Deadpool 2 (2018)

Actie / Komedie
119 minuten / 134 minuten (Super Duper Cut)

geregisseerd door David Leitch
met Ryan Reynolds, Morena Baccarin en Josh Brolin

Wade Wilson werkt al twee jaar als de gemaskerde held Deadpool. Op een dag verliest hij echter alles waar hij van houdt. Hij geeft zichzelf hiervan de schuld. Alles wat hij overhoudt aan de tijd met zijn geliefde Vanessa, is een Skee-Ball-munt.

Iets leuker dan deel 1, even gewelddadig en een groot aantal pogingen tot een grap. De meeste van die jokes zijn te flauw voor woorden, maar ongeveer 2 op de 10 van die grappen zijn wel leuk en dat maakt dat je op die bijna twee uur toch menigmaal kunt lachen. Net als het eerste deel neemt de film zichzelf en dus ook de kijker niet helemaal serieus en daar moet je tegenkunnen, maar heb je dat gegeven geaccepteerd dan wordt ook deze Deadpool versie een respectabele doch vlug te vergeten amusementsfilm. Brolin is een goede toevoeging, wel jammer dat de uitstekende karakteracteur Eddie Marsan wordt misbruikt voor een ondankbare schurkenrol van helemaal niets. Hoop wel dat ze voor de eventuele derde iets meer variatie bedenken, anders wordt het wel erg vermoeiend. Misschien een idee om daarvoor Wolverine te laten herrijzen, iets waar we tijdens de aftiteling al een voorproefje van lijken te krijgen, zou de cirkel aardig rondmaken.

avatar van Smugmarty
Prime sequel van de dead-pool.
In de film zitten een aantal leuke open deurtjes voor een derde deel waar nog heel veel meer verhaal in zit zoals coumi hierboven in de spoiler reeds aangeeft

Ik kan goed lachen om de flauwe grappen... niks mis mee

Echt geen idee wat mensen aan dat veel te self conscious geneuzel vinden en die humor als je geen puber meer bent.
De optiteling was al zo ongrappig dat de rest het niet meer goed kon maken.
(Produced by what the fuck.. nou haha. Stoer hoor)

avatar van joeygamer2
Ik vind deze film even goed als deel 1! Heerlijke actie en komedie. Je moet maar van deze humor houdenen ik hou ervan. Allemaal over de top stunts en acties zo geweldig! En het einde was briljant haha!

avatar van notoirefilmhater
Kinderachtig, flauw en veel geforceerd grappig proberen te zijn. Deze film is ALLEEN geschikt voor pubers, niet voor volwassenen. Zitten af en toe wel 's momentjes in, maar zeker niet waard om daar 2 uur aan te spenderen.

avatar van JJ_D
Puberaal? Jazeker. Maar kom op, eerlijk: waren die zweterige apenjaren uiteindelijk geen geestige fase? ‘Deadpool 2’ slaagt erin het denken van een generatie – say vijfentwintigers tot vijfendertigers? – prettig te capteren, met hier en daar een accent om ook de huidige adolescenten te bedienen. De referaten zijn echter riant – een aantal ook gewoon niet te plaatsen voor wie het wereldje niet als z’n broekzak kent – en zelfs de actie wordt als het ware uitgekleed, terwijl de adrenaline en het esthetisme ervan toch aardig overeind blijven.

Bovendien propageren de makers verbondenheid en laten ze zien dat het de omstandigheden zijn die iemand maken tot wat hij is – wat betekent dat slechteriken niet noodzakelijk slecht moeten blijven, en omgekeerd ook good guys zich bij nefaste tijding kunnen ontpoppen tot klootzakken. Kortom, ook op het menselijke niveau eigenlijk best, nou ja, verstandig. Niet meteen een woord dat je met Deadpool associeert, maar toch.

En het sentiment? Wel, het sentiment – dat tegelijk wordt gebruikt én op de korrel genomen – nemen we er dan maar bij.

avatar van broncode
Absoluut minder dan deel 1,maar wel leuk genoeg om te kijken. Waar in deel 1 de grappen vanzelf kwamen, leken ze nu geforceerd en van mindere kwaliteit. Vraag me ook af waarom de originele regisseur moest vertrekken, want het script is nogal middelmatig te noemen en de dialogen nogal oppervlakkig. Cable beschouw ik als hoogtepunt van de film, en hij was absoluut badass. En zou het prettig vinden als hij een stand alone film zou krijgen. 7

Zo enthousiast ik was over deel 1, zo matig en teleurstellend is het vervolg.
Er zijn weer vele verwijzingen naar andere film kas successen en lekkere brute scenes.
Toch kon de film mijn aandacht niet vasthouden en sloeg zelfs verveling toe.
Teleurstellend.

Veel te veel flauwe grappen , zo maak je een film kapot ..zeer jammer.

avatar van Sergio Leone
Best oké.

Voor mij ook niet minder goed dan deel 1. Gewoon meer van hetzelfde, maar ik kan dat vooralsnog goed hebben. En zolang elke andere superheldenfilm er eentje is van ongekende lelijkheid en drukte uit de stallen van Marvel of DC, ga ik dit nog lang kunnen behappen.

Enige voorwaarde is dat de actie en/of de setting wel genoeg variatie en vindingrijkheid aan de dag leggen. Dat dikkerdje is echt niks en dan die setting met die kliniek om mutanten te genezen, meh.

Is dat voor een eventueel derde deel verholpen, laat dat dan maar komen.

avatar van Onedin
Best een onderhoudende film moet ik zeggen.
Gewoon je verstand op nul zetten.
Heb me in ieder geval niet verveeld.

Platvloers, flauw en bot. Precies zoals te verwachten viel. Als je daar niet van houdt zal je deze film waarschijnlijk niet erg kunnen waarderen. Maar dat had je dan natuurlijk ook vooraf kunnen weten.
Tuurlijk is niet elke grap een voltreffer en werkt het onafgebroken geneuzel van Reynolds nu en dan op de zenuwen. Maar hij zet zijn karakter weer met flair neer.
De hele film is een jolige achtbaanrit die bijna constant in een heerlijk tempo door raast. Hier en daar moet het karretje weer omhoog worden getakeld, maar daarna zit de vaart er weer goed in.
Niks hoogstaands en geen enkele diepgang. Maar wel op en top vermaak.

avatar van TheManInBlack
Ik heb mij een paar maand geleden uitstekend vermaakt in de bioscoop met dit deel. Zelf vind ik dit deel een stuk beter dan zijn voorganger, waarschijnlijk komt dat omdat ze in het vorige deel te vaak flashbacks lieten zien (flashbacks waren natuurlijk wel belangrijk voor het verhaal). In dit deel krijg je dacht ik zo maar één flashback te zien. De film bevat weer veel grappige momenten. Aan actie is er ook geen gebrek. De special effects zagen er ook weer prima uit. Ook heeft de film weer een prima soundtrack. De cast zetten de personages goed neer, vooral de cameos waren erg leuk bedacht! Het jochie 'Firefist' ging mij wel op een gegeven moment irriteren.

Nog eens een kans geven, hoop dat de super duper cut Beter is dan de bios versie

avatar van Thampon
Eerlijk gezegd vond ik deze beter dan Deel 1, met de juiste nodige humor en verwijzigingen naar andere films/verhalen/acteurs. Ik blijf het ook fijn vinden dat ze Deadpool ook wat apart laten liggen en hem niet elke 5 minuten optreden in 1 of ander Marvel film.

Het blijft toch nog wel een feit dat Deadpool eigenlijk een villain is en niet 1 van de goede is. (Zie X-Men) (Of ben ik er naast?)

Anyway ga ik deze nog is kijken? Misschien wel, misschien niet...

avatar van Glacius
Deadpool is een anti-hero volgens de definitie zoals ie in de wereld van comics wordt toegepast.

Dat reikt aan 'hero by accident, not intent' of 'hero that uses villainous methods to achieve his goal'.

avatar van Koerok
notoirefilmhater schreef:
^^ Niet op letten. ^^
Deze film is weliswaar niet geschikt voor zuurpruimen, maar zeker wel voor blijmoedige volwassenen met een jeugdig gevoel voor humor.

avatar van MovieMind
Geinig filmpje, net als met Deadpool (2016) ook weer prima mee vermaakt!