Double Door (1934)

Drama / Horror

geregisseerd door Charles Vidor
met Evelyn Venable, Mary Morris en Anne Revere

New York, 1910. De rijke oude vrijster Victoria Van Brett bestiert met ijzeren hand zowel het vermogen van de familie als het leven van haar jongere zus Caroline en haar halfbroer Rip. Wanneer Rip wil trouwen met de verpleegster Anne Darrow, die zijn leven gered heeft, doet Victoria alles wat ze kan om dit huwelijk te ruïneren. Ze gaat er van uit dat Anne alleen maar trouwt met Rip om het geld. Als eerste steelt Victoria Rips bruiloftscadeau, de parels van zijn moeder, omdat ze vindt dat hij die niet mag weggeven. Vervolgens schrijft ze in het geheim Rip uit het testament.