnXkFtZTcwNTYwMDI5OQ@@._V1_.jpg
Moet dan geheel negatief zijn? Ik denk het niet. Want voor een b-matige prent weet Raaphorst er nog de nodige gore momenten uit te halen, en ze doen echt wel hun best. Want de monsters/Frankensteins die eigenlijk in veel verschillende formaten voorbijkomen, zijn wel erg goed verzorgd. De make-up is niet van fantastische kwaliteit, er is goed aan gewerkt en beter nog; het weet zijn werk te doen. Want het zag er wat dat betreft wel heel leuk uit.
https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2013/06/FrankensteinsArmy-21.jpg
Collins
-
- 7294 berichten
- 4311 stemmen
83 minuten
FTV : 2
Subgenre: 81. War horror
Themaklassement: 1
Eigen waardering: 2*
Nazi’s die met behulp van het occulte de wereld willen veroveren. Het is een thema dat in meer horrorfilms wordt gebruikt. Vaak zijn het films van de trashy soort. En deze is daarop geen uitzondering. In beginsel lijkt het allemaal nog mee te vallen. De eerste 20 minuten zijn sfeervol en spannend geënsceneerd als twee Nieuw-Zeelandse soldaten op een eiland worden gedropt, een mijnenveld moeten oversteken en een naargeestige vesting binnendringen van waaruit kermend geschreeuw hoorbaar is. Niet onaardig. Te vroeg wordt daarna echter het geheim ontsluierd en is de film ontdaan van zijn mysterieuze angel. Wat voor de film spreekt is dat er wel steeds een bepaalde vermakelijkheidsgraad aanwezig is. Er hangt een merkwaardige sfeer die intrigeert en die voorkomt dat de verveling toeslaat. Dat is dan toch weer knap van een film waaruit verder niet veel vreugde valt te halen.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
99 minuten
FTV ( 2punten )
Puntentotaal : 22
Subgenre : 38. European Horror
Subgenre klassement : 11 punten
waardering : 3,5*
https://image.tmdb.org/t/p/w780/cAnpkBOnPQv4MYyXbQRVGsWSnxX.jpg
De short film van 2018 al eens gezien en de regisseuse dacht laten we er een lange speelfilm van maken gezien de goede ontvangst. Het verhaal is een soort coming of age-verhaal over een zeer volslanke tiener Sara die de dochter van de slager is en constant wordt gepest gezien haar zwaarlijvigheid. Je krijgt een goed beeld van haar karakterontwikkeling, de wijze waarop ze alles incasseert, hoe ze ermee omgaat en hoe de omgeving daarbij reageert. Daarbij heeft ze een moeder die keihard voor haar is, maar ergens ook voor haar wil opkomen als het eenmaal begint te beseffen hoe er met haar dochter wordt omgegaan. Tegelijkertijd loopt er ook een seriemoordenaar rond die zich bekommert over Sara en de pestkoppen ontvoert. Sara is getuige en raakt meer en meer in de ban van haar held, de seriemoordenaar. Ze komt op pad van licht en duister waar ze de goede of de slechte kant moet kiezen. Intrigerende gedachten die uitmonden in bloederige scènes. Sterke, intense rol van Laura Galán. 7,5/10
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
14. Horror in the High Desert 2: Minerva (2023)
74 minuten
FTV: 2 punten (totaal 28 punten)
Eigen rating: 1,5*
Het is net alsof je naar een documentaire op Investigation Discovery zit te kijken, dus het concept is wel leuk bedacht. Ik zat alleen de hele tijd te wachten op de spanning die maar niet kwam. Deel 1 was dan toch wel ietsje beter vond ik...
https://image.tmdb.org/t/p/w780/bKhUoItzMH5Rj4ECw2nGV1ZABth.jpg
In 2018 voltrok zich een reeks tragedies in het noordoosten van Nevada. Een vrouw werd dood aangetroffen en een andere zou langs hetzelfde stuk afgelegen snelweg verdwijnen. Kunnen deze gebeurtenissen verband houden met de verdwijning van natuurliefhebber Gary Hinge in 2017?
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
6. Talk to Me (Film, 2022) - MovieMeter.nl
https://www.downtimebros.com/wp-content/uploads/2023/05/talk-to-me-hands.jpg
FTV 2 punten
Totaal aantal punten = 12 punten
Subgenre: 21. Australian/Ozploitation / Oceania Horror
Afgevinkte thema's: 19, 21, 22, 28, 54, 75.
3.5*
Wat een fijne film zeg. Nu snap ik de hype wel. Alleen het middengedeelte had misschien wat meer spanning kunnen gebruiken. Geesten die er goor uitzien en aan tenen sabbelen hebben we wel vaker gezien. Gelukkig is het laatste gedeelte wel geweldig.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.