Deadpool 2 (2018)

Alternatieve titel: Once upon a Deadpool

Actie / Komedie
119 minuten / 134 minuten (Super Duper Cut)

geregisseerd door David Leitch
met Ryan Reynolds, Morena Baccarin en Josh Brolin

Wade Wilson werkt al twee jaar als de gemaskerde held Deadpool. Op een dag verliest hij echter alles waar hij van houdt. Hij geeft zichzelf hiervan de schuld. Alles wat hij overhoudt aan de tijd met zijn geliefde Vanessa, is een Skee-Ball-munt.

avatar van john mcclane 2
Onderhond schreef:
Iets beter dan deel 1
waardoor het af en toe toch wat trager gaat. Het einde is ook wel een beetje flauw, maar uiteraard te verwachten binnen het Marvel universum. Gaat er eigenlijk ooit één held écht dood? Misschien kunnen ze daar eens een verhaaltje rond schrijven.

Ehm ,,,heb je wel goed opgelet tijden de film ,hoe duidelijk kan het zijn ?
Iets met wolferine ?

avatar van missl
Minder leuk dan deel 1 en dat is voornamelijk omdat ze hetzelfde riedeltje weer doen. Deel 1 vond ik wel leuk, een superheld die zichzelf niet zo serieus neemt. In deze deel 2 werkt het gewoon niet, na de 939582 flauwe opmerking ben ik er wel klaar mee. Het verhaal is wel prima.

avatar van GGG
GGG
Genoten weer van verhaal, actie en humor.

avatar van Noa090909
Heb me weer vermaakt met deze film

1 Januari in de bioscoop .
Hij is al lang uit op dvd/ blu-ray.
Heel vaag.

avatar van Psygothic
bart007bond De versie die vanaf januari gaat draaien heet Once Upon A Deadpool. Dit is een kindvriendelijke versie. Het extreme geweld is er uit gehaald en er zijn extra scènes toegevoegd, zodat ze er nog meer geld uit kunnen slepen en jonge kinderen hem ook kunnen/mogen zien.

Thx. Misschien leuk als vergelijking.

avatar van cantforgetyou
Aan de ene kant best treurig dat dit soort films nu goed gevonden worden. Ikzelf vind het ook een leuke actie film hoor, maar als je er echt bij na denkt, slaat het verhaal, de humor, de grofheid nergens op. Maar goed, dat terzijde. Dit deel is eigenlijk net zo sterk als deel 1. Veel grappen zijn niet leuk, maar veel ook wel. De dame met 'geluk' is erg leuk gecast en leuk verzonnen. Verder sta je soms verstelt van de special effects, hoe snel en grof dat in beeld wordt gebracht. Complimenten. Volgens mij gaat er een deel 3 komen. Het pakje van Ryan staat hem nog steeds sexy.

avatar van max cady
Prachtige uitvoering van een mooi nummer wat hier in deze film en scene precies op zijn plaats lijkt te zijn. Schitterend!

A-ha - Take On Me (MTV Unplugged)

Beetje flauw allemaal. De sterfscene aan het eind duurt ook veel te lang. Wel aardig verder maar ik vond deel één leuker.

avatar van Rodger
Leuke humor /actie,... en het onverwachte...
Film met een grote glimlach
3.5 ***

avatar van Fryce
Een plaatje weer. Echt heerlijk!

avatar van qwatje
By far de beste 'superheld' Ik kan vreselijk veel lol hebben bij de Deadpool films.
Ziek, grof, flauwe humor en lekkere actie.
Kom maar op met deel 3

avatar van DjFrankie
De humor is niet mijn humor, het verhaal is super dun, maar toch weet deze door de vele actie momenten wel te boeien. Benieuwd of deel 1 sterker is.

avatar van Noodless
Voor mij blijft de film net overeind door de vele aanwezige humoristische dialogen en grappige situaties aangevuld door een mooie soundtrack waaronder Enya an A-ha passeren. Vooral het unplugged nummer Take on me van A-ha wist indruk te maken. Het verhaal zelf stelt weinig voor en wordt door zijn eigen humor naar het einde toe wat onderdrukt waardoor het gewoon flauw wordt. Want wat je dan als kijker krijgt voorgeschoteld is totaal overbodig en grenst dicht bij het belachelijke aspect wat eigenlijk niet had moeten zijn. Alles wordt opeens wel heel gemakkelijk uitgewerkt. Maar toch niet verveeld met deze prent, zijn voorganger vond ik wel beter. 6/10

avatar van Gang_Star
He's teamed up with the Juggernaut. The Juggernaut! That's, like, my favorite Marvel character ever, but you should never meet your heroes, because honestly, he's a bit of a dick! And like a lot of dicks, he's as hard as a rock, and causes nothing but problems!

Het kon eigenlijk niet uitblijven na het succesvolle Deadpool, en dus kwam twee jaar later inderdaad de opvolger Deadpool 2. Met een andere regisseur aan het hoofd, maar wel veel terugkerende karakters en kenmerkende actiescènes en humor. Allemaal inhoudelijk dan ook prima vermaak en dus bevat de film weer veel goede actiescenes en leuke grappen, maar de film duurt net iets te lang waardoor voorloper Deadpool inhoudelijk toch nét iets sterker is.

avatar van Brabants
Deadpool is vies, gewelddadig, sexy en grappig waarin dit alles in een film. Ryan Reynolds leek mij op voorhand de verkeerde man voor deze film als de gedoodverfde droogkloot, maar niets blijkt minder waar. Hij is de juiste man voor deze rol. Dit vervolg op de succesvolle film uit 2016 was kwalitatief mijns inziens iets minder. Om het succes te evenaren moet er verhaaltechnisch iets meer uitgehaald worden. De aanvulling van de ondersteunende karakters waren wel meer dan geslaagd, dat wel.

Goed vervolg op de eerste film, vind hem zelfs iets beter.
Goed verhaal, veel actie en ook met de humor zit het wel snor.
Ik heb de Super Duper Cut gezien, en ondanks de lange speelduur, me geen moment verveeld.
Kortom: leuke actiefilm waarvan ik hoop dat er nog een vervolg op komt.

avatar van Rico120
Wat een film ik heb me kompleet dood gelachen de actie met een vleugje drama en een flinke dosis humor
Big thump up voor deze film

avatar van K. V.
Deze ook eens bekeken en vond hem niet slecht, maar de eerste vond ik toch beter (al is het alweer een tijdje dat ik hem heb gezien). Niet altijd even grappig, maar gelukkig ziet het er weer prima uit. De cast was weer goed op dreef. Verder nog een leuke soundtrack.
Nog altijd leuke films, maar de eerste was beter.

avatar van DVD-T
Papa, can you hear me?

Net zo leuk (misschien stiekem nog net iets leuker) dan het eerste deel. Ik zeg stiekem, want er zitten toch enkele stukken in Deadpool 2 die minder goed werken. Zoals het einde. Toch echt te lang uitgerekt. Maar daarnaast zijn er de scenes met Cable. één van mijn favoriete personages uit de Marvel comics. En ook nog eens vertolk door de perfecte man voor deze klus, Josh Brolin. Voor de tweede keer in korte tijd zag ik hem in een rol waarbij ik me nauwelijks kon voorstellen dat iemand anders geknipt voor de rol was. Ook leuk is zijn wisselwerking met Reynolds die hem laat spelen met alle humor die hij op hem afvuurt. De beruchte scene met iets heel bizars is daar een mooi voorbeeld van. Ook Dennison is een leuke toevoeging aan de cast. Zorgt ook voor enkele leuke momenten.

Deadpool 2 pakt het ook meteen een stuk grootser aan in de actie scenes. De "geluks" scene is van een erg hoog niveau. Maar ook het gevangenis gevecht is erg gaaf. Allemaal versterk door de humor die vooral van Reynolds komt.

Van mij mogen ze nog wel even doorgaan met deze reeks, mits het niveau op pijl blijft natuurlijk.