Deadpool 2 (2018)

Actie / Komedie
119 minuten / 134 minuten (Super Duper Cut)

geregisseerd door David Leitch
met Ryan Reynolds, Morena Baccarin en Josh Brolin

Wade Wilson werkt al twee jaar als de gemaskerde held Deadpool. Op een dag verliest hij echter alles waar hij van houdt. Hij geeft zichzelf hiervan de schuld. Alles wat hij overhoudt aan de tijd met zijn geliefde Vanessa, is een Skee-Ball-munt.

Iets leuker dan deel 1, even gewelddadig en een groot aantal pogingen tot een grap. De meeste van die jokes zijn te flauw voor woorden, maar ongeveer 2 op de 10 van die grappen zijn wel leuk en dat maakt dat je op die bijna twee uur toch menigmaal kunt lachen. Net als het eerste deel neemt de film zichzelf en dus ook de kijker niet helemaal serieus en daar moet je tegenkunnen, maar heb je dat gegeven geaccepteerd dan wordt ook deze Deadpool versie een respectabele doch vlug te vergeten amusementsfilm. Brolin is een goede toevoeging, wel jammer dat de uitstekende karakteracteur Eddie Marsan wordt misbruikt voor een ondankbare schurkenrol van helemaal niets. Hoop wel dat ze voor de eventuele derde iets meer variatie bedenken, anders wordt het wel erg vermoeiend. Misschien een idee om daarvoor Wolverine te laten herrijzen, iets waar we tijdens de aftiteling al een voorproefje van lijken te krijgen, zou de cirkel aardig rondmaken.

avatar van Smugmarty
Prime sequel van de dead-pool.
In de film zitten een aantal leuke open deurtjes voor een derde deel waar nog heel veel meer verhaal in zit zoals coumi hierboven in de spoiler reeds aangeeft

Ik kan goed lachen om de flauwe grappen... niks mis mee

Echt geen idee wat mensen aan dat veel te self conscious geneuzel vinden en die humor als je geen puber meer bent.
De optiteling was al zo ongrappig dat de rest het niet meer goed kon maken.
(Produced by what the fuck.. nou haha. Stoer hoor)

avatar van joeygamer2
Ik vind deze film even goed als deel 1! Heerlijke actie en komedie. Je moet maar van deze humor houdenen ik hou ervan. Allemaal over de top stunts en acties zo geweldig! En het einde was briljant haha!

avatar van notoirefilmhater
Kinderachtig, flauw en veel geforceerd grappig proberen te zijn. Deze film is ALLEEN geschikt voor pubers, niet voor volwassenen. Zitten af en toe wel 's momentjes in, maar zeker niet waard om daar 2 uur aan te spenderen.

avatar van JJ_D
Puberaal? Jazeker. Maar kom op, eerlijk: waren die zweterige apenjaren uiteindelijk geen geestige fase? ‘Deadpool 2’ slaagt erin het denken van een generatie – say vijfentwintigers tot vijfendertigers? – prettig te capteren, met hier en daar een accent om ook de huidige adolescenten te bedienen. De referaten zijn echter riant – een aantal ook gewoon niet te plaatsen voor wie het wereldje niet als z’n broekzak kent – en zelfs de actie wordt als het ware uitgekleed, terwijl de adrenaline en het esthetisme ervan toch aardig overeind blijven.

Bovendien propageren de makers verbondenheid en laten ze zien dat het de omstandigheden zijn die iemand maken tot wat hij is – wat betekent dat slechteriken niet noodzakelijk slecht moeten blijven, en omgekeerd ook good guys zich bij nefaste tijding kunnen ontpoppen tot klootzakken. Kortom, ook op het menselijke niveau eigenlijk best, nou ja, verstandig. Niet meteen een woord dat je met Deadpool associeert, maar toch.

En het sentiment? Wel, het sentiment – dat tegelijk wordt gebruikt én op de korrel genomen – nemen we er dan maar bij.

avatar van broncode
Absoluut minder dan deel 1,maar wel leuk genoeg om te kijken. Waar in deel 1 de grappen vanzelf kwamen, leken ze nu geforceerd en van mindere kwaliteit. Vraag me ook af waarom de originele regisseur moest vertrekken, want het script is nogal middelmatig te noemen en de dialogen nogal oppervlakkig. Cable beschouw ik als hoogtepunt van de film, en hij was absoluut badass. En zou het prettig vinden als hij een stand alone film zou krijgen. 7

Zo enthousiast ik was over deel 1, zo matig en teleurstellend is het vervolg.
Er zijn weer vele verwijzingen naar andere film kas successen en lekkere brute scenes.
Toch kon de film mijn aandacht niet vasthouden en sloeg zelfs verveling toe.
Teleurstellend.

Veel te veel flauwe grappen , zo maak je een film kapot ..zeer jammer.

avatar van Sergio Leone
Best oké.

Voor mij ook niet minder goed dan deel 1. Gewoon meer van hetzelfde, maar ik kan dat vooralsnog goed hebben. En zolang elke andere superheldenfilm er eentje is van ongekende lelijkheid en drukte uit de stallen van Marvel of DC, ga ik dit nog lang kunnen behappen.

Enige voorwaarde is dat de actie en/of de setting wel genoeg variatie en vindingrijkheid aan de dag leggen. Dat dikkerdje is echt niks en dan die setting met die kliniek om mutanten te genezen, meh.

Is dat voor een eventueel derde deel verholpen, laat dat dan maar komen.

avatar van Onedin
Best een onderhoudende film moet ik zeggen.
Gewoon je verstand op nul zetten.
Heb me in ieder geval niet verveeld.

Platvloers, flauw en bot. Precies zoals te verwachten viel. Als je daar niet van houdt zal je deze film waarschijnlijk niet erg kunnen waarderen. Maar dat had je dan natuurlijk ook vooraf kunnen weten.
Tuurlijk is niet elke grap een voltreffer en werkt het onafgebroken geneuzel van Reynolds nu en dan op de zenuwen. Maar hij zet zijn karakter weer met flair neer.
De hele film is een jolige achtbaanrit die bijna constant in een heerlijk tempo door raast. Hier en daar moet het karretje weer omhoog worden getakeld, maar daarna zit de vaart er weer goed in.
Niks hoogstaands en geen enkele diepgang. Maar wel op en top vermaak.

avatar van TheManInBlack
Ik heb mij een paar maand geleden uitstekend vermaakt in de bioscoop met dit deel. Zelf vind ik dit deel een stuk beter dan zijn voorganger, waarschijnlijk komt dat omdat ze in het vorige deel te vaak flashbacks lieten zien (flashbacks waren natuurlijk wel belangrijk voor het verhaal). In dit deel krijg je dacht ik zo maar één flashback te zien. De film bevat weer veel grappige momenten. Aan actie is er ook geen gebrek. De special effects zagen er ook weer prima uit. Ook heeft de film weer een prima soundtrack. De cast zetten de personages goed neer, vooral de cameos waren erg leuk bedacht! Het jochie 'Firefist' ging mij wel op een gegeven moment irriteren.

Nog eens een kans geven, hoop dat de super duper cut Beter is dan de bios versie

avatar van Thampon
Eerlijk gezegd vond ik deze beter dan Deel 1, met de juiste nodige humor en verwijzigingen naar andere films/verhalen/acteurs. Ik blijf het ook fijn vinden dat ze Deadpool ook wat apart laten liggen en hem niet elke 5 minuten optreden in 1 of ander Marvel film.

Het blijft toch nog wel een feit dat Deadpool eigenlijk een villain is en niet 1 van de goede is. (Zie X-Men) (Of ben ik er naast?)

Anyway ga ik deze nog is kijken? Misschien wel, misschien niet...

avatar van Glacius
Deadpool is een anti-hero volgens de definitie zoals ie in de wereld van comics wordt toegepast.

Dat reikt aan 'hero by accident, not intent' of 'hero that uses villainous methods to achieve his goal'.

avatar van Koerok
notoirefilmhater schreef:
^^ Niet op letten. ^^
Deze film is weliswaar niet geschikt voor zuurpruimen, maar zeker wel voor blijmoedige volwassenen met een jeugdig gevoel voor humor.

avatar van MovieMind
Geinig filmpje, net als met Deadpool (2016) ook weer prima mee vermaakt!

Heeft mij niet verveeld. Zoals eerder al geschreven 2 van de 10 grappen zijn geslaagd, maar zijn dan ook echt goed. Anti Hero film en geslaagd in zijn opzet. Hou meer van dit genre dat het zg echte werk op de korrel neemt. Zelfspot maakt het tot een goede film. Inhoudelijk niet veel, maar actie ok verfilmd. Muziek ook goed.

avatar van henderk
Het 'leukste' zijn de extra's.
Stukken minder dan de eerste.

avatar van thoyouknow1980
Uiterst vermakelijk
De humor is nog wat beter op zijn plaats in dit deel,heb toch regelmatig hardop gelachen.
Actie is er volop en is kei bruut in beeld gebracht.
het kijkt verfrissend lekker weg,en zeker met een aantal nieuwe karakters erbij is het feest compleet

Iets beter dan deel 1.

Heb het gevoel dat de Reynolds ook iets beter in z'n vel zat in deze film. Men is de lastige introductie voorbij en kan nu gewoon vol gaan waarvoor Deadpool lijkt te staan (ik zeg maar lijkt want ik heb geen flauw idee hoe het bronmateriaal zich verhoudt tot deze films).

Het voordeel van een overdaad aan grappen is dat er best wat mogen missen, zolang er maar genoeg leuke overblijven. Het maakt de vele referenties ook iets minder vervelend, aangezien de film er niet zo nodig de aandacht moet op vestigen. Vele humor glijdt voorbij en is vooral leuk voor diegene die het oppikken.

Toch neemt het plotje net nog iets teveel de overhand, waardoor het af en toe toch wat trager gaat. Het einde is ook wel een beetje flauw, maar uiteraard te verwachten binnen het Marvel universum. Gaat er eigenlijk ooit één held écht dood? Misschien kunnen ze daar eens een verhaaltje rond schrijven.

Maar vele beter dan de gemiddelde Marvel film. Het blijkt dat wanneer het niet zo serieus genomen wordt ik er nog best van kan genieten, jammer genoeg zijn dat wel de randgevalletjes en niet de norm. Maar ze mogen hiervan best een derde maken, misschien Waititi daarvoor nog eens van stal halen, die zal Julian Dennison nog wel kennen.

avatar van FlorisV
Hoogstaand is het nog steeds niet, maar amusant wel. Waar Deadpool 1 nog te vaak irritant was met een overdosis behaagzucht, is de dosering en de geslaagdegrapdichtheid hier een stuk beter. De formule lijkt ook beter te werken door er domweg nog een schep bovenop te doen. Verder is de vijand beter uitgezocht. Het blijft nog iets te vaak bij smakeloze onderbroekenlol en flauwe verwijzingen naar andere films maar hier en daar kon ik een schaterlachje toch niet onderdrukken.

avatar van Alathir
Weer een film waar het nieuwe ervan af is en waar men nu nog wat extra wilt van oogsten. Beetje teveel referenties naar andere films, je moet veel films gezien hebben om alles te begrijpen en dat is op zich leuk maar ook wat jammer. Hierdoor boet Deadpool 2 wat mij betreft in aan een eigen identiteit. Een andere regisseur ook als je vergelijkt met deel 1, die min of meer voortgaat op hetzelfde elan en daar wat extra gore aan toevoegt. Eigenlijk zeer opvallend als je vergelijkt met deel 1 waar volgens mij geen druppel bloed te zien was.

Deadpool 2 focust ook weer hard op grappen en ik vond Ryan Reynolds toch soms een beetje vermoeiend worden. Er zijn ook grappen die je direct door hebt en ze dan nog teveel uitleggen. Plotje is matig, gelukkig is er nog Josh Brolin die met Cable nog wel een leuk personage neerzet. Gelukkig zijn er nog wel een aantal schitterende momenten zoals "is dubstep still a thing" en dan Skrillex erachter zetten. Anderzijds vond ik sommige muziekkeuzes dan weer niet zo passend maar misschien is dat gewoon een kwestie van smaak.

avatar van Filmkriebel
Oei, een tegenvaller. Nochtans gaf ik een 4* aan de voorganger maar Deadpool 2 was wat mij betreft een vervelende sequel. Het was nog meer superheldenfilm-parodie dan zijn voorganger; de clichés van het genre worden belachelijk gemaakt (zoals bedoeld) en het regent culturele verwijzingen (de één al beter dan de ander) maar meer dan eens werd het ook overdreven ridicuul; Deadpool met aangroeiende beentjes , en Deadpool die bijna een soort sitcom figuur is met zijn eindeloos gelul begon voor de eerste keer ook echt tegen te vallen. Zoals Cable tegen hem zegt: "You're not a fucking hero... you're just an annoying clown dressed up as a sex toy." Groot gelijk geef ik hem... toont ook dat de hele film alleen maar een grote zelfspotprent is. Beste scène is wanneer Deadpool met zijn nieuw samengesteld team parachute springt ...
Het blijft wel even bloederig en gewelddadig als de eerste film maar het leuke lijkt er voor mij toch grotendeels af.

avatar van DragQueen
Heerlijke sequel, die ongeveer van hetzelfde kaliber is dan zijn voorganger. Ryan Reynolds zit weer prima in zijn rol, evenals Josh Brolin. Verder zit er weer genoeg actie, spektakel en humor in de film verwerkt om het geheel interessant te houden. 3,5 Ster.

avatar van macrobody
Geinig. Veel foute grappen die voor velen waarschijnlijk op het randje balanceren. Ook veel verwijzingen en voor wie op de hoogte is erg herkenbaar anders uitzoeken en nogmaals kijken.
Er worden nog maar weinig films gemaakt zoals deze dus wat mij betreft flink wat sterren. Vond de akoestische versie a-ha ook wel apart. Kende ik nog niet.

avatar van 84robkuh
Veel van hetzelfde...

Deel 1 was in mijn ogen geniaal, maar daardoor zie je de grappen in dit tweede deel van mijlen ver aankomen. Het enige wat deze film in mijn ogen had kunnen redden is een echte super schurk. Deze mis ik toch wel, waardoor het verhaal niet echt interessant is. Veel herhaling, veel dezelfde karakters en weinig verrassingen. Ondanks dat blijft het wel mijn humor, maar tik het lang niet het niveau van het destijds verrassende deel 1 aan. Dit mede door de vele opvallende fouten in de film.

Er zijn maar weinig films waarbij deel 2 gelijk of beter is dan het eerste deel.

avatar van hoffhaan
Zowel deadpool 1 en 2 zijn matig. 2.5

avatar van Captain Pervert
Ik heb in lange tijd niet zo genoten van een film, als van Deadpool 2. Jammer dat het na twee uur al voorbij was.

Deze film heeft alles. Tragiek, humor, spanning, zelfspot, het breken van de vierde muur (tegen het publiek praten), een verhaal dat anders loopt dan je verwacht, vele cameo's, veel knipogen naar de popcultuur en andere films, een steengoede soundtrack, flink wat actie en geweldige CGI, visuele computereffecten.

En een fenomenale Josh Brolin als Cable.

De film steekt ook heerlijk de draak met hedendaagse politieke correctheid, genderneutraliteit en een overdreven focus op racisme.

Niet onbelangrijk: dit alles in precies de juiste verhouding. De humor is wel de rode draad, maar het gaat niet ten koste van het verhaal. Ondanks een continue stroom grappen leven we mee met Deadpool en is het verhaal van Cable mysterieus en boeiend. Scènes die iets van emotie moeten losmaken zijn ook daadwerkelijk prachtig (al ligt dat ook aan de beeldschone Morena Baccarin).

De eerste Deadpool film was bloederig, grof en had een held die in de camera praatte. Dat was nieuw in het superheldengenre. Het was een gimmick. Maar Deadpool 2 voegt daar zó veel aan toe dat je de film drie keer moet zien om alles een beetje te onthouden. Wat een genot.

4,5 sterren

P.S.
Bij films als deze zie je in negatieve recensies vaak dat mensen dingen gewoon niet begrijpen en dan stom vinden. Voorbeeld: de opening credits bijvoorbeeld ("produced by: what the fuck?") zijn precies zoals in het eerste deel, waarin de opening credits ook al de film zelf becommentarieerden. Het past prachtig in de lange reeks meta-grappen. Als je dat niet snapt is dat wel een beetje sneu.

avatar van john mcclane 2
Onderhond schreef:
Iets beter dan deel 1

Ehm ,,,heb je wel goed opgelet tijden de film ,hoe duidelijk kan het zijn ?
Iets met wolferine ?

avatar van missl
Minder leuk dan deel 1 en dat is voornamelijk omdat ze hetzelfde riedeltje weer doen. Deel 1 vond ik wel leuk, een superheld die zichzelf niet zo serieus neemt. In deze deel 2 werkt het gewoon niet, na de 939582 flauwe opmerking ben ik er wel klaar mee. Het verhaal is wel prima.