Deadpool (2016)

2053 stemmen

Actie / Komedie

geregisseerd door Tim Miller
met Ryan Reynolds, Morena Baccarin en T.J. Miller

Wade Wilson is een speciale agent van de overheid die, nadat hij onderworpen is aan een behandeling die hem bovenmenselijke genezende krachten heeft gegeven, een alter ego in de vorm van 'Deadpool' aanneemt. Gewapend met zijn nieuwe vaardigheden en een verwrongen gevoel voor humor jaagt hij op de man die bijna zijn hele leven verwoest heeft.

avatar van Lovelyboy
Lange, hele lange tijd deze film genegeerd. Ik vind die Ryan Renolds vaak een schijtlollige verschrikking en vreesde dan ook dat deze film te flauw voor woorden zou zijn....maar....

Eenmaal opgang ontvouwt zich toch wel een heel aardige niet te zwaar spektakel met humor die flauw is maar net niet té. Reynolds houd zich zelf redelijk in bedwang en is best wel te pruimen, onderdeel van zijn 'lach-of-ik-schiet' humor is natuurlijk dat hij er gezeik mee krijgt en gestraft wordt en/of gemarteld.

Aardig opgebouwd, fijne actie, veel geweld en soms nog bloederig ook, leuke humor, ziet er allemaal wel prima uit, de toestand op het einde met dat vliegdekschip is misschien allemaal wat over the top maar vooruit.

Prima film eigenlijk voor liefhebbers van onder meer Guardians of the Galaxy.

Top. Heerlijk flauw, interactie met de kijker. Prima vermaakt

Met enige scepsis bekeken aangezien ik een ty%#@$hekel heb aan vrijwel alles wat met superhelden te maken heeft. En laat het daar nu net de laatste jaren van vergeven zijn...., maar goed Deadpool.... Wat een gave parodie op de superheldenfilms, want dat is het toch in mijn optiek. Over the top geweld, zowaar sex en leuke one-liners. Ook dankzij de anti-held doet mij deze film wat aan de eerste Die Hard film denken.
De film lijkt zichzelf nooit serieus te nemen en dat is de kracht van Deadpool. Benieuwd naar deel 2......

avatar van Zakkie
De eerste keer dat ik deze film keek had ik hem vrij snel weer afgezet. De humor is over het algemeen ontzettend puberaal en makkelijk, de verheerlijking van Ryan Reynolds vond ik overdreven en het zo vaak doorbreken van de 4th wall vond ik hartstikke irritant. Op een later moment, toen ik zin had in iets luchtigs, toch maar eens opgezet en daar heb ik zeker geen spijt van gehad! Mijn eerdere ergernissen zijn er wel nog steeds, maar als je daar doorheen kan kijken dat blijft er gewoon een leuke actiefilm over met een prima verhaal. Een film die zich zelf absoluut niet te serieus neemt en daar ligt ook de kracht. Ik houd namelijk absoluut niet van actiehelden films, maar deze (en Guardians of the Galaxy) kan ik juist wel enorm waarderen. Inmiddels deze film al wel drie keer opnieuw gekeken, wat ook een graadmeter kan zijn voor een goede film. Kortom, kijken als je zin hebt in een vermakelijke, luchtige actiefilm en zie de minpunten gewoon lekker door de vingers!

avatar van _Se7en_
Jezus, wat flauw. Vrijwel iedere zin is grappig bedoeld, wat enorm geforceerd overkomt. Zeker omdat maar 1 op de 20 grappen daadwerkelijk grappig is. Ik vind Ryan Reynolds erg leuk, maar ook hij krijgt dit niet gered. Afgezien van de misplaatste en mislukte humor is het verhaaltje flinterdun en niet erg interessant.

2* omdat het (lichaam van Reynolds) net boeiend genoeg is om tot het einde te kijken

De film moet het hebben van de meer dan eens leuke humor en de geslaagde actiescènes. Verder stelt hij weinig voor, maar ik vond het redelijk vermakelijk.

avatar van richiedoom
Helaas, ik kon hier helemaal niets mee. En ik werd nog zo enthousiast gemaakt door vrienden. 'Nee deze ga jij echt goed vinden, is heel anders dan alle andere Marvel films. Deze is lekker bloederig en grappig enz enz enz.'

Ik ging er gisteren dus maar eens goed voor zitten. Na een kwartier dacht ik: 'Klopt het dat ik nog niet 1 keer heb moeten lachen? Of ligt dit aan mij?' Gaandeweg kwam er nog steeds geen glimlach op mijn gezicht en begon ik me dood te ergeren aan van alles. De puberale kut grapjes die pijnlijk niet grappig waren, het flinterdunne verhaaltje (zelfs nog dunner dan al die andere Marvel films), de belabberde CGI (dat ijzeren monster, mijn god...) en zo kan ik nog wel even door gaan.

Ryan Reynolds kan ik best hebben als acteur, maar in deze film was het mij allemaal veel te geforceerd. Ik vind Kick-Ass qua toon een beetje vergelijkbaar, maar die film vond ik dan wel weer fantastisch.
Erg jammer, ik zie nu al op tegen Deadpool 2 (want ja, autist die ik ben, ik moet ze dan wel allebei gezien hebben).