Deadpool (2016)

1958 stemmen

Actie / Komedie

geregisseerd door Tim Miller
met Ryan Reynolds, Morena Baccarin en T.J. Miller

Wade Wilson is een speciale agent van de overheid die, nadat hij onderworpen is aan een behandeling die hem bovenmenselijke genezende krachten heeft gegeven, een alter ego in de vorm van 'Deadpool' aanneemt. Gewapend met zijn nieuwe vaardigheden en een verwrongen gevoel voor humor jaagt hij op de man die bijna zijn hele leven verwoest heeft.

Nah. Heb gekeken om Ryan Reynolds, die ik wel een leuke gast vind. Maar dit is zó niet mijn genre, dus heb ik de film met pijn en moeite uitgezeten. Flauwe humor. Nee, deel 2 (nu in de bios) sla ik maar over...

avatar van des1
Quirky benadering van het ernstig overrate superhelden genre dat jonge mensen iedere keer net een stukje dommer maakt. Maar daar is dan ook alles mee gezegd. Veel geweld dat zgn. lollig moet zijn. Een magere 2,5*.

avatar van Bad Kitty
Uitstekend vermaak! Lachen humor actie mutants.... ik zeg doen!
Ben ook fan van de X men films dus jah....

avatar van Kronos
Flauwe humor.

Het woord humor lijkt me zelfs niet op zijn plaats.

Prima film . Al hoeft dat in de camera vertellen niet van mij .

avatar van Dudady
De vierde wand doorbreken is toch één van de kenmerken die Deadpool altijd al heeft gehad.

avatar van ILDIB
dikke 4. heerlijke onderkoeld en prachtige scènes. tuurlijk is t simpel maar het vermaakt continu.

Kronos schreef:

Het woord humor lijkt me zelfs niet op zijn plaats.

Wow, Kronos! Een halfje! Da's lef hebben!

Alleen het allerlaatste stukje van de film vond ik wel grappig - waarin Deadpool zich rechtstreeks tot de kijker richt en zich afvraagt waarom we er nog steeds zijn. Tja, dat vroeg ik me ook af...

avatar van Kronos

avatar van Ted Kerkjes
BlueJean schreef:
Het was natuurlijk ook een verwijzing naar Ferris Bueller.

O ja, die was ik even vergeten!

avatar van Jordidj
Ter voorbereiding op deel twee, deze maar opgezet.

Vermakelijk filmpje dat vlot wegkijkt, echter is het soms erg over de top en de conversatie met de camera is ook vrij overbodig. Deadpool zelf is een leuk personage, de rest eromheen vind ik maar zo-zo. Afijn, ben benieuwd naar deel twee!

avatar van henderk
Ik heb me geen moment verveeld! Eindelijk heb ik (ook) een held.
Op naar het vervolg.

avatar van joeygamer2
Geweldige film! Heerlijke komedie en super goede actie. Verveeld geen moment. Heb me super erg vermaakt hiermee!

avatar van TornadoEF5
Moet je de andere X-men films zien voor deze te kunnen zien?

avatar van Alathir
Wel Deadpool komt enkel voor in X-Men Origins: Wolverine als ik me niet vergis en door het kijken van die film heb je misschien een klein voordeel om een aantal grappen beter te kunnen smaken. Het is zeker niet nodig om alle X-Men films te bekijken om van Deadpool te kunnen genieten.

avatar van IH88
“I had another Liam Neeson nightmare. I kidnapped his daughter and he just wasn't having it.”
“They made three of those movies. At some point you have to wonder if he's just a bad parent.”

Deadpool blijft ontzettend vermakelijk. De intro zet al gelijk de toon voor een excentrieke en absurde filmbelevenis vol met excessief geweld, inside jokes, seks, humor, grof taalgebruik en de ‘4de muur’ die regelmatig wordt gebroken. Het verhaal is redelijk standaard, met een superheld die het gemunt heeft op een bad guy die hem heeft verminkt, en daarbij niet opkijkt van een ledemaat meer of minder. En natuurlijk is er de liefde in de vorm van Morena Baccarin, die de gekte goed aanvoelt en leuk meedoet met Reynolds.

Reynolds zelf is fantastisch, en aan alles is te zien dat dit een passieproject voor hem is. De film heeft ook een serieuze ondertoon met de kanker van Wade Wilson, maar Reynolds is zo ad rem, humoristisch en grofgebekt dat zelfs op deze momenten de lach nooit ver weg is. De actiescènes zijn sterk gefilmd, en er wordt veel gebruik gemaakt van slow motion actiescenes en close ups. De link met X-Men is aardig, en de grap over het geringe budget van de film gaat nooit vervelen. Deadpool is duidelijk het excentrieke broertje uit de Marvel stal waar ieder familielid op neerkijkt. Gelukkig gaat Deadpool gewoon zijn eigen weg, en trekt het weinig aan van wat anderen van hem vinden.

avatar van Daan258
Ook de herziening was zeer vermakelijk.
Uitstekende superhelden film met een goede mix van actie en comedy. De actie en humor is lekker hard en grof. Zeker één van de leukere superhelden films.
Binnenkort deel 2 is opzetten.

avatar van thoyouknow1980
Leuke superhelden film
Ik moest er even aan wennen aan die onderbroeken humor,maar is aardig gelukt.
Minder goed vind ik de manier hoe het verhaal verteld word door middel van flashbacks.
Ik ben daar nooit zo'n fan van geweest.
De actie is verder wel goed te pruimen,dus heb me goed vermaakt met deze film

avatar van Dennisj
Vind de film ietwat te hoog gewaardeerd. Ja het zit prima in elkaar maar het is wel een verhaal wat niet bijster origineel is. Hij is een soort Wolverine met een rood pak en zwaarden. Voor mij is dit net een voldoende omdat het qua camerawerk, muziek en acteren wel prima in elkaar steekt. Misschien komt het ook dat ik teveel superhelden films heb gezien en vaak van hetzelfde laken een pak is. Maar goed voor een regenachtige zondag nog wel te pruimen.

avatar van Boneka
Zelden zoiets slechts gezien. Down to nothing! Wham!

Zo slecht was het niet, maar ik kon er maar slecht mijn aandacht bij houden. Hier en daar grappig, maar al met al een zeer matige film.

avatar van Shadowed
Ok.

Eigenlijk viel de film me erg tegen. Ik had het allemaal wat onzinniger en bloederiger verwacht. Ik ging ook juist met deze verwachtingen naar deze film kijken en dat was dus een klein nadeel. Gelukkig was de openingsscène wel erg geslaagd.

Deadpool is wel een leuk karakter, leuk gespeeld ook door Reynolds. Baccarin was al wat minder. Het verhaal was wel leuk om te volgen, al had er op sommige momenten wat minder intro in gemogen. Dat haalde vaak de vaart er wat uit.

De humor mocht er zeker zijn, en het geweld was ook heviger dan de normale Marvel film. Logisch dus dat de film 16+ was. Inderdaad zoals de gebruiker boven mij aangeeft, ik kon vaak mijn aandacht er niet helemaal bijhouden.