• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.213 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.385 acteurs
  • 199.065 gebruikers
  • 9.375.080 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

9. Glorious (2022)

79 minuten

FTV: 2 punten (totaal: 18 punten)

Eigen rating: 2*

Hele aparte film waar je net van moet houden... Helaas was het niet helemaal "mijn ding".

https://image.tmdb.org/t/p/w780/up8mHTvnn92bqcq3paWbFdWWXXz.jpg

Na een relatiebreuk belandt Wes bij een afgelegen parkeerplaats. In het toilet raakt hij opgesloten met een mysterieuze figuur die vanuit een aangrenzend hokje hem toespreekt. Terwijl hij probeert te ontsnappen, realiseert Wes zich al snel dat hij verwikkeld is in een situatie die groter en verschrikkelijker is dan hij zich had kunnen voorstellen.

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

2. Orphan: First Kill (2022)

98 minuten

FTW (2 punten)

Puntentotaal: 1 + 2 = 3 punten

Subgenre: 76 (Thriller/Suspense Horror, maar eigenlijk is het 86, namelijk een "Stront Horror")

Themaklassement: 2 punten

https://i0.wp.com/borg.com/wp-content/uploads/2022/09/orphan-1.jpg?resize=723%2C407&ssl=1

De eerste "Orphan" uit 2009 vond ik zeer goed qua sfeer, verhaal, ontknoping en cast, maar in deze prequel, die ik gezien heb via "Prime Video", ontbreekt dit alles en is het gewoon een zeer matige B-film.

In 2009 was "Orphan" een frisse wind in het Horror / Thriller genre. Het script kende een origineel uitgangspunt en het personage Esther was een welkome toevoeging aan het genre. De film en Esther laten een redelijk nare bijsmaak achter en dan heb je het meestal toch goed gedaan als regisseur (in dit geval Jaume Collet-Serra). Nu is er dan, 13 jaar later en in mijn ogen veel te laat, nog een vervolg (een prequel van Orphan).

Behalve dat het nu 13 jaar later is, is Isabelle Fuhrman inmiddels nu 25 jaar oud. Ze speelt hier een personage dat jonger is dan de Esther uit het origineel, waarin zij als 13-jarig meisje een volwassen vrouw speelt. Digitale techniek (zogenaamde "de-aging" techniek) is hier niet gebruikt om Isabelle Fuhrman jonger en kleiner te doen overkomen dan ze in werkelijkheid is. Dus je kunt je voorstellen dat het bijzonder lastig is te slikken dat Isabelle Fuhrman hier een 9-jarig kind moet voorstellen. Maar slecht is het eigenlijk niet gedaan en het komt zelfs soms geloofwaardig over.

Zeker de eerste helft (het eerste uur) van de film is erg slecht en bevat het ene na het andere cliché. Ook weet de film dan nergens te boeien (is ook nergens spannend of eng), is de geloofwaardigheid ver te zoeken en is er geen enkele diepgang. De film lijkt dus uit te gaan als een nachtkaars, maar dan komt opeens de campy aap uit de mouw en ontaardt het verhaal in een van de pot gerukt scenario dat zich uitrolt als een heuse "guilty pleasure".

Het neemt niet weg dat in vergelijking met de eerste "Orphan" dit vervolg enorm teleurstelt. Je voelt het eigenlijk ook aankomen vanwege het grote leeftijdsverschil van Isabelle Fuhrman (die wel het beste acteert), maar aangezien "Orphan" uit 2009 echt goed is had ik stiekem toch iets meer verwacht van "First Kill". Het komt er uiteindelijk op neer dat "First Kill" een soort van standaard slasher is, zonder overigens al te veel geweld of andere horror momenten. Je zou het dan ook meer een Thriller kunnen noemen i.p.v. Horror, ware het niet dat het verhaal te weinig spanning of mysterie met zich meebrengt. De film is van alles een beetje, maar weet met nergens in uit te blinken.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4892 stemmen

13. Mlungu Wam (2021)

92 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 26

Subgenre: 13. African Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 13)

Themaklassement: 13 punten

Eigen rating: 2*

https://variety.com/wp-content/uploads/2021/09/mlunguwam-tfs.jpeg?w=1000&h=563&crop=1

Moeilijk te beoordelen film. Enerzijds heeft het wel iets. Anderzijds gebeurd er omzeggens niets. Een ongelofelijk trage film waar je meer dan een uur moet wachten eer er vaart in komt. En toen de aftiteling over het scherm rolde, zat ik nogal verdwaasd naar het scherm te kijken. Eigenlijk weet ik niet hoe het nu in elkaar zat

Spijtige zaak is ook dat ik deze niet kan registreren bij de "Movie world challenge" daar ik al Zuid Afrika heb afgevinkt aldaar. En ik die dacht dat je dan weeral zo eentje kon inbrengen. Blijkbaar moet ik eerst het volledig lijstje afwerken Dat zal dan nog even moeten wachten!

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4892 stemmen

Letterboxd lijstje nogmaals bijgewerkt. Op dit moment al 109 unieke films. En daar heb ik er nog maar 43 van gezien

audio.

• 100 berichten
  • 1060 stemmen

Horrorchallenge Film 5:

Willard (Film, 2003) - MovieMeter.nl

https://media1.fdncms.com/charlotte/imager/halloween-countdown-willard/u/original/2884686/1349730235-willard-2003-17-g.jpg

Speelduur: 100 minuten

FTV (2 punten)

PUNTENTOTAAL : 10

Subgenre 62. Revenge Horror

Themaklassement: 5 punten

Aanrader voor ander horror challengers:

Ja, echt een pg-13 film die vroeger op televisie voorbij had kunnen komen. Oude versie overigens niet gezien. Fantastisch acteerwerk tussen Crispin Clover en de ratten. Ben had voor mij echt de hoofdrol! Hilarisch.

Woland

• 4796 berichten
  • 3817 stemmen

8. Matka Joanna od Aniolów (Film, 1961)

105 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 16

Subgenre: 19. Arthouse / Slowburn / Elevated Horror (Voltooide subgenres 1-4, 13, 19, 27, 58)

Themaklassement: 8 punten

Eigen rating: 4.0*

https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4812.jpg?cb=1571512733

Heel fijne, sfeervolle trage film over bezetenheid in een nonnenklooster, en over de pater die daar een einde aan probeert te maken. Ik snap best dat niet iedereen hier van kan genieten. Dit is een onderkoelde film, zonder visuele tierelantijnen en met überhaupt een minimale setting in een klooster, en waarin de bezeten periodes ingetogen maar wellicht daarom ook zeer effectief overkomen. Wie bloedbaden of zich misdragende nonnen verwacht, kan beter wat anders op gaan zoeken, want dit is veel meer een psychologisch en religieus drama dan een horrorfilm. Maar mij beviel het wel.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Fijn! ik scrollde met bevende vingers naar beneden, na het laatste bericht van onderhond bij deze film

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

10. Boar (2017)

96 minuten

FTV: 2 punten (totaal: 20 punten)

Eigen rating: 3,0*

Best vermakelijk en lekker bloederig.

https://image.tmdb.org/t/p/w780/lVqieu4aigBr9MxymTqf8BIBmpy.jpg

De familie Monroe is onderweg en besluit aan de kust van een rivier te gaan picknicken. De locatie is zo afgelegen, dat het dichtstbijzijnde stadje drie uur rijden is. Voor de familie beginnen de problemen wanneer zij tot de ontdekking komen dat zij zich bevinden in het territorium van een gigantisch, bloeddorstig zwijn. Het beest jaagt de familie op en poogt hen af te slachten. Een gevecht om te overleven begint.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

11. Hotel Poseidon (2021)

90 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 22

Subgenre: 8. 2020s Horror (Voltooid: 1-11)

Themaklassement: 11 punten

https://i.ytimg.com/vi/UZhSgt4mzWc/maxresdefault.jpg

Hotel Poseidon wilde ik al zien sinds de 5* review van Onderhond, zo graag dat ik begin 2022 via VPN een proefmaand Arrow Streaming afsloot, om er vervolgens niet aan toe te komen door werk en huizenjacht drukte. Inmiddels is Hotel Poseidon nog steeds niet legaal in Nederland te kijken, en wat is dat zonde. Gelukkig is er de wondere wereld van de pindakaas, maar je gunt het zowel de artiesten als het publiek van zo'n film dat ze elkaar wat makkelijker kunnen vinden in het aanbieden en consumeren van zo'n kunststukje.

https://www.onderhond.com/thumbs/img/articles/1200xauto/hotel-poseidon-1.webp

Vanaf de openingsscene is direct duidelijk dat Lernous, ook al is dit zijn filmdebuut, van plan is om zijn lange theaterervaring ten volste in te zetten voor een zo sfeervol mogelijke enscenering. Het groezelige productiedesign van het vervallen hotel, de moody soundtrack en geluiden, de belichting, de warsige kleding en smoezelige gezichten, het creëert een bijzonder fascinerend totaalplaatje waar je je ogen (en oren) niet vanaf kunt houden. Voor deze kaaskop maken de koddige Vlaamse accenten de bijzondere dialogen natuurlijk nog eens extra aantrekkelijk. Dave beheert een verlaten hotel, waar plotseling allemaal mensen naartoe komen, waarbij hij langzaam in een nachtmerrie terecht komt. Dit bouwvallige hotel krijgt daarmee plots een Mother!-achtige wending met een vleugje Overlook, maar dan in een vervallen sausje van Jeunet, Lynch en wellicht wat Tim Mielants?

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BOTMxNTc1ODgtZTk5Zi00YTEzLWE2ZDUtYTdkZjIzYmMwMWQ1XkEyXkFqcGdeQXVyMTI4MTk2NzMz._V1_.jpg

Zoals Onderhond terecht stelt blijft deze film continu verassen, en dat is zeker een deel van het plezier, naast het vakmanschap en de durf van de filmmakers. En ondanks associaties met ander werk, “Hotel Poseidon exists very much in a realm of its own.” Absoluut een festival- en filmhuisfilm die je van zijn lang zal ze leven niet in Pathé zou zien, maar wie warm loopt voor de kleinere, eigenzinnige werkjes moet Hotel Poseidon absoluut opsnorren. Check vooral eerst de trailer als je twijfelt.

4,3*

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2933 stemmen

4. Bones and All (Film, 2022)

130 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 8 punten

Subgenre: 64. Romantic Horror

Themaklassement: 4 punten

Eigen score: 2*

https://screenrealm.com/wp-content/uploads/2022/09/bones-and-all-movie-timothee-chalamet-taylor-russell.jpg

Tja, typische arthouse horror flick zonder een beetje tempo. Zitten best wat leuke scenes in, maar dan wel uitgesmeerd over 130 minuten (!). Charlamet is wel leuk, doet het ook goed. Thematisch leuk, maar een Raw is velen malen beter. qua horror romantiek zou ik lekker Warm Bodies adviseren ofzo.

5. The Forever Purge (Film, 2021)

103 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 10 punten

Subgenre: Universal Horror

Eigen score: 2.5*

https://de.web.img3.acsta.net/c_310_420/pictures/21/07/05/16/19/2651520.jpg

Typische purge film. Niks meer niks minder. Duren altijd nét iets te lang, en de actie is altijd nét iets te tam, en soms net iets teveel dode momenten, maar verder prima vermaak.

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2933 stemmen

Haha ja, aan mooie screenshots geen gebrek bij die film. Lekker bevreemdend, maffe personages, en idem dialogen. Verder mooie kleuren en heerlijke beeldcompositie. Absoluut een aanrader inderdaad, mooi dat je hem kon waarderen

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3844 stemmen

6 Proxy (Film, 2013)

120 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 12

Subgenre: 53. Mumblegore

Sub-genre puntentotaal: 6

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/95000/95863.jpg?cb=1397806129

Hoe kom ik ertoe om deze film te bekijken . Gewoon gezocht onder mumblegore en er de eerste de beste uitgekozen .

Was dit een leuke film . Wel deels . Het opzet is goed, de uitwerking wat minder . Het sleepte allemaal wat voort om dan ineens te eindigen en je wat op je honger te laten zitten . 2,5*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

4. Doctor Blood's Coffin (Film, 1961)

92 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 6 + 2 = 8

Thema: 51. Mad Scientist Horror

Themaklassement: 4 punten

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSf8t0M2P-BclKU2uugLedGn7wMosTwtTH_B8LgRsRnCJYnSNy1bi5GyvDn_xPs_9vh0Kw&usqp=CAU

Ik sluit me aan bij de korte recensie van Shaky, de film was goed te pruimen. Beetje Frankenstein verhaaltje en lijkt wel een vroege voorloper van Re-Animator.

audio.

• 100 berichten
  • 1060 stemmen

Horrorchallenge Film 6:

Suspiria (Film, 1977) - MovieMeter.nl

https://imageio.forbes.com/specials-images/imageserve/5e0c9f39ab5be6000762bf07/Suspiria--Synapse-Films/960x0.jpg?height=399&width=711&fit=bounds

Speelduur: 98 minuten

FTV  (2 punten)

PUNTENTOTAAL : 12

Subgenre 19. Arthouse /Slowburn/ Elevated Horror

Themaklassement: 6 punten

Ja, naast dat het een klassieker is( waarom het ook op mijn lijstje stond), is het heerlijk theatraal gefilmd met prachtig decor en harde grimmige muziek. De  verhaallijn doet mij persoonlijk niet veel maar ik ben blij dat ik deze mag afstrepen. Misschien vind ik de nieuwe versie beter. Wordt vervolgd..

audio.

• 100 berichten
  • 1060 stemmen

John Milton schreef:

11. Hotel Poseidon (2021)

90 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 22

Subgenre: 8. 2020s Horror (Voltooid: 1-11)

Themaklassement: 11 punten

(afbeelding)

Hotel Poseidon wilde ik al zien sinds de 5* review van Onderhond, zo graag dat ik begin 2022 via VPN een proefmaand Arrow Streaming afsloot, om er vervolgens niet aan toe te komen door werk en huizenjacht drukte, toen. Inmiddels is Hotel Poseidon nog steeds niet legaal in Nederland te kijken, en wat is dat zonde. Gelukkig is er de wondere wereld van de pindakaas, maar je gunt het zowel de artiesten als het publiek van zo'n film dat ze elkaar wat makkelijker kunnen vinden in het aanbieden en consumeren van zo'n kunststukje.

(afbeelding)

Vanaf de openingsscene is direct duidelijk dat Lernous, ook al is dit zijn filmdebuut, van plan is om zijn lange theaterervaring ten volste in te zetten voor een zo sfeervol mogelijke enscenering. Het groezelige productiedesign van het vervallen hotel, de moody soundtrack en geluiden, de belichting, de warsige kleding en smoezelige gezichten, het creëert een bijzonder fascinerend totaalplaatje waar je je ogen (en oren) niet vanaf kunt houden. Voor deze kaaskop maken de koddige Vlaamse accenten de bijzondere dialogen natuurlijk nog eens extra aantrekkelijk. Dave beheert een verlaten hotel, waar plotseling allemaal mensen naartoe komen, waarbij hij langzaam in een nachtmerrie terecht komt. Dit bouwvallige hotel krijgt daarmee plots een Mother!-achtige wending met een vleugje Overlook, maar dan in een vervallen sausje van Jeunet, Lynch en wellicht wat Tim Mielants?

(afbeelding)

Zoals Onderhond terecht stelt blijft deze film continu verassen, en dat is zeker een deel van het plezier, naast het vakmanschap en de durf van de filmmakers. En ondanks associaties met ander werk, “Hotel Poseidon exists very much in a realm of its own.” Absoluut een festival- en filmhuisfilm die je van zijn lang zal ze leven niet in Pathé zou zien, maar wie warm loopt voor de kleinere, eigenzinnige werkjes moet Hotel Poseidon absoluut opsnorren. Check vooral eerst de trailer als je twijfelt.

4,3*

Nouu dan maak je mij nu wel nieuwsgierig!

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

audio. wel blind in gegaan bij The Last Voyage of the Demeter, dus geen verhaal gelezen op voorhand of trailer gezien...maakt soms heel wat uit

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

5. Beau Is Afraid (Film, 2023) - MovieMeter.nl

https://variety.com/wp-content/uploads/2023/04/beau-is-afraid-joaquin-phoenix.jpg?w=1000

FTV 2 punten

Totaal aantal punten = 10 punten

Subgenre: 19. Arthouse / Slowburn / Elevated Horror aka John Milton 's horror paradijs .

Afgevinkte thema's: 19, 22, 28, 54, 75.

3*

Waarschijnlijk ben ik nu een cultuurbarbaar, maar ik kon hier weinig mee. Het eerste gedeelte is nog intrigerend, maar daarna verliest Ari Aster zijn grip op het plot en de kijker. Grote ideeën en aspiraties, maar het resultaat is vooral een onsamenhangend zooitje.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

audio. schreef:

Nouu dan maak je mij nu wel nieuwsgierig!

Haha ja dat snap ik! Maar het is nog steeds geen film die ik in het algemeen aan zou raden hoor, dit soort films moeten wel een beetje bij je filmsmaak passen. Dat kun jij wellicht beter inschatten dan ik. Spreekt de trailer je aan?

IH88 schreef:

Elevated Horror aka John Milton's horror paradijs .

Maar dit specifieke paradijs staat al maanden onbekeken op JM’s filmserver, ondanks mijn respect voor Joaquin en hoge beoordelingen voor Asters eerdere werk. Dat zegt toch ook wel iets. Tis er nog niet van gekomen, maar ik heb ook niet echt aanstalten gemaakt. Indy en Barbie waren wel meteen aan de beurt. Wellicht dat ik hem ook ergens in kan passen door wat te schuiven, of oneerbiedig eruit te knikkeren. Ben zeer benieuwd of dit mij wel kan bekoren, ik kan het echt niet inschatten.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

8 Pulse (Film, 2006)

90 minuten

FTV ( 2punten )

Puntentotaal : 14

Subgenre : 50. Lovecraftian Horror

Themaklassement : 7 punten

waardering : 3*

https://i.pinimg.com/1200x/5a/7e/b6/5a7eb6e42487dfed4183ff6c2ca09431.jpg

Best een creepy gegeven waar precies geen ontsnappen meer mogelijk lijkt wanneer de infectie via internet/media zich voltrekt. De film heeft grillige koude kleuren wat te begrijpen valt gezien het thema van de film, maar op de duur beginnen die kleuren toch te vervelen. Het visuele aspect is geen pluspunt ondanks de bijdrage tot een kille sfeer. De cast doet het wel naar behoren waarbij vooral de dames Kristen Bell en Christina Milian weten op te vallen.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

9 Pulse 2: Afterlife (Film, 2008)

89 minuten

FTV ( 2punten )

Puntentotaal : 16

Subgenre : 9. 2000s Horror

Themaklassement : 8 punten

waardering : 2*

https://www.cinema.de/sites/default/files/styles/cin_landscape_510/public/sync/cms3.cinema.de/imgdb/import/dreams2/1070/054/3/107005439638.jpg?h=c12e0b96&itok=kr705YPv

Zwak vervolg op het degelijke eerste deel . De focus ligt hier meer op drama dan horror. Je krijgt hier een beeld van een gescheiden gezin waar zowel vader als moeder alles willen doen om hun dochter te helpen in deze epidemie die afkomstig is van het internet. Waar in deel 1 de epidemie rondwaart in scholen, zal deze zich over de hele wereld afspelen. Buiten de stad lijkt het veiliger. Het campgehalte is hoog, zeker gezien het feit hoe de geesten ronddwalen en in beeld worden gebracht. De rol van Todd , die de man in het rood speelt, is verwaarloosbaar en heeft weinig te maken met het verhaal zelf. Beetje naakt is ook aanwezig , gespeeld door de welgevormde Boti Bliss die één van de lokale bevolking weet te besmetten met het internetvirus.

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

11. The Tank (2023)

100 min

FTV: 2 punten (totaal 22 punten)

Eigen rating: 3,0*

Best leuk filmpje. Beter dan dat ik had verwacht.

https://image.tmdb.org/t/p/w780/whZL1Q3Alb3yQJfptJCoY4AmyyA.jpg

Jules en Ben erven een verlaten, afgelegen huis aan de kust. Bens moeder heeft hem nooit over dit huis verteld. Wanneer ze erin trekken, wordt een oeroud wezen wakker dat tijden niet actief is geweest. Dit wezen heeft de hele regio, inclusief Bens voorouders, vroeger generaties lang geterroriseerd.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13048 stemmen

Vandaag Holy Hill gedaan, dus ben helemaal gesloopt. Weet niet of ik het trek vandaag om een film aan te zwengelen. Dit is nog van gisteren(avond).

9. Murder by the Clock (1931)

76 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 18

Subgenre: 2. 1930's Horror

Subgenre puntentotaal: 9

https://www.classic-monsters.com/wp-content/uploads/2014/07/Murder-by-the-Clock_main.jpg

Tashman doet het goed, verder valt er niets te beleven. Zooo saai dit. Onvoldoende; 2,5*

Shaky

• 3736 berichten
  • 13048 stemmen

10. Fog Island (1945)

72 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 20

Subgenre: 3. 1940's Horror

Subgenre puntentotaal: 10

https://www.imfdb.org/images/thumb/2/2e/FI_1.jpg/400px-FI_1.jpg

Net zo saai als Murder by the Clock. Jongens alsjeblieft zeg, er gebeurt gewoon helemaal geen fluit. Dat kan heel leuk zijn (found footage, helemaal top. Angst bij gewone mensen, heerlijk), maar als er dan ook geen greintje (poging tot) spanning te vinden is dan haak ik mentaal af. Op een gegeven moment zei ik hardop; pffff hoe lang is deze zeik al bezig?? Bleek dat er pas 41 minuten voorbij waren. Enige pluspunt is dat ik die vreselijke 1920's t/m 1940's subgenres gehad heb. Onvoldoende: 2,5*

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

10 Pulse 3 (Film, 2008)

90 minuten

FTV ( 2punten )

Puntentotaal : 18

Subgenre : 65. Sci-fi Horror

Themaklassement : 9 punten

waardering : 2,5*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNzg3NDAyNzM2OF5BMl5BanBnXkFtZTcwNTQ3ODUxMg@@._V1_.jpg

Het concept is leuk, maar de uitwerking laat de wensen over. Het eerste deel is degelijk, tweede deel zwak en dit derde deel is iets beter dan het vorige. Dit is te danken aan Brittany Renee Finamore die de rol van Justine speelt zeven jaar later en twee sterke delen in de film, nl. het boeiende begin en het deel waar ze de donkere man van een boerderij ontmoet. De effecten blijven zowel bij het vorige deel als bij deze film een raar gegeven, het komt wat belachelijk en goedkoop over. Je krijgt wel meer vat op het hele gebeuren want in deze film wordt de invulling van de rode man uit deel 2 duidelijk.

De rol van Adam is wat ver gezocht want hij wil als geest via de computer echt terug komen naar de leefwereld en heeft daarvoor de hulp van Justine nodig die hier ook wel heel gemakkelijk in die zoektocht meegaat. Uiteraard heeft dat ook te maken met de man in het rood. Ter vermelden waard is de mooie meid Salwa die in het intrigerend begin te zien is.

audio.

• 100 berichten
  • 1060 stemmen

Horrorchallenge Film 7:

Come True (Film, 2020) - MovieMeter.nl

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1130000/1130284.jpg?cb=1616183736

Speelduur: 105 minuten

FTV (2 punten)

PUNTENTOTAAL : 14

Subgenre 11. 2020's horror

Themaklassement: 7 punten

Ja, actrice was juist gecast en ook een best creatief en vlotte verhaallijn, alleen miste ik zelf de echte spanning.

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7270 stemmen

1. The Beyond (1981)

87 minuten

RW

Puntentotaal: 1 punt

Subgenre: 71. Splatter & Gore Horror

Themaklassement: 1 punt

Waardering: 5*

https://i.pinimg.com/736x/30/ed/30/30ed303c213b156ab7226498481ccbfe--dvd-box-box-art.jpg

En ook de Horrorfilm Challenge is on!! In de herziening. Ooit in een grijs verleden nog gehuurd op VHS uitgegeven door het onvolprezen Video For Pleasure. Een kennis van mij heeft een kleine uitgeverij gespecialiseerd in releases of cassettebandjes, voornamelijk black metal, maar ook de soundtrack van deze film. Heb ik zowaar nog aangeschaft (en ik heb niet eens een cassettespeler meer).

Toch wel één van de toppers van Fulci ondanks enkele plotgaten. Maar geweldige FX, dit is echt het klassieke gore FX werk. Ik denk dat daar ook meer aandacht aan besteed is dan aan de rest. Effectief ja, ik zie soms ook wel hoe het gedaan is, maar dat meisje en haar moeder in het mortuarium en die vogelspinnen. Die mogen van mij echt in het grote boek van de memorabele horrorscenes.

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

12. Natty Knocks (2023)

106 minuten

FTV: 2 punten (totaal: 24 punten)

Eigen rating: 1,5*

Nee, dit vond ik niet al te best. Acteerwerk was ook maar matig.

https://image.tmdb.org/t/p/w780/mbGsJQAjaOrvfe4Q4DglzQplks1.jpg

Het is de avond van Halloween. In een klein stadje is een babysitter aan het oppassen. De gezellige avond verandert in een nachtmerrie als ze te maken krijgen met de gevaarlijke seriemoordenaar Abner Honeywell, die de straten onveilig maakt. De babysitter moet de kinderen beschermen en tevens vechten voor haar eigen leven.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13048 stemmen

wendyvortex schreef:

1. The Beyond (1981)

Toch wel één van de toppers van Fulci ondanks enkele plotgaten. Maar geweldige FX, dit is echt het klassieke gore FX werk. Ik denk dat daar ook meer aandacht aan besteed is dan aan de rest. Effectief ja, ik zie soms ook wel hoe het gedaan is, maar dat meisje en haar moeder in het mortuarium en die vogelspinnen. Die mogen van mij echt in het grote boek van de memorabele horrorscenes.

geweldige film. Vorige week Catriona MacColl ontmoet en met haar over de film gesproken (en natuurlijk op de foto ). Zij had echt geweldige verhalen over haar ervaringen en de smerigheid tijdens het filmen. Wat een geweldige film is dit toch.

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

7: Christine (Film, 1983)

Speelduur: 110 minuten

FTV: 2 punten (heb ooit weleens flarden gezien toen ik een jaar of 11 a 12 was, maar dat tel ik niet mee voor een RW hoor, haha).

Puntentotaal: 13

Subgenre: 56 - North american horror

Review: Vergezocht natuurlijk, een auto met een eigen willetje, alhoewel ik er zelf ook wel een paar gehad heb. Maar wat een auto, dat mag gezegd worden! Verder een typische jaren 80 film, maar wel interessant om te zien hoe Arnie afglijdt richting de psychopaat die hij op het einde is. Al met al geen vervelende film om eens gezien te hebben, redelijk mee vermaakt.

Waardering: 3,5

https://i.postimg.cc/pdbBgXQz/Christine.jpg

devil1973

• 64 berichten
  • 1578 stemmen

audio. schreef:

Horrorchallenge Film 7:

Come True (Film, 2020) - MovieMeter.nl

(afbeelding)

Speelduur: 105 minuten

FTV (2 punten)

PUNTENTOTAAL : 14

Subgenre 11. 2020's horror

Ja, actrice was juist gecast en ook een best creatief en vlotte verhaallijn, alleen miste ik zelf de echte spanning.

The beyond... gezien ergens in '84 toen ik een jaar of 11 was.. Dikke nachtmerries gehad van de spinnen en de zoutzuur-scene Volgens mij was deze net als Evil Dead toen ook verbannen in nogal wat landen. SUPERgoeie film!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.