ad

Releasedatum: 1 juli 2021

• Bioscoop Te zien in 45 bioscopen

Over The Forever Purge

"The rules are broken."

Adela en Juan zijn op de vlucht voor een Mexicaans drugskartel. Ze verstoppen zich op een ranch in Texas en vinden er rust. Alles verandert als het tweetal op de Purge-avond gedwongen wordt om het op te nemen tegen enkele agressieve buitenstaanders, die zich niks aantrekken van de avondklok. Adela en Juan moeten vervolgens vechten voor hun leven.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van n00r

n00r

Ik wel

avatar van maxcomthrilla

maxcomthrilla

Ik ook! Ik ga hem zeker in de bioscoop bekijken.

Vanaf 1 juli in de bioscoop (Universal Pictures International)

avatar van Moviegooner

Moviegooner

Waarom steeds een deel met nieuwe personages. Volg liever een verhaal met een rode draad of een familie. En die Mexicaanse setting in dit deel was gewoon saai, mis sfeer, velle kleuren, een stad als New York of LA. Ik snap gewoon niet wat de Amerikaanse film critici ziet in deze film. Pluspunt; camerawerk was in tweede acte zeer goed met goede tracking shots.

avatar van c.dragon

c.dragon

De film waarop niemand zat te wachten na het schabouwelijke derde deel.

Schabouwelijk, wat een heerlijk woord.

Ik heb de vorige 3 delen niet gezien, maar de trailer van deze vond ik wel aanlokkelijk.

avatar van richette

richette

schabouwelijk?

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 19979 berichten

richette schreef:

schabouwelijk?

Schabouwelijk - 3 definities - Encyclo

In Vlaanderen een heel gewoon woord.

• 1970 berichten

Verrassende ontknoping: deze woordkeuze was eigenlijk geheel van toepassing op het vierde deel uit de Purge-reeks. Ik was verkeerdelijk in de veronderstelling dat The First Purge het derde deel was, maar zie nu dat dit eigenlijk The Purge: Election Year is en die vond ik met 3.5* allerminst schabouwelijk. Het tweede deel blijft wel het beste (4*) c.dragon, mocht deze je toch tegenvallen.

avatar van rep_robert

rep_robert

starbright boy schreef:

Schabouwelijk - 3 definities - Encyclo

In Vlaanderen een heel gewoon woord.

Die Vlaamse woorden komen altijd maar gek over op Nederlanders Vooral als we het over poepen hebben haha.

Als reactie op de anderen. Dit is het vijfde deel in de reeks inmiddels. Deze gingen eraan vooraf.

The Purge

The Purge: Anarchy

The Purge: Election Year

The First Purge

avatar van Shadowed

Shadowed

Complete verrassing. Dit deel maakt het actieloze vierde deel ruimschoots goed. Overdonderende, uiterst explosieve en spectaculaire toevoeging aan de reeks. Beste ervaring die ik tot nu toe in 2021 heb mogen meemaken in de bioscoop. De zaal zelf in Schouwburgplein leek overigens ook wel een zuivering. Tijdens de biosreclames brak er al bijna een vechtpartij uit waardoor de adrenaline niet enkel van de film zelf kwam. Recensie volgt snel!

avatar van Shadowed

Shadowed

Gaaf.

Veruit de beste uit de reeks naar mijn mening, ondanks dat het eerste deel toch nog net wat meer sfeer bevatte dan deze film. De andere delen uit de reeks waren gewoon wat in het rond schieten op met freaks besmeurde straten. Deze film lijkt een keerpunt in de reeks te zijn, ook al verkoopt het zichzelf als het laatste deel. Ik betwijfel het, dit werd namelijk ook al gezegd tijdens het derde en vierde deel.

Ondanks dat dit deel qua effecten niet de sterkste film is en duidelijk meer geniet van een groter budget is dit kwalitatief en inhoudelijk de beste zuivering die ik tot nu toe heb mogen aanschouwen. Uiteraard is het aantrekkelijk om met dit soort onderwerpen in 2021 wat boodschappen en moraal erbij te stoppen, ik heb er echter geen last van gehad. Ik vond het wel grappig eigenlijk, een lekkere tik uitdelen aan het rare volk die het afgelopen jaar herrie heeft geschopt in Amerika.

Deze film kent al vroeg zijn sfeervolle scenes en verrassend genoeg duurt de officiële zuivering best kort. Je krijgt van de 12-uur durende avond niet al te veel te zien, maar de geweerschoten die in de verte klinken leveren genoeg spanning op. Met een aantal korte, rauwe beelden zet de film vervolgens de toon, maar komt pas echt lekker op dreef een kwartier later, als de zuivering gewoon door blijkt te gaan nadat de ochtendalarmen afgaan.

Qua inhoud veruit de meest explosiefste, spectaculairste en gewelddadigste film uit de reeks die op een gegeven moment enkel uit vuur bestaat waar de camera bijna hopeloos doorheen wandelt. Een echt goed verhaal kent de film niet, wel een enorme stoot aan adrenaline en wat geweldige actiescenes. Het engste aan de film is dat ik het nog wel ergens zie gebeuren, maar dan niet in de vorm van een zuivering maar in de vorm van een rel.

Het acteerwerk is solide te noemen en ondanks dat de film wat gas terugneemt tijdens de finale verliest het nooit zijn kracht. Ik kan dit deel spannender noemen dan de andere delen in de reeks. Het maakt ook gewoon meer geluid in zijn geheel, ik hou er wel van. Je zal misschien wat minder freaks te zien krijgen, maar wel miljoenen kogels, een hoop tempo en een heerlijke sequentie in El Paso.

Ik heb in de bioscoop non-stop genoten van deze film en het komt allemaal overweldigend op je over bij vlagen. Het mag dan niet overlopen van sfeer of een uitzonderlijk goed geschreven verhaal kennen, het is gewoon een lekkere actiefilm die de zaken groter en harder aanpakt in vergelijking met voorgaande delen. Ik betwijfel uiteraard of het grote publiek de film gaat waarderen, maar ik kan er zeer van genieten. Heerlijk om dit te hebben gezien in de bioscoop.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Wat flauwe actiefilm die de (nog altijd) coole premisse (nog altijd) niet goed benut.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Niet gedacht dat ik dit erg leuk zou gaan vinden, want ik heb 3 van de 4 vorige delen een behoorlijke onvoldoende gegeven, maar ik moet gewoon bekennen dat deze vijfde Purge de leukste van de franchise is.

We volgen opnieuw een Purge-nacht waarbij mensen vogelvrij worden verklaard in Amerika en iedereen mag moorden. Voor mijn gevoel komt de actie nu ook wat bruter en rauwer in beeld, want ze vergieten best het nodige aan bloed. Jammer dat de officiële Purge weer vlot voorbij was, want als ik iets slecht aan deze reeks vind is dat ze een enorm gaaf concept niet episch uit weten te werken. Ik zou veel meer willen zien van hoe mensen denken en handelen die 364 per jaar normaal doen en die ene nacht in het jaar alles mogen wat god verboden heeft.

Maar deze film draait vooral om alles na die nacht, want er blijkt een grote groepering te zijn die de regels niet meer zo nauw neemt en ook na die nacht verder gaat met hun zuivering. En ook al begint de film dan meer op een reguliere actiefilm te lijken, ik heb me daar wel goed mee vermaakt. De actie blijft lekker hard en de personages vond ik zowaar eens redelijk te pruimen. Daarbij is de setting van de Amerikaans-Mexicaanse grens wel tof. Het is een gebied die je tegenwoordig wel vaker in films en series ziet, maar niettemin blijft het wel leuk. Natuurlijk zitten er morele boodschappen in, maar erg opdringerig is het gelukkig allemaal niet.

Gelukkig duren dit soort films niet al te lang, want na een goede anderhalf uur zit het erop. Langer is ook niet nodig, gelukkig begrijpen ze dat hier.

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Niet slecht. Had verwacht dat het zoveelste deel wel tegen zou vallen maar was gelukkig niet zo.

Kon er soms ook niet teveel mijn aandacht bijhouden omdat het een beetje too-much was

avatar van Dennisj

Dennisj

Eerste helft van de film is leuk maar niet vernieuwend. Als je van The Purge films houdt maakt dat ook niet uit. In de 2e helft van de film verliest het haar kracht en neemt het teveel hooi op de vork. Zeker niet de beste van de reeks, al keek deze nog wel redelijk weg.

avatar van umbra

umbra

Ik dacht eerst door de poster, dat het om iets zeer goedkoop ging en niets met vorige reeksen te maken had, is gewoon gadverdamme lelijk.

avatar van schumacher

schumacher

Leuke film, keek lekker weg, popcorn filmpke, niks mis mee.

avatar van mrklm

mrklm

Het jaarlijkse nachtje waarin je ongestraft mag moorden, vernielen en plunderen is weer terug. Deze keer volgen we de lotgevallen van een familie op een afgelegen ranch niet ver van de Mexicaanse grens geleid door Dylan Tucker [Josh Lucas], en de Mexicaanse Adela [Ana de la Reguera] en Juan [Tenoch Huerta] die van de gelegenheid gebruik maken om illegaal de grens met de VS over te steken. De paden kruizen elkaar, Dylans attitude ten opzichte van Mexicanen ondergaat een transformatie en er is een opzichtige ironische slotwending ter afsluiting van de gebruikelijke schiet- en slachtpartijen. Op zijn zachtst gezegd routinematig.

avatar van Errol Flynn

Errol Flynn

Voor mij ,zeer middelmatig met een politieke "boodschap"die ik het best kan missen in dit soort films.

Redelijke actie, maar bijna geen horror meer.

En de bekendste acteur (Will Patton) sterft al na circa 40 minuten

Voor mij 6 op 10 en niks meer.

avatar van Lowi 2

Lowi 2

Weet iemand wanneer deze film zich afspeelt in de Purge tijdlijn? Want volgens mij was de jaarlijkse Purge toch al afgelopen in The Purge: Election Year.

avatar van freemindtrip

freemindtrip

Moviegooner schreef:

hoe boeiend zal jij het vinden, als je elke purge film, het zelfde gezin weer de purge ziet overleven? De wissel van personages, en acteurs. En geen rode draad (behalve in anarchy en election year) geeft elke purge film weer een totaal nieuwe kans, misschien een veilige, maar zeer slimme zet.

avatar van Doom4

Doom4

Doe mij maar een gewone purge. Hoe wist iedereen van elkaar dat ze de forever purge gingen doen? Alles werd verwoest nou daar heb je wat aan als je eindelijk klaar bent met purgen. En ik had ook niet het idee dat ze alleen de minderheden aan het purgen waren. De film krijgt wel een voldoende maar vind dit wel een stom verhaal.

avatar van Shinobi

Shinobi

"Does this translate?"

Aanvankelijk wou ik dit vervolg overslaan, maar door enkele positieve berichten was ik toch benieuwd geworden.

Dit is ondertussen alweer de vijfde film in deze reeks. Hierin staan Mexicaanse immigranten en cowboys centraal, wat vanzelfsprekend voor de nodige onderlinge wrijving zorgt. Zoals gebruikelijk vindt de jaarlijkse zuivering weer plaats, echter vindt een grote groep één nacht niet genoeg en wil dat het oneindig doorgaat.

Het is te merken dat er hevig gehint wordt naar Trump, middels de extreemrechtse milities die Amerika willen zuiveren en alles fake news noemen. Een dergelijk politiek tintje is op zich een aardig uitgangspunt, maar dan moet het schrijfwerk er naar zijn. Des te jammer dat het verhaal wederom zo zwakjes wordt gebracht en nauwelijks enige satire kent.

'The Forever Purge' richt zich duidelijk meer op actie. Hierdoor verdwijnt de horror helaas naar de achtergrond; jump scares tel ik niet mee. De actie is vrij flauw te noemen, ondanks de nodige explosies en vuurgevechten. Een gedeelte van de film speelt zich ook overdag af, waardoor ik dat gevoel van een onheilspellende nacht mis.

Al met al een matig vervolg dat weinig bijzonders toevoegt. James DeMonaco zal het weinig kunnen schelen, gezien hij naar verluidt bezig is met deel zes.

Kleine 2,5 sterren.

macrobody

Die Amerikanen geven natuurlijk een laag cijfer want die voelen zich aangesproken en roepen vervolgens verontwaardigd: 'zo zijn we helemaal niet'. De overheid zit te bedenken hoe ze dit plan zodanig kunnen invoeren dat iedereen er om vraagt en ik vond het gewoon een aardige film. Het zal me niet eens verbazen als zoiets werkelijkheid wordt daar binnen 10 jaar. Geef gewoon Trump de schuld, de Russen of een man in een grot en het simpele volk gelooft het wel.

Nou heb ik niet alle purge films gezien dus ik heb deze dan ook bekeken zonder vergelijkingen te maken met de vorige delen. Niet onaardig.

Doom4 schreef:

Wat dacht je van social media? En alle "buitenlanders" inclusief die hen helpt wordt gepurged. Zo moeilijk was dat toch niet?

avatar van Lowi 2

Lowi 2

Lowi 2 schreef:

Oké dus blijkbaar speelt deze zich af een paar jaar na The Purge: Election Year en hebben de NFFA de Purge weer ingeschakeld. Zo te zien is het einde van Election Year nu compleet zinloos. Alles waar het om ging bij die film is nu gewoon weg, want de Purge is er weer. Doet me trouwens een beetje denken aan de Star Wars sequels. Laten we maar hopen dat ze het goed aanpakken.

avatar van Doom4

Doom4

macrobody schreef:

Nou als dat zo bekend was via social media dan had iedereen wel geweten dat de forever purge ging gebeuren.

En ze wisten natuurlijk precies wie alle 'buitenlanders' hielpen zoals de scene in de vrachtwagen terwijl er geen buitenlander in zat en ze wisten natuurlijk ook dat er een mexicaanse in de trap zou vallen bij die geit. Ook werd er op straat gewoon lukraak geschoten.

avatar van umbra

umbra

Matige Purge film, slechter dan 'The First Purge' kon moeilijk, maar het is gewoon middelmaat over de ganse lijn en met momenten zelfs vervelend saai. Een matige 'actiefilm' is 't resultaat.

• 1970 berichten

The forever purge. Het lijkt wel te gaan over het Chicago van burgemeester Lightfoot, al zijn in deze film de minderheden het slachtoffer. Matige actiefilm die behalve de maskers nog maar weinig met de reeks te maken heeft.

Doom4 schreef:

Hoe trek je deze conclusie? Weet jij wanneer alle demonstraties zijn? Het meest recente voorbeeld dat iets via social media wordt georganiseerd waar niemand zogenaamd wat vanaf wist was de 'bestorming' van het witte huis op 6 januari. En als je daar niet in gelooft dan blijft alleen de conclusie over dat iedereen ervan af wist maar er niets aan gedaan is. Dat zou dan ook de conclusie kunnen zijn voor deze film, dat iedereen ervan af wist maar niemand die het interesseerde, want als het doel de middelen heiligt dan kijk je gewoon even de andere kant op. Verder hoeft er maar een kleine groep te zijn die het voorbeeld geeft en de rest die op het randje zit springt zo mee. Daar hebben we ook een paar hele mooie voorbeelden van: de toiletpapier bestorming en de plunderingen in Amerika.