• 8.611.865 stemmen

Releasedatum: 11 augustus 2021

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Free Guy

"Life's too short to be a background character."

Guy is een bankmedewerker die elke dag dezelfde routine volgt. Hij wordt wakker, gaat naar zijn werk, overleeft een bankoverval, speelt en verliest altijd een potje softbal en gaat nadien wat met zijn teamgenoten drinken voordat hij naar bed gaat. Morgen zal Guy precies hetzelfde doen. Al verandert er één dingetje: hij vindt een bijzondere bril. Eenmaal opgezet toont deze aan Guy de kaart van de stad waarin hij woont, het geld dat hij op zak heeft en een levensbalk. Jazeker, Guy ontdekt dat hij in een brute, open-world videospel zit.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Alle Media

avatar van boemboem27

boemboem27

leuke en verassende film,met fantastische special effects (CGI)

heel mooi gemaakt.

grappige elementen, maw leuk en prettig vermaak

aanrader

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Free guy is een film waar ik uit mijn comfortzone moest komen. Inderdaad een kruising van pakweg The Truman Show en Ready one of Wreck it Ralph waarbij mijn voorkeur eerder aanleunt bij de eerste film. Free guy is een verrassende energieke film waarbij realiteit en de virtuele gamewereld door elkaar lopen. Hoe tof is het niet om 100 bonuspunten te verdienen om die ene een mep te verkopen?

Die videoscènes kennen een overkill, maar heeft wellicht een satirische of maatschappijkritische insteek. Ik kon de humor bijgevolg best wel hebben. De personages zijn karikaturen en mijden enige zin voor overdrijving geenszins. Daar moest ik toch wat aan wennen.

Ondanks de verwijzingen naar andere films toch de moeite gedaan om een eigen verhaal te maken waarbij de balans tussen humor, boodschap en verhaal goed samen gaat. Alleen al daarvoor zeker geslaagd. Wie iets rustigers zoekt, laat deze wel best voorbij gaan.

avatar van Noodless

Noodless

Heerlijk entertainment waarbij het verhaal totaal van ondergeschikt belang is, maar toch ergens wel een mooie boodschap (Life's too short to be a background character) heeft en eigen is aan de gamewereld van de jongeren. Overigens niet veel kennis over maar er komen toch heel wat bekende elementen en gezichten (youtube gamers) in de film voor die je naar bepaalde games doet herinneren, bijvoorbeeld GTA en Fortnite. Het verhaal is gewoon heel leuk om te volgen en heeft heel wat humor en actie in petto. Ryan Reynolds is perfect gecast voor deze rol en Jodie Comer speelt haar dubbelrol (Millie, Molotovgirl) meer dan degelijk. Taika Waititi als Antwan is niet zo overtuigend en ook wat irritant, maar dat laatste kan natuurlijk aan zijn rol liggen. Leuke film ! 7,5/10

avatar van Sabri88

Sabri88

Leuke film. Verstand op nul gezet, niet te veel verwacht, en toch leuker dan verwacht.

Leuke cameos ook van o.a. Hugh Jackman, Dwayne (The Rock) Johnson en Chris Evans (Captain America). Taika Waititi vind ik normaal gesproken erg leuk in de Thor films, maar toch vroeg ik me af of de slechterik misschien beter door iemand anders gespeeld kon worden. Maar goed, verder stoorde ik me er niet heel erg aan.

Leuk om een keer gezien te hebben als je van actie, fantasie, droge humor en een beetje romantiek houdt. En nee, je hoeft geen gamer te zijn om alles te begrijpen.